Linea Roda de Barà - Reus
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Jaja he picat de quatre potes. Ara mirant més la foto, els fils de la catenària és nota bastant que no són reals.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Hola, refloto aquest fil per anunciar-vos que es va fer una marxa reivindicativa per la reobertura de la línia Reus-Camp de Tarragona-Roda de Barà.
Aquesta línia pot tenir un servei de passatgers, potser més que mai abans quan era oberta.
Però està tancada.
A l´Adif no li costaria de reobrir, i més quan feia part del projecte original de l´estació Camp de Tarragona...
Les obres que li calen són la reconnexió a Roda de Barà a la xarxa d´ample ibèric (el canviador bé que es podria substituïr per una altre situat a la mateixa Camp de Tarragona, no?), fer un pas inferior sota les vies del futur corredor mediterrani, renovar completament la via (i de pas les estacions, tot i que no calen grans inversions a les estacions...), electrificar, asfa i etc... i tot això fins al Polígon de Constantí, del Polígon de Constantí a Reus la via tot i que no permet grans floritures està en servei de mercaderies (tot i que seria una bona idea que es renovés...).
Algú té una idea de quant podria costar tot això?
Vull dir quant costa fer un canviador d´ample nou, desmuntar-ne un de vell, renovar uns 40km de via (ara no sé quants són exactament, però deuen ser uns 40), electrificar, reconstruïr andanes d´estacions i la senyalització amb asfa-tren-terra i etc...?
Amb un nou servei de regionals/rodalies, es podria tenir una bona comunicació ferroviària amb bona part de la província de Tarragona i parts del sud de Barcelona, ja fos directament o amb un transbordament a Sant Vicenç de Calders o Reus. Així zones com el Priorat, Reus i voltants, el Baix Penedès, l´Alt Penedès i el Garraf podrien tenir un enllaç còmode i potser directe amb l´estació de Camp de Tarragona.
Això no són dues persones, en són bastantes més: Sitges, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, el Vendrell, Calafell, Cunit, Roda de Barà i Creixell, La Pobla de Montornès i Torredembarra, La Riera i Altafulla i els barris més al nord de Tarragona, El Catllar i els barris nord de Tarragona, Reus, el Priorat, la Ribera d´Ebre ... això fan més de 300.000 habitants, no?
Aquesta línia pot tenir un servei de passatgers, potser més que mai abans quan era oberta.
Però està tancada.
A l´Adif no li costaria de reobrir, i més quan feia part del projecte original de l´estació Camp de Tarragona...
Les obres que li calen són la reconnexió a Roda de Barà a la xarxa d´ample ibèric (el canviador bé que es podria substituïr per una altre situat a la mateixa Camp de Tarragona, no?), fer un pas inferior sota les vies del futur corredor mediterrani, renovar completament la via (i de pas les estacions, tot i que no calen grans inversions a les estacions...), electrificar, asfa i etc... i tot això fins al Polígon de Constantí, del Polígon de Constantí a Reus la via tot i que no permet grans floritures està en servei de mercaderies (tot i que seria una bona idea que es renovés...).
Algú té una idea de quant podria costar tot això?
Vull dir quant costa fer un canviador d´ample nou, desmuntar-ne un de vell, renovar uns 40km de via (ara no sé quants són exactament, però deuen ser uns 40), electrificar, reconstruïr andanes d´estacions i la senyalització amb asfa-tren-terra i etc...?
Amb un nou servei de regionals/rodalies, es podria tenir una bona comunicació ferroviària amb bona part de la província de Tarragona i parts del sud de Barcelona, ja fos directament o amb un transbordament a Sant Vicenç de Calders o Reus. Així zones com el Priorat, Reus i voltants, el Baix Penedès, l´Alt Penedès i el Garraf podrien tenir un enllaç còmode i potser directe amb l´estació de Camp de Tarragona.
Això no són dues persones, en són bastantes més: Sitges, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, el Vendrell, Calafell, Cunit, Roda de Barà i Creixell, La Pobla de Montornès i Torredembarra, La Riera i Altafulla i els barris més al nord de Tarragona, El Catllar i els barris nord de Tarragona, Reus, el Priorat, la Ribera d´Ebre ... això fan més de 300.000 habitants, no?
