http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... l/sud.html
La variant de la Bisbal d'Empordà es farà pel sud
El traçat inclourà dos túnels per evitar l'impacte visual. Segons Joaquim Nadal el tram respon a les demandes dels ajuntaments de la Bisbal i de Corçà
ACN
La Bisbal d'Empordà
Ult. Act. 08.04.2009 - 15:42 hs
La Generalitat ha escollit com a opció preferent fer passar la variant de la Bisbal d'Empordà pel sud de la població, amb dos túnels a Vacamorta i a Fonteta. La decisió del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) resol un dels projectes viaris més polèmics a les comarques gironines. El conseller Joaquim Nadal ha anunciat que la proposta per la qual s'aposta és una síntesi de les dues anteriors, que recull les demandes dels ajuntaments de la Bisbal i de Corçà. La nova proposta acosta la carretera a les zones més poblades i inclou trams amb túnel per evitar l'impacte visual. El traçat de la variant sortirà a informació pública abans del 15 de maig.
Un dels projectes viaris que més rebombori ha aixecat en els darrers temps al territori ja té traça definida. La Generalitat ha donat a conèixer aquest dimecres la seva aposta per on ha de passar la variant de la Bisbal d'Empordà. Abans de fer pública l'opció per la qual es decanta el PTOP, el conseller Joaquim Nadal ha volgut deixar molt clar que s'han estudiat a fons totes les al·legacions presentades.
Nadal ha explicat que el primer procés d'informació pública s'ha portat a terme de manera "exemplar". En aquest procés, que va rebre més de 6.000 al·legacions, es marcaven sobre plànol tres possibles traçats per a la variant: un pel nord i dos pel sud, amb els corresponents subtrams. "Escollir l'opció no ha estat fàcil, perquè els avantatges i inconvenients de cadascuna estaven bastant equilibrats", ha ressaltat Nadal, que ha volgut esvair qualsevol mena de dubte sobre les crítiques que s'han llançat al voltant del fet que la decisió ja estava presa a priori.
Síntesi entre les dues opcions
La decisió que la Generalitat considera preferent aposta per fer passar la variant pel sud i es tracta d'una 'síntesi' entre les dues opcions que fins ara hi havia sobre la taula, com ha indicat Nadal. El traçat de la carretera comença abans del nucli urbà de Corçà (Baix Empordà), s'allunya "tot el possible" del paratge i de l'ermita de Santa Cristina i creua l'entorn de Vacamorta amb túnel.
Creixements de població
A l'hora de decidir fer passar la variant pel sud, Joaquim Nadal ha ressaltat que s'ha tingut en compte que aquesta és la zona on s'han concentrat els creixements de població. "Una de les prioritats ha estat el fet que, qui necessita la carretera no són els turistes o la gent del cap de setmana, sinó els trànsit diari de turismes o vehicles de repartiment", ha assegurat Nadal. A més, el fet que la zona sud sigui on es concentri gran part de l'activitat econòmica també ha estat un dels factors que ha fet decantar la balança. El conseller també ha indicat que, fent part del traçat amb túnel, s'eliminarà l'impacte visual que la variant pot tenir en l'entorn paisatgístic.
La nord, descartada
El conseller també ha exposat aquest dimecres els motius que han portat a rebutjar l'opció nord, com la inundabilitat del terreny i el fet que la carretera trinxava la plana agrícola. A més, també s'ha tingut en compte que, si s'escollís l'opció nord, la carretera C-31 deixaria de ser un eix viari de molts vehicles i guanyaria protagonisme la que va cap a Torroella de Montgrí.
Variant de la Bisbal d'Empordà
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Variant de la Bisbal d'Empordà
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Suport a la decisió del DPTOP
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _67877.php
La plataforma contra la variant de la Bisbal pel nord diu que l'opció sud assegura el futur econòmic del Baix Empordà
ACN / Laura Quintana / Marina López
La Bisbal d'Empordà
Ult. Act. 05/08/2009 16:08
La plataforma contra la variant de la Bisbal d'Empordà pel nord afirma que l'opció sud és l'única 'assenyada' perquè és la que causa menys impacte mediambiental i assegura el futur econòmic del Baix Empordà. El portaveu, Joaquim Boadas, ha explicat que 'el paisatge, la zona agrícola, la seguretat, el turisme i el comerç de tota la comarca es veurien perjudicats si s'hagués tingut en compte l'opció nord de la variant'. D'aquesta manera, recolzen la decisió del conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, que dijous va descartar aquesta opció. La plataforma exposa que l'opció nord hauria fragmentat el territori i aïllat el comerç i el sector turístic de la Bisbal.
