El Tren Pinxo de Banyoles
El Tren Pinxo de Banyoles
Aquí teniu una pàgina interessant sobre el tema http://www.geocities.com/Athens/Agora/1 ... index.html
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: El Tren Pinxo de Banyoles
apa, existia? wala, però si sortia en una cançó de la trinca! l'he de buscar, la tinc a l'ordinador pero està espatllat, l'he d'arreglar i mentrestant estic amb el portàtil.
Buscare a Youtube...
El tren pinxo de Banyoles és el més bonic que hi ha.
Fet de llaunes i cassoles i barrets de capellà,
la, la, la, la, i barrets de capellà.
Quan se'n puja una pujada ja s'autra a mig camí,
dóna temps al maquinista d'anar a beure un got de vi,
la, la, la, la, d'anar a beure un got de vi.
Els vagons són de primera, mal cosits i apedaçats,
ningú no viatja de tercera ni pagesos ni soldats,
la, la, la, la, ni pagesos ni soldats.
El tren pinxo de Banyoles és el més bonic que hi ha,
fet de llaunes i cassoles i barrets de capellà,
la, la, la, la, i barrets de capellà.
Buscare a Youtube...
El tren pinxo de Banyoles és el més bonic que hi ha.
Fet de llaunes i cassoles i barrets de capellà,
la, la, la, la, i barrets de capellà.
Quan se'n puja una pujada ja s'autra a mig camí,
dóna temps al maquinista d'anar a beure un got de vi,
la, la, la, la, d'anar a beure un got de vi.
Els vagons són de primera, mal cosits i apedaçats,
ningú no viatja de tercera ni pagesos ni soldats,
la, la, la, la, ni pagesos ni soldats.
El tren pinxo de Banyoles és el més bonic que hi ha,
fet de llaunes i cassoles i barrets de capellà,
la, la, la, la, i barrets de capellà.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: El Tren Pinxo de Banyoles
Flaçà-Palamós-Girona-Banyoles. Via de 75 cm. Fou el primer ferrocarril amb una locomotora dièsel de línia (concretament, aquesta que també prestà servei en el Sant Feliu de Guíxols i en el Valdepeñas-Puertollano). Actualment preservada per l'Ajuntament de Sant Feliu. Aquesta locomotora habitualment prestava servei al ramal de Banyoles degut a que els tallers estaven a Palamós a l'altre extrem de la línia i a que funcionés amb un motor dièsel. Es va veure implicada en el terrible accident del Pont Major el 1938.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: El Tren Pinxo de Banyoles
Algu sap que en queda d'aquest ferrocarril (ponts, tunels, estacions, locomotores, cotxes, ...)
De nou al FTC
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: El Tren Pinxo de Banyoles
Molt poca cosa, bàsicament per dues raons: era una concessió tramviària, amb la qual cosa l'explanació anava per una vora de la carretera, i que va tancar el 1956.
Salut !!
Salut !!
marc wrote:Algu sap que en queda d'aquest ferrocarril (ponts, tunels, estacions, locomotores, cotxes, ...)
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.