Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Estic molt d'acord amb En Tramvia Blau, amb el tema de la preservació del patrimoni històric, seria molt millor restaurar un tramvia en més o menys bon estat, que reconstruïr totalment un de molt malmés, però....cal esgarrapar el que puguem.
Us adjunto un PDF, on és parla, a l'any 1973, de l'existència a Aiguafreda del 1660.......Algú en sap quelcom d'aquest tramvia?.
Fa un temps l'Andres-1 va fer un comentàri de com si encara existis, i és volgues restaurar.
Salut
Us adjunto un PDF, on és parla, a l'any 1973, de l'existència a Aiguafreda del 1660.......Algú en sap quelcom d'aquest tramvia?.
Fa un temps l'Andres-1 va fer un comentàri de com si encara existis, i és volgues restaurar.
Salut
- Attachments
-
- TRAMVIA.ORG _ Web no oficia...pdf
- (362.58 KiB) Downloaded 255 times
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Bé, he estat investigant sobre el 1660, i em retracto parcialment quan vaig dir que el 1660 no havia entrat en cap projecte de preservació. Però també vull dir que em vaig referir a l'inventari de vehicles preservats per TB o per particulars amb finalitats de col·leccionisme.122-042-132 wrote:Aclaració per l'amic Alemany; el 1660 encara existeix i és propietat d'un particular: el que ara fà temps que no en sé res, i preguntava l'estat d'aquest tramvia. Pots veure'n una foto a la segona entrada d'aquest fil. Salut!
Admeto que fins ara no en sabia res del 1660, i resulta que pertany a un conjunt de vehicles adquirits per particulars tot just clausurat el servei, amb finalitats que, que se sàpiga, res a veure tenien amb el col·leccionisme o amb una preservació futura. Qui sap? per guarnir el jardí d'una masia, per convertir-lo en bar o per amagar-lo en algun garatge (tant de bo). Hi va haver uns quants, i a més del d'Aiguafreda m'han dit que hi va haver un altre pcc a Alcarràs, casualment a on sembla que va anar a petar el Durmibús fa pocs anys.
La veritat és que de tots aquests vehicles, ningú dels qui he consultat en ténen cap més dada, i concretament del d'Aiguafreda no se n'ha sabut res més des dels temps en què se li van fer les fotos, o sigui durant la primera meitat dels anys setanta.
Fins aquí he pogut arribar. A veure qui en treu alguna cosa més.
Last edited by Alemany on Monday 27/07/2009 12:10, edited 1 time in total.
Què és alló??
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Tandebó un dia d'aquests en Josep Maria Mas escrigui per aquí, que ell potser en sàpiga alguna cosa, ja que es va registrar fa poc per aquí
- josep_maria_mas
- N1
- Posts: 5
- Joined: Tuesday 30/06/2009 19:14
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Administrador, malauradament no puc donar-vos cap noticia del 1660 que comenteu.metring wrote:Tandebó un dia d'aquests en Josep Maria Mas escrigui per aquí, que ell potser en sàpiga alguna cosa, ja que es va registrar fa poc per aquí
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
En qualsevol cas, benvingut al fòrum
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Hola, acabo de tornar de vacances i m´estic posant al día......vaja amb el tramvia 1660, encara que porti 25 anys sense pistes, per sommiar que no sigui.....jo també em recordo que al camp de la bota, on ara es el Forum hi havia un camp de futbol i per alla tirat un tramvia on quan era un nen el meu pare em va fer pujar....estaba atrotinat i en aquell temps no li donava importancia,...després l´he reconegut com un 1600....pero vaja, suposo que debia acabar desballestat del tot fa molt i molts anys, a mi nomes em consten els 4 esmentats i nomes he vist els de TMB.
Pero seria interesant seguir amb aquest tema de tramvies "desapareguts", preservats per particulars sense cap finalitat concreta i dels que no consta cap fotografia desde fa un quart de segle com a minim......amb la colla que som al forum pot ser els trobariem...jo mateix vaig conseguir fa uns anys parlar per telefon amb el propietari del tramvia 4 del Tibidabo,...pero ja no vaig poder convencer de poder veure´l....ara amb mes temps estic pensant de tornar-hi a insistir.....i que pasa amb el 500 que tothom diu que es a Parets a la nau d´una empresa??....no podem els del forum fer un safari fotografic a la "caça" d´aquest exemplars?????
