La història del ferrocarril pot ser molt maca, i és obvi que cal respectar-la i recordar-la, però el ferrocarril està per donar solucions als problemes de mobilitat de les persones i no per a nostàlgies, i si la línia Barcelona-Mataró s'ha quedat curta i és impossible ampliar-la en la seva ubicació actual, que se'n construeixi una altra de millors prestacions (triple o quàdruple via) i l'actual es reconverteixi en tramvia, amb la qual cosa, a més de millorar la mobilitat urbana i interurbana dels municipis del Maresme, permetria a aquests municipis obrir-se a la costa de manera natural, i no amb l'impediment que és ara la línia de ferrocarril (i òbviament, la Nacional-II).JaMiRo! wrote:Crec que és més important donar un servei a més persones que no pas conservar el traçat original de la línia...orig440 wrote:I què es farà a Mataró, Badalona entre d'altres edificis històrics? Veient Poblenou, és imaginativa la resposta... Aquí sí proposo fer una queixa, ja que va ésser la primera línia de ferrocarril construïda a la península, que desaparegués seria probablement la pitjor decisió històrica envers espanya .
Au revoir .
Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Proposta de localització de museu del metro
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sobre el traçat original
A més, si és cert el que m'ha explicat mon pare vàries vegades, ja van haver de desplaçar la via original perquè el mar se la menjava.JaMiRo! wrote:Crec que és més important donar un servei a més persones que no pas conservar el traçat original de la línia...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Proposta de localització de museu del metro
Totalment d'acord. Però jo encara diria més: no només el ferrocarril està per donar solucions als problemes de mobilitat de les persones, sinó que els governs de l'estat (*), que es nodreixen dels diners que paguem tots en forma d'impostos, tenen la obligació de posar solucions damunt la taula vetllant pel bé comú. Ja que, de moment, el ferrocarril és estatal.victorcasta wrote:La història del ferrocarril pot ser molt maca, i és obvi que cal respectar-la i recordar-la, però el ferrocarril està per donar solucions als problemes de mobilitat de les persones i no per a nostàlgies, i si la línia Barcelona-Mataró s'ha quedat curta i és impossible ampliar-la en la seva ubicació actual, que se'n construeixi una altra de millors prestacions (triple o quàdruple via) i l'actual es reconverteixi en tramvia, amb la qual cosa, a més de millorar la mobilitat urbana i interurbana dels municipis del Maresme, permetria a aquests municipis obrir-se a la costa de manera natural, i no amb l'impediment que és ara la línia de ferrocarril (i òbviament, la Nacional-II).
* Estat també ho és la Generalitat de Catalunya, ho són les diputacions, els consells comarcals, els ajuntaments i les entitats municipals descentralitzades, allà on correspongui.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
http://diarimaresme.com/index.php?optio ... 4&Itemid=8
CiU de Mataró s'oposa a la supressió de la línia de tren de la costa i proposa el seu soterrament
15.07.09
El president de CiU a Mataró, Joan Mora, va dir ahir en roda de premsa que mantenir l'actual estació de Renfe és "imprescindible" per a Mataró.
Al·legacions
Cal recordar que el document d'al·legacions a la línia orbital confeccionat recentment pel govern municipal de Mataró defineix com a "no imprescindible" la línia de la costa, perquè "condiciona el desenvolupament urbanístic del front marítim" i, per aquest motiu, el text proposa estudiar la seva supressió.
Actual estació
En canvi, per a Joan Mora, suprimir l'actual estació de Renfe "equival a traspassar el greuge que des de fa molts anys pateixen els mataronins que viuen a la part alta de la ciutat als residents al centre, eixample i havana, que veurien com l'estació que ara tenen al costat de casa desapareix", va argumentar.