Last edited by 437.001 on Wednesday 22/07/2009 4:21, edited 1 time in total.
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Això és una cosa que ja s'hauria hagut de fer des del mateix moment en que es va projectar aquesta estació.
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Ara que s'ha de reordenar tota la circulació de Tarragona amb la creació de l'estació de l'aeroport de Reus, on pararàn regionals i AVE, Camp quedarà sols per trens que no parin a Tarragona|Reus, i la estació quedarà en desús, em sembla. Tot i això seria una gran notícia reobrir la línia, tot i que hi ha algun lloc on faria falta fer túnel, que van ser creats al pas del AVE.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Jo crec que si es dota Tarragona d'una bona xarxa de Rodalies encara podriem salvar l'estació.oriolp13 wrote:Ara que s'ha de reordenar tota la circulació de Tarragona amb la creació de l'estació de l'aeroport de Reus, on pararàn regionals i AVE, Camp quedarà sols per trens que no parin a Tarragona|Reus, i la estació quedarà en desús, em sembla. Tot i això seria una gran notícia reobrir la línia, tot i que hi ha algun lloc on faria falta fer túnel, que van ser creats al pas del AVE.
Re: Linea Roda de Barà - Reus
I de què serviria aquesta estació, si ja no hi paren trens d'AV.Jordi Freixas wrote:Jo crec que si es dota Tarragona d'una bona xarxa de Rodalies encara podriem salvar l'estació.oriolp13 wrote:Ara que s'ha de reordenar tota la circulació de Tarragona amb la creació de l'estació de l'aeroport de Reus, on pararàn regionals i AVE, Camp quedarà sols per trens que no parin a Tarragona|Reus, i la estació quedarà en desús, em sembla. Tot i això seria una gran notícia reobrir la línia, tot i que hi ha algun lloc on faria falta fer túnel, que van ser creats al pas del AVE.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Linea Roda de Barà - Reus
A veure. Jo, per agafar un tren de llarg recorregut he d'anar a Sant per collons. I jo visc a fora de Barcelona. Aquí, l'única cosa que em fa falta és que el tren de Rodalies m'hi porti. A partir d'aqui, si el tren m'hi porta m'és completament igual si l'estació és Sants, o un punt indeterminat al mig del camp. Tarragona igual.
- solde13
- N5
- Posts: 96
- Joined: Friday 02/01/2009 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- Location: Montmeló
- Contact:
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Seria com a barcelona, que s'ha d'agafar rodalies per anar a l'aeroport del prat.Jordi Freixas wrote:A veure. Jo, per agafar un tren de llarg recorregut he d'anar a Sant per collons. I jo visc a fora de Barcelona. Aquí, l'única cosa que em fa falta és que el tren de Rodalies m'hi porti. A partir d'aqui, si el tren m'hi porta m'és completament igual si l'estació és Sants, o un punt indeterminat al mig del camp. Tarragona igual.
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Donc per això mateix. Que facin una xarxa EFICIENT de trens de Rodalies a Tarragna, i salvaran l'estació d'Alta Velocitat. PERÒ QUE LA FACIN JA.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Econòmic, comparat amb algunes inutilitats
En xifres, no t'ho sabria dir, però en termes comparatius, compta que seria una fracció de qualsevol dels ridículs soterraments que proposen/reclamen/exigeixen/imposen arreu del país.437.001 wrote:Algú té una idea de quant podria costar tot això?
Vull dir quan costa fer un canviador d´ample nou, desmuntar-ne un de vell, renovar uns 40km de via (ara no sé quants són exactament, però deuen ser uns 40), electrificar, reconstruïr andanes d´estacions i la senyalització amb asfa-tren-terra i etc...?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Desfer absurds, no consolidar-los
No. No poden convertir un lloc erm en el centre neuràlgic de res, perquè va contra natura. El transport hi és per anar on la gent vol anar, no perquè la gent vagi a un lloc determinat perquè a algun energumen li ha passat per la xaveta de fer-ho així. Per tant, que desfacin el nyap, que reclamin els calers a qui va parir aquesta animalada i que ho facin tot com cal. Però que no obliguin mig milió de persones a anar on Crist perdé la xancleta.Jordi Freixas wrote:Donc per això mateix. Que facin una xarxa EFICIENT de trens de Rodalies a Tarragna, i salvaran l'estació d'Alta Velocitat. PERÒ QUE LA FACIN JA.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Sí que es pot fer, i s'ha fet. Exactament de la mateixa manera que en el seu moment es va construir una estació com la de Sants, quan els centres neuràlgics eren l'Estació de França i l'Estació del Nord.
