Cremallera de Núria
Re: Notícies cremallera Núria
Acabo d'enviar aquesta carta a la bustia de suggeriments i consultes de la pàgina de FGC. A veure què em diuen...
------------------------------------
Sóc aficionat als trens i m'agradaria saber quin és el futur de les locomotores elèctriques E1, E2, E3 i E4.
Tinc constància de que la E1 i la E4 es troben en estat de marxa al Cremallera de Núria.
També tinc constància que la E2 es troba exposada juntament amb el cotxe 24 a Monistrol de Montserrat, i que la E3 es troba en estat original a l'exposició de les cotxeres de Ribes de Freser. Consultant els PDF's relatius al material rodant del Cremallera de Núria, només hi consten 3 de les quatre locomotores elèctriques en actiu, i a la vegada, imagino que les E2 i E3 estan exposades degut a no trobar-se en condicions de funcionar.
Seria possible aclarir perquè en el citat PDF hi apareixen 3 locomotores en actiu, mentre que en realitat n'hi han dues?
És possible que alguna de les dues locomotores exposades continui en estat de marxa?
I en la mateixa línia... en el cas concret de la E2 i el cotxe 24. Es contempla la possiblitat de que pugin tornar algun dia al Cremallera de Núria? Al meu parer (i també al d'altra gent), no hi pinta gairebé res una locomotora del Cremallera de Núria a l'exposició del Cremallera de Montserrat, tinguent en compte que cap de les elèctriques de Núria va arribar mai a circular per aquella línia.
Tornant al Cremallera de Núria en general, també tinc constància de que les locomotores elèctriques no estan actualment homologades a circular amb viatgers entre Queralbs i Núria. Es contempla la possiblitat de retirar aquesta limitació arran de la recent inauguració del Túnel del Roc del Dui amb els avantatges que això ha de comportar? Trobo que de cara a viatges turístics no té massa sentit que les E1-E2/E3-E4 no puguin accedir a la part més característica del Cremallera de Núria.
Per últim i com a suggeriment, podrien crear a partir del material històric de què disposa el Cremallera de Núria, un tren turístic regular en la mateixa línia del que recentment s'ha inaugurat a la línia de la Pobla de Segur, anomenat Tren dels Llacs.
Atentament,
Jordi Freixas Casanovas
------------------------------------
Sóc aficionat als trens i m'agradaria saber quin és el futur de les locomotores elèctriques E1, E2, E3 i E4.
Tinc constància de que la E1 i la E4 es troben en estat de marxa al Cremallera de Núria.
També tinc constància que la E2 es troba exposada juntament amb el cotxe 24 a Monistrol de Montserrat, i que la E3 es troba en estat original a l'exposició de les cotxeres de Ribes de Freser. Consultant els PDF's relatius al material rodant del Cremallera de Núria, només hi consten 3 de les quatre locomotores elèctriques en actiu, i a la vegada, imagino que les E2 i E3 estan exposades degut a no trobar-se en condicions de funcionar.
Seria possible aclarir perquè en el citat PDF hi apareixen 3 locomotores en actiu, mentre que en realitat n'hi han dues?
És possible que alguna de les dues locomotores exposades continui en estat de marxa?
I en la mateixa línia... en el cas concret de la E2 i el cotxe 24. Es contempla la possiblitat de que pugin tornar algun dia al Cremallera de Núria? Al meu parer (i també al d'altra gent), no hi pinta gairebé res una locomotora del Cremallera de Núria a l'exposició del Cremallera de Montserrat, tinguent en compte que cap de les elèctriques de Núria va arribar mai a circular per aquella línia.
Tornant al Cremallera de Núria en general, també tinc constància de que les locomotores elèctriques no estan actualment homologades a circular amb viatgers entre Queralbs i Núria. Es contempla la possiblitat de retirar aquesta limitació arran de la recent inauguració del Túnel del Roc del Dui amb els avantatges que això ha de comportar? Trobo que de cara a viatges turístics no té massa sentit que les E1-E2/E3-E4 no puguin accedir a la part més característica del Cremallera de Núria.