Des de la plataforma donen suport a la decisió del conseller Nadal i expliquen que 'no és cert que -la nord- sigui l'opció més barata' perquè si s'hi afegeixen les pèrdues del sector econòmic i la devaluació del terreny per l'impacte mediambiental acaba sent la més cara. Boadas ha exposat que, si haguessin optat per fer passar la variant de la Bisbal pel nord, hi hauria hagut unes pèrdues de fins a 4 MEUR.El turisme i el comerç són uns sectors estratègics per a la comarca del Baix Empordà i la seva capital, la Bisbal, segons els membres de la plataforma. Per això, defensen que la variant pel sud és l'única manera de garantir la connectivitat i l'enllaç directe amb el comerç i alguns dels hotels de la comarca. Argumenten, en canvi, que l'opció nord 'aïllaria' el nucli comercial i turístic. Boadas ha recordat que si la variant es fes pel nord hi hauria una zona agrícola que es veuria 'perjudicada'. A més, el traçat passa per uns terrenys inundables que podrien portar problemes de seguretat a la zona. Per tot això, defensen l'opció sud perquè hi ha 'menys impacte paisatgístic' ja que es tracta d'una zona menys delicada.En la mateixa línia, el gerent de la Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme Costa Brava Centre, Martí Sabrià, ha sentenciat que es tracta d'una infraestructura 'necessària' a causa de la falta de connectivitat a la zona. 'Unes obres que es van començar a pensar el 1981', ha recordat Sabrià, que reclama que, ara que hi ha una zona de pas clara, s'accelerin els tràmits per començar les obres el més aviat possible.Sabrià també ha dirigit dures crítiques contra algunes entitats i partits polítics, que no s'han involucrat 'mai' en la planificació d'altres infraestructures del mateix tipus com la variant entre Palafrugell i Palamós i, en canvi, s'han oposat a l'opció sud per 'interessos personals'.
Fi del debatTant
Sabrià com Boadas han exposat que el debat nord-sud ja ha acabat i que només queda definir com serà la variant pel sud. En aquest sentit, han lamentat que hi hagi persones o entitats que encara vulguin reobrir un debat exhaurit. Sabrià ha anunciat que presentaran al·legacions a la variant per assegurar que acaba sent la 'millor opció'.
La plataforma contra la variant de la Bisbal pel nord diu que l'opció sud assegura el futur econòmic del Baix Empordà
ACN / Laura Quintana / Marina López
La Bisbal d'Empordà
Ult. Act. 05/08/2009 16:08
La plataforma contra la variant de la Bisbal d'Empordà pel nord afirma que l'opció sud és l'única 'assenyada' perquè és la que causa menys impacte mediambiental i assegura el futur econòmic del Baix Empordà. El portaveu, Joaquim Boadas, ha explicat que 'el paisatge, la zona agrícola, la seguretat, el turisme i el comerç de tota la comarca es veurien perjudicats si s'hagués tingut en compte l'opció nord de la variant'. D'aquesta manera, recolzen la decisió del conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, que dijous va descartar aquesta opció. La plataforma exposa que l'opció nord hauria fragmentat el territori i aïllat el comerç i el sector turístic de la Bisbal.
