Eix transversal ferroviari
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Eix transversal ferroviari
De moment veig que la cosa va moolt lenta, igual que la construcció de la L9. Segons es considera, les obres tindrien que començar el 2010 i ni tan sols s'a fet un estudi informatiu del trajecte, tan necessari.
La causa va per llarg. Realment creieu que estarà inaugurat AL 2018, com citen?
La causa va per llarg. Realment creieu que estarà inaugurat AL 2018, com citen?
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Eix transversal ferroviari
2018? Jo sempre he llegit que trigarien entre 20 i 25 anys en finalitzar-lo; és a dir, si tenim en compte que van presentar el projecte l'any 2005... parlaríem del 2025, 2026... 2030. I no sé si aquesta previsió ja inclouria els endarreriments típics d'aquest país.
L'equivalent FTC a l'expressió "arribar a veure la Sagrada Família acabada" podria ser "arribar a viatjar entre Lleida i Girona per l'ETF".
Bé, potser ni això, perquè la SF tothom sap que s'està construint ara mateix i que tard o d'hora s'acabarà, però de l'ETF... potser d'aquí uns anys "si te he visto, no me acuerdo".
L'equivalent FTC a l'expressió "arribar a veure la Sagrada Família acabada" podria ser "arribar a viatjar entre Lleida i Girona per l'ETF".
Bé, potser ni això, perquè la SF tothom sap que s'està construint ara mateix i que tard o d'hora s'acabarà, però de l'ETF... potser d'aquí uns anys "si te he visto, no me acuerdo".
Re: Eix transversal ferroviari
Jo vaig dir en el seu moment i ho mantinc que l'ETF no es farà mai.
I per una raó ben senzilla: és una línia que no beneficia ni serveix a Barcelona.
I per una raó ben senzilla: és una línia que no beneficia ni serveix a Barcelona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sempre Barcelona
És clar. Una línia que ajudaria a descongestionar el trànsit ferroviari de Barcelona no la beneficia gens. Una cosa és que hi hagi polítics que no ho sàpiguen veure, i una altra és malparlar de l'anatema predilecte a cada ocasió que es presenta.UT596001 wrote:I per una raó ben senzilla: és una línia que no beneficia ni serveix a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Re: Eix transversal ferroviari
A mi ja em perdonareu, però sempre he cregut que aquest projecte no toca de peus al terra.
M'explico. Partint de la base de què actualment hi ha una manca total de relacions transversals, el més normal hauria estat dissenyar una nova ruta "convencional", apta tant per mercaderies com també per a trànsits regionals, i amb una velocitat màxima de 160 km/h per a passatgers, en comptes dels 250 km/h proposats.
Amb aquest plantejament es podrien guanyar moltes coses:
- En primer lloc, abaratir considerablement el cost de la infraestructura, i permetre que sigui construible a mig termini, en comptes d'esdevenir una idea quimèrica.
- En segon lloc, perquè el disseny permetrà combinar-ho amb trams de tren-tram, permetent una major versatilitat en el servei, i per tant incrementant el ventall d'ofertes.
- En tercer lloc, un recorregut pensat a velocitats més baixes, és més integrable mediambientalment parlant, el que el fa més acceptable davant grups d'interès que poden mostrar-hi objeccions.
- I en quart lloc, perquè rebaixar la velocitat màxima no implicarà pèrdues de temps que el facin inviable per a la seva explotació comercial, per tractar-se d'un recorregut pensat per a trànsits de mercaderies de mitjana i llarga distància, però de desplaçaments de viatgers de curta i mitjana distància.
M'explico. Partint de la base de què actualment hi ha una manca total de relacions transversals, el més normal hauria estat dissenyar una nova ruta "convencional", apta tant per mercaderies com també per a trànsits regionals, i amb una velocitat màxima de 160 km/h per a passatgers, en comptes dels 250 km/h proposats.
Amb aquest plantejament es podrien guanyar moltes coses:
- En primer lloc, abaratir considerablement el cost de la infraestructura, i permetre que sigui construible a mig termini, en comptes d'esdevenir una idea quimèrica.
- En segon lloc, perquè el disseny permetrà combinar-ho amb trams de tren-tram, permetent una major versatilitat en el servei, i per tant incrementant el ventall d'ofertes.
- En tercer lloc, un recorregut pensat a velocitats més baixes, és més integrable mediambientalment parlant, el que el fa més acceptable davant grups d'interès que poden mostrar-hi objeccions.
- I en quart lloc, perquè rebaixar la velocitat màxima no implicarà pèrdues de temps que el facin inviable per a la seva explotació comercial, per tractar-se d'un recorregut pensat per a trànsits de mercaderies de mitjana i llarga distància, però de desplaçaments de viatgers de curta i mitjana distància.
Re: Eix transversal ferroviari
I qui et diu que un d'aquests transits no podia ser un AVE (o TGV, o Thalys o el que sigui) Lleida - França?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
AV per l'ETF
No crec que una relació Lleida-Girona-Perpinyà, com a tal, tingui gaire demanda. Ni estirant-la a Saragossa o a Montpeller.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Eix transversal ferroviari
Línia molt útil per a maniobres, per a trens de passatgers de la zona, per evitar Barcelona... Sembla poc, la utilitat?