Pero seria interesant seguir amb aquest tema de tramvies "desapareguts", preservats per particulars sense cap finalitat concreta i dels que no consta cap fotografia desde fa un quart de segle com a minim......amb la colla que som al forum pot ser els trobariem...jo mateix vaig conseguir fa uns anys parlar per telefon amb el propietari del tramvia 4 del Tibidabo,...pero ja no vaig poder convencer de poder veure´l....ara amb mes temps estic pensant de tornar-hi a insistir.....i que pasa amb el 500 que tothom diu que es a Parets a la nau d´una empresa??....no podem els del forum fer un safari fotografic a la "caça" d´aquest exemplars?????
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
TramviaBlau, jo diria que el tramvia que comentes era més aviat cap a la Marbella, tot i que costa d'ubicar els records en els terrenys actuals. Va ser col·locat allà cap al 1989 diria jo, any abans-any després, i es tractava concretament del 1664. La finalitat? Desconeguda. El tramvia era prou atrotinat, en pitjor estat amb que havia sortir de Diputació anys abans, i millor que han acabat els seus germans de sèrie que coneixem, però tot i així era una ferralla. En aquells temps, completament ficats en la dèria pre-olimpica, es començaven les primeres obres per adaptar el litoral als JJ.OO., i penso que potser l'ajuntament el va deixar allà com una mena de monument per cridar l'atenció, de la mateixa manera que van estar rovellant-se durant molt de temps els fragments del casc de l'Ashraf, el vaixell que més tard va servir per "guarnir" un dels parcs del Poble Nou. El cas es que no s'ha sabut res més d'aquell cotxe des de que va ser retirat d'allà. Ara no en tinc cap foto a mà, però crec que en corria una feta per J.A.Solsona.TramviaBlau wrote:Hola, acabo de tornar de vacances i m´estic posant al día......vaja amb el tramvia 1660, encara que porti 25 anys sense pistes, per sommiar que no sigui.....jo també em recordo que al camp de la bota, on ara es el Forum hi havia un camp de futbol i per alla tirat un tramvia on quan era un nen el meu pare em va fer pujar....estaba atrotinat i en aquell temps no li donava importancia,...després l´he reconegut com un 1600....pero vaja, suposo que debia acabar desballestat del tot fa molt i molts anys, a mi nomes em consten els 4 esmentats i nomes he vist els de TMB.
Pero seria interesant seguir amb aquest tema de tramvies "desapareguts", preservats per particulars sense cap finalitat concreta i dels que no consta cap fotografia desde fa un quart de segle com a minim......amb la colla que som al forum pot ser els trobariem...jo mateix vaig conseguir fa uns anys parlar per telefon amb el propietari del tramvia 4 del Tibidabo,...pero ja no vaig poder convencer de poder veure´l....ara amb mes temps estic pensant de tornar-hi a insistir.....i que pasa amb el 500 que tothom diu que es a Parets a la nau d´una empresa??....no podem els del forum fer un safari fotografic a la "caça" d´aquest exemplars?????
I respecte del "500" misteriós, ara no ho recordo bé, és el 525 ó el 547. Cap dels dos va arribar al museu, però el 525 si que va arribar de Diputació a Pere IV. En diferents trasllats, ambdós es van perdre pel camí, i el que es troba preservat a una empresa (fa menys d'un any em van confirmar que existia) pot ser qualsevol d'aquests dos. Es diu que l'empresa que el conserva es Nutrexpa, i també es diu que el manté en "bon estat", però jo no l'he vist ni en viu ni en foto Sinó, sabria de quin dels dos 500 es tracta
Què és alló??
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Doncs Nutrexpa queda a l'alçada de la C17, vaja, al costat mateix... i mai l'he vist .
En tot cas, és una empresa que comparteix tros amb Cola-Cao, s'identifica fàcilment, queda també molt a prop del Circuit de Montmeló.
No sé si es veu massa clar. He vist l'empresa per el Google Earth i hi ha alguns llocs on pot estar el tranvia, però no el sé del tot identificar.
En tot cas, és una empresa que comparteix tros amb Cola-Cao, s'identifica fàcilment, queda també molt a prop del Circuit de Montmeló.
No sé si es veu massa clar. He vist l'empresa per el Google Earth i hi ha alguns llocs on pot estar el tranvia, però no el sé del tot identificar.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
De fet Cola-Cao pertany a Nutrexpa de tota la vida, però pel que tinc sentit no el tenen a la vista, sinó dins d'algun lloc.BB9200 wrote: En tot cas, és una empresa que comparteix tros amb Cola-Cao,
Què és alló??