Per últim i com a suggeriment, podrien crear a partir del material històric de què disposa el Cremallera de Núria, un tren turístic regular en la mateixa línia del que recentment s'ha inaugurat a la línia de la Pobla de Segur, anomenat Tren dels Llacs.
Atentament,
Jordi Freixas Casanovas
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Molt bona aquesta carta, a veure si almenys contesten. Fa cosa d'alguns anys, vaig preguntar al cap d'estació de Ribes-Vila si aquestes locomotores amb els vagons originals tenien previst fer un tren turístic, i em van dir que no en sabien res (d'això fa uns 3 o 4 anys).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
El que és contestar, acostumen a contestar. De fet, en le seu moment ja vaig enviar un correu preguntant sobre els Sport Wagen, i em van respondre. I força detalladament.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Doncs sí que m'hi fixo...Jordi Freixas wrote:Doncs... segons la teva web, és la primera locomotora de la historia que va arribar el 30 de desembre del 1930 a Núria.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
Bé, tenim totes les unitats montserratines i funis amb el nou logo, excepte la D9 que continua vallnurienca per allò de si els bons de Güell l'han de moure...
Trenscat wrote:liniadelRipollés wrote:La E4 està anclada a cotxeres, espero que aprofitant que no té logos d'FGC li posin el nou amb el requadradet, quedarà molt fashion i els aficionats tindrem un motiu més per llogar-la.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Aplicant la llògica...
Home, ja que la E1 està com a tren de socors a Núria, almenys fòra interessant que, vist per el comentari que la DM6 ja té el nou logo, el pugui tenir, almenys seria el més llògic .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
DM6 amb el nou logo?
E4 sense logos?
N'HI HA FOTOS???
E4 sense logos?
N'HI HA FOTOS???
Re: Notícies cremallera Núria
Per cert. Els de FGC encara no m'han respost a la carta que els hi vaig enviar. Miraré de tornar-la a enviar per una altra banda.
- Archie-250
- N6
- Posts: 208
- Joined: Thursday 17/04/2008 18:16
- Location: La Roca del Vallès
Re: Notícies cremallera Núria
Dimarts vai veure aquesta circulació a Queralbs:
Mes informació al enllaç: http://www.flickr.com/photos/archie250/3765507543/
Tinc el dubte de que estàven fent?
Mes informació al enllaç: http://www.flickr.com/photos/archie250/3765507543/
Tinc el dubte de que estàven fent?
Re: Notícies cremallera Núria
El que seria una sorpresa agradable seria veure la E4 funcionant al llarg de tota la línia amb passatge
Re: Notícies cremallera Núria
Ja es improbable que algun conductor bulgui conduir la E1 o la E4 de buit fins a Núria, imagina't quin és l'adjectiu perquè circuli carregada. Si no es reparen a fons ens haurem de conformar veient-les fins a Queralbs. Per cert tinc una foto de la E4 sense logos, si la trobo us la penjo
De nou al FTC
Re: Notícies cremallera Núria
Amb el goig que farien les elèctriques ben arreclades i circulant....
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
A Ribes-Vila (estic connectat a Ribes ara), m'he fixat que en les cotxeres hi ha una cosa molt rara: Control de reserva, o alguna cosa d'aquestes. Llavors, el lloc on atenen és el cotxe 11 que ha estat transformat per atendre visites sobre el tema que diu a l'entrada costat pàrking subterrani amb aquest nom. Un cotxe menys capacitat per transportar gent .
Dir que la LLevaneus ja té els nous logos de FGC.
