CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Grandiloqüència

Post by 593Dromedario »

Guigui wrote:Una altra situació paradigmàtica de la mentalitat que impera en aquest país: l'esforç (manteniment) és massa feixuc, per tant, anem tirant de comprar, que és més fàcil i dóna per a fardar més, encara que ens dugui de pet a la ruïna. A més, sempre hi haurà algun amiguet de torn que es quedarà amb el 3%.

Per a monumentals despeses, sempre hi ha partides pressupostàries; en canvi, per a despesa corrent que, a més, requereix treball qualificat continu i d'on no es pot sucar, no hi ha misses.
:ok :ok :ok
Acceptem que algunes unitats velles es puguin espatllar abans de la seva "data de caducitat" (ex: 440-070), tot i anar passant les revisions pertinents. Però no per això hem de dir que totes les unitats de regionals catalans estan ja fetes un nyap, això és la més absoluta de les mentides.

Les 448R són, tret de les 449 quan les acabin, el millor material per als CEx. I, que em consti, la 448-028 està apartada i pendent de reforma. (És dir que això de les portes obertes, FALS, tot i que a mi personalment no em desagraden, fins al punt que les 444 eren les meves preferides). A més, fins i tot recomanaria trens amb finestres abatibles (unes quantes a cada cotxe tipus les dos practicables de cada 448), per evitar asfíxies quan fallin els A/C i per a una ventilació natural als mesos de tardor i primavera, que és millor i més barata que l'artificial.

Amb un bon manteniment i la baixa únicament de les unitats més obsoletes per donar peces, les 440 (i 470) poden tirar encara uns quants anys més (ben bé almenys fins al 2020). Ara, això sí, cal tractar-les bé per part de tots, i això no és l'especialitat ni d'usuaris guarros i grafiters, ni d'operaris, en aquest país/Estat. No tot ha de ser la, com en dieu alguns, flotamámodennaduropa.

Recomanaria, ja a nivell polític, i per part de tots (els actuals socis de govern i els de l'oposició), que callessin abans de dir bajanades que només fan que entorpir la marxa endavant del país (especialitat dels catalans que dicuteixen tres anys sobre una cosa que es pot fer en tres mesos, i així anem).
Jordi Freixas

Re: Grandiloqüència

Post by Jordi Freixas »

593Dromedario wrote:Però no per això hem de dir que totes les unitats de regionals catalans estan ja fetes un nyap, això és la més absoluta de les mentides.
Entre poc i massa!! Que hi ha molts serveis regionals a Catalunya que es realitzen amb un material totalment inadequat això és una realitat. I si no, mira els trens que arriben a Puigcerdà i La Tor de Querol, o els que passen per la línia de Manresa entre Lleida i Barcelona.

Oi que no posaries un Catalunya Exprés per a cobrir un servei Talgo? Per què poses trens de Rodalies a fer Regionals?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Va de les 448

Post by Guigui »

Però els senyorets de Convergència estan despotricant de les 448 com si fossin trens de vapor amb bancs de fusta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Jordi Freixas »

De les 448, o d'una en concret?
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by UT596001 »

Jordi Freixas wrote:De les 448, o d'una en concret?
En general.

Per cert, si no les volen allà dalt les 448, a la Manresa-Lleida les rebrem encantats. És més, amb una 470 amb seients decents ens conformem, no ens calen trens d'alt estàndard com els 449 (he provat els 599, la versió dièsel dels nous 449 i són molt bons trens).
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Sky »

Encara fan servir una 593 a la Lleida-Manresa? :|
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by UT596001 »

Sky wrote:Encara fan servir una 593 a la Lleida-Manresa? :|
Diria que no. Els últims cops he vist sortir l'últim Lleida-Cervera sempre ha sigut amb 440.
Jordi Freixas

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Jordi Freixas »

UT596001 wrote:
Jordi Freixas wrote:De les 448, o d'una en concret?
En general.
N'estàs segur?
BB9200 wrote:CiU denuncia que Renfe envía "chatarra" a Catalunya
Rull dice que "se están dando situaciones peligrosas para los usuarios"

(...)

