Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
BB9200
N8
N8
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).

Re: Notícies cremallera Núria

Post by BB9200 »

Perfecte, jo personalment hi col·laboraria.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Doncs podriem començar per enumerar els punts en els quals ens hauriem de basar en aquesta resposta.
BB9200
N8
N8
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).

Post by BB9200 »

-Si no poden circular les locomotores històriques i vagons històrics de la línia, com és que està la E1 amb el cotxe original (no sé quin és) a Núria?
-No es podria, almenys, fer la composició històrica amb el cotxe Saló fins a Queralbs i d'allà remolcat per la DM6?
-Segur que les locomotores i cotxes originals passen revisió, quan la E1 i el seu cotxe original estan parats a Nuria des de fa algun temps?
-Els tècnics suïsos que han analitzat la circulació de les locomotores E1 i cotxes històrics més amunt de Queralbs, són fiables? Hi ha línies conegudes, com la del Bernina, de patrimoni UNESCO, que hi circulen sense cap problema automotors històrics de principis de segle XX en una línia amb més rampes que el cremallera de Núria.
-Insistir en el fet de si alguna de les locomotores exposades pot tornar a la circulació, i si FGC pot traslladar la locomotora de Monistrol cap a Ribes i la 6 cap a Monistrol.
Aquestes serien una mica algunes claus a l'hora de basar-nos en una resposta.

I vaja, segons inventari dels anys 90, la E2 des dels 80 estava catalogada de donada de baixa per la línia, però no em consta per aquelles èpoques que la E3 estigués donada de baixa, i si està exposada, a l'exposició hi ha molt material que pot tornar a funcionar :? .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Només com a aclariment. Imagino que la línia aquesta de Bernina és a Suïssa, no?

De ser així, aniria bé comptar amb el màxim de detalls possibles sobre aqesta línia i la seva explotació, per comparar-la amb la de Núria.
BB9200
N8
N8

Post by BB9200 »

Sí. Són dels Rhätischen Bahn, on circulen les famoses ''cocodrilos'' dels Rètics. Queda a la regió del cantó suïs de los Grisones, i aquest és l'exemple, com a exemple, que cito:
http://es.wikipedia.org/wiki/Ferrocarril_Rético
http://farm1.static.flickr.com/74/20284 ... 76.jpg?v=0
Sobretot, el material que cito és el segon enllaç. La línia en qüestió és patrimoni de la umanitat, i circular trens més antics que els del cremallera de Núria amb rampes més fortes i amb una línia amb més llargada, demostra que el que citen sobre el material històric de Núria no té cap sentit.
BB9200
N8
N8

Post by BB9200 »

I si vols, tinc Hobbytren que parlen sobre aquesta línia en tots els sentits. Poden anar bé.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Molt interessant!!! Però necessitem més dades; dades detallades que puguin ser comparables amb la línia del Cremallera de Núria.

Jo crec que en Marc ens hi podria ajudar amb aquell treball de recerca que va fer.
BB9200
N8
N8

Post by BB9200 »

Doncs és molt bona idea. De fet, coneixo en Marc.
Potser demà podré aportar tota la informació que sé sobre aquesta línia i de la de Núria, també amb en Marc.
Només que a aquesta línia li veig un problema: La línia del Bernina no és de cremallera.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

BB9200 wrote:Només que a aquesta línia li veig un problema: La línia del Bernina no és de cremallera.
Doncs... pot ser un bon problema :?
xevi
N7
N7

Post by xevi »

Perdoneu, feia dies que no em conectava. M'ha semblat entendre que la E1 es troba a Núria aquests dies? M'ho podeu aclarir? Gràcies.
xevi
N7
N7

Post by xevi »

