Guigui wrote:Una altra situació paradigmàtica de la mentalitat que impera en aquest país: l'esforç (manteniment) és massa feixuc, per tant, anem tirant de comprar, que és més fàcil i dóna per a fardar més, encara que ens dugui de pet a la ruïna. A més, sempre hi haurà algun amiguet de torn que es quedarà amb el 3%.
Per a monumentals despeses, sempre hi ha partides pressupostàries; en canvi, per a despesa corrent que, a més, requereix treball qualificat continu i d'on no es pot sucar, no hi ha misses.
Acceptem que algunes unitats velles es puguin espatllar abans de la seva "data de caducitat" (ex: 440-070), tot i anar passant les revisions pertinents. Però no per això hem de dir que totes les unitats de regionals catalans estan ja fetes un nyap, això és la més absoluta de les mentides.
Les 448R són, tret de les 449 quan les acabin, el millor material per als CEx. I, que em consti, la 448-028 està apartada i pendent de reforma. (És dir que això de les portes obertes, FALS, tot i que a mi personalment no em desagraden, fins al punt que les 444 eren les meves preferides). A més, fins i tot recomanaria trens amb finestres abatibles (unes quantes a cada cotxe tipus les dos practicables de cada 448), per evitar asfíxies quan fallin els A/C i per a una ventilació natural als mesos de tardor i primavera, que és millor i més barata que l'artificial.
Amb un bon manteniment i la baixa únicament de les unitats més obsoletes per donar peces, les 440 (i 470) poden tirar encara uns quants anys més (ben bé almenys fins al 2020). Ara, això sí, cal tractar-les bé per part de tots, i això no és l'especialitat ni d'usuaris guarros i grafiters, ni d'operaris, en aquest país/Estat. No tot ha de ser la, com en dieu alguns, flotamámodennaduropa.
Recomanaria, ja a nivell polític, i per part de tots (els actuals socis de govern i els de l'oposició), que callessin abans de dir bajanades que només fan que entorpir la marxa endavant del país (especialitat dels catalans que dicuteixen tres anys sobre una cosa que es pot fer en tres mesos, i així anem).