De fer-se es pot fer. Ara... que en aquest cas sigui una cosa feta a contra cor... això ja és un altre tema.
De fer-se es pot fer. Ara... que en aquest cas sigui una cosa feta a contra cor... això ja és un altre tema.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sants vs. Camp
Exactament, com era l'entorn de Sants quan es va fer i com el de Camp?Jordi Freixas wrote:Sí que es pot fer, i s'ha fet. Exactament de la mateixa manera que en el seu moment es va construir una estació com la de Sants, quan els centres neuràlgics eren l'Estació de França i l'Estació del Nord.
No cal resposta. Me la sé.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Quan parles de l'entorn et refereixes a la quantitat de gent que viu/vivia al voltant? No es pot fer una infraestructura pensant NOMÉS en aquesta gent.
I pel que fa al Camp de Tarragona, el que estic dient és que seria una manera d'amortitzar aquest nyap (perquè hi estem d'acord en que això és un nyap) molt més efectiva que el que s'està fent ara mateix.
A part de tot, allà també hi ha La Secuita. La parada de Rodalies també hauria de servir per a donar servei al poble.
I pel que fa al Camp de Tarragona, el que estic dient és que seria una manera d'amortitzar aquest nyap (perquè hi estem d'acord en que això és un nyap) molt més efectiva que el que s'està fent ara mateix.
A part de tot, allà també hi ha La Secuita. La parada de Rodalies també hauria de servir per a donar servei al poble.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sants i Camp
És clar que no. Però es pot fer una infraestructura tenint en compte l'amplitud de l'espai i la facilitat per a arribar-hi. En el cas de Sants, tenim dues línies de metro i totes les de rodalia. I en el cas de Camp?Jordi Freixas wrote:Quan parles de l'entorn et refereixes a la quantitat de gent que viu/vivia al voltant? No es pot fer una infraestructura pensant NOMÉS en aquesta gent.
Totalment d'acord amb una parada de rodalia. Però ningú amb dos dits de front posaria la suposada estació central d'AV d'una àrea metropolitana de mig milió d'habitants en un lloc perdut on amb prou feines n'hi viuen 1200.Jordi Freixas wrote:A part de tot, allà també hi ha La Secuita. La parada de Rodalies també hauria de servir per a donar servei al poble.
I paro perquè ens estem desviant del tema.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Jo per a la Reus-Roda hi portaria els C1 que acaben a Molins, es a dir, que fessin Mataró-Reus, per Molins. 1 de cada 2 fins a Vilafranca i l'altre fins a Reus. Però a partir de Molins parant només a: Castellbisbal (per l'enllaç amb la C7), Martorell, St.Sadurní, Vilafranca, Vendrell, St.Vicenç i a partir d'allà totes fins a Reus.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Sants i Camp
En el cas del Camp de Tarragona, es tractaria precísament de reinstaurar l'antiga línia Reus-Roda i consolidar una nova xarxa de rodalies.Guigui wrote:És clar que no. Però es pot fer una infraestructura tenint en compte l'amplitud de l'espai i la facilitat per a arribar-hi. En el cas de Sants, tenim dues línies de metro i totes les de rodalia. I en el cas de Camp?Jordi Freixas wrote:Quan parles de l'entorn et refereixes a la quantitat de gent que viu/vivia al voltant? No es pot fer una infraestructura pensant NOMÉS en aquesta gent.
De fet, amb una xarxa de Rodalies eficient podria arribar fins i tot a tenir tot el sentit l'estació d'Alta Velocitat situada en un punt entremig de les tres grans "metròpolis" de la zona: Tarragona, Reus i Valls. Però hi insisteixo: per això fa falta que la zona disposi d'una xarxa de Rodalies eficient.Guigui wrote:Però ningú amb dos dits de front posaria la suposada estació central d'AV d'una àrea metropolitana de mig milió d'habitants en un lloc perdut on amb prou feines n'hi viuen 1200.
