Noves publicacions de llibres de transport.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Jo els hi faria saber totes aquestes errades, perquè no pot ser que editin un llibre amb tantes, però al menys, en una reimpressió, estaria corretgit.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Segons el bloc d'en Ricard Fernández i Valentí, publicarà dos llibres més, tot i que no apareix cap data:
http://eltranvia48.blogspot.com/
* Vers el cim del Mont Jovis. Els funiculars i els telefèrics de la muntanya de Montjuïc
* Un viatge històric pels transports a Nou Barris. Un passeig entre l'est d'Horta i el nord de Sant Andreu
Ganes tinc de que apareguin!!!!
http://eltranvia48.blogspot.com/
* Vers el cim del Mont Jovis. Els funiculars i els telefèrics de la muntanya de Montjuïc
* Un viatge històric pels transports a Nou Barris. Un passeig entre l'est d'Horta i el nord de Sant Andreu
Ganes tinc de que apareguin!!!!
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
És de fa dos anys, però molt interessant:
El ferrocarril al Penedès, més d'un segle de patrimoni, de Joan Montserrat i Joan Solé, editat per l'Institut d'Estudis Penedesencs, amb ISBN 978-84-86933-82-1.
El ferrocarril al Penedès, més d'un segle de patrimoni, de Joan Montserrat i Joan Solé, editat per l'Institut d'Estudis Penedesencs, amb ISBN 978-84-86933-82-1.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Ha sortit el llibre-guia del centenari del tren groc.
"El Tren Groc. Cent Anys"
Françoise Démelin
Editions Talaïa, Perpinyà.
Versions disponibles: catalana, francesa i anglesa.
"El Tren Groc. Cent Anys"
Françoise Démelin
Editions Talaïa, Perpinyà.
Versions disponibles: catalana, francesa i anglesa.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://www.iepenedesencs.org/llibre.php?id=7
El baixador del ferrocarril de Lavern-Subirats 50 anys d'història
25/06/1958 - 25/03/2008
Autor/s: Joan Montserrat i Montsant
Joan Solé i Bordes
Edició: Primera
Any publicació:
Págines: 32
ISBN: 978-84-86933-85-2
Tema: Història del ferrocarril
Periode: De la postguerra fins als nostres dies
Municipi/comarca: Lavern, municipi de Subirats.
Síntesi: La història del baixador de Lavern es va iniciar el dia 27 d’abril de 1946 quan un tren es va aturar en el punt quilomètric que ara ocupa, perquè Frederic Travé Alfonso, de família ferroviària, es casava amb Maria Antònia Maristany Ibarra. Potser aquell mateix dia o una colla d’anys després, dos veïns del municipi, el rector de Lavern Mn. Joan Batllori Ribó i l’alcalde Antoni Casanovas Poch van imaginar que els trens de la línia del Penedès interior es podrien aturar en aquell indret. Va ser l’inici d’una iniciativa de base popular que no esdevindria realitat fins el 25 de març de 1958, justament ara fa mig segle, i que encara hauria de tenir un segon capítol l’any 2000 quan va ser necessari posar en funcionament la plataforma “Salvem l’Estació” i tornar a reivindicar el baixador, perquè l’empresa ferroviària el volia deixar sense ús, començant per reduir el nombre d’aturades de trens.
El baixador del ferrocarril de Lavern-Subirats 50 anys d'història
25/06/1958 - 25/03/2008
Autor/s: Joan Montserrat i Montsant
Joan Solé i Bordes
Edició: Primera
Any publicació:
Págines: 32
ISBN: 978-84-86933-85-2
Tema: Història del ferrocarril
Periode: De la postguerra fins als nostres dies
Municipi/comarca: Lavern, municipi de Subirats.
Síntesi: La història del baixador de Lavern es va iniciar el dia 27 d’abril de 1946 quan un tren es va aturar en el punt quilomètric que ara ocupa, perquè Frederic Travé Alfonso, de família ferroviària, es casava amb Maria Antònia Maristany Ibarra. Potser aquell mateix dia o una colla d’anys després, dos veïns del municipi, el rector de Lavern Mn. Joan Batllori Ribó i l’alcalde Antoni Casanovas Poch van imaginar que els trens de la línia del Penedès interior es podrien aturar en aquell indret. Va ser l’inici d’una iniciativa de base popular que no esdevindria realitat fins el 25 de març de 1958, justament ara fa mig segle, i que encara hauria de tenir un segon capítol l’any 2000 quan va ser necessari posar en funcionament la plataforma “Salvem l’Estació” i tornar a reivindicar el baixador, perquè l’empresa ferroviària el volia deixar sense ús, començant per reduir el nombre d’aturades de trens.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 09&cs=publ
Tranvías de España, un análisis minucioso de los sistemas tranviarios de nuestro país
Actualmente hay diecisiete redes de tranvías en servicio, diez en obras y otras diez en proyecto
Bcn Rail 2009 fue el marco de la presentación de la presentación del libro “Tranvías de España. La nueva movilidad urbana” de Carles Salmerón i Bosch, un estudio que analiza exhaustivamente cada uno de los sistemas tranviarios de toda España y que evidencia como la recuperación del tranvía es un fenómeno que la mayoría de ciudades están poniendo en marcha y que sólo acaba de empezar.