Soterrament
Per a Mora, "les tècniques actuals permeten soterrar la via amb un cost comparativament molt inferior al de fa vint anys, quan CiU va començar a parlar del soterrament del tren", va apuntar. Que Mataró disposi de més estacions equival, segons el president mataroní de CiU, "a disposar d'un millor servei, a la possibilitat de disposar de trens directes que redueixin els temps dels viatges i, per a la ciutat, disposar d'una comunicació amb Barcelona a nivell d'un metro interurbà", va dir. Segons Mora "perdre el cercle complert faria pràcticament impossible recuperar trens directes i semidirectes".
Proper ple
Finalment, el cap del grup nacionalista ha anunciat que en el proper Ple Municipal CiU presentarà una proposta de resolució perquè el Consistori tingui l'oportunitat de manifestar "l'aposta per mantenir la línia de la costa i demani, per un futur no massa llunyà, el seu soterrament com veritable fórmula per a recuperar el front marítim, una vegada construïda la línia orbital i desplaçada la ubicació dels tallers".
CiU de Mataró s'oposa a la supressió de la línia de tren de la costa i proposa el seu soterrament
15.07.09
El president de CiU a Mataró, Joan Mora, va dir ahir en roda de premsa que mantenir l'actual estació de Renfe és "imprescindible" per a Mataró.
Al·legacions
Cal recordar que el document d'al·legacions a la línia orbital confeccionat recentment pel govern municipal de Mataró defineix com a "no imprescindible" la línia de la costa, perquè "condiciona el desenvolupament urbanístic del front marítim" i, per aquest motiu, el text proposa estudiar la seva supressió.
Actual estació
En canvi, per a Joan Mora, suprimir l'actual estació de Renfe "equival a traspassar el greuge que des de fa molts anys pateixen els mataronins que viuen a la part alta de la ciutat als residents al centre, eixample i havana, que veurien com l'estació que ara tenen al costat de casa desapareix", va argumentar.
Soterrament
Per a Mora, "les tècniques actuals permeten soterrar la via amb un cost comparativament molt inferior al de fa vint anys, quan CiU va començar a parlar del soterrament del tren", va apuntar. Que Mataró disposi de més estacions equival, segons el president mataroní de CiU, "a disposar d'un millor servei, a la possibilitat de disposar de trens directes que redueixin els temps dels viatges i, per a la ciutat, disposar d'una comunicació amb Barcelona a nivell d'un metro interurbà", va dir. Segons Mora "perdre el cercle complert faria pràcticament impossible recuperar trens directes i semidirectes".
Proper ple
Finalment, el cap del grup nacionalista ha anunciat que en el proper Ple Municipal CiU presentarà una proposta de resolució perquè el Consistori tingui l'oportunitat de manifestar "l'aposta per mantenir la línia de la costa i demani, per un futur no massa llunyà, el seu soterrament com veritable fórmula per a recuperar el front marítim, una vegada construïda la línia orbital i desplaçada la ubicació dels tallers".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Empanada convergent
Sobren els comentaris. Les dues parts ressaltades en negreta demostren la gran empanada mental en matèria de transport públic que impera a Convergència.Que Mataró disposi de més estacions equival, segons el president mataroní de CiU, "a disposar d'un millor servei, a la possibilitat de disposar de trens directes que redueixin els temps dels viatges i, per a la ciutat, disposar d'una comunicació amb Barcelona a nivell d'un metro interurbà", va dir. Segons Mora "perdre el cercle complert faria pràcticament impossible recuperar trens directes i semidirectes".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
Soterrament mantenint el recorregut per la costa?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Soterrar, soterrar, soterrar
És clar. Per això, reclamaran que Renfe adquireixi una nova sèrie. De submarins.Platanito wrote:Soterrament mantenint el recorregut per la costa?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re:
Sigueu 1 mica responsables. Poseu-vos a la pell dels que hem viscut sempre en aquesta comarca!!!!josep_serre wrote:Torno a preguntar:
Quanta és la gent que va a peu de Mataró a Barcelona sense comptar els corredors de la Marató de Mataró?
Quanta és la gent que valora tan positivament el fet de tenir un tren a primera línia de la platja, i no només això que si la platja es veu malament des del tren pugui anar una mica més endavant?