Circula un Catalunya Express S-448 , sin puertas automáticas y cualquier usuario podría abrir las puertas en medio del trayecto".
El diputado de CiU ha detallado que "está circulando la unidad S-448 002, que sufrió el accidente de Torredembarra ahora hace dos años, con un vagón menos (el más destrozado) que no se ha podido reintegrar”. También constata “los problemas que hay con el aire condicionado” y que “las averías en los sistemas de aires en pleno verano ya forman parte de una rutina inadmisible".
Doncs jo diria que aquí s'està parlant d'una unitat en concret.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Post by 593Dromedario »

En qualsevol cas, les dues unitats que s'esmenten (les 448-002 i 028) ja fa temps que circulen per terres catalanes (o per l'àrea nord-est, perquè crec que també han fet serveis a Saragossa i Calatayud); no és que Renfe les enviï ara. I la intenció era apartar la no-reformada per reformar-la, si és que encara no ho han fet (crec que sí està apartada). L'"accidentada", en canvi, es va reformar mentre s'arreglava, i no sé si se'n nota encara cap afectació derivada de l'accident (ho dubto).

Aquest dimecres l'últim Lleida-Cervera (és el que surt a les 20:50 o 20:55, oi?) es va fer amb 440, jo havia d'agafar el de La Pobla i aquell ja era a l'andana, més enrere. Tot i això, no sé si queda alguna 593 en reserva per aquest servei o algun cap a Balaguer/Pobla, o ja són totes a Argentina.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

448.028 encara no està apartada

Post by canalcole »

593Dromedario wrote:En qualsevol cas, les dues unitats que s'esmenten (les 448-002 i 028) ja fa temps que circulen per terres catalanes (o per l'àrea nord-est, perquè crec que també han fet serveis a Saragossa i Calatayud); no és que Renfe les enviï ara. I la intenció era apartar la no-reformada per reformar-la, si és que encara no ho han fet (crec que sí està apartada).
No està apartada. Ahir, com quasi cada dia, feia l'MD cap a Saragossa. Hi ha vegades que fa serveis a Mòra la Nova i Tortosa.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by canalcole »

Parlant de l'apartament de 448 sense reformar... :fijate

http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=9605
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by BB9200 »

I ja hi ha una preservada :o :o :o :
http://www.flickr.com/photos/powell_333/3777484154/
http://www.flickr.com/photos/powell_333/3775391862/
Ja estan totes les sèries de Electrotren preservades, doncs. En canvi, cap 440.
Tela, tela, el que està fent renfe amb les 448 :roll: .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Jordi Freixas

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Jordi Freixas »

Significa això que les altres 448's seran desballestades? No les pensen reformar ni res?
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by BB9200 »

Exactament, les no-reformades, excepte la 448-028, seran vengudes o desguassades, a excepció de la preservada per Valls.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Jordi Freixas

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Jordi Freixas »

Però una vegaa suprimit el servei InterCity no passaven a formar part de la unitat de Media Distancia??
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by BB9200 »

Doncs no. Renfe ha decidit apartar un material molt fiable, necessitat i bo que no arriba als 15 anys a conseqüència de la flotamámodernaduropa.
Mentre a línies com Barcelona-Manresa-Lleida, Madrid-Ponferrada... s'estan suïcidant per seients de 440R ex-rodalies.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by UT596001 »

BB9200 wrote:Doncs no. Renfe ha decidit apartar un material molt fiable, necessitat i bo que no arriba als 15 anys a conseqüència de la flotamámodernaduropa.
Més que per aquesta consequència, és a consequència que l'ADIF deixarà de permetre trens sense tancament automàtic de portes.

Ara, una altra cosa és que RENFE no vulgui fer (més aviat, gastar) una minireforma que permeti que aquestes unitats (cinc en total) puguin continuar en servei.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Què costava fer-ho de fàbrica?

Post by Guigui »

UT596001 wrote:Ara, una altra cosa és que RENFE no vulgui fer (més aviat, gastar) una minireforma que permeti que aquestes unitats (cinc en total) puguin continuar en servei.
Que també té tela que encara fa 15 anys es fabriquessin trens sense tancament automàtic de portes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by Jordi Freixas »

Això és cert.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Post by metring »

totalment d'acord, perquè és un perill. Si ja en tenim prou amb els inconscients que travessen les vies per on no ho han de fer, imagineu-vos la de gent que treuria el cap per fer la gracieta, i es quedarien sense...
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”