Tranvías de España, un análisis minucioso de los sistemas tranviarios de nuestro país
(14/12/2009) El libro que ha sido editado por Terminus con el patrocinio del Railgrup y la colaboración de las principales empresas del sector, incluye más de 110 fotografías originales, datos geográficos, demográficos, socio-económicos y de movilidad de cada ciudad, fechas históricas de la red de tranvías, evolución del sistema, últimas ampliaciones y perspectivas de futuro, datos técnicos (ancho de vía, electrificación, número de líneas, estructura del sistema y empresa explotadora), datos del parque de material móvil, inventario por tipologías y series, con informaciones del constructor de cada vehículo, e instalaciones de mantenimiento.
En el libro han colaborado los departamentos de transportes de las diferentes comunidades autónomas, las diferentes empresas constructoras y, muy especialmente, todas las compañías que explotan las redes españolas de tranvías.
Estudio innovador
Éste es el primer libro de este tipo que se publica en España y describe de forma detallada las diecisiete redes de tranvía que ya funcionan por toda la geografía española, y las que se encuentran en construcción avanzada o en proyecto.
Actualmente, en Europa ya funcionan, o se encuentran en construcción muy adelantada, un total de 327 sistemas tranviarios que dan servicio en 284 ciudades diferentes. En España la cifra no ha cesado de aumentar durante la última década. Si se mantiene la tendencia de los últimos años, en poco tiempo España poseerá un 10 por ciento de las redes europeas.
Email
Tranvías de España, un análisis minucioso de los sistemas tranviarios de nuestro país
Actualmente hay diecisiete redes de tranvías en servicio, diez en obras y otras diez en proyecto
Bcn Rail 2009 fue el marco de la presentación de la presentación del libro “Tranvías de España. La nueva movilidad urbana” de Carles Salmerón i Bosch, un estudio que analiza exhaustivamente cada uno de los sistemas tranviarios de toda España y que evidencia como la recuperación del tranvía es un fenómeno que la mayoría de ciudades están poniendo en marcha y que sólo acaba de empezar.
Tranvías de España, un análisis minucioso de los sistemas tranviarios de nuestro país
(14/12/2009) El libro que ha sido editado por Terminus con el patrocinio del Railgrup y la colaboración de las principales empresas del sector, incluye más de 110 fotografías originales, datos geográficos, demográficos, socio-económicos y de movilidad de cada ciudad, fechas históricas de la red de tranvías, evolución del sistema, últimas ampliaciones y perspectivas de futuro, datos técnicos (ancho de vía, electrificación, número de líneas, estructura del sistema y empresa explotadora), datos del parque de material móvil, inventario por tipologías y series, con informaciones del constructor de cada vehículo, e instalaciones de mantenimiento.
En el libro han colaborado los departamentos de transportes de las diferentes comunidades autónomas, las diferentes empresas constructoras y, muy especialmente, todas las compañías que explotan las redes españolas de tranvías.
Estudio innovador
Éste es el primer libro de este tipo que se publica en España y describe de forma detallada las diecisiete redes de tranvía que ya funcionan por toda la geografía española, y las que se encuentran en construcción avanzada o en proyecto.
Actualmente, en Europa ya funcionan, o se encuentran en construcción muy adelantada, un total de 327 sistemas tranviarios que dan servicio en 284 ciudades diferentes. En España la cifra no ha cesado de aumentar durante la última década. Si se mantiene la tendencia de los últimos años, en poco tiempo España poseerá un 10 por ciento de las redes europeas.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Sense ser un llibre estrictament de transports, aquest mes hi ha a les biblioteques "La Garriga secreta", molt recomanable, i a dins un apartat sobre per on passa el tren, amb petits articles dedicats al pont de Can Palau, construit per La Maquinista Terrestre i Marítima, tanques de protecció entre carretera i via fetes aprofitant retalls de rails alemanys, i d'altres del 1876 alemanys, de la línia de Bochum, la caseta del guardagulles, tanques amb el logo de Nord...
Trens, tramvies i trolebusos....
Ara fa un mes vaig comprar aquest llibre i us el recomano. Tot i que la majoria de les fotos són de trens i tramvies, també n'hi han de trolebusos.
TRENES Y TRANVÍAS EN EL ESTE DE ESPAÑA
Trams and Trains in Eastern Spain
Autor: Jeremy Wiseman
Editorial: Trea
Colección: Raíl
http://www.trea.es/muestracol.php?nombr ... b=N#nomove
Trenes y tranvías en el este de España es el segundo de una serie de tres volúmenes de fotografías (el primero consagrado al sur de la Península y el tercero, en preparación, al norte, incluyendo Madrid) realizadas por Jeremy Wiseman que muestran la situación ferroviaria en España tal como la observó el autor durante un periodo de tres décadas a partir de los años cincuenta, y presenta las regiones de Cataluña, Baleares y Valencia, junto con Aragón.