Des de la plataforma donen suport a la decisió del conseller Nadal i expliquen que 'no és cert que -la nord- sigui l'opció més barata' perquè si s'hi afegeixen les pèrdues del sector econòmic i la devaluació del terreny per l'impacte mediambiental acaba sent la més cara. Boadas ha exposat que, si haguessin optat per fer passar la variant de la Bisbal pel nord, hi hauria hagut unes pèrdues de fins a 4 MEUR.El turisme i el comerç són uns sectors estratègics per a la comarca del Baix Empordà i la seva capital, la Bisbal, segons els membres de la plataforma. Per això, defensen que la variant pel sud és l'única manera de garantir la connectivitat i l'enllaç directe amb el comerç i alguns dels hotels de la comarca. Argumenten, en canvi, que l'opció nord 'aïllaria' el nucli comercial i turístic. Boadas ha recordat que si la variant es fes pel nord hi hauria una zona agrícola que es veuria 'perjudicada'. A més, el traçat passa per uns terrenys inundables que podrien portar problemes de seguretat a la zona. Per tot això, defensen l'opció sud perquè hi ha 'menys impacte paisatgístic' ja que es tracta d'una zona menys delicada.En la mateixa línia, el gerent de la Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme Costa Brava Centre, Martí Sabrià, ha sentenciat que es tracta d'una infraestructura 'necessària' a causa de la falta de connectivitat a la zona. 'Unes obres que es van començar a pensar el 1981', ha recordat Sabrià, que reclama que, ara que hi ha una zona de pas clara, s'accelerin els tràmits per començar les obres el més aviat possible.Sabrià també ha dirigit dures crítiques contra algunes entitats i partits polítics, que no s'han involucrat 'mai' en la planificació d'altres infraestructures del mateix tipus com la variant entre Palafrugell i Palamós i, en canvi, s'han oposat a l'opció sud per 'interessos personals'.
Fi del debatTant
Sabrià com Boadas han exposat que el debat nord-sud ja ha acabat i que només queda definir com serà la variant pel sud. En aquest sentit, han lamentat que hi hagi persones o entitats que encara vulguin reobrir un debat exhaurit. Sabrià ha anunciat que presentaran al·legacions a la variant per assegurar que acaba sent la 'millor opció'.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Volen consulta popular
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... aldemporda
DIMECRES, 09/09/2009 - 21:42h
Proposen que l'Ajuntament de la Bisbal faci una consulta popular sobre l'autovia
Més d'un centenar de signatures recolzen la petició
La Bisbal se suma a la moda de les consultes populars. Membres de diversos col·lectius volen que el poble sigui sobirà en la decisió del pas de l'autovia. És per això que denunciaven per escrit que el posicionament pel sud del consistori, de 30 d'octubre del 2008, és fruit d'una decisió "forçada per la coacció d'una minoria de regidors, que va amenaçar d'un canvi de govern" i creuen que no representa la voluntat de la població. La petició de consulta la recolzen 120 persones dels sectors social, econòmic, industrial, comercial i intel·lectual. A això s'hi suma la convocatòria d'una taula rodona per al dia 18 a l'edifici El Mundial a la que s'ha convidat als alcaldes de la Bisbal, Corçà, Cruïlles, Forallac i Rupià.
Mentre en un flanc de la batalla, Forallac i Cruïlles emprenien el 31 d'agost la croada del recurs contra la desaparició del traçat nord en els estudis exposats al públic, des de Castell d'Empordà demanaven centrar-se en escollir la millor de les dues sud. Avui se suma al fragor de la lluita l'element de la consulta popular. I és que els habitants del territori pensen que s'hauria de saber si volem l'autovia pel nord, pel sud o bé si s'ha de millorar la xarxa viària i l'actual oferta de transport públic. De moment avançaven que havien conversat amb el grup d'ICV-EA, el regidor del qual, partidari del traçat nord, confirmava a aquest mitjà que dóna suport a la consulta i que el 29 de setembre presentarà una proposta al ple. Segons Teixidor, la qüestió de l'autovia "s'ha portat amb una política del segle passat".
Respecte del traçat sud, consideren que el vial urbà "s'ha demostrat suficient per a resoldre els embussos", i que aquesta és la pitjor de les opcions per aparatositat i complexitat, amb construccions en talús, túnels, viaductes, anelles i accessos "espectaculars". Afegien també que l'autovia sud serà "extremadament agressiva amb el paisatge i un entorn natural agrícola productiu molt proper a l'espai natural de les Gavarres [...] que repetidament s'ha reivindicat es declari zona protegida a l'entorn del parc natural". Les entitats han elaborat alguns fotomuntatges de la construcció d'aquesta nova carretera.
