Alteracions de servei a Renfe per obres
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Per cert, encara ningú sap de què van les obres que estan fent a Sabadell Sud?
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
També???? Coi, no paren!! Potser alguna cosa relacionada amb posar ascensors?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
No, perquè els ascensors fa prop de 2 anys que ja hi són... no comporta cap tall de servei ni res, però han aixecat les vies sense andana i han derribat part del moll de mercaderies...metring wrote:També???? Coi, no paren!! Potser alguna cosa relacionada amb posar ascensors?
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Ostres, ara jo tenia en ment Sabadell Nord, ja recordo lo dels ascensors fa 2 anys i pico, quan encara no funcionaven.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Pel que he pogut saber, estan fent un magatzem (no sé de què, de trens, oficines, papers..) que tenen a veure amb el trasllat d'alguna cosa que suprimeixen a Sant Andreu Comtal degut a les obres del TAV.victorcasta wrote:Per cert, encara ningú sap de què van les obres que estan fent a Sabadell Sud?
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Ahir a Sants, havien posat adhesius a les cancel·ladores, per anunciar el tall de servei, per les obres de catenària a Arc de Triomf i a Catalunya. Per què estan posant els avisos amb comptagotes, si comencen dilluns? D'altra banda, algú sap si ja han sortit horaris d'aquest periode?
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
De fet fa uns dies van instal·lar una grua pòrtic per aixecar grans pesos, a l'estil de les que hi ha les terminals de contenidors però més petita, per dir-ho així.Pere wrote:Pel que he pogut saber, estan fent un magatzem (no sé de què, de trens, oficines, papers..) que tenen a veure amb el trasllat d'alguna cosa que suprimeixen a Sant Andreu Comtal degut a les obres del TAV.victorcasta wrote:Per cert, encara ningú sap de què van les obres que estan fent a Sabadell Sud?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Bon dia.
Hi ha 3 arxius en .pdf, un amb els horaris de la línia C1, un altre amb els de les línies C3, C4 i C7, i un cartell informatiu general de les obres, que curiosament el pots baixar en català o castellà per separat (els arxius amb els horaris son bilingües con habitualment).
A la web de Renfe, http://www.renfe.es, a l'apartat Avisos/Información de servicio ja hi ha els horaris.metring wrote:Ahir a Sants, havien posat adhesius a les cancel·ladores, per anunciar el tall de servei, per les obres de catenària a Arc de Triomf i a Catalunya. Per què estan posant els avisos amb comptagotes, si comencen dilluns? D'altra banda, algú sap si ja han sortit horaris d'aquest periode?
Hi ha 3 arxius en .pdf, un amb els horaris de la línia C1, un altre amb els de les línies C3, C4 i C7, i un cartell informatiu general de les obres, que curiosament el pots baixar en català o castellà per separat (els arxius amb els horaris son bilingües con habitualment).
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Els horaris de pas per les estacions són identics,l'únic que la C1 acaba al Clot,C3 i C4Nord a SAA,la C4Sud a Sants i la C7 a Birfucació:
Ara bé,alguns trens en laborables és suprimeixen:
- A la C1,els L'Hospitalet-Mataró de reforços de la tarda i la viceversa al migdia i crec que a primara hora(ojo,els L'H-Mataró de reforços,no TOTS,no els habituals,sinó uns de reforç que circulen normalment de 13.30 a 15.00 i de 18.30 a 20.30 direcció nord,i entre les 7 i les 9 i entre les 14.30 i 16.00 aproximadament direcció sud,quan els L'H-Mataró normals de la resta de hores que sí circularàn,són perllogats fins a Calella.
-A la C3 és suprimeixen tots els L'Hospitalet-Granolllers-Canovelles
-A la C4 nord és suprimeixen els L'Hiospitalet-Terrassa de reforç de migida i tarda,i la majoria del matí(algún crec que no)Com a curiositt,hi cuircularà un tren entre Barcelona Sants i L'hospitalet de Llobregat ens servei.
-C4 Sud.Es suprimeixen els Molins-Mataró entre Sants i Molins de Rei,un Molins-UAB del matí,i no se si agún mès a hora punta del matí.
