Notícies cremallera Núria

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Notícies cremallera Núria

Post by BB9200 »

El tren de socors no eren es Sport-Wagen, doncs tot el dia estaven estacionats a la mateixa via, i ben secs (doncs aquell dia va ploure), o sigui que devia ser la E1 amb el cotxe 23. Aquell dia vaig estar a Ribes-Enllaç, i per la Cerdanya, i jo crec que va ser un Stadler (aquell dia anaven en simple, com vaig veure l'A10 a Ribes-Enllaç en solitari.
Jordi Freixas wrote:El més costós de fer el que dius, és precísament les dificultats tècniques que pot representar UNIR totes dues línies, perquè repeteixo: és l'única manera de que podria resultar viable en cas de fer-se la connexió amb el Tren Groc. Insisteixo en que no sé si els bogies del material rodant tant del Cremallera de Núria com del Tren Groc tenen un marge de tolerància que els permeti circular per ambdos "amples de via" sense problemes. Cal recordar que la Línia1 del Metro de Barcelona, és d'ample ibèric, però en realitat és uns milímetres més ample; aquests milímetres estan dintre d'un marge de tolerancia que permet circular vehicles per a tots "dos amples" de via. El mateix passa amb la frontera entre Espanya i Portugal; a Portugal l'ample ibèric és dos milímetres més estret que l'ample ibèric espanyol.
Ja et dic que en els llibres francesos que tinc que parlen del tren Groc diuen que són d'amplada mètrica de 1000mm. La mateixa que del cremallera de Núria. Pas del tercer carril a la catenària no hi ha problema, com demostra la línia de Saint-Gervais a Vallorcine. Llavors, en tema infraestructura, quin problema hi ha, que no siguin les peles que suposa fer el traçat de Núria a Salillagouse (a part del ''problema'' fàcilment sol·lucionable de la tensió, que és de 850 Volts al Canari)?
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Notícies cremallera Núria

Post by marc »

L'afer de remolcar cremalleres avariats és més que delicat, si són els Stadlers en doble l'hem fumuda doncs son incompatibles amb la resta de material. Si van en simple, igual que un Beh, s'acobla un altre automotor (que has de treure d'on puguis i el més ràpid possible a poder ser del costat Ribes), s'anul•len els sistemes del comboi avariat i es fa circular com a cotxe. Dubto seriosament que en l'estat que es troba la E1 pugui remolcar un automotor. Per cert algú sap quin automotor es va avariar?
De nou al FTC
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Trenscat »

Ja m'hauria agradat baixar d'un cremallera en ple túnel de Roc del Dui a mi :)
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Notícies cremallera Núria

Post by liniadelRipollés »

Gràcies per aquesta idea.
Trenscat wrote:Ja m'hauria agradat baixar d'un cremallera en ple túnel de Roc del Dui a mi :)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Trenscat »

liniadelRipollés wrote:Gràcies per aquesta idea.
Trenscat wrote:Ja m'hauria agradat baixar d'un cremallera en ple túnel de Roc del Dui a mi :)
No es mereixen! :riure
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Platanito »

Trenscat wrote:Ja m'hauria agradat baixar d'un cremallera en ple túnel de Roc del Dui a mi :)
Jo vaig fer tot el recorregut de baixada per la plataforma (incloent-hi els túnels) un mes de novembre de fa uns anys, degut a la climatologia adversa i a una lesió de genoll, i confiant en què no hi circularia cap tren. Pocs dies després ens vam assebentar que al poc d'arribar nosaltres a Queralbs havia de sortir un dels serveis interns per recollir els treballadors del santuari! :miedo
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Notícies cremallera Núria

Post by marc »

Ja se que he citat el meu treball de recerca un miler de vegades, però en ell hi constava una proposta més que viable de tren turistic i la cap d'explotació del cremallera tot i dir-me que a ella també li agradaria veure-ho, es va mostrar pessimista pel què fa a la resposta des de barcelona que és on hi ha els diners i on es prenen les decisions del cremallera.
De nou al FTC
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Notícies cremallera Núria

Post by BB9200 »

Perquè la idea de FGC (que està vist i comprovat que és de idees fixes) és de convertir Núria en una espècie de Bioparc Temàtic, i així també està convertint el cremallera. És el mateix que amb l'absurditat del Tren-Tram de Sallent a Súria, el no-augment de freqüències de la línia de la Pobla de Segur, etc. Per molt bones que siguin les idees, les escolten però no els dóna la gana ni tenen interès en aplicar-les.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

La qüestió és anar fent pressió, i procurar vendre-ho positivament; han de tenir molt en compte, que la gent que va a Núria no ho fa perquè sigui una rèplica de Port Aventura. S'ha d'entendre que no es pot convertir en un Port Aventura 2.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Notícies cremallera Núria

Post by liniadelRipollés »

Agulles de l'estació de Núria ja automatitzades, excepte a la secció de mercaderies on es manté el carril original i les agulles originals.