Al voltant de la consulta popular, l'alcalde de la Bisbal, Lluís Sais (ERC), explicava que la petició d'aquests col·lectius es podria fer a la resta de consistoris i afegia que el posicionament de l'Ajuntament ha estat coherent amb la defensa del traçat sud des de començaments dels anys 1990. El batlle es remetia a l'acord amb els seus socis de govern en què defensaven la sud si no es demostrava que el traçat nord era millor. Per altra banda, apuntava que si no feia la consulta l'Ajuntament "també són lliures de fer-la pel seu compte".
Una taula "rodona"?
La taula de divendres 18 de setembre podria no ser "rodona". Probablement sigui "escantonada" o, si de potes es tracta, "vagi coixa". L'alcalde de la Bisbal no hi serà present i tampoc havia delegat aquest dimecres la representació del consistori. Explicava que ja tenia compromesa l'agenda amb un acte de reconeixement als represaliats pel franquisme organitzat pel seu partit, on assistirà en la doble condició de batlle i de nét de represaliat. Mentrestant, l'alcaldessa de Corçà, Carme Güell (PSC), apuntava que s'està reincorporant a la feina després de l'estiu i que no havia vist la convocatòria. Per part de Cruïlles hi anirà comissionat pel govern l'edil Salvi Casas (ERC). Esperen ser-hi l'alcalde de Forallac, Josep Sala (CiU) i el de Rupià, Jordi Dalmases (independents). També hi haurà tècnics independents de mobilitat, de geografia humana i un tècnic coneixedor del projecte.
DIMECRES, 09/09/2009 - 21:42h
Proposen que l'Ajuntament de la Bisbal faci una consulta popular sobre l'autovia
Més d'un centenar de signatures recolzen la petició
La Bisbal se suma a la moda de les consultes populars. Membres de diversos col·lectius volen que el poble sigui sobirà en la decisió del pas de l'autovia. És per això que denunciaven per escrit que el posicionament pel sud del consistori, de 30 d'octubre del 2008, és fruit d'una decisió "forçada per la coacció d'una minoria de regidors, que va amenaçar d'un canvi de govern" i creuen que no representa la voluntat de la població. La petició de consulta la recolzen 120 persones dels sectors social, econòmic, industrial, comercial i intel·lectual. A això s'hi suma la convocatòria d'una taula rodona per al dia 18 a l'edifici El Mundial a la que s'ha convidat als alcaldes de la Bisbal, Corçà, Cruïlles, Forallac i Rupià.
Mentre en un flanc de la batalla, Forallac i Cruïlles emprenien el 31 d'agost la croada del recurs contra la desaparició del traçat nord en els estudis exposats al públic, des de Castell d'Empordà demanaven centrar-se en escollir la millor de les dues sud. Avui se suma al fragor de la lluita l'element de la consulta popular. I és que els habitants del territori pensen que s'hauria de saber si volem l'autovia pel nord, pel sud o bé si s'ha de millorar la xarxa viària i l'actual oferta de transport públic. De moment avançaven que havien conversat amb el grup d'ICV-EA, el regidor del qual, partidari del traçat nord, confirmava a aquest mitjà que dóna suport a la consulta i que el 29 de setembre presentarà una proposta al ple. Segons Teixidor, la qüestió de l'autovia "s'ha portat amb una política del segle passat".
Respecte del traçat sud, consideren que el vial urbà "s'ha demostrat suficient per a resoldre els embussos", i que aquesta és la pitjor de les opcions per aparatositat i complexitat, amb construccions en talús, túnels, viaductes, anelles i accessos "espectaculars". Afegien també que l'autovia sud serà "extremadament agressiva amb el paisatge i un entorn natural agrícola productiu molt proper a l'espai natural de les Gavarres [...] que repetidament s'ha reivindicat es declari zona protegida a l'entorn del parc natural". Les entitats han elaborat alguns fotomuntatges de la construcció d'aquesta nova carretera.
Al voltant de la consulta popular, l'alcalde de la Bisbal, Lluís Sais (ERC), explicava que la petició d'aquests col·lectius es podria fer a la resta de consistoris i afegia que el posicionament de l'Ajuntament ha estat coherent amb la defensa del traçat sud des de començaments dels anys 1990. El batlle es remetia a l'acord amb els seus socis de govern en què defensaven la sud si no es demostrava que el traçat nord era millor. Per altra banda, apuntava que si no feia la consulta l'Ajuntament "també són lliures de fer-la pel seu compte".