-A la C7,excepte a hora punta,en laborables,la freqüència de pas d'aquesta línia serà enter Cerdanyola UAB i Birfucació serà d'un tren cada hora(normalment cada 30 minuts).Em sembla que amb un sol tren ja poden cobrir tota la C7(recordar que entre Cerdanyola Universitat i Martorell NO hi ha servei de la C7)
Ara bé,alguns trens en laborables és suprimeixen:
- A la C1,els L'Hospitalet-Mataró de reforços de la tarda i la viceversa al migdia i crec que a primara hora(ojo,els L'H-Mataró de reforços,no TOTS,no els habituals,sinó uns de reforç que circulen normalment de 13.30 a 15.00 i de 18.30 a 20.30 direcció nord,i entre les 7 i les 9 i entre les 14.30 i 16.00 aproximadament direcció sud,quan els L'H-Mataró normals de la resta de hores que sí circularàn,són perllogats fins a Calella.
-A la C3 és suprimeixen tots els L'Hospitalet-Granolllers-Canovelles
-A la C4 nord és suprimeixen els L'Hiospitalet-Terrassa de reforç de migida i tarda,i la majoria del matí(algún crec que no)Com a curiositt,hi cuircularà un tren entre Barcelona Sants i L'hospitalet de Llobregat ens servei.
-C4 Sud.Es suprimeixen els Molins-Mataró entre Sants i Molins de Rei,un Molins-UAB del matí,i no se si agún mès a hora punta del matí.
-A la C7,excepte a hora punta,en laborables,la freqüència de pas d'aquesta línia serà enter Cerdanyola UAB i Birfucació serà d'un tren cada hora(normalment cada 30 minuts).Em sembla que amb un sol tren ja poden cobrir tota la C7(recordar que entre Cerdanyola Universitat i Martorell NO hi ha servei de la C7)
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
No sé si a alguno de vosotros también os pasa, pero sigo sin poder abrir los archivos con los horarios
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Esperem que les obres vagin bé; per part meva, com que estic fora durant les dues setmanes centrals, poca afectació .
Pel que fa a la C1, probablement part dels serveis afectats començaran realment a l'Estació de França, ja que per la freqüència de la línia segurament hauran de "guardar" els trens allà (o prop de l'estació), així que poc costava iniciar el servei comercial en aquest punt.
A la C4, en canvi, és on es farà pitjor, s'hauria de fer la connexió R4N/R4S per Passeig de Gràcia, ja que ara, depèn de l'hora i el dia, només (destaco: NOMÉS) hi haurà un tren cada mitja hora que creui Barcelona. De la mateixa manera com els regionals de Lleida per Manresa així ho faran, també ho haurien de fer els de Ripoll/Puigcerdà i almenys els MNR-SVC (un cada hora com a mínim d'aquesta línia).
Que la resta de trens de les línies 3, 4 i 7 tinguin un final provisional a Sant Andreu Arenal, em sembla correcte.
Pel que fa a la C1, probablement part dels serveis afectats començaran realment a l'Estació de França, ja que per la freqüència de la línia segurament hauran de "guardar" els trens allà (o prop de l'estació), així que poc costava iniciar el servei comercial en aquest punt.
A la C4, en canvi, és on es farà pitjor, s'hauria de fer la connexió R4N/R4S per Passeig de Gràcia, ja que ara, depèn de l'hora i el dia, només (destaco: NOMÉS) hi haurà un tren cada mitja hora que creui Barcelona. De la mateixa manera com els regionals de Lleida per Manresa així ho faran, també ho haurien de fer els de Ripoll/Puigcerdà i almenys els MNR-SVC (un cada hora com a mínim d'aquesta línia).