Creieu que és el mateix anar a la platja sense poder contemplar l'immillorable paisatge que ofereix ara el tren?
De veritat tan guanyaria el tren per entrar uns metres a l'interior dels municipis? no hi ha per això el autobusos urbans per acostar a les estacions?
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
Jo aquí no hi entro, però sí que us puc dir que es pot soterrar l'actual ferrocarril i deixar l'actual ferrocarril en servei, o sigui, 2 ferrocarrils.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
* Si el soterrem i el deixem en servei (soterrat) només tindrem un ferrocarril, difícil de construir i insostenible pel que fa al seu manteniment a l'estar bastit sota el nivell freàtic, per cert.BB9200 wrote:Jo aquí no hi entro, però sí que us puc dir que es pot soterrar l'actual ferrocarril i deixar l'actual ferrocarril en servei, o sigui, 2 ferrocarrils.
* Si soterres l'actual i en fas un just a sobre... No sé, espero que no t'ofengui si et dic que em sembla com a mínim absurd. A més, cap dels dos serà l'actual, perquè l'actual-actual anirà per sota, i el nou de sobre ja no serà l'actual
* I si deixes l'actual i en fas un altre just a sota, tenim el mateix problema freàtic i la mateixa paradoja: el nou soterrat no serà l'actual tot i anar-hi pel mateix camí...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
No, home. Jo vull dir que de Barcelona a Mataró es podria deixar l'actual trajecte (a l'aire lliure) com a un tren-tranvia i un altre trajecte soterrat (fins a Mataró), administrant els serveis d'una manera llògica.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
Sincerament: abans de parlar d´hipotètics projectes soterrats o no, abans CAL que es desdobli Arenys-Blanes (i si es pot fins a Maçanet).
...
I per soterrar del Maresme al Garraf, sabeu els diners que farien falta?
Creieu que Renfe o la Generalitat estarien disposats a fer-hi front?
AU VA...
No crec que sigui innecessari parlar d´una futura línia Renfe o FGC entre algun punt de Barcelona i Mataró.
Però no serà una cosa per ara.
I qui digui que la línia "molesta" o "no em deixa veure el paisatge": NYMBYs!
La línia hi és des de 1848.
Per què només aquí a Espanya (o Catalunya, per a qui s´ofengui) la gent s´obsessiona amb que el tren molesta i se l´ ha de treure del mig?
ALGÚ AMB DOS DITS DE FRONT EM POT RESPONDRE PER QUÈ EL TREN DEIXARÀ DE PASSAR PER SALOU I CAMBRILS (i perdó per l´off-tòpic) I LA RENFE ENCANTADA DE LA VIDA DE QUE HI DEIXI DE PASSAR, QUAN ES PERD UN POTENCIAL DE VIATGERS BEN GRAN, I QUAN DEL SUPOSAT PROJECTE DE TRAMCAMP NO SE´N SAP GRAN COSA AL CAMP DE TARRAGONA ??
ALGÚ HA SENTIT A DIR QUE SE SOTERRI TOTA LA LÍNIA DE LA COSTA BLAVA PERQUÈ PASSA PEL MIG D´ANTIBES, SAINT RAPHAËL, CANNES I NIÇA??
...
I per soterrar del Maresme al Garraf, sabeu els diners que farien falta?
Creieu que Renfe o la Generalitat estarien disposats a fer-hi front?
AU VA...
No crec que sigui innecessari parlar d´una futura línia Renfe o FGC entre algun punt de Barcelona i Mataró.
Però no serà una cosa per ara.
I qui digui que la línia "molesta" o "no em deixa veure el paisatge": NYMBYs!
La línia hi és des de 1848.
Per què només aquí a Espanya (o Catalunya, per a qui s´ofengui) la gent s´obsessiona amb que el tren molesta i se l´ ha de treure del mig?