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Bufff, doncs vist des del Google Earth tenen moltes naus per intentar-lo veure. Si hi hagués algú que permeté entrar a Nutrexpa...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
No crec que hi hagues dos tramvies a prop de la platja o sigui que dono per bó el que comentes que fos a la Mar bella i jo estigui equivocat; el 1989 jo tenia 16 anys, no m´interesaven aquellles "andromines" i aquella zona no la veia gaire.
Respecte al tramvia de Nutrexpa que tothom en parla pero ningu aporta fotos o testimonis recents, segons el llistat de Albert Gonzàlez Masip es el 525. El 547 es va començar a restaurar pero per raons no gaire clares es va abandonar l´intent per bé que algun material es diu que es va portar o conservar als baixos de les cotxeres del Tramvia Blau; quan vaig parlar fa uns anys amb el propietari del tramvia 4 del Tibidabo em va comentar que va anar per comprar aquest material pero li van dir que alguns anys abans l´havien llençat per estar tot rovellat; no em va comentar en quines dates. No em queda clar la cronologia d´aquests fets per bé que al llibre "Un segle pujant al Tibidabo" editat per l´Ajuntament hi ha una fotografia datada el 6/5/1985 del 547 a sobre un remolc de camió al carrer Bosch i Alsina pero no em queda clar si entra o surt de les cotxeres. Suposo que llavors amb la ronda de dalt sense fer hi havia mes naus perque si no no entenc com hi podien capiguer tots.
Com ja he comentat abans seria interesant aconseguir veure i documentar l´estat d´aquest tramvia, tenint en compte que moltes fonts el situen a un lloc ben concret; faig una crida als companys del forum perque ho comentem amb amics i familiars i aquest facin el mateix a veure si aconseguin un contacte que ens permeti veure´l i publicar les fotos en primicia al forum....perque trucant per telefon a recepcio no crec que ens facin gaire cas, pero ens podriem organitzar una mica i pot ser insistint......els administradors sou membres del consell asesor de la fundació, no?...aixo pot ser es pot vendre una mica bé i obrir alguna porta..........
Respecte al tramvia de Nutrexpa que tothom en parla pero ningu aporta fotos o testimonis recents, segons el llistat de Albert Gonzàlez Masip es el 525. El 547 es va començar a restaurar pero per raons no gaire clares es va abandonar l´intent per bé que algun material es diu que es va portar o conservar als baixos de les cotxeres del Tramvia Blau; quan vaig parlar fa uns anys amb el propietari del tramvia 4 del Tibidabo em va comentar que va anar per comprar aquest material pero li van dir que alguns anys abans l´havien llençat per estar tot rovellat; no em va comentar en quines dates. No em queda clar la cronologia d´aquests fets per bé que al llibre "Un segle pujant al Tibidabo" editat per l´Ajuntament hi ha una fotografia datada el 6/5/1985 del 547 a sobre un remolc de camió al carrer Bosch i Alsina pero no em queda clar si entra o surt de les cotxeres. Suposo que llavors amb la ronda de dalt sense fer hi havia mes naus perque si no no entenc com hi podien capiguer tots.
Com ja he comentat abans seria interesant aconseguir veure i documentar l´estat d´aquest tramvia, tenint en compte que moltes fonts el situen a un lloc ben concret; faig una crida als companys del forum perque ho comentem amb amics i familiars i aquest facin el mateix a veure si aconseguin un contacte que ens permeti veure´l i publicar les fotos en primicia al forum....perque trucant per telefon a recepcio no crec que ens facin gaire cas, pero ens podriem organitzar una mica i pot ser insistint......els administradors sou membres del consell asesor de la fundació, no?...aixo pot ser es pot vendre una mica bé i obrir alguna porta..........
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Perdó, quan dic veure i documentar aquest tramvia en refereixo es clar al 525 de Nutrexpa, pero llegint el que he publicat sembla que ho digui del 547.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Alguna dada addicional?
Sobre el 500 (o, fins i tot, del Washington), potser aquest fil aporti alguna o altra dada...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Em sembla que al fil queda clar que es tractava d´algun dels tramvies que baixaven del Clot del Moro cap a Barna....no sembla cap dels privats....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
AP-7, no quadra
No n'estaria tan segur. Baixar del Clot del Moro a Barcelona per l'AP-7 és donar una bona i innecessària volta. En canvi, penso més aviat en una cosa tipus Nutrexpa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.