Que la resta de trens de les línies 3, 4 i 7 tinguin un final provisional a Sant Andreu Arenal, em sembla correcte.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Evitar cisallaments
Suposo que no ho hauran fet per a evitar cisallaments a Sants.593Dromedario wrote:A la C4, en canvi, és on es farà pitjor, s'hauria de fer la connexió R4N/R4S per Passeig de Gràcia, ja que ara, depèn de l'hora i el dia, només (destaco: NOMÉS) hi haurà un tren cada mitja hora que creui Barcelona. De la mateixa manera com els regionals de Lleida per Manresa així ho faran, també ho haurien de fer els de Ripoll/Puigcerdà i almenys els MNR-SVC (un cada hora com a mínim d'aquesta línia).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re:
El problema és que el tram entre el Clot i Arc de Triomf també s'efectuarà la instal.lació de la catenària rígida,cosa que fa imdespensable acabar al Clot Aragó.Pel que fa a la C4,a la C4Sud és la mès beneficiada per qué a Sants podrà enllaçar amb la C2 fins al cnetre de Barcelona(PDG)i tindrà 8 trens a l'hora en laborables i sis en dissabets i festius,mentres que amb la C1 també pots anar a PDG amb la C2,peró clar nomès és tindrà un tren cada 15 minuts en el mijor dels casos,peró majoritàriament cada 30 minuts.Desviar la C4 suposaria una saturació al túnel d'Aragó i en especial a la zona on hi ha l'enllaç amb el ramal d'EDF,per la continua entrada/sortida de trens,el tren de l'aerooport és queda un munt d'estona allà parat!.Jo crec que hi han fet bé,llàstima que la C4Nord es quedi a Sant Andreu Arenal.Aixó sí,renfe podia haver recomenat per usar com alternativa a part de la L1,la C2 a Montcada i Reixac.Així la L1 no estaria tan colpasada.Peró renfe a lo suyo...593Dromedario wrote:Esperem que les obres vagin bé; per part meva, com que estic fora durant les dues setmanes centrals, poca afectació .
Pel que fa a la C1, probablement part dels serveis afectats començaran realment a l'Estació de França, ja que per la freqüència de la línia segurament hauran de "guardar" els trens allà (o prop de l'estació), així que poc costava iniciar el servei comercial en aquest punt.
A la C4, en canvi, és on es farà pitjor, s'hauria de fer la connexió R4N/R4S per Passeig de Gràcia, ja que ara, depèn de l'hora i el dia, només (destaco: NOMÉS) hi haurà un tren cada mitja hora que creui Barcelona. De la mateixa manera com els regionals de Lleida per Manresa així ho faran, també ho haurien de fer els de Ripoll/Puigcerdà i almenys els MNR-SVC (un cada hora com a mínim d'aquesta línia).
Que la resta de trens de les línies 3, 4 i 7 tinguin un final provisional a Sant Andreu Arenal, em sembla correcte.
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Aportació d'avui del blog de Revista de Ferrocarrils (el link, al subfòrum de enllaços):
Un anunci als diaris
31 juliol 2009 per Carles Gorini
Avui en un anunci als diaris es llegia: “El govern d’Espanya, a través d’Adif, renova el sistema d’electrificació al túnel de Plaça Catalunya [...] Aquesta actuació està emmarcada en les actuacions de modernització de la xarxa ferroviària d’ample convencional a Catalunya. Tot plegat millorarà la qualitat del servei…” Renoi, sí que és important el túnel de la Plaça Catalunya que fa que el govern d’Espanya ens comuniqui que cal canviar-li un fil.
A mi l’anunci se m’ha posat una mica malament. Quan l’administració s’adreça d’una manera tan grandiloqüent a un grup de ciutadans no puc deixar de notar una certa prepotència, un regust colonial. No veig la necessitat d’involucrar-hi el nom del govern, ni de donar tantes explicacions per canviar un tros de fil. Asseguren que el canvi de tipus de catenària suposarà una millora en la qualitat del servei. Doncs, deixin-me que ho posi en dubte. A veure, ullada ràpida a les hemeroteques…. avaries produïdes per la catenària… ben poques. Disfuncions provocades per una xarxa obsoleta: la major part. Ah! Que de millorar una xarxa ineficient el govern d’Espanya no en parla? És clar que no, perquè aquí només hi fa el paper del bo de la pel·lícula que es presenta amb el cofre dels tresors que alguns nadius, desagraïts, només sabem veure ple de faramalla
Avui que he sabut que el govern d’Espanya s’ha preocupat pel túnel de la Plaça Catalunya, he llegit, en una altra banda, que el 1962 tots els ajuntaments del departament francès dels Alps Marítims es van declarar en vaga administrativa, perquè París no feia les inversions que calia per tornar a obrir la línia de ferrocarril entre Niça i Coní. La rebel·lió els va funcionar i el tren va tornar a circular. Encara ho fa. En tot cas, ara que venen les vacances, si volen, poden acostar-se a Niça i prendre aquell tren de traçat vertiginós que els acostarà a Itàlia. No els decebrà. Mentre hi viatgen no perdin de vista que és el resultat de la determinació d’un territori que, amb la seva acció, va fer que el govern central deixés de preocupar-se de fer anuncis per donar solucions als problemes de debò.