ALGÚ AMB DOS DITS DE FRONT EM POT RESPONDRE PER QUÈ EL TREN DEIXARÀ DE PASSAR PER SALOU I CAMBRILS (i perdó per l´off-tòpic) I LA RENFE ENCANTADA DE LA VIDA DE QUE HI DEIXI DE PASSAR, QUAN ES PERD UN POTENCIAL DE VIATGERS BEN GRAN, I QUAN DEL SUPOSAT PROJECTE DE TRAMCAMP NO SE´N SAP GRAN COSA AL CAMP DE TARRAGONA ??
ALGÚ HA SENTIT A DIR QUE SE SOTERRI TOTA LA LÍNIA DE LA COSTA BLAVA PERQUÈ PASSA PEL MIG D´ANTIBES, SAINT RAPHAËL, CANNES I NIÇA??
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mentalitat de nou ric acomplexat
Ah, però no saps que, després de sentir durant segles que Àfrica comença als Pirineus (i d'estar-hi implícitament d'acord), ara hem de demostrar a tothom que som més rics, més guapos, més llestos i més, més, més... que ningú?437.001 wrote:ALGÚ HA SENTIT A DIR QUE SE SOTERRI TOTA LA LÍNIA DE LA COSTA BLAVA PERQUÈ PASSA PEL MIG D´ANTIBES, SAINT RAPHAËL, CANNES I NIÇA??
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Mentalitat de nou ric acomplexat
Ja... de la teva resposta he de deduïr que tenim una planificació d´infrastructures metrosexual, i que qui les planifica té un poster de Guti, un de Beckham i un de Risto Mejide en lloc de la clàssica foto de la família?Guigui wrote:Ah, però no saps que, després de sentir durant segles que Àfrica comença als Pirineus (i d'estar-hi implícitament d'acord), ara hem de demostrar a tothom que som més rics, més guapos, més llestos i més, més, més... que ningú?437.001 wrote:ALGÚ HA SENTIT A DIR QUE SE SOTERRI TOTA LA LÍNIA DE LA COSTA BLAVA PERQUÈ PASSA PEL MIG D´ANTIBES, SAINT RAPHAËL, CANNES I NIÇA??
S´ha de ser metrosexual per entendre que la línia de ferrocarril més antiga d´Espanya molesta per fer footing, no?
Re: Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
Francia decide el trazado de la línea de alta velocidad de la Costa Azul437.001 wrote: ALGÚ HA SENTIT A DIR QUE SE SOTERRI TOTA LA LÍNIA DE LA COSTA BLAVA PERQUÈ PASSA PEL MIG D´ANTIBES, SAINT RAPHAËL, CANNES I NIÇA??
Por primera vez las estaciones estarán ubicadas a corta distancia de las ciudades
Tras estudiar varias opciones, el ministro de Medio Ambiente de Francia, Jean-Louis Borloo, ha confirmado el trazado elegido para construir la línea de alta velocidad Provenza-Alpes-Costa Azul-Niza. Éste seguirá el ferrocarril costero existente, que pasa por Marsella y Tolón, en lugar de discurrir por una ruta más directa y corta al este de Aix-en-Provence.
(20/07/2009) La futura línea de alta velocidad, de 180 kilómetros de longitud, incluirá alrededor de sesenta de túneles y discurrirá por un área bastante densamente poblada. Uno de los túneles, de diez kilómetros, discurrirá bajo la actual estación término de Marsella, St Charles. Además de Aix-en-Provence, Marsella, Tolón y Niza, se prevén estaciones intermedias en Les Arcs y Le Muy, en el departamento de Var, y cerca de Grasse.
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 58&cs=inte
Re: Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Front comú al Maresme per soterrar la via del tren
FEDE CEDÓ
SANT VICENÇ DE MONTALT
Les úniques poblacions del Maresme que el Pla Territorial Metropolità de Barcelona exclou del futur projecte per traslladar la via fèrria de la costa a l’interior, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt i Caldes d’Estrac, presentaran diferents al·legacions al que consideren un «tracte injust i discriminatori» de la Generalitat.