La excelente calidad de las imágenes (tanto en blanco y negro como en color), la incorporación de mapas de las principales líneas ferroviarias y los detallados y amenos comentarios del autor hacen de esta una obra imprescindible para todos los amantes del ferrocarril.
TRENES Y TRANVÍAS EN EL ESTE DE ESPAÑA
Trams and Trains in Eastern Spain
Autor: Jeremy Wiseman
Editorial: Trea
Colección: Raíl
http://www.trea.es/muestracol.php?nombr ... b=N#nomove
Trenes y tranvías en el este de España es el segundo de una serie de tres volúmenes de fotografías (el primero consagrado al sur de la Península y el tercero, en preparación, al norte, incluyendo Madrid) realizadas por Jeremy Wiseman que muestran la situación ferroviaria en España tal como la observó el autor durante un periodo de tres décadas a partir de los años cincuenta, y presenta las regiones de Cataluña, Baleares y Valencia, junto con Aragón.
La excelente calidad de las imágenes (tanto en blanco y negro como en color), la incorporación de mapas de las principales líneas ferroviarias y los detallados y amenos comentarios del autor hacen de esta una obra imprescindible para todos los amantes del ferrocarril.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
A la Soci, el tenen:
“AUTOMOTORES DIESEL I”, escrit per Juan Carlos Casas, Lluis Prieto i Alessandro Albe de la editorial “Monografias del Ferrocarril”.
Tracta sobre el material FIAT de RENFE, en concret de las “Littorinas i TAF”.
“AUTOMOTORES DIESEL I”, escrit per Juan Carlos Casas, Lluis Prieto i Alessandro Albe de la editorial “Monografias del Ferrocarril”.
Tracta sobre el material FIAT de RENFE, en concret de las “Littorinas i TAF”.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://elviajero.elpais.com/articulo/vi ... avje_2/Tes
Nueva guía para viajar a toda velocidad
Guiarte por las ciudades en las que hace parada el Ave ahora es más sencillo gracias a la nueva guía de El País Aguilar, España en Alta Velocidad
ÁNGELA GILABERT - 26/01/2010
El País Aguilar y Renfe presentaron en Fitur una nueva guía, España en Alta Velocidad, que recoge 22 destinos accesibles en AVE. Este nuevo título se enmarca dentro de la colección Rutas que estrena un nuevo diseño más esquemático y visual.
En la guía se incluye información turística y gastronómica, alojamientos y recomendaciones para viajar a ciudades como Puertollano, Antequera, Calatayud, Huesca o Puente Genil. La guía se ha anticipado al fin de las obras del AVE Madrid-Valencia y ya incluye las ciudades de Cuenca, Albacete y Valencia en sus rutas, puntos en los que hará parada esta nueva línea a finales de 2010, fecha que desde Renfe aseguran que ya estará en funcionamiento.
Además, la guía incluye ciudades como Madrid, punto desde el que parten todas todos los AVE; Sevilla, el primer destino de la línea de Alta Velocidad, o Barcelona, cuya conexión ferroviaria compite con el puente aéreo.
Los autores de España en Alta Velocidad, María Unceta y Javier Echenagusia, abogan por volver a viajar en tren, un medio en el que se puede disfrutar del paisaje y que posee el toque romántico de los primeros desplazamientos turísticos.
Nueva guía para viajar a toda velocidad
Guiarte por las ciudades en las que hace parada el Ave ahora es más sencillo gracias a la nueva guía de El País Aguilar, España en Alta Velocidad
ÁNGELA GILABERT - 26/01/2010
El País Aguilar y Renfe presentaron en Fitur una nueva guía, España en Alta Velocidad, que recoge 22 destinos accesibles en AVE. Este nuevo título se enmarca dentro de la colección Rutas que estrena un nuevo diseño más esquemático y visual.
En la guía se incluye información turística y gastronómica, alojamientos y recomendaciones para viajar a ciudades como Puertollano, Antequera, Calatayud, Huesca o Puente Genil. La guía se ha anticipado al fin de las obras del AVE Madrid-Valencia y ya incluye las ciudades de Cuenca, Albacete y Valencia en sus rutas, puntos en los que hará parada esta nueva línea a finales de 2010, fecha que desde Renfe aseguran que ya estará en funcionamiento.
Además, la guía incluye ciudades como Madrid, punto desde el que parten todas todos los AVE; Sevilla, el primer destino de la línea de Alta Velocidad, o Barcelona, cuya conexión ferroviaria compite con el puente aéreo.
Los autores de España en Alta Velocidad, María Unceta y Javier Echenagusia, abogan por volver a viajar en tren, un medio en el que se puede disfrutar del paisaje y que posee el toque romántico de los primeros desplazamientos turísticos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Peculiaritats i centralisme sociològic
Suposo que els capítols de Yebes i Perafort seran més aviat curtets.