Home, si féssim l'ampliació a Perpinyà, tindríem una congestió de cavall amb el túnel del Pertús, però si més no tindria més demanda que de Lleida a Girona.
Si aquesta línia tingués una parada a l'aeroport de Girona, Perpinyà tenint aeroport igual que Lleida ja és una competència.
Home, si féssim l'ampliació a Perpinyà, tindríem una congestió de cavall amb el túnel del Pertús, però si més no tindria més demanda que de Lleida a Girona.
Si aquesta línia tingués una parada a l'aeroport de Girona, Perpinyà tenint aeroport igual que Lleida ja és una competència.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: AV per l'ETF
Quidiu això diu... un Avant 121 Lleida - La Tor de Querol...Guigui wrote:No crec que una relació Lleida-Girona-Perpinyà, com a tal, tingui gaire demanda. Ni estirant-la a Saragossa o a Montpeller.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Eix transversal ferroviari
Hem patit tant en el Transpirinenc que millor que ens fiquis un bon 114, no sense abans adaptar la línia a UIC i ficar un TrenHotel Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà/Latour-París, o un Corail Lúnea... .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Eix transversal ferroviari
Deixa't estar de fantasmades i toca de peus a terra!! A més, un 121 no té res a envejar-li al 114.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fantasmades
Qui parla d'un Avant Lleida-La Tor hauria d'anar amb compte amb emprar el terme "fantasmades"...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Eix transversal ferroviari
Per?
Més que res perquè jo no he parlat en cap moment de fantasmades
Més que res perquè jo no he parlat en cap moment de fantasmades
Re: Eix transversal ferroviari
Avants Lleida-Girona serien força interessants (tampoc cal arribar a la freqüència dels Lleida-BCN) però allargar-ho fins a França no crec que fos gaire viable...
Re: Eix transversal ferroviari
I per què no? Potser molt gent deixaria de banda el cotxsi hi hagués un tren d'aquestes característiques.
Re: Eix transversal ferroviari
L'èxit seria alliberar l'Eix Transversal viari de camions.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Llegir què s'escriu
Doncs em sembla que no et llegeixes els teus missatges...Jordi Freixas wrote:Per?
Més que res perquè jo no he parlat en cap moment de fantasmades
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Eix transversal ferroviari
Perfectament que m'els llegeixo. o sigui que ja val que siguis tu qui va en compte a l'hora de titllar-me de fantasma
PD: BB9200, adaptar la línia de Puigcerdà a l'ample UIC és un tema massa delictat ja que o es fa tota de cop, o no es fa. I fer-la tota de cop implicaria adaptar també la resta de la xarxa catalana. Si anem per aquest camí, endavant, però si no, els Avant 121 serien trens adequadissims per fer un Lleida - La Tor de Querol; ample UIC fins a Vic, intercanviador i amunt.
PD: BB9200, adaptar la línia de Puigcerdà a l'ample UIC és un tema massa delictat ja que o es fa tota de cop, o no es fa. I fer-la tota de cop implicaria adaptar també la resta de la xarxa catalana. Si anem per aquest camí, endavant, però si no, els Avant 121 serien trens adequadissims per fer un Lleida - La Tor de Querol; ample UIC fins a Vic, intercanviador i amunt.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Eix transversal ferroviari
En sóc ben conscient, però als anys 30 hi ha un estudi encara vigent , que diu d'adaptar la via a ample internacional. Si s'ha tallat la via tantes vegades, potser fòra hora de fer això, ara que està més adaptada. Els 121 poden ser tot el que tu vulguis, però tenen seriosos problemes amb els intercanviadors. I no ho dic només jo. Adaptar la línia a ample UIC significaria convertir la línia en verdaderament internacional, permetent la circulació de trens SNCF i trens renfe and privades. Això clar, no sense abans adaptar convenientment el tram Ribes de Freser-Puigcerdà, ja que es vol fer el túnel de Toses per carretera, aprofitar la circumstància. Un Avant Lleida-La Tor, no és massa raonable, però ho seria més un Avant Lleida-Tolosa o BCN-Tolosa, la veritat.Jordi Freixas wrote:PD: BB9200, adaptar la línia de Puigcerdà a l'ample UIC és un tema massa delictat ja que o es fa tota de cop, o no es fa. I fer-la tota de cop implicaria adaptar també la resta de la xarxa catalana. Si anem per aquest camí, endavant, però si no, els Avant 121 serien trens adequadissims per fer un Lleida - La Tor de Querol; ample UIC fins a Vic, intercanviador i amunt.
Jo, amb el vostre tema, no m'hi fico. Només dir que no és cap fantasmada ficar 114 a una relació Lleida-Tolosa adaptant a les circumstàncies descrites anteriorment, doncs bé que circulen Cisalpino per la línia del Gottard del SBB .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Transpirinenc vs. Gotthard
Però no comparis el potencial, tant de població com de connexions, d'una relació Lleida-Tolosa amb una Zúric-Milà.BB9200 wrote:Jo, amb el vostre tema, no m'hi fico. Només dir que no és cap fantasmada ficar 114 a una relació Lleida-Tolosa adaptant a les circumstàncies descrites anteriorment, doncs bé que circulen Cisalpino per la línia del Gottard del SBB .
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.