Segur? Perquè per a l'ATM, la R5 és una altra... De fet, Renfe ja va haver de canviar la denominació de la R7, precisament perquè la volia anomenar C-5. O sigui, que són el proverbial animal que ensopega dos cops a la mateixa pedra.BB9200 wrote:La línia R5 anirà de Granollers a Martorell passant per Barberà del Vallès i Sant Cugat del Vallès, segons la nova nomenclatura de les línies.
Nou pla de Rodalies per a Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
R5
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
BB9200 wrote:La línia R5 anirà de Granollers a Martorell passant per Barberà del Vallès i Sant Cugat del Vallès, segons la nova nomenclatura de les línies.
No crec pas que és digui R5 justament per que aquesta momenclatura ja s'està ultilitzant per part de FGC.Supos que serà com la C7 que la volien posar C5 peró a l'estar la R5 que també és considera una línia de rodalies per part d'ATM,van acabar posant-la C7.
Aquesta línia entre Granollers i Martorell serà la C8,i la orbital la C9.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Francament, no en tinc ni idea, però...
Jo no ho sé, el que sí sé és que la línia en principi té que tenir aquesta nomenclatura, ara, tant poden canviar la nomenclatura de l'actual R5 com el d'aquesta futura línia.
Tanmateix dir que la línia orbital, tot i estar en estudi informatiu, mentre no estigui autoritzada la seva construcció, i ja s'hagi construït almenys la primera pedra, no se li pot posar nomenclatura, doncs la generalitat i ATM no ho contemplen així.
De la mateixa forma m'extranya que amb el nou pla de rodalies no es contempli la creació de noves línies de rodalia, com sí es contempla la tornada en servei de l'enllaç entre les línies de Puigcerdà i Portbou a Granollers. Trobo més llògic el primer, evidentment.
Tanmateix dir que la línia orbital, tot i estar en estudi informatiu, mentre no estigui autoritzada la seva construcció, i ja s'hagi construït almenys la primera pedra, no se li pot posar nomenclatura, doncs la generalitat i ATM no ho contemplen així.
De la mateixa forma m'extranya que amb el nou pla de rodalies no es contempli la creació de noves línies de rodalia, com sí es contempla la tornada en servei de l'enllaç entre les línies de Puigcerdà i Portbou a Granollers. Trobo més llògic el primer, evidentment.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Francament, no en tinc ni idea, però...
Doncs primera notícia.BB9200 wrote:com sí es contempla la tornada en servei de l'enllaç entre les línies de Puigcerdà i Portbou a Granollers.
- solde13
- N5
- Posts: 96
- Joined: Friday 02/01/2009 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- Location: Montmeló
- Contact:
Re: Francament, no en tinc ni idea, però...
Per fer que un tren pari a Parets del Vallès i Granollers Centre (plà de la linia orbital) has d'enllaçar d'alguna manera la via de Puigcerdà i la de Portbou, i com si no tinguessim més obres, l'enllaç es farà pel barri de Can Tabola de Montmeló. Amb lo facil que seria unirles a traves de la linia de Mollet-El Papiol.victorcasta wrote:Doncs primera notícia.BB9200 wrote:com sí es contempla la tornada en servei de l'enllaç entre les línies de Puigcerdà i Portbou a Granollers.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Francament, no en tinc ni idea, però...
Doncs quina volta cal donar per anar de Parets a Granollers passant per Montmeló... La unió entre les dues línies està contemplada en el projecte de la línia orbital però cap al sud de Granollers i no cap al nord.solde13 wrote:Per fer que un tren pari a Parets del Vallès i Granollers Centre (plà de la linia orbital) has d'enllaçar d'alguna manera la via de Puigcerdà i la de Portbou, i com si no tinguessim més obres, l'enllaç es farà pel barri de Can Tabola de Montmeló. Amb lo facil que seria unirles a traves de la linia de Mollet-El Papiol.victorcasta wrote:Doncs primera notícia.BB9200 wrote:com sí es contempla la tornada en servei de l'enllaç entre les línies de Puigcerdà i Portbou a Granollers.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Francament, no en tinc ni idea, però...
Exacte, la línia orbital preveu un nou enllaç entre la Papiol-Mollet i la línia de Vic-Puigcerdà just al punt on actualment ja es creuen mitjançant un salt de moltó. Més endavant, la línia es separarà de la de Puigcerdà al sud del circuit de Catalunya (on actualment existeix una trinxera amb un petit túnel) per discórrer en paral·lel a l'AP-7 fins a trobar la línia de Girona-Portbou a l'alçada de la sortida de Granollers de l'AP-7.victorcasta wrote:Doncs quina volta cal donar per anar de Parets a Granollers passant per Montmeló... La unió entre les dues línies està contemplada en el projecte de la línia orbital però cap al sud de Granollers i no cap al nord.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Despres de les darreres reunions bilaterals sobre el traspas de les rodalies per part del conseller es va parlar que a partir del dia 1 de gener l'usuari percebrà que el servei de rodalia pertany a la generalitat. Algu te coneixement d'aquests canvis??? Recorreguts, horaris, linies, noves linies, nous serveis, imatge...