Error.Además, la guía incluye ciudades como Madrid, punto desde el que parten todas todos los AVE
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Llibre sobre la Plaça Catalunya i l'Avinguda de la Llum
S'ha publicat el llibre sobre la Plaça Catalunya i l'Avinguda de la Llum, aquí teniu la nota de premsa de FGC.
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... AVLLUM.pdf
El llibre “La plaça de Catalunya i l’Avinguda de la
Llum”, ja disponible a la botiga FGC del Carrer
Pelai i a les llibreries de la Generalitat
-L’obra és de l’autor Rafael Pradas i està plantejada com un autèntic
homenatge a la ciutat de Barcelona i a la desapareguda Avinguda de la
Llum.
-El llibre forma part de la col·lecció de llibres històrics d’FGC, que ja compta
amb volums dedicats al Funicular de Vallvidrera, a la línia Lleida-La Pobla de
Segur i al Tren del Ciment.
Barcelona, 3 de febrer de 2010
El llibre La Plaça de Catalunya i l’Avinguda de la Llum, de l’autor Rafael
Pradas, ja està disponible a la botiga FGC del carrer Pelai i a les llibreries de la
Generalitat des d’aquesta mateixa setmana.
L’obra, que forma part de la col·lecció de llibres històrics d’FGC, és un document
sobre el passat i el present del centre geogràfic i neuràlgic de Barcelona, punt de
partida de la línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. El llibre
fa un retrat de la desapareguda Avinguda de la Llum, desconeguda per les
generacions més joves, però que va ser tot un símbol, durant els anys 40 i 50, de
la recuperació econòmica i anímica de la societat catalana en l’època de la
postguerra.
Fitxa tècnica:
La Plaça de Catalunya i l’Avinguda de la Llum
Autor: Rafael Pradas
Any d’edició: 2009
Pàgines: 154
Preu: 30 euros
Breu descripció: La Plaça de Catalunya i la
desapareguda Avinguda de la llum com a símbol de
la Barcelona emergent de l’època de la postguerra i
també punt de partida del Metro del Vallès d’FGC.
Disponibilitat: Botiga FGC (c/Pelai nº39), i també a
les llibreries de la Generalitat de Catalunya.
Col·lecció de llibres històrics d’FGC:
Amb l’edició d’aquest llibre, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya continua la
col·lecció de llibres històrics que va estrenar l’any 2006 amb l’obra sobre el
centenari del Funicular de Vallvidrera. L’objectiu de la col·lecció és el de crear
vincles de proximitat entre els lectors i una part de la història del nostre país
vinculada al passat d’FGC.
“La Plaça de Catalunya i l’Avinguda de la Llum” és, a més, la tercera obra
d’aquesta col·lecció de l’autor Rafael Pradas, que també ha escrit els llibres sobre
la línia Lleida-La Pobla, l’any 2007, i sobre el Tren del Ciment, l’any 2009.
Una de les prioritats, des de sempre, de Ferrocarrils de la Generalitat ha estat i és
vetllar per la conservació i la difusió del nostre patrimoni històric, que és el de tots.
I ho fem convençuts que només es pot estimar i respectar allò que es coneix.
Comunicació FGC http://www.fgc.cat
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... AVLLUM.pdf
El llibre “La plaça de Catalunya i l’Avinguda de la
Llum”, ja disponible a la botiga FGC del Carrer
Pelai i a les llibreries de la Generalitat
-L’obra és de l’autor Rafael Pradas i està plantejada com un autèntic
homenatge a la ciutat de Barcelona i a la desapareguda Avinguda de la
Llum.
-El llibre forma part de la col·lecció de llibres històrics d’FGC, que ja compta
amb volums dedicats al Funicular de Vallvidrera, a la línia Lleida-La Pobla de
Segur i al Tren del Ciment.
Barcelona, 3 de febrer de 2010
El llibre La Plaça de Catalunya i l’Avinguda de la Llum, de l’autor Rafael
Pradas, ja està disponible a la botiga FGC del carrer Pelai i a les llibreries de la
Generalitat des d’aquesta mateixa setmana.
L’obra, que forma part de la col·lecció de llibres històrics d’FGC, és un document
sobre el passat i el present del centre geogràfic i neuràlgic de Barcelona, punt de
partida de la línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. El llibre
fa un retrat de la desapareguda Avinguda de la Llum, desconeguda per les
generacions més joves, però que va ser tot un símbol, durant els anys 40 i 50, de
la recuperació econòmica i anímica de la societat catalana en l’època de la
postguerra.
Fitxa tècnica:
La Plaça de Catalunya i l’Avinguda de la Llum
Autor: Rafael Pradas
Any d’edició: 2009
Pàgines: 154
Preu: 30 euros
Breu descripció: La Plaça de Catalunya i la
desapareguda Avinguda de la llum com a símbol de
la Barcelona emergent de l’època de la postguerra i
també punt de partida del Metro del Vallès d’FGC.
Disponibilitat: Botiga FGC (c/Pelai nº39), i també a
les llibreries de la Generalitat de Catalunya.