Una taula "rodona"?
La taula de divendres 18 de setembre podria no ser "rodona". Probablement sigui "escantonada" o, si de potes es tracta, "vagi coixa". L'alcalde de la Bisbal no hi serà present i tampoc havia delegat aquest dimecres la representació del consistori. Explicava que ja tenia compromesa l'agenda amb un acte de reconeixement als represaliats pel franquisme organitzat pel seu partit, on assistirà en la doble condició de batlle i de nét de represaliat. Mentrestant, l'alcaldessa de Corçà, Carme Güell (PSC), apuntava que s'està reincorporant a la feina després de l'estiu i que no havia vist la convocatòria. Per part de Cruïlles hi anirà comissionat pel govern l'edil Salvi Casas (ERC). Esperen ser-hi l'alcalde de Forallac, Josep Sala (CiU) i el de Rupià, Jordi Dalmases (independents). També hi haurà tècnics independents de mobilitat, de geografia humana i un tècnic coneixedor del projecte.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La decisió, a l'abril
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... isbal.html
Nadal calcula que a l'abril es decidirà el traçat de la variant de la Bisbal
Al març estarà enllestit l'estudi de les al·legacions de la controvertida carretera
23/01/10 02:00 - La Bisbal d'Empordà - òscar pinilla
El traçat definitiu de la variant de la Bisbal d'Empordà se sabrà a l'abril. Segons el calendari, al març el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat tindrà enllestit l'estudi de les al·legacions de les dues propostes del traçat sud. A l'abril, s'enviarà l'opció triada i la resolució de les al·legacions primer als implicats i després a Medi Ambient perquè faci la declaració d'impacte ambiental. A partir d'aquí, la Generalitat no es fixa cap data, ja que la resposta de l'estudi pot tardar des d'un mes fins a un any. Per calendari, el projecte constructiu no podrà estar enllestit fins a la legislatura que ve.
El conseller Nadal va avançar que la resolució de l'estudi de les al·legacions de l'autovia, mal anomenada variant, de la Bisbal no estarà enllestida fins al març. Després, a partir de l'abril, s'enviarà l'opció triada i la resolució de les al·legacions a aquelles entitats, particulars i ajuntaments que van presentar les al·legacions, i posteriorment s'entregarà al Departament de Medi Ambient perquè encarregui l'estudi d'impacte ambiental.
Per Nadal, a partir d'aquesta data no és possible, a priori, fixar un calendari, ja que la resolució de l'estudi de Medi Ambient pot tardar des d'un mes fins a un any. «Tinc casos de tota mena», va assegurar el conseller. Així mateix, encara falta la redacció del projecte constructiu, que com a mínim tarda un any a resoldre's.
«Les coses segueixen el seu curs; en dos mesos estarà l'estudi de les al·legacions; després, sobre la variant proposada, la declaració d'impacte ambiental; s'aprovarà l'estudi informatiu i s'encarregarà i posarà a licitació el projecte constructiu», va resumir el Nadal. El dirigent socialista considera que serà un projecte constructiu «car», caldrà un concurs públic i, per tant, allargar un mes més el termini. «Els papers sempre tenen un recorregut més llarg que les pròpies obres», va concloure el conseller de la Generalitat de Catalunya.
Dues opcions pel sud
El juliol passat, Nadal va fer un cop de timó al projecte fent desaparèixer l'opció nord i deixant només dos trams del sud. Amb aquest moviment el conseller va tancar el debat, però va precipitar que alguns ajuntaments, com ara Forallac i Cruïlles, anunciessin la voluntat de dur la qüestió als jutjats.
«No s'endarrereix res»
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal, va voler deixar clar ahir que des de la Generalitat no s'ha «retardat» en cap moment el projecte de la variant de la Bisbal d'Empordà. El dirigent socialista assegura que el projecte no es podrà aprovar definitivament fins a la pròxima legislatura perquè el calendari no ho permet. «El missatge que vull transmetre és que no s'endarrereix res, les coses segueixen el seu curs i el curs de les coses tenen un temps administratiu.» Amb aquesta afirmació, el conseller Nadal va voler tancar ahir la polèmica sobre la hipotètica decisió de la Generalitat d'ajornar el projecte de construcció de la variant de la Bisbal. El dirigent socialista considera que no en fan prou amb deu mesos per tirar endavant el projecte i apel·la a la prudència per no «precipitar les coses». Així doncs, la polèmica variant no s'aprovarà aquesta legislatura perquè no hi ha prou temps.