Si t'hi fixes, tot té relació; actualmen parlar de la línia Reus - Roda va gairebé per defecte associat amb l'estació del Camp de Tarragona.Guigui wrote:I paro perquè ens estem desviant del tema.
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Vejam. Anem per parts:
El tren de Reus a Roda no donaria servei exclusiu a l´estació del Camp de Tarragona (ex-La Secuita-Perafort).
Les estacions originals de la línia són: Reus, El Morell (cèntrica), La Secuita-Perafort (actualment anomenada Camp de Tarragona AVE), El Catllar (en zona urbana), La Riera (un pèl allunyada del poble, però menys que Camp de Tarragona, res de greu, a més la zona es comença a urbanitzar), La Pobla de Montornès (en ple casc antic), i Roda de Barà-Bonastre (que és on hi ha el canviador, no serveix per a res més per allunyada, però almenys hi ha espai per a posar-hi vies i fer-hi creuar trens). Amb l´excepció de Camp de Tarragona, totes aquestes estacions donarien servei a pobles amb possibilitats altes de creixement poblacional, i a més, a pobles limítrofs i/o barris o urbanitzacions de certs sectors dels municipis de Tarragona, Altafulla, Torredembarra, Creixell, Els Pallaresos.
Evidentment l´estació de Camp de Tarragona hauria de ser-ne l´eix central, ja que això possibilitaria, a un cost no molt elevat, la millora de les comunicacions amb l´AVE per a un bon sector de les províncies de Tarragona i Barcelona, concretament el Baix Camp (amb Reus), l´interior del Tarragonès (que no té un creixement tant fort com el litoral, però creix), el Baix Penedès, l´Alt Penedès i el Garraf (tres comarques de molt fort creixement de població, especialment el Baix Penedès).
A molta gent de Sitges, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Calafell, El Vendrell, i altres municipis de la zona li aniria (molts ja ho fan, de fet, però amb cotxe) millor agafar l´AVE a Camp de Tarragona (per anar cap a Madrid o Saragossa) que no a Sants per qüestió de proximitat. Tota aquesta població representa un bon munt d´habitants (força més de 100.000, i a més és la zona de Catalunya que més creix en població ).
L´estació de Camp de Tarragona no perdrà cap AVE, ja que els AVE i Alvia i Avant que hi paren ara no ho deixaran de fer, per una raó ben senzilla: són serveis de BCN cap a Lleida, Saragossa, Madrid o més enllà. Cap dels trens que ara hi fa parada no s´aturarà a la futura estació de l´aeroport (que no està gaire més a prop del centre de Tarragona que Camp de Tarragona, però sí un pèl més a prop de Reus), sinó que seguiran parant a Camp de Tarragona. A la futura estació de l´aeroport de Reus només s´hi aturaran els trens que vagin cap a València (els actuals Euromed).
Seria una rucada treure les parades dels AVE BCN-Madrid a Camp de Tarragona, ja que seria treure un munt de passatge cap a Saragossa i Madrid (no us cregueu qui us digui que ningú agafa l´AVE a Camp de Tarragona per anar a Madrid, és mentida, l´agafa molta gent).
Cap a BCN és cert, no hi puja quasi ningú (bé, algú hi puja, però molt poca gent), òbviament, com tampoc ningú l´agafa per anar de Guadalajara a Madrid.
De tota manera, no és tant clar que tantíssima gent l´agafés per anar de Tarragona Centre (o Reus, el cas de Valls és diferent degut a la marginació ferroviària que pateix de fa molts anys) a Barcelona, perquè tot i que l´estalvi de temps seria evident, la diferència tarifària i el fet que el Catalunya Exprés segueix sent més ràpid que el cotxe...
A Tarragona Centre, l´Euromed hi segueix parant, i tarda menys que el Catalunya Exprés, però és més car: la gent agafa el Catalunya Exprés.
Evidentment, el Catalunya Exprés no només va a Barcelona, també para a Sant Vicenç i alguns a Vilanova, però la immensa majoria dels passatgers van a Barcelona.
Pocs d´aquests passatgers agafarien l´AVE o l´Avant, degut a la diferència tarifària.
Ara bé, potser sí que es podria guanyar un nou segment d´usuaris que ara agafen el cotxe (tot i que el cotxe segueix sent més lent que el tren actualment...).