Col·lecció de llibres històrics d’FGC:
Amb l’edició d’aquest llibre, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya continua la
col·lecció de llibres històrics que va estrenar l’any 2006 amb l’obra sobre el
centenari del Funicular de Vallvidrera. L’objectiu de la col·lecció és el de crear
vincles de proximitat entre els lectors i una part de la història del nostre país
vinculada al passat d’FGC.
“La Plaça de Catalunya i l’Avinguda de la Llum” és, a més, la tercera obra
d’aquesta col·lecció de l’autor Rafael Pradas, que també ha escrit els llibres sobre
la línia Lleida-La Pobla, l’any 2007, i sobre el Tren del Ciment, l’any 2009.
Una de les prioritats, des de sempre, de Ferrocarrils de la Generalitat ha estat i és
vetllar per la conservació i la difusió del nostre patrimoni històric, que és el de tots.
I ho fem convençuts que només es pot estimar i respectar allò que es coneix.
Comunicació FGC http://www.fgc.cat
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Algu sap si es a la venda el llibre de Tramvies d'Espanya de Carles Salmerón que es parla en aquest fil ??
L'hi buscat a Palau i Rocafort i no en saben res.
Salutacions.
L'hi buscat a Palau i Rocafort i no en saben res.
Salutacions.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
No és ben bé un llibre sobre transports, però hi té relació:
http://www.lamalla.cat/cultura/literatu ... ?id=348880
'Tren de venganza', un thriller sobre la construcció del primer ferrocarril a Espanya
El periodista Xavi Casinos debuta en el gènere de ficció amb una obra ambientada a la Barcelona del 1848
MARIA ALUJA
Els sabotatges a la construcció de la primera línia ferroviària d'Espanya, la que va unir Barcelona i Mataró, una trama de venjança relacionada amb les colònies americanes, la maçoneria i la Barcelona de 1848, aquests són alguns dels ingredients de la primera novel·la de ficció del periodista Xavier Casinos, 'Tren de venganza' (Roca Editorial). Casinos, que ja treballa en una segona part del llibre, ha volgut ser fidel a la descripció de la Barcelona de l'època, així com al marc històric en què va tenir lloc la construcció de la línia de tren, promoguda per l'indià Miquel Biada, tot i que avisa que es tracta d'una trama “bàsicament de ficció”.
L'expolicia Rubén Cardona, després de ser empresonat a la Ciutadella per les seves idees radicals, malviu a la Barcelona de 1848 gràcies a la generositat del seu amic, Manuel Saurí, editor del 'Barcelonés'. Per això, no dubta a acceptar l'encàrrec de l'indià Tomàs Boada de protegir la línia ferroviària que aquest promou entre Barcelona i Mataró.
Una infraestructura que realment va ser castigada per sabotatges que mai es van esclarir durat la seva construcció i al voltant de la qual van proliferar diverses llegendes urbanes, com que s'utilitzava grassa de nens per fer funcionar la màquina de tren o que els seus passatgers patirien disfuncions oculars, perquè l'ull humà no estava preparat per absorbir una gran quantitat d'imatges en moviment.
El cas dóna un gir inesperat quan Boada rep un missatge escrit en alfabet maçònic que sembla remetre a alguna cosa que l'impulsor de l'obra va fer en el passat, durant la guerra de la independència de les colònies americanes. Cardona es veu immers en una aventura iniciàtica per la Barcelona secreta.
Ficció i realitat
Casinos deixa clar en les notes de l'autor quins són els fets verídics en què es basa l'obra i quins són fruit de la imaginació, per evitar malentesos. Entre els reals, destaca l'aparició de personatges com Manuel Saurí, que va ser realment un important llibreter i editor de l'època, així com autor d'una obra que Casinos ha qualificat de “bàsica” per a documentar la novel·la, 'La Guía General de Barcelona' editada el 1849.
També apareixen en el llibre personatges reals com Anselm Clavé, que es va guanyar la vida durant la seva joventut tocant la guitarra a les tavernes; Narcís Monturiol, inventor del submarí, o Antonio Altadill, autor del fulletó de gran èxit 'Barcelona y sus misterios', que té semblança amb obres de referència del gènere com 'Els misteris de París', de Víctor Hugo, o 'El conde de Montecristo', d'Alejandrod'Alejandro Dumas.andro Dumas.
Primera novel·la de ficció
Nascut a Barcelona el 1963, el periodista Xavi Casinos debuta amb 'Tren de venganza' al gènere de ficció.
Fins ara havia publicat assajos amb obres relacionades amb Barcelona -'Operació Fòrum, entre el 92 i la Sagrera- i la maçoneria, matèria en què s'ha especialitzat com a conseqüència de la seva feina periodística.
