122-042-132 wrote:M'he llegit la proposta de la PTP sobre el tram central del tramvia i la reforma de la Diagonal. Crec que és un treball força ben documentat i molt positiu, m'agradaria que les administracions públiques, en fessin un de semblant per poder opinar molt millor que aquesta simple enquesta que han publicat i que no et permet cap marge de maniobra ni proposar res de gaire diferent a la que ells volen. També és veritat que han comentat que d'aquí a un any presentaran unes propostes per ésser estudiades per tothom.
Tanmateix cal comentar que, en la majoria de gràfics presentats a l'estudi de la PTP, és deixen només 4 carrils pel cotxe o transport privat, (i crec sincerament que és molt poc), a no ser que canviï molt, en aquests propers anys, el transport públic i la mobilitat del sector central de Barcelona. De fet és el punt més dificil d'arribar a aplicar.
Les propostes d'ampliar la xarxa de tramvies, amb la conversió d'algunes línies de bus a tramvia (cas de la línia 15) ho trobo molt encertat. També la creació dels corredors Metrobus els trobo encertats.
Tot aixó no ens ha de fer oblidar, la possibilitat de construir el túnel de rodalies per l'eix central de la Diagonal, ni la futura perllongació de la L8, cap Francesc Macià, Gràcia i .......
Estem en una fase molt interessant i engrescadora de la renovació i reconstrucció de la nostra estimada Barcelona. Tenim a les nostres mans la decisió d'un futur millor. Fa 150 anys en Cerdà la va encertar, nosaltres hem d'estar amatents per continuar d'una manera positiva la feina començada per ell i els nostres avantpassats. Estem construint el futur dels nostres fills i de les futures generacions de barcelonins, tenim una oportunitat històrica per fer una cosa ben feta i ben pensada, o ens podem hipotecar per segles.
Des d'aqui esperono al Fòrum (tots els foraires hi sou convidats) a aportar idees, preparar un estudi (potser caldria crear un grup de treball), i presentar als ciutadans i a les administracions, els nostres punts de vista, sobre aquesta important reforma de la nostra ciutat.
Salut Companys!.
És una opinió boníssima, que m'agrada molt, dic el mateix que en Santfeliuenc sobre la opinió d'en 122-042-132. Però m'agradaria entrar en alguns detalls:
La Diagonal no cal que la convertim en Las Vegas. Tal i com està està bé, com a màxim necessitem tocar i remodelar mobiliari urbà. En quant al transport públic, el tranvia perfectament pot anar per la Diagonal, eliminant els carrils laterals, examplant passos per vianants i bicicletes i deixar carrils per el transport privat. Tot respectant l'actual ordre i la movilitat, que és el que importa. D'altra banda, tampoc veig tan mala idea que circulin tranvies i autobusos en la mateixa via, mentres es vagi fent bones combinacions...
D'altra banda, cal pensar en què pot ser la branca per el tranvia. Cal fer un servei atractiu. Per exemple, una bona alternativa. Una estació centralitzada en el encreuament entre Passeig de Gràcia i Diagonal per el tranvia és una opció molt atractiva. Mirem les comunicacions en aquest punt...
Penso el mateix que tu sobre la proposta de la PTP i el que diu el FTC, però quantes més discordàncies hi hagi, pitjor anirem. M'agrada que citis l'últim paràgraf, perquè cadascú té un plantejament de com poder aportar idees, és molt interessant, i jo també crido a presentar propostes i idees.
Barcelona està molt malament, i tant. Però no per la arquitectura, etc. No hi ha hagut cap remodelació important des del 1992, però necessitem gent millor i capacitada per viure en aquesta ciutat. I desgraciadament, un grup minoritari de gent ocupa aquest rànking. Això és el que té que canviar Barcelona perquè canvii la resta, sinó és impossible.
Igualment no ens podem oblidar d'un centre neurolàgic molt important de la ciutat: Glòries. Penseu lo prop que queda de Sagrera, i aquí s'uneixen Aragó, la Gran Via, la Diagonal i la Meridiana. Mireu aquest punt de vista des del sistema ferroviari.
Només espero, com en 122-042-132, que la gent aporti idees, que es crei un debat, i tanmateix que millori la situació actual de Barcelona perquè això sigui possible.