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Canvis.
El material seguirà essent de renfe, i les infraestructures d'ADIF.
En el sentit d'imatge es notarà el canvi, i també en els serveis, previstos a curt plaç (2 anys, està projectat), amb 5 línies de rodalies , la R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.
A part d'això, no es compta les noves infraestructures que poden crear nous serveis.
Altra cosa és que les infraestructures són d'ADIF, els trens de renfe, la major part del personal és renfe-ADIF...
En el sentit d'imatge es notarà el canvi, i també en els serveis, previstos a curt plaç (2 anys, està projectat), amb 5 línies de rodalies , la R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.
A part d'això, no es compta les noves infraestructures que poden crear nous serveis.
Altra cosa és que les infraestructures són d'ADIF, els trens de renfe, la major part del personal és renfe-ADIF...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Canvis.
Per fer la famosa reestructuració de línies en primer lloc fa falta disposar entre d'altres del salt de moltó a La Torrassa que permeti als trens que vénen de Vilafranca anar cap al túnel de Passeig de Gràcia i als que vénen de Vilanova anar cap al túnel de Plaça Catalunya. I de moment sembla que l'intercanviador de La Torrassa encara està en una fase prèvia a inici d'obres.BB9200 wrote:El material seguirà essent de renfe, i les infraestructures d'ADIF.
En el sentit d'imatge es notarà el canvi, i també en els serveis, previstos a curt plaç (2 anys, està projectat), amb 5 línies de rodalies , la R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.
A part d'això, no es compta les noves infraestructures que poden crear nous serveis.
Altra cosa és que les infraestructures són d'ADIF, els trens de renfe, la major part del personal és renfe-ADIF...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Per això: Plaç curt, 2 anys i mig, és en un principi el previst per fer aquesta reestructuració.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
L'intercanviador de la Torrassa i el nou traçat de la línia de Vilanova no estarà fet en 2 anys i mig ni de conya.BB9200 wrote:Per això: Plaç curt, 2 anys i mig, és en un principi el previst per fer aquesta reestructuració.
- solde13
- N5
- Posts: 96
- Joined: Friday 02/01/2009 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- Location: Montmeló
- Contact:
Re: Francament, no en tinc ni idea, però...
Pasarà per Montmeló, però no per l'estació actual sinó que es fará una estació a la zona del circuit que serà on es bifurcaran la linia 3 i l'orbital. Si vols enllaçar l'estació de Parets amb la de Granollers Centre has de pasar per allà si o si.victorcasta wrote:Doncs quina volta cal donar per anar de Parets a Granollers passant per Montmeló... La unió entre les dues línies està contemplada en el projecte de la línia orbital però cap al sud de Granollers i no cap al nord.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Inversión de veintidós millones de euros en las Cercanías de Barcelona
Los proyectos adjudicados por la SEITT se enmarcan en el Plan de Cercanías de Barcelona
El Ministerio de Fomento ha adjudicado obras por valor de 21.955.616,17 euros para mejorar las Cercanías de Barcelona. Se trata concretamente de los proyectos para implantar la red de comunicaciones móviles ferroviarias (GSM-R) en 470 kilómetros de vía, con un presupuesto de 16,57 millones, y para la rehabilitación de las instalaciones no ferroviarias que garantizarán la funcionalidad y seguridad de los túneles de Tarrasa, Sabadell y Barcelona en sus tramos I, II y III, en la que se invertirán 5,38 millones.
(22/09/2009) Ambas actuaciones, que fueron adjudicadas el pasado 17 de septiembre durante la celebración del Consejo de Administración de la Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre (SEITT), se enmarcan en el Plan de Cercanías de Barcelona 2008-2015.
Implantación de la red de comunicaciones móviles ferroviarias
Las obras correspondientes a la instalación de la red de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R (Global System Mobile-Railways) han sido adjudicadas a la empresa Instalaciones Inabensa, S.A. por 16.575.472,49 euros. El plazo de ejecución de las obras es de veintiocho meses.
El proyecto contempla la implantación del sistema GSM-R en un total de 470 kilómetros de vía y zonas colindantes de la Red de Cercanías. Además, incluye una serie de ramales adicionales con treinta kilómetros de vía a cielo abierto y 57 en túnel o zona soterrada.