Al PN de Queralbs li queda menys d'un any.

Reaprofitament del cotxe 11 com a central de reserves.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Curiositats

Post by Guigui »

liniadelRipollés wrote:Al PN de Queralbs li queda menys d'un any.
Pas elevat o soterrament? :boig2
liniadelRipollés wrote:Reaprofitament del cotxe 11 com a central de reserves.
Si això ho fes Renfe, ja sabria a què destinarien els darrers Talgo III...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Curiositats

Post by liniadelRipollés »

El pas de cotxes serà soterrat, amb un caixó. No tinc clar com eliminen el pas de vianants entre andanes.

Guigui wrote:
liniadelRipollés wrote:Al PN de Queralbs li queda menys d'un any.
Pas elevat o soterrament? :boig2
liniadelRipollés wrote:Reaprofitament del cotxe 11 com a central de reserves.
Si això ho fes Renfe, ja sabria a què destinarien els darrers Talgo III...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Obres "urgents"

Post by Guigui »

És absolutament fascinant veure a què dediquen els diners. Com si no hi hagués res més urgent a fer que estalviar als cotxes cinc minuts d'espera cada 50 minuts.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Obres "urgents"

Post by liniadelRipollés »

El tema Guigui és que això dels 50 minuts s'acaba.... el nou túnel permet veure trens cada 20 minuts aproximadament.

Ara estic investigant com acabar amb el col.lapse viari i d'aparcament a Ribes. Aviat ho tindré tot planificat. :P


Guigui wrote:És absolutament fascinant veure a què dediquen els diners. Com si no hi hagués res més urgent a fer que estalviar als cotxes cinc minuts d'espera cada 50 minuts.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: Notícies cremallera Núria

Post by MZA_1600 »

Casi 4 milions d'euros ha costat la broma del pas a nivell.

Realment tants atropellaments, tantes esperes, tants enbussos de tràfic genera el Metro de Núria?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Metro de Ribes

Post by Guigui »

No, si el dia que es fiquin entre cella i cella que Ribes té metro, no trigaran massa a demanar-ne el soterrament íntegre. :x
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Trenscat »

Caram, que ràpid que canvia tot a Núria! :o Han canviat també les vies de la platja de Núria o només les agulles?
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Notícies cremallera Núria

Post by marc »

El tema Guigui és que això dels 50 minuts s'acaba.... el nou túnel permet veure trens cada 20 minuts aproximadament.

Ara estic investigant com acabar amb el col.lapse viari i d'aparcament a Ribes. Aviat ho tindré tot planificat. :P
Es mentida que posin un tren cada 20 minuts, ja que hi hauria d’haver unes aturades de menys de 2 minuts a les estacions (cosa que mai passa) i els conductors no tindrien ni 5 minuts per canviar de cabina, per això a la practica la freqüència serà de 30 minuts. Amb tot aquesta freqüència no s’assolirà fins que no estigui acabat el nou aparcament de Queralbs, que serà de 3 pisos.

Entre l’aparcament i el pas soterrat per la carretera d’aquí poc Queralbs serà millor estació que Pl. Catalunya.:riure
De nou al FTC
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

Una cosa que no entenc és que per a la supressió del pas a nivell vulguin fer un pas soterrat enloc d'un pont. Ho dic perquè veient la forta baixada (o pujada) que fa la carretera, especialment en el seu cantó esquerre de l'estació (mirant cap a Núria), al meu parer em diu que la seva naturalesa com a alternativa al pas a nivell hauria de ser un pont.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Innecessari

Post by Guigui »

Doncs em reitero: perquè els cotxes no s'hagin d'aturar uns pocs minuts cada 20 o 30 els caps de setmana, és realment necessari tot aquest enrenou? I, a sobre, un aparcament a Queralbs que semblarà l'aeroport del Prat: a sant de què?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”