Si es fa la penetració urbana de l´AVE a Tarragona Centre o a Port Aventura (i Reus també?), tot i que hi hauria un augment de passatgers cap a Madrid, tampoc cal pensar que hi hauria un AVE Tarragona-Madrid cada 5 minuts, seria d´innocents pensar-ho, tenint en compte que hi ha un únic AVE Camp de Tarragona-Madrid (que va ben ple, això sí...) al dia en l´actualitat.
I tot i que augmentaria el nombre de passatgers cap a Barcelona (suposant que es creéssin Avant de Tarragona, Reus i Port Aventura cap a BCN, la qual cosa dependria de la voluntat de Renfe, que no sé si seria molt esperar...), insisteixo que el tema tarifes seguiria decidint a una gran (o no tant, no ho sé) part dels passatgers en favor del Catalunya Exprés.
Per altra banda, també fa una mica d´olor de Avant = supressió de Catalunya Exprés, i això, la gent del Camp de Tarragona NO HO VOL.
I A MÉS, I AIXÒ POT SER MOLT IMPORTANT, caldrà veure abans quin és l´impacte que té el TGV/AVE Barcelona-Perpinyà-Enllà (París, Toulouse, Bordeus, Lyon, Marsella, Niça, Ginebra, Gènova, Brussel.les, Londres...) en nombre de passatgers.
Si l´impacte és fort, o més fort del què es preveu, la zona del Camp de Tarragona s´hi pot veure afectada.
Per això, penso que la reobertura de la línia Reus-Roda estaria bastant bé. I crec que hauria de ser rodalies, a mig terme (bé, tant aviat com fos possible).
Una freqüència de regionals no ajudaria massa.
S´hauria de començar a pensar en una xarxa Rodalies Tarragona (o Camp de Tarragona/Penedès/Terres de l´Ebre...) que es juxtaposés en part a Rodalies Barcelona, ja que si bé és cert que l´àrea d´influència de Barcelona arriba pel sud a Tarragona i Valls (Reus també, però un pèl menys), l´àrea d´influència de Tarragona/Reus/Valls/Salou arriba ben bé a Sitges i Vilafranca pel nord (la llàstima és que si a Sitges hi ha vies per a estacionar-hi trens, a Vilafranca amb el soterrament ho han destrossat tot, només es pot estacionar a la Granada ).
Per mi l´ideal seria que les Rodalies de Barcelona arribéssin pel sud a Tarragona -i Port Aventura-, Reus -via Roda- i Valls -via Salomó-, i que les de Tarragona arribéssin pel nord a Vilafranca i Sitges.
Sense perdre els Catalunya Exprés i amb la probable inclusió dels Avant.
L´ideal és un màxim augment del nombre de circulacions de trens de nova creació i un mínim de supressions de trens que circulen en l´actualitat.
Crec que seria bo per a tothom reobrir el Reus-Roda.
El tren de Reus a Roda no donaria servei exclusiu a l´estació del Camp de Tarragona (ex-La Secuita-Perafort).
Les estacions originals de la línia són: Reus, El Morell (cèntrica), La Secuita-Perafort (actualment anomenada Camp de Tarragona AVE), El Catllar (en zona urbana), La Riera (un pèl allunyada del poble, però menys que Camp de Tarragona, res de greu, a més la zona es comença a urbanitzar), La Pobla de Montornès (en ple casc antic), i Roda de Barà-Bonastre (que és on hi ha el canviador, no serveix per a res més per allunyada, però almenys hi ha espai per a posar-hi vies i fer-hi creuar trens). Amb l´excepció de Camp de Tarragona, totes aquestes estacions donarien servei a pobles amb possibilitats altes de creixement poblacional, i a més, a pobles limítrofs i/o barris o urbanitzacions de certs sectors dels municipis de Tarragona, Altafulla, Torredembarra, Creixell, Els Pallaresos.
Evidentment l´estació de Camp de Tarragona hauria de ser-ne l´eix central, ja que això possibilitaria, a un cost no molt elevat, la millora de les comunicacions amb l´AVE per a un bon sector de les províncies de Tarragona i Barcelona, concretament el Baix Camp (amb Reus), l´interior del Tarragonès (que no té un creixement tant fort com el litoral, però creix), el Baix Penedès, l´Alt Penedès i el Garraf (tres comarques de molt fort creixement de població, especialment el Baix Penedès).