Un anunci als diaris
31 juliol 2009 per Carles Gorini
Avui en un anunci als diaris es llegia: “El govern d’Espanya, a través d’Adif, renova el sistema d’electrificació al túnel de Plaça Catalunya [...] Aquesta actuació està emmarcada en les actuacions de modernització de la xarxa ferroviària d’ample convencional a Catalunya. Tot plegat millorarà la qualitat del servei…” Renoi, sí que és important el túnel de la Plaça Catalunya que fa que el govern d’Espanya ens comuniqui que cal canviar-li un fil.
A mi l’anunci se m’ha posat una mica malament. Quan l’administració s’adreça d’una manera tan grandiloqüent a un grup de ciutadans no puc deixar de notar una certa prepotència, un regust colonial. No veig la necessitat d’involucrar-hi el nom del govern, ni de donar tantes explicacions per canviar un tros de fil. Asseguren que el canvi de tipus de catenària suposarà una millora en la qualitat del servei. Doncs, deixin-me que ho posi en dubte. A veure, ullada ràpida a les hemeroteques…. avaries produïdes per la catenària… ben poques. Disfuncions provocades per una xarxa obsoleta: la major part. Ah! Que de millorar una xarxa ineficient el govern d’Espanya no en parla? És clar que no, perquè aquí només hi fa el paper del bo de la pel·lícula que es presenta amb el cofre dels tresors que alguns nadius, desagraïts, només sabem veure ple de faramalla
Avui que he sabut que el govern d’Espanya s’ha preocupat pel túnel de la Plaça Catalunya, he llegit, en una altra banda, que el 1962 tots els ajuntaments del departament francès dels Alps Marítims es van declarar en vaga administrativa, perquè París no feia les inversions que calia per tornar a obrir la línia de ferrocarril entre Niça i Coní. La rebel·lió els va funcionar i el tren va tornar a circular. Encara ho fa. En tot cas, ara que venen les vacances, si volen, poden acostar-se a Niça i prendre aquell tren de traçat vertiginós que els acostarà a Itàlia. No els decebrà. Mentre hi viatgen no perdin de vista que és el resultat de la determinació d’un territori que, amb la seva acció, va fer que el govern central deixés de preocupar-se de fer anuncis per donar solucions als problemes de debò.
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Bona tarda.
Com a curiositat, avui a la línia C3 alguns trens que normalment circulaven amb una unitat 440 o 447, ho han fet amb una doble 447, tant trens fins a Vic, com trens de Ribes i Ripoll.
Com a curiositat, avui a la línia C3 alguns trens que normalment circulaven amb una unitat 440 o 447, ho han fet amb una doble 447, tant trens fins a Vic, com trens de Ribes i Ripoll.
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Com us està anat el jaleu? Jo he pogut fer servir l'alternativa de la L5 per arribar a Sants i agafar la C2 Sud, però les freqüències a gairebé 5 minuts...Què voleu que us digui.
Tantmateix, parlen d'alternativa la L1 del metro, però i cap a Sants? No podien fer una llançadora de SAA fins allà? Al menys, per complementar dle metro d'aquesta línia fins a Plaça de Sants...
Tantmateix, parlen d'alternativa la L1 del metro, però i cap a Sants? No podien fer una llançadora de SAA fins allà? Al menys, per complementar dle metro d'aquesta línia fins a Plaça de Sants...
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _67665.php
Cues al Clot pels talls de Rodalies a la plaça Catalunya
La reordenació del trànsit de passatgers pel canvi de la catenària agafa despistats els turistes. Problemes en les màquines validadores dels bitllets empitjoren la situació en l'accés al metro
EVA FORN
Estació de Renfe Clot-Aragó Ult. Act. 03/08/2009 17:18
L'estació de Sants, de Sant Andreu Arenal i la del Clot-Aragó són les estacions de Rodalies de Renfe que agafen el relleu dels trens amb destinació i sortida a la Plaça Catalunya, tancada per canviar la catenària.
És per aquest motiu que al Clot s'han produït aquest matí algunes aglomeracions, concretament al passadís que uneix l'estació de tren i l'accés al metro. Unes cues que s'han vist potenciades per la gran quantitat de turistes i les seves maletes que volien baixar a la plaça Catalunya i s'han vist plantats al Clot.
Una gentada que s'hi ha acumulat perquè, a més, algunes de les màquines validadores de bitllets de metro estaven espatllades, segons ha comprovat l'AVUI: una incidència que els portaveus de TMB afirmen no tenir-ne constància.