Gran part de la seva carrera professional ha trascorregut a la redaciió de El Periódico de Catalunya, on ha dirigit les seccions d'Edició i gran Barcelona. Actualment es dedica a la gestió del sector audiovisual i és conseller delegat de COMRàdio.
http://www.lamalla.cat/cultura/literatu ... ?id=348880
'Tren de venganza', un thriller sobre la construcció del primer ferrocarril a Espanya
El periodista Xavi Casinos debuta en el gènere de ficció amb una obra ambientada a la Barcelona del 1848
MARIA ALUJA
Els sabotatges a la construcció de la primera línia ferroviària d'Espanya, la que va unir Barcelona i Mataró, una trama de venjança relacionada amb les colònies americanes, la maçoneria i la Barcelona de 1848, aquests són alguns dels ingredients de la primera novel·la de ficció del periodista Xavier Casinos, 'Tren de venganza' (Roca Editorial). Casinos, que ja treballa en una segona part del llibre, ha volgut ser fidel a la descripció de la Barcelona de l'època, així com al marc històric en què va tenir lloc la construcció de la línia de tren, promoguda per l'indià Miquel Biada, tot i que avisa que es tracta d'una trama “bàsicament de ficció”.
L'expolicia Rubén Cardona, després de ser empresonat a la Ciutadella per les seves idees radicals, malviu a la Barcelona de 1848 gràcies a la generositat del seu amic, Manuel Saurí, editor del 'Barcelonés'. Per això, no dubta a acceptar l'encàrrec de l'indià Tomàs Boada de protegir la línia ferroviària que aquest promou entre Barcelona i Mataró.
Una infraestructura que realment va ser castigada per sabotatges que mai es van esclarir durat la seva construcció i al voltant de la qual van proliferar diverses llegendes urbanes, com que s'utilitzava grassa de nens per fer funcionar la màquina de tren o que els seus passatgers patirien disfuncions oculars, perquè l'ull humà no estava preparat per absorbir una gran quantitat d'imatges en moviment.
El cas dóna un gir inesperat quan Boada rep un missatge escrit en alfabet maçònic que sembla remetre a alguna cosa que l'impulsor de l'obra va fer en el passat, durant la guerra de la independència de les colònies americanes. Cardona es veu immers en una aventura iniciàtica per la Barcelona secreta.
Ficció i realitat
Casinos deixa clar en les notes de l'autor quins són els fets verídics en què es basa l'obra i quins són fruit de la imaginació, per evitar malentesos. Entre els reals, destaca l'aparició de personatges com Manuel Saurí, que va ser realment un important llibreter i editor de l'època, així com autor d'una obra que Casinos ha qualificat de “bàsica” per a documentar la novel·la, 'La Guía General de Barcelona' editada el 1849.
També apareixen en el llibre personatges reals com Anselm Clavé, que es va guanyar la vida durant la seva joventut tocant la guitarra a les tavernes; Narcís Monturiol, inventor del submarí, o Antonio Altadill, autor del fulletó de gran èxit 'Barcelona y sus misterios', que té semblança amb obres de referència del gènere com 'Els misteris de París', de Víctor Hugo, o 'El conde de Montecristo', d'Alejandrod'Alejandro Dumas.andro Dumas.
Primera novel·la de ficció
Nascut a Barcelona el 1963, el periodista Xavi Casinos debuta amb 'Tren de venganza' al gènere de ficció.
Fins ara havia publicat assajos amb obres relacionades amb Barcelona -'Operació Fòrum, entre el 92 i la Sagrera- i la maçoneria, matèria en què s'ha especialitzat com a conseqüència de la seva feina periodística.
Gran part de la seva carrera professional ha trascorregut a la redaciió de El Periódico de Catalunya, on ha dirigit les seccions d'Edició i gran Barcelona. Actualment es dedica a la gestió del sector audiovisual i és conseller delegat de COMRàdio.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 99&cs=publ
Publicado un libro sobre la historia del Metro de Madrid
Metro de Madrid: 1919-2009. Noventa años de historia.
El metro de Madrid está cumpliendo en estas fechas sus primeras nueve décadas de historia. Dentro de los actos que el metropolitano madrileño está realizando para celebrar este evento se cuenta la reedición, ampliada, del libro de Aurora Moya sobre la historia de este sistema de ferrocarril subterráneo.
(23/03/2010) 544 páginas en una edición de gran formato, componen el trabajo que la investigadora sobre el Metro de Madrid, Aurora Moya, ha realizado con ocasión del noventa aniversario de este sistema de transporte urbano. Esta misma autora realizó hace veinte años un primer trabajo con este mismo contenido y titulo similar.
Aquella primera publicación ha sido rescatada por Metro de Madrid, empresa que ha invitado a la autora a que incorporara las dos décadas de importantes sucesos acaecidos desde entonces en este metropolitano, años en los cuales la red de Metro de Madrid se ha convertido en una de las más extensas del mundo por kilómetros de red. Además, en estas dos décadas la red de Metro ha salido, y de que manera, de los confines del término municipal madrileño y ha recuperado para los viales madrileños los tranvías, ausentes de la capital desde comienzos de los años setenta.