Mediante este contrato se desarrollan la primera y la segunda fase del proyecto constructivo. La primera fase contempla la instalación de GSM-R en toda la red, excepto en los tramos Línea 3 Tarrasa-Manresa y Línea 4 Canovelles-Vich-Ripoll. Esta fase supone la instalación de GSM-R en un total de 396,6 kms.
La segunda fase consiste en la integración del GSM-R sobre instalaciones ya existentes.
En el futuro, será acometida la tercera fase del proyecto constructivo, que supondrá la instalación de GSM-R en los tramos de la Línea 3 Tarrasa-Manresa y Línea 4 Canovelles-Vic-Ripoll, con una longitud total aproximada de 103,1 kilómetros.
Los trabajos a desarrollar incluyen las siguientes actuaciones:
- Estudio geotécnico de la línea.
- Ejecución de la obra civil necesaria para la implantación del sistema: armarios intemperie, repetidores y torres de comunicación.
- Suministro e instalación del sistema de antenas radiantes.
- Suministro, instalación y puesta en servicio del equipamiento de red GSM-R correspondiente al subsistema de estaciones base (BSS).
- Suministro, instalación y puesta en marcha del equipamiento para los armarios intemperie.
- Medidas de calidad y evaluación de Red.
- Puesta en servicio del sistema privado de radiotelefonía proporcionado por la red GSM-R.
- Sistema de gestión-supervisión de red BSS incluyendo la gestión integrada de repetidores y equipos de alimentación.
-Rehabilitación de instalaciones no ferroviarias
El contrato para la rehabilitación de las instalaciones no ferroviarias de los túneles de Cercanías de Barcelona ha sido adjudicado a la unión temporal de empresas formada por Sistemas y Montajes Industriales, y Thales Transport, Signalling & Security Solutions, por 5.380.143,68 euros (IVA excluido). El plazo de ejecución de las obras es de cinco meses.
El objeto de esta actuación es la modernización de las instalaciones existentes y la construcción de las que sean necesarias para garantizar la funcionalidad y seguridad de los túneles de Tarrasa, Sabadell y Barcelona (en sus tramos I, II y III) en las situaciones de emergencia.
Entre los trabajos a llevar a cabo en los túneles de Tarrasa, Sabadell y Barcelona (tramo I, II y III) destacan los siguientes: señalización de emergencia, tomas de corriente, alumbrados de emergencia principal y autónomo, aumento de la potencia del suministro, monitorización y control del alumbrado, saneamiento del resto de instalaciones eléctricas y otras obras de rehabilitación.
http://www.vialibre.org
Los proyectos adjudicados por la SEITT se enmarcan en el Plan de Cercanías de Barcelona
El Ministerio de Fomento ha adjudicado obras por valor de 21.955.616,17 euros para mejorar las Cercanías de Barcelona. Se trata concretamente de los proyectos para implantar la red de comunicaciones móviles ferroviarias (GSM-R) en 470 kilómetros de vía, con un presupuesto de 16,57 millones, y para la rehabilitación de las instalaciones no ferroviarias que garantizarán la funcionalidad y seguridad de los túneles de Tarrasa, Sabadell y Barcelona en sus tramos I, II y III, en la que se invertirán 5,38 millones.
(22/09/2009) Ambas actuaciones, que fueron adjudicadas el pasado 17 de septiembre durante la celebración del Consejo de Administración de la Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre (SEITT), se enmarcan en el Plan de Cercanías de Barcelona 2008-2015.
Implantación de la red de comunicaciones móviles ferroviarias
Las obras correspondientes a la instalación de la red de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R (Global System Mobile-Railways) han sido adjudicadas a la empresa Instalaciones Inabensa, S.A. por 16.575.472,49 euros. El plazo de ejecución de las obras es de veintiocho meses.
El proyecto contempla la implantación del sistema GSM-R en un total de 470 kilómetros de vía y zonas colindantes de la Red de Cercanías. Además, incluye una serie de ramales adicionales con treinta kilómetros de vía a cielo abierto y 57 en túnel o zona soterrada.
Mediante este contrato se desarrollan la primera y la segunda fase del proyecto constructivo. La primera fase contempla la instalación de GSM-R en toda la red, excepto en los tramos Línea 3 Tarrasa-Manresa y Línea 4 Canovelles-Vich-Ripoll. Esta fase supone la instalación de GSM-R en un total de 396,6 kms.
La segunda fase consiste en la integración del GSM-R sobre instalaciones ya existentes.
En el futuro, será acometida la tercera fase del proyecto constructivo, que supondrá la instalación de GSM-R en los tramos de la Línea 3 Tarrasa-Manresa y Línea 4 Canovelles-Vic-Ripoll, con una longitud total aproximada de 103,1 kilómetros.