Dir que la LLevaneus ja té els nous logos de FGC.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
Podries fer-ne fotos d'això que dius i penjar-ho, si et plau?BB9200 wrote:A Ribes-Vila (estic connectat a Ribes ara), m'he fixat que en les cotxeres hi ha una cosa molt rara: Control de reserva, o alguna cosa d'aquestes. Llavors, el lloc on atenen és el cotxe 11 que ha estat transformat per atendre visites sobre el tema que diu a l'entrada costat pàrking subterrani amb aquest nom. Un cotxe menys capacitat per transportar gent .
Dir que la LLevaneus ja té els nous logos de FGC.
Mare de Déu... anem de mal en pitjor...
Last edited by Jordi Freixas on Thursday 30/07/2009 18:42, edited 1 time in total.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Ja m'en vaig a RIbes-Enllaç, estic a punt d'agafar el tren, si puc un altre dia...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
Jugant a trens.
Archie-250 wrote:Dimarts vai veure aquesta circulació a Queralbs:
Mes informació al enllaç: http://www.flickr.com/photos/archie250/3765507543/
Tinc el dubte de que estàven fent?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Notícies cremallera Núria
Per cert... els de Vall e Núria ja m'han respost a la meva carta de fa uns quants dies...
Què en penseu?
PD: I sobre el fet de que la resposta me l'hagin enviat a través d'un PDF, sense comentaris...
Què en penseu?
PD: I sobre el fet de que la resposta me l'hagin enviat a través d'un PDF, sense comentaris...
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Lo de la central de reserves és el que jo vaig veure a Ribes.
Cada cop queden menys cotxes dels originals adaptats a serveis de passatgers...
Anem de mal en pitjor. El pas a nivell de Queralbs no ha ocasionat mai cap problema, i és un punt bastant emblemàtic com per suprimir-lo. No hi ha cap raó per fer-ho.
La resposta enviada, Jordi Freixas, veig que no han contestat amb llògica. Com és que les locomotores originals no poden pujar més amunt de Queralbs i en canvi hi ha la E1? Ni que hagués estat remolcada, ja va bé que ho estigui, amb tal de veure-la més amunt. I les locomotores no estan ''en perfecte estat'' a les cotxeres de Ribes-Vila, doncs la E1 està a Núria.
En quant als tècnics suïssos, segur que diuen la veritat? Doncs a la línia del Bernina (sense cap muntanya, no té pendents! ), hi circulen automotors de principis de segle XX, amb rampes més fortes que a la línia de Núria, i potser amb menys adaptabilitat que la E1 i material històric.
I queda clar que lo del cotxe saló no és res més que un frau, doncs remolcat per un automotor no li dóna cap sentit a tren històric, més li donaria que anés amb la E1-E4 fins a Queralbs i d'allà remolcada per la DM6.
En conclusió: La resposta no treu res en clar.
Cada cop queden menys cotxes dels originals adaptats a serveis de passatgers...
Anem de mal en pitjor. El pas a nivell de Queralbs no ha ocasionat mai cap problema, i és un punt bastant emblemàtic com per suprimir-lo. No hi ha cap raó per fer-ho.
La resposta enviada, Jordi Freixas, veig que no han contestat amb llògica. Com és que les locomotores originals no poden pujar més amunt de Queralbs i en canvi hi ha la E1? Ni que hagués estat remolcada, ja va bé que ho estigui, amb tal de veure-la més amunt. I les locomotores no estan ''en perfecte estat'' a les cotxeres de Ribes-Vila, doncs la E1 està a Núria.
En quant als tècnics suïssos, segur que diuen la veritat? Doncs a la línia del Bernina (sense cap muntanya, no té pendents! ), hi circulen automotors de principis de segle XX, amb rampes més fortes que a la línia de Núria, i potser amb menys adaptabilitat que la E1 i material històric.
I queda clar que lo del cotxe saló no és res més que un frau, doncs remolcat per un automotor no li dóna cap sentit a tren històric, més li donaria que anés amb la E1-E4 fins a Queralbs i d'allà remolcada per la DM6.
En conclusió: La resposta no treu res en clar.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
Què m'en dieu doncs, de fer una carta de resposta entre tots i enviar-la?