El nuevo libro editad por Metro de Madrid tiene una abundantísima documentación gráfica, con fotos históricas, planos, reproducciones de cartelerías, títulos de transportes, grabados. Es una edición moderna que alterna el relato lineal de acontecimientos con inserciones de textos sobre otras facetas más singulares, divertidas o curiosas de estos noventa años.
La cartografía es una constante a lo largo del medio millar de páginas, en las cuales se muestra la evolución de la red desde aquellos primeros casi cuatro kilómetros a los cerca de trescientos de hoy día, y de aquellas ocho estaciones a los también casi tres centenares de la actualidad. Hay información detallada del parque móvil que recorre y ha recorrido estos túneles, con fichas técnicas, esquemas y fotos de cada unidad.
El apartado estadístico está muy bien desarrollado al final de la obra, con datos tanto referidos a infraestructura como datos de gestión económica, de sus sucesivos consejos de administración, tipos de títulos de transporte, cronología, comparación con otras redes de metropolitanos…
Email
Publicado un libro sobre la historia del Metro de Madrid
Metro de Madrid: 1919-2009. Noventa años de historia.
El metro de Madrid está cumpliendo en estas fechas sus primeras nueve décadas de historia. Dentro de los actos que el metropolitano madrileño está realizando para celebrar este evento se cuenta la reedición, ampliada, del libro de Aurora Moya sobre la historia de este sistema de ferrocarril subterráneo.
(23/03/2010) 544 páginas en una edición de gran formato, componen el trabajo que la investigadora sobre el Metro de Madrid, Aurora Moya, ha realizado con ocasión del noventa aniversario de este sistema de transporte urbano. Esta misma autora realizó hace veinte años un primer trabajo con este mismo contenido y titulo similar.
Aquella primera publicación ha sido rescatada por Metro de Madrid, empresa que ha invitado a la autora a que incorporara las dos décadas de importantes sucesos acaecidos desde entonces en este metropolitano, años en los cuales la red de Metro de Madrid se ha convertido en una de las más extensas del mundo por kilómetros de red. Además, en estas dos décadas la red de Metro ha salido, y de que manera, de los confines del término municipal madrileño y ha recuperado para los viales madrileños los tranvías, ausentes de la capital desde comienzos de los años setenta.
El nuevo libro editad por Metro de Madrid tiene una abundantísima documentación gráfica, con fotos históricas, planos, reproducciones de cartelerías, títulos de transportes, grabados. Es una edición moderna que alterna el relato lineal de acontecimientos con inserciones de textos sobre otras facetas más singulares, divertidas o curiosas de estos noventa años.
La cartografía es una constante a lo largo del medio millar de páginas, en las cuales se muestra la evolución de la red desde aquellos primeros casi cuatro kilómetros a los cerca de trescientos de hoy día, y de aquellas ocho estaciones a los también casi tres centenares de la actualidad. Hay información detallada del parque móvil que recorre y ha recorrido estos túneles, con fichas técnicas, esquemas y fotos de cada unidad.
El apartado estadístico está muy bien desarrollado al final de la obra, con datos tanto referidos a infraestructura como datos de gestión económica, de sus sucesivos consejos de administración, tipos de títulos de transporte, cronología, comparación con otras redes de metropolitanos…
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://www.vialibre-ffe.com/multi_galeria.asp?gal=150
Album Locomotoras MTM
VÍA LIBRE pone a la venta el libro-álbum de locomotoras de la Maquinista Terrestre y Marítima (M.T.M:), la mítica factoria barcelonesa que desde su fundación en 1855 fué el fabricante de referencia de locomotoras de diseño propio entre otros productos industriales.
El "Álbum de Locomotoras MTM" editado en abril de 2010 por MAF Editor, dispone de 281 páginas con otras tantas fotografías históricas de gran calidad que hacen un recorrido en el tiempo de todas las máquinas fabricadas en la Maquinista: las poderosas Santa Fe, Montañas, Confederación y otro material ferroviario, así como de locomotoras diesel, pues fue esta fábrica la que construyó las primeras locomotoras de maniobras y otro material eléctrico, para los transportes metropolitanos.
Vía Libre ha colaborado en la edición de este libro, con el que ha querido ofrecer un merecido tributo a la factoría barcelonesa. Además la revista ferroviara pone a la venta el libro, que puede ser solicitado por correo electrónico a las direcciones: vialibre(arrova)ffe.es y suscripciones(arrova)ffe.es o mediante pedido telefónico a los números: 91 151 10 25 ó 91 151 10 29
El precio del ejemplar es de 42 euros, más cinco euros de gastos de envío por mensajería en 24 horas. También puede adquirirse personalmente en la sede la Fundación de los Ferrocarriles Españoles, calle de Santa Isabel, 44, 2ª planta, en Madrid, con el ahorro de los gastos de envío.
Album Locomotoras MTM
VÍA LIBRE pone a la venta el libro-álbum de locomotoras de la Maquinista Terrestre y Marítima (M.T.M:), la mítica factoria barcelonesa que desde su fundación en 1855 fué el fabricante de referencia de locomotoras de diseño propio entre otros productos industriales.