Osti, quins collons tenen aquests de FGC, la carta/resposta que li han enviat a Jordi Freixes és exactament la mateixa que em van enviar a mi fa 9 mesos, exactament la mateixa, és la carta que enxufen a tots els sonats que estem preocupats pel material històric del cremallera.
Aquests de FGC com han canviat, mare meva!
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Bé.. fins ahir estava pensant en reunir informació perquè entre uns quants els hi enviéssim una bona resposta. Però... i si això fós l'inici d'una campanya per reestablir el material històric a Núria?
xevi
N7
N7

Post by xevi »

Una de les opcions perquè ens escoltessin i poder organitzar viatges amb material històric de manera regualr seria apuntar-nos a AMICS DEL CREMALLERA (http://www.valldenuria.cat/amicscremallera/) i revolucionar aquesta associació que només es dedica a organitzar dinars i poca cosa més.
Com ho veieu?

Per cert, algú em pot confirmar que la E1+vagó convencional es troben passant l'estiu a Núria? Perdoneu que em faci tan pesat amb aquest tema.
metring
Administrador

Post by metring »

Doncs és molt bona idea! Si vols, fes proposta formal al subfòrum de Trobades i esdeveniments.
marc
N8
N8

Post by marc »

Només dir que el 90% dels que formen l’associació són treballadors del cremallers, i no hi fan viatges especials perquè ja el tenen més que vist, a més són conscients de l’estat del material històric. Per la seva part només dir-vos que si a FGC no passa res semblant a TMB el material històric ho te ven fotut.

Per últim, no us mengeu tant el coco amb millorar Ribes que els de FGC ja ho tenen tot pensat: nou aparcament a l’entrada de Ribes (pendent d’iniciar), millora estació de Ribes-Enllaç (només falta millorar la zona d’aparcament del davant), nou aparcament a Ribes-Vila (ja acabat), millora estació de Queralbs (pendent d’iniciar), nou aparcament de 3 plantes a Queralbs (pendent d’iniciar). Només quan tot això estigui acabat es millorarà la freqüència del cremallera i es destinaran diners a altres fins que no siguin millorar la infraestructura.
De nou al FTC
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

metring wrote:Doncs és molt bona idea! Si vols, fes proposta formal al subfòrum de Trobades i esdeveniments.
El "problema" és que sobre el tema associacions, campanyes i demés, no en tinc gents d'idea. Si ens organitzem entre uns quants, aleshores sí.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

marc wrote:Només dir que el 90% dels que formen l’associació són treballadors del cremallers, i no hi fan viatges especials perquè ja el tenen més que vist, a més són conscients de l’estat del material històric.
Amb això vols dir que no ens ajudarien?
marc
N8
N8

Post by marc »

Si entre ells i els que us apuntéssiu, aconseguiu reunir suficients diners per restaurar el que considereu material històric, i fgc us l’homologui per arribar a Núria... :nose

Només afegeixo que al març de 2008 els vaig demanar ajuda un parell de vegades, del primer correu en va sortir el meu treball, però del segon encara espero resposta, es a dir no se fins a quin punt poden ser de fiar. Amb tot al fòrum ja hem fet coses més complicades, si ens ajuntem uns quants i fem la proposta ( no només escrita sinó amb suport econòmic, i ajuda voluntària per reparat el material potser si que ells s’animen)

Per cert en cas que l’associació ens falli, tot el personal del cremallera ens donaria suport, només caldria convèncer els directius de Barcelona.
De nou al FTC
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Molt interessant.

Una cosa que estava pensant també. Com ho van aconseguir els del Tren dels Llacs que es posés en marxa?
marc
N8
N8

Post by marc »

S'ha de dir que el tren dels llacs hi ha posada la diputació, i com a minim l'ajuntament de lleida, sense contar que FGC ja volia fer de la línia un tren turistic, ven al contrari de Núria. Però ja ho dic si es volgues, podem quedar un dia els del forum interesats, parlar-ne i proposar-ho a l'associació, vall de Núria, direcció de FGC, ajuntament de Ribes i consell comarcal del ripollès. I sino parlem amb en Cuni dels matins a TV3 i després segur que ens escolten.
De nou al FTC
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”