Les tres viles han reaccionat amb indignació al plantejament territorial presentat el juny passat, que proposa que la resta de poblacions costaneres eliminin del litoral la línia C1 de Renfe i la carretera N-2. El projecte, la vigència del qual es limita a l’any 2025, va ser definit per l’alcalde de Llavaneres, Bernat Graupera (CiU), com a «vital per eliminar les barreres arquitectòniques que divideixen els municipis».
Els tres alcaldes van iniciar ahir una campanya, que inclou una entrevista amb el conseller Obres Públiques, a qui desitgen transmetre la seva incomprensió «per aquests greuges», van dir Joaquim Arnó, alcalde de Caldetas, i Miquel Àngel Martínez, de Sant Vicenç.
Front comú al Maresme per soterrar la via del tren
FEDE CEDÓ
SANT VICENÇ DE MONTALT
Les úniques poblacions del Maresme que el Pla Territorial Metropolità de Barcelona exclou del futur projecte per traslladar la via fèrria de la costa a l’interior, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt i Caldes d’Estrac, presentaran diferents al·legacions al que consideren un «tracte injust i discriminatori» de la Generalitat.
Les tres viles han reaccionat amb indignació al plantejament territorial presentat el juny passat, que proposa que la resta de poblacions costaneres eliminin del litoral la línia C1 de Renfe i la carretera N-2. El projecte, la vigència del qual es limita a l’any 2025, va ser definit per l’alcalde de Llavaneres, Bernat Graupera (CiU), com a «vital per eliminar les barreres arquitectòniques que divideixen els municipis».
Els tres alcaldes van iniciar ahir una campanya, que inclou una entrevista amb el conseller Obres Públiques, a qui desitgen transmetre la seva incomprensió «per aquests greuges», van dir Joaquim Arnó, alcalde de Caldetas, i Miquel Àngel Martínez, de Sant Vicenç.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf
No entenc perquè s'ha de soterrar ''tota la línia''...
Mentre això es fes bé, seria interessant mantenir el traçat actual com a Tren-Tranvia fins a Mataró, i es fes un traçat subterrani fins a Mataró sense cap parada (directe Badalona-Mataró), i deixant l'actual traçat per serveis Tren-Tranvia, no seria tan mala idea. A més de desdoblar la línia des de Arenys de Mar-LLoret de Mar. No em crec que no pot arribar a LLoret, si es pot fer l'eix Transversal Ferroviari.
Tampoc entenc perquè la línia s'ha de traslladar cap a l'interior, ni aquestes parrabufades integrades dels que han proposat aquests projectes.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Volen" el soterrament
Perquè hi ha una colla d'alcaldes que vendrien sa mare per a guanyar vots, així que ja no ve d'una absurditat més, i menys si aquesta absurditat s'ha posat de moda en aquest país.BB9200 wrote:No entenc perquè s'ha de soterrar ''tota la línia''...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Absurditats a l'hora de soterrar.
Tampoc crec que el 75% de la població espanyola estigui massa atenta a projectes de soterrament. De fet, a Vic estaven la gent molt més contents amb el ferrocarril exterior que soterrat, sobretot per al hivern.
És absurd, només es tindria que soterrar a Barcelona i els seus voltants més pròxims, si és necessari realment.
Una altra absurditat, com la de volguer soterrar el tren a Balaguer... .
És absurd, només es tindria que soterrar a Barcelona i els seus voltants més pròxims, si és necessari realment.
Una altra absurditat, com la de volguer soterrar el tren a Balaguer... .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Creen necessitats on no n'hi ha
És clar que no. De fet, són alguns polítics amb amics promotors els que aixequen la llebre, tot convertint una absurditat en necessitat imperiosa.BB9200 wrote:Tampoc crec que el 75% de la població espanyola estigui massa atenta a projectes de soterrament.
El que aniré a dir sona molt lleig però és la trista veritat: la massa de la població és inculta i sense capacitat de crítica, i qualsevol cosa que els tirin al cap els està bé, mentre no els toqui directament el crostó.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.