Nadal calcula que a l'abril es decidirà el traçat de la variant de la Bisbal
Al març estarà enllestit l'estudi de les al·legacions de la controvertida carretera
23/01/10 02:00 - La Bisbal d'Empordà - òscar pinilla
El traçat definitiu de la variant de la Bisbal d'Empordà se sabrà a l'abril. Segons el calendari, al març el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat tindrà enllestit l'estudi de les al·legacions de les dues propostes del traçat sud. A l'abril, s'enviarà l'opció triada i la resolució de les al·legacions primer als implicats i després a Medi Ambient perquè faci la declaració d'impacte ambiental. A partir d'aquí, la Generalitat no es fixa cap data, ja que la resposta de l'estudi pot tardar des d'un mes fins a un any. Per calendari, el projecte constructiu no podrà estar enllestit fins a la legislatura que ve.
El conseller Nadal va avançar que la resolució de l'estudi de les al·legacions de l'autovia, mal anomenada variant, de la Bisbal no estarà enllestida fins al març. Després, a partir de l'abril, s'enviarà l'opció triada i la resolució de les al·legacions a aquelles entitats, particulars i ajuntaments que van presentar les al·legacions, i posteriorment s'entregarà al Departament de Medi Ambient perquè encarregui l'estudi d'impacte ambiental.
Per Nadal, a partir d'aquesta data no és possible, a priori, fixar un calendari, ja que la resolució de l'estudi de Medi Ambient pot tardar des d'un mes fins a un any. «Tinc casos de tota mena», va assegurar el conseller. Així mateix, encara falta la redacció del projecte constructiu, que com a mínim tarda un any a resoldre's.
«Les coses segueixen el seu curs; en dos mesos estarà l'estudi de les al·legacions; després, sobre la variant proposada, la declaració d'impacte ambiental; s'aprovarà l'estudi informatiu i s'encarregarà i posarà a licitació el projecte constructiu», va resumir el Nadal. El dirigent socialista considera que serà un projecte constructiu «car», caldrà un concurs públic i, per tant, allargar un mes més el termini. «Els papers sempre tenen un recorregut més llarg que les pròpies obres», va concloure el conseller de la Generalitat de Catalunya.
Dues opcions pel sud
El juliol passat, Nadal va fer un cop de timó al projecte fent desaparèixer l'opció nord i deixant només dos trams del sud. Amb aquest moviment el conseller va tancar el debat, però va precipitar que alguns ajuntaments, com ara Forallac i Cruïlles, anunciessin la voluntat de dur la qüestió als jutjats.
«No s'endarrereix res»
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal, va voler deixar clar ahir que des de la Generalitat no s'ha «retardat» en cap moment el projecte de la variant de la Bisbal d'Empordà. El dirigent socialista assegura que el projecte no es podrà aprovar definitivament fins a la pròxima legislatura perquè el calendari no ho permet. «El missatge que vull transmetre és que no s'endarrereix res, les coses segueixen el seu curs i el curs de les coses tenen un temps administratiu.» Amb aquesta afirmació, el conseller Nadal va voler tancar ahir la polèmica sobre la hipotètica decisió de la Generalitat d'ajornar el projecte de construcció de la variant de la Bisbal. El dirigent socialista considera que no en fan prou amb deu mesos per tirar endavant el projecte i apel·la a la prudència per no «precipitar les coses». Així doncs, la polèmica variant no s'aprovarà aquesta legislatura perquè no hi ha prou temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tornem-hi, que no ha estat res?