Los trabajos a desarrollar incluyen las siguientes actuaciones:
- Estudio geotécnico de la línea.
- Ejecución de la obra civil necesaria para la implantación del sistema: armarios intemperie, repetidores y torres de comunicación.
- Suministro e instalación del sistema de antenas radiantes.
- Suministro, instalación y puesta en servicio del equipamiento de red GSM-R correspondiente al subsistema de estaciones base (BSS).
- Suministro, instalación y puesta en marcha del equipamiento para los armarios intemperie.
- Medidas de calidad y evaluación de Red.
- Puesta en servicio del sistema privado de radiotelefonía proporcionado por la red GSM-R.
- Sistema de gestión-supervisión de red BSS incluyendo la gestión integrada de repetidores y equipos de alimentación.
-Rehabilitación de instalaciones no ferroviarias
El contrato para la rehabilitación de las instalaciones no ferroviarias de los túneles de Cercanías de Barcelona ha sido adjudicado a la unión temporal de empresas formada por Sistemas y Montajes Industriales, y Thales Transport, Signalling & Security Solutions, por 5.380.143,68 euros (IVA excluido). El plazo de ejecución de las obras es de cinco meses.
El objeto de esta actuación es la modernización de las instalaciones existentes y la construcción de las que sean necesarias para garantizar la funcionalidad y seguridad de los túneles de Tarrasa, Sabadell y Barcelona (en sus tramos I, II y III) en las situaciones de emergencia.
Entre los trabajos a llevar a cabo en los túneles de Tarrasa, Sabadell y Barcelona (tramo I, II y III) destacan los siguientes: señalización de emergencia, tomas de corriente, alumbrados de emergencia principal y autónomo, aumento de la potencia del suministro, monitorización y control del alumbrado, saneamiento del resto de instalaciones eléctricas y otras obras de rehabilitación.
http://www.vialibre.org
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Els missatges referents a topònims, es troben al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 24#p145724
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Canvis.
La R5, tanto como la R6, pertenecen a FGC, la cual cosa, optamos por seguir la nomenclatura, con la actual R7, o bien R8.BB9200 wrote:R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- solde13
- N5
- Posts: 96
- Joined: Friday 02/01/2009 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- Location: Montmeló
- Contact:
Re: Canvis.
Jo el que faria es:ferroviario_catalan wrote:La R5, tanto como la R6, pertenecen a FGC, la cual cosa, optamos por seguir la nomenclatura, con la actual R7, o bien R8.BB9200 wrote:R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.
- O cambiar el nom de les linies R5 o R6
- O que l'ATM permeti que tant renfe/adif com FGC tenir la mateixa nomenclatura
Sincerament, crec que queda molt malament veure un mapa de rodalies i veure R1, R2, R3, R4 i R7. Al igual que també queda malament veure R5 i R6 i que no hi hagi de la 1 a la 4.
(Igual que a la L11 de metro)
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
El de menys és la nomenclatura mentre els serveis siguin pèssims. al metro tenim L1, L2, L3, L4, L5, [L6, L7, L8 (fgc)], properament la L9 i la L10, i la L11 ja hi es.
A rodalia el mateix. I no es tracta de que un plànol quedi millor saltant-se números o no, sinó de que no trobo normal que no hi hagi plànols de rodalia, que inclogui FGC i Renfe, de la R1 a la 7, o plànols de metro sense FGC. Crec que ha d'haver unificació, i canviar aquest sistema que fa que cada companyia vagi per la seva banda. FGC em sembla que és la que més fa menció de la resta de la xarxa, seguit del metro i renfe, on la menció és escassa.
A rodalia el mateix. I no es tracta de que un plànol quedi millor saltant-se números o no, sinó de que no trobo normal que no hi hagi plànols de rodalia, que inclogui FGC i Renfe, de la R1 a la 7, o plànols de metro sense FGC. Crec que ha d'haver unificació, i canviar aquest sistema que fa que cada companyia vagi per la seva banda. FGC em sembla que és la que més fa menció de la resta de la xarxa, seguit del metro i renfe, on la menció és escassa.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Anomalies
L'anomalia no és la nomenclatura, sinó que hi hagi mapes de rodalia sense res més. En aquest sentit, Renfe és l'operador ferroviari més autista de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.solde13 wrote:Sincerament, crec que queda molt malament veure un mapa de rodalies i veure R1, R2, R3, R4 i R7.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- solde13
- N5
- Posts: 96
- Joined: Friday 02/01/2009 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- Location: Montmeló
- Contact:
Re: Canvis.
Però la linia 3 no la volen fer acabar a Castelldefels construint una nova linia des de Cornellà?ferroviario_catalan wrote:BB9200 wrote:R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.