El "Álbum de Locomotoras MTM" editado en abril de 2010 por MAF Editor, dispone de 281 páginas con otras tantas fotografías históricas de gran calidad que hacen un recorrido en el tiempo de todas las máquinas fabricadas en la Maquinista: las poderosas Santa Fe, Montañas, Confederación y otro material ferroviario, así como de locomotoras diesel, pues fue esta fábrica la que construyó las primeras locomotoras de maniobras y otro material eléctrico, para los transportes metropolitanos.
Vía Libre ha colaborado en la edición de este libro, con el que ha querido ofrecer un merecido tributo a la factoría barcelonesa. Además la revista ferroviara pone a la venta el libro, que puede ser solicitado por correo electrónico a las direcciones: vialibre(arrova)ffe.es y suscripciones(arrova)ffe.es o mediante pedido telefónico a los números: 91 151 10 25 ó 91 151 10 29
El precio del ejemplar es de 42 euros, más cinco euros de gastos de envío por mensajería en 24 horas. También puede adquirirse personalmente en la sede la Fundación de los Ferrocarriles Españoles, calle de Santa Isabel, 44, 2ª planta, en Madrid, con el ahorro de los gastos de envío.
Re: Llibre sobre la Plaça Catalunya i l'Avinguda de la Llum
josep_serre wrote:S'ha publicat el llibre sobre la Plaça Catalunya i l'Avinguda de la Llum, aquí teniu la nota de premsa de FGC.
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... AVLLUM.pdf
El llibre “La plaça de Catalunya i l’Avinguda de la
Llum”, ja disponible a la botiga FGC del Carrer
Pelai i a les llibreries de la Generalitat
-L’obra és de l’autor Rafael Pradas i està plantejada com un autèntic
homenatge a la ciutat de Barcelona i a la desapareguda Avinguda de la
Llum.
-El llibre forma part de la col·lecció de llibres històrics d’FGC, que ja compta
amb volums dedicats al Funicular de Vallvidrera, a la línia Lleida-La Pobla de
Segur i al Tren del Ciment.
Barcelona, 3 de febrer de 2010
El llibre La Plaça de Catalunya i l’Avinguda de la Llum, de l’autor Rafael
Pradas, ja està disponible a la botiga FGC del carrer Pelai i a les llibreries de la
Generalitat des d’aquesta mateixa setmana.
L’obra, que forma part de la col·lecció de llibres històrics d’FGC, és un document
sobre el passat i el present del centre geogràfic i neuràlgic de Barcelona, punt de
partida de la línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. El llibre
fa un retrat de la desapareguda Avinguda de la Llum, desconeguda per les
generacions més joves, però que va ser tot un símbol, durant els anys 40 i 50, de
la recuperació econòmica i anímica de la societat catalana en l’època de la
postguerra.
Fitxa tècnica:
La Plaça de Catalunya i l’Avinguda de la Llum
Autor: Rafael Pradas
Any d’edició: 2009
Pàgines: 154
Preu: 30 euros
Breu descripció: La Plaça de Catalunya i la
desapareguda Avinguda de la llum com a símbol de
la Barcelona emergent de l’època de la postguerra i
també punt de partida del Metro del Vallès d’FGC.
Disponibilitat: Botiga FGC (c/Pelai nº39), i també a
les llibreries de la Generalitat de Catalunya.
Col·lecció de llibres històrics d’FGC:
Amb l’edició d’aquest llibre, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya continua la
col·lecció de llibres històrics que va estrenar l’any 2006 amb l’obra sobre el
centenari del Funicular de Vallvidrera. L’objectiu de la col·lecció és el de crear
vincles de proximitat entre els lectors i una part de la història del nostre país
vinculada al passat d’FGC.
“La Plaça de Catalunya i l’Avinguda de la Llum” és, a més, la tercera obra
d’aquesta col·lecció de l’autor Rafael Pradas, que també ha escrit els llibres sobre
la línia Lleida-La Pobla, l’any 2007, i sobre el Tren del Ciment, l’any 2009.
Una de les prioritats, des de sempre, de Ferrocarrils de la Generalitat ha estat i és
vetllar per la conservació i la difusió del nostre patrimoni històric, que és el de tots.
I ho fem convençuts que només es pot estimar i respectar allò que es coneix.
Comunicació FGC http://www.fgc.cat
Aquest el tinc. El vaig comprar a la botiga de Pelai. Son 30 € i el paper i les fotos son de qualitat. En quant a contingut, em molesta personalment que parlin tant de la transformació de la Plaça de Catalunya.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Nou llibre:
Els Tren-Tram a Europa
Autor: Carles Salmerón i Bosch
Preu: 36 Eur.
ISBN: No el sé
Els Tren-Tram a Europa
Autor: Carles Salmerón i Bosch
Preu: 36 Eur.
ISBN: No el sé
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
No és nou, ja va sortir l'any passat.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
El del any passat era "Els Tramvies d'Europa" , aquest es "Els Tren-Tram d'Europa", no es el mateix.