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -nord.html
Medi Ambient atura la variant de la Bisbal i hi vol l'opció nord
El departament no aprova la resolució ambiental prèvia al projecte constructiu perquè no hi ha el traçat nord de la carretera
Tot plegat podria obligar a iniciar el procés d'exposició pública altra vegada
21/09/10 02:00 - la bisbal d'empordà - Oriol Mas
Enèsim episodi del projecte de la variant de la Bisbal. El Departament de Medi Ambient té aturada la tramitació de l'estudi informatiu de la carretera en espera de resoldre l'informe ambiental que ha d'enviar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, que mentrestant no pot tancar la resolució d'al·legacions. Segons la llei d'avaluació ambiental estratègica, després de l'exposició pública dels projectes, Medi Ambient ha de fer la resolució ambiental, que és vinculant i que es redacta paral·lelament a l'estudi de les al·legacions particulars i de les institucions. En aquesta resolució s'estudia quin dels traçats proposats és el més adequat, i fins i tot la necessitat de construir la infraestructura. I, de fet, en l'anterior exposició pública Medi Ambient ja s'havia definit clarament a favor de l'opció nord, la que passa sota Castell d'Empordà. Però amb la decisió de la conselleria de Política Territorial, el juliol de l'any passat, de sotmetre de nou a informació pública el projecte mantenint-hi tan sols els dos traçats pel sud per Vacamorta i Fonteta, Medi Ambient l'ha hagut de fer de nou. I, evidentment, hi ha trobat a faltar l'alternativa nord.
Per això, el departament estudia reclamar a Política Territorial que afegeixi de nou l'opció nord a l'estudi informatiu. Si això es materialitza, el govern es podria veure obligat a canviar una altra vegada el projecte per complir aquest requisit i s'hauria de tornar a sotmetre al període d'al·legacions.
De fet, el conseller Nadal ja havia afirmat reiteradament que el projecte no es podria aprovar definitivament fins la propera legislatura pels terminis administratius. Tot i això, inicialment es comptava resoldre les al·legacions durant el mes d'abril, de manera que ja es podria aprovar l'estudi informatiu de manera definitiva i, per tant, procedir a posar a licitació la redacció del projecte constructiu i de la declaració d'impacte ambiental.
A finals d'agost, però, el conseller va explicar que continuava tot el procés i que abans de final d'any podria haver-se acabat ja l'estudi ambiental.
Medi Ambient atura la variant de la Bisbal i hi vol l'opció nord
El departament no aprova la resolució ambiental prèvia al projecte constructiu perquè no hi ha el traçat nord de la carretera
Tot plegat podria obligar a iniciar el procés d'exposició pública altra vegada
21/09/10 02:00 - la bisbal d'empordà - Oriol Mas
Enèsim episodi del projecte de la variant de la Bisbal. El Departament de Medi Ambient té aturada la tramitació de l'estudi informatiu de la carretera en espera de resoldre l'informe ambiental que ha d'enviar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, que mentrestant no pot tancar la resolució d'al·legacions. Segons la llei d'avaluació ambiental estratègica, després de l'exposició pública dels projectes, Medi Ambient ha de fer la resolució ambiental, que és vinculant i que es redacta paral·lelament a l'estudi de les al·legacions particulars i de les institucions. En aquesta resolució s'estudia quin dels traçats proposats és el més adequat, i fins i tot la necessitat de construir la infraestructura. I, de fet, en l'anterior exposició pública Medi Ambient ja s'havia definit clarament a favor de l'opció nord, la que passa sota Castell d'Empordà. Però amb la decisió de la conselleria de Política Territorial, el juliol de l'any passat, de sotmetre de nou a informació pública el projecte mantenint-hi tan sols els dos traçats pel sud per Vacamorta i Fonteta, Medi Ambient l'ha hagut de fer de nou. I, evidentment, hi ha trobat a faltar l'alternativa nord.
Per això, el departament estudia reclamar a Política Territorial que afegeixi de nou l'opció nord a l'estudi informatiu. Si això es materialitza, el govern es podria veure obligat a canviar una altra vegada el projecte per complir aquest requisit i s'hauria de tornar a sotmetre al període d'al·legacions.
De fet, el conseller Nadal ja havia afirmat reiteradament que el projecte no es podria aprovar definitivament fins la propera legislatura pels terminis administratius. Tot i això, inicialment es comptava resoldre les al·legacions durant el mes d'abril, de manera que ja es podria aprovar l'estudi informatiu de manera definitiva i, per tant, procedir a