A molta gent de Sitges, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Calafell, El Vendrell, i altres municipis de la zona li aniria (molts ja ho fan, de fet, però amb cotxe) millor agafar l´AVE a Camp de Tarragona (per anar cap a Madrid o Saragossa) que no a Sants per qüestió de proximitat. Tota aquesta població representa un bon munt d´habitants (força més de 100.000, i a més és la zona de Catalunya que més creix en població ).
L´estació de Camp de Tarragona no perdrà cap AVE, ja que els AVE i Alvia i Avant que hi paren ara no ho deixaran de fer, per una raó ben senzilla: són serveis de BCN cap a Lleida, Saragossa, Madrid o més enllà. Cap dels trens que ara hi fa parada no s´aturarà a la futura estació de l´aeroport (que no està gaire més a prop del centre de Tarragona que Camp de Tarragona, però sí un pèl més a prop de Reus), sinó que seguiran parant a Camp de Tarragona. A la futura estació de l´aeroport de Reus només s´hi aturaran els trens que vagin cap a València (els actuals Euromed).
Seria una rucada treure les parades dels AVE BCN-Madrid a Camp de Tarragona, ja que seria treure un munt de passatge cap a Saragossa i Madrid (no us cregueu qui us digui que ningú agafa l´AVE a Camp de Tarragona per anar a Madrid, és mentida, l´agafa molta gent).
Cap a BCN és cert, no hi puja quasi ningú (bé, algú hi puja, però molt poca gent), òbviament, com tampoc ningú l´agafa per anar de Guadalajara a Madrid.
De tota manera, no és tant clar que tantíssima gent l´agafés per anar de Tarragona Centre (o Reus, el cas de Valls és diferent degut a la marginació ferroviària que pateix de fa molts anys) a Barcelona, perquè tot i que l´estalvi de temps seria evident, la diferència tarifària i el fet que el Catalunya Exprés segueix sent més ràpid que el cotxe...
A Tarragona Centre, l´Euromed hi segueix parant, i tarda menys que el Catalunya Exprés, però és més car: la gent agafa el Catalunya Exprés.
Evidentment, el Catalunya Exprés no només va a Barcelona, també para a Sant Vicenç i alguns a Vilanova, però la immensa majoria dels passatgers van a Barcelona.
Pocs d´aquests passatgers agafarien l´AVE o l´Avant, degut a la diferència tarifària.
Ara bé, potser sí que es podria guanyar un nou segment d´usuaris que ara agafen el cotxe (tot i que el cotxe segueix sent més lent que el tren actualment...).
Si es fa la penetració urbana de l´AVE a Tarragona Centre o a Port Aventura (i Reus també?), tot i que hi hauria un augment de passatgers cap a Madrid, tampoc cal pensar que hi hauria un AVE Tarragona-Madrid cada 5 minuts, seria d´innocents pensar-ho, tenint en compte que hi ha un únic AVE Camp de Tarragona-Madrid (que va ben ple, això sí...) al dia en l´actualitat.
I tot i que augmentaria el nombre de passatgers cap a Barcelona (suposant que es creéssin Avant de Tarragona, Reus i Port Aventura cap a BCN, la qual cosa dependria de la voluntat de Renfe, que no sé si seria molt esperar...), insisteixo que el tema tarifes seguiria decidint a una gran (o no tant, no ho sé) part dels passatgers en favor del Catalunya Exprés.
Per altra banda, també fa una mica d´olor de Avant = supressió de Catalunya Exprés, i això, la gent del Camp de Tarragona NO HO VOL.
I A MÉS, I AIXÒ POT SER MOLT IMPORTANT, caldrà veure abans quin és l´impacte que té el TGV/AVE Barcelona-Perpinyà-Enllà (París, Toulouse, Bordeus, Lyon, Marsella, Niça, Ginebra, Gènova, Brussel.les, Londres...) en nombre de passatgers.
Si l´impacte és fort, o més fort del què es preveu, la zona del Camp de Tarragona s´hi pot veure afectada.