Des de TMB i Renfe asseguren que s'ha destinat més personal a informar als usuaris de les incidències que obliguen a variar el recorregut normal de transport.
TMB també destaca que, per absorbir l'increment d'usuaris al Clot, ha habilitat una cinta que parteix el passadís del Clot en dos carrils, un per cada sentit de la marxa dels passatgers: un pels viatgers que van del metro cap a l'estació tren i un altre per als que fan el recorregut invers.
El director de Rodalies-Renfe, Miguel Ángel Remacha, ha assegurat que la majoria de gent que arribava a les estacions de Sants, Sant Andreu Arenal i el Clot-Aragó estava "bastant informada" de les alteracions que suposa per al servei ferroviari les obres del túnel de la plaça Catalunya. Remacha ha reconegut, però, que l'estació més afectada és la del Clot, un punt on a dos quarts d'onze del matí hi havien passat 11.000 persones.
Cues al Clot pels talls de Rodalies a la plaça Catalunya
La reordenació del trànsit de passatgers pel canvi de la catenària agafa despistats els turistes. Problemes en les màquines validadores dels bitllets empitjoren la situació en l'accés al metro
EVA FORN
Estació de Renfe Clot-Aragó Ult. Act. 03/08/2009 17:18
L'estació de Sants, de Sant Andreu Arenal i la del Clot-Aragó són les estacions de Rodalies de Renfe que agafen el relleu dels trens amb destinació i sortida a la Plaça Catalunya, tancada per canviar la catenària.
És per aquest motiu que al Clot s'han produït aquest matí algunes aglomeracions, concretament al passadís que uneix l'estació de tren i l'accés al metro. Unes cues que s'han vist potenciades per la gran quantitat de turistes i les seves maletes que volien baixar a la plaça Catalunya i s'han vist plantats al Clot.
Una gentada que s'hi ha acumulat perquè, a més, algunes de les màquines validadores de bitllets de metro estaven espatllades, segons ha comprovat l'AVUI: una incidència que els portaveus de TMB afirmen no tenir-ne constància.
Des de TMB i Renfe asseguren que s'ha destinat més personal a informar als usuaris de les incidències que obliguen a variar el recorregut normal de transport.
TMB també destaca que, per absorbir l'increment d'usuaris al Clot, ha habilitat una cinta que parteix el passadís del Clot en dos carrils, un per cada sentit de la marxa dels passatgers: un pels viatgers que van del metro cap a l'estació tren i un altre per als que fan el recorregut invers.
El director de Rodalies-Renfe, Miguel Ángel Remacha, ha assegurat que la majoria de gent que arribava a les estacions de Sants, Sant Andreu Arenal i el Clot-Aragó estava "bastant informada" de les alteracions que suposa per al servei ferroviari les obres del túnel de la plaça Catalunya. Remacha ha reconegut, però, que l'estació més afectada és la del Clot, un punt on a dos quarts d'onze del matí hi havien passat 11.000 persones.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
I dic jo: És bona l'alternativa de la L1? Doncs que vulgui anar a Sants-Estació, la L1 no hi arriba...
Aprofitant les obres, podrien netejar, com a mínim, les estacions d'Arc de Tromf i de Pl.Catalunya.
Si és que la gent d'aquest país no pensa...
Aprofitant les obres, podrien netejar, com a mínim, les estacions d'Arc de Tromf i de Pl.Catalunya.
Si és que la gent d'aquest país no pensa...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Una llançadora des de Sant Andreu Arenal a Sants passant pel túnel en obres? No ho entenc...metring wrote:Tantmateix, parlen d'alternativa la L1 del metro, però i cap a Sants? No podien fer una llançadora de SAA fins allà? Al menys, per complementar dle metro d'aquesta línia fins a Plaça de Sants...
Hi ha alternatives de les que no s'informa, com fer transbordament a Montcada i Reixac, agafar la L1 del metro fins a Rambla Just Oliveras per seguir cap a Martorell, L1 de Fabra i Puig a Sagrera i L5 de Sagrera a Sants Estació...
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Doncs això és una negligència per part de renfomentadif. Queda claríssim que si la gent no sap aquestes alternatives es perdrà per el camí. Recomanant la L1 fins i tot per anar a Sants-Estació és una estupidesa.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/