Per això, penso que la reobertura de la línia Reus-Roda estaria bastant bé. I crec que hauria de ser rodalies, a mig terme (bé, tant aviat com fos possible).
Una freqüència de regionals no ajudaria massa.
S´hauria de començar a pensar en una xarxa Rodalies Tarragona (o Camp de Tarragona/Penedès/Terres de l´Ebre...) que es juxtaposés en part a Rodalies Barcelona, ja que si bé és cert que l´àrea d´influència de Barcelona arriba pel sud a Tarragona i Valls (Reus també, però un pèl menys), l´àrea d´influència de Tarragona/Reus/Valls/Salou arriba ben bé a Sitges i Vilafranca pel nord (la llàstima és que si a Sitges hi ha vies per a estacionar-hi trens, a Vilafranca amb el soterrament ho han destrossat tot, només es pot estacionar a la Granada ).
Per mi l´ideal seria que les Rodalies de Barcelona arribéssin pel sud a Tarragona -i Port Aventura-, Reus -via Roda- i Valls -via Salomó-, i que les de Tarragona arribéssin pel nord a Vilafranca i Sitges.
Sense perdre els Catalunya Exprés i amb la probable inclusió dels Avant.
L´ideal és un màxim augment del nombre de circulacions de trens de nova creació i un mínim de supressions de trens que circulen en l´actualitat.
Crec que seria bo per a tothom reobrir el Reus-Roda.
Last edited by 437.001 on Wednesday 22/07/2009 3:23, edited 4 times in total.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Linea Roda de Barà - Reus
És clar que l'agafen, quin remei? però pels Alvia la parada de Camp de Tarragona és un fracàs i ja no diguem en el cas dels transbords que a Tarragona se'n feien molts.
437.001 wrote: Seria una rucada treure les parades dels AVE BCN-Madrid a Camp de Tarragona, ja que seria treure un munt de passatge cap a Saragossa i Madrid (no us cregueu qui us digui que ningú agafa l´AVE a Camp de Tarragona per anar a Madrid, és mentida, l´agafa molta gent).
Cap a BCN és cert, no hi puja quasi ningú (bé, algú hi puja, però molt poca gent), òbviament, com tampoc ningú l´agafa per anar de Guadalajara a Madrid.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Ara m'ha vingut al cap una "idea de bombero" de como sense reobrir el Roda de Barà - Reus podem fer trens Roda de Barà Camp de Tarragona- Reus.
Ja tenim la insfraestructura feta o en construcció!!!! Nomes necesitem un tren d'ample variable.
- Sant Vicençs de Calders - Roda en ample UIC.
- Canviador Iberic-Uic de Roda
- Roda - Camp per la LAV.
- Camp de Tarragona - Tarragona Central pel tram en construcció del Corredor del Mediterrani.
- Nou canviador de Tarragona Central prevists pels tren Barcelona - Valencia
- Tarragona Central - Reus
Pero incovenients que veig a aquest idea:
- Falta un salt de Motllor per accedir de a canviador de Roda a LAV.
- Pel petit tros de Roda a Camp, aquestos trens podrien molestar als AVE a 300km/h. Per sempre es pot utilizar la linia antiga.
- Crec que no esta prevista la conexio Tarragona Central - Reus. Crec que aixó es un error perque es podria posar un s121 Barcelona Reus en <1h. No fen anar el viatger de Reus a Tarragona Central.
Ja tenim la insfraestructura feta o en construcció!!!! Nomes necesitem un tren d'ample variable.
- Sant Vicençs de Calders - Roda en ample UIC.
- Canviador Iberic-Uic de Roda
- Roda - Camp per la LAV.
- Camp de Tarragona - Tarragona Central pel tram en construcció del Corredor del Mediterrani.
- Nou canviador de Tarragona Central prevists pels tren Barcelona - Valencia
- Tarragona Central - Reus
Pero incovenients que veig a aquest idea:
- Falta un salt de Motllor per accedir de a canviador de Roda a LAV.
- Pel petit tros de Roda a Camp, aquestos trens podrien molestar als AVE a 300km/h. Per sempre es pot utilizar la linia antiga.
- Crec que no esta prevista la conexio Tarragona Central - Reus. Crec que aixó es un error perque es podria posar un s121 Barcelona Reus en <1h. No fen anar el viatger de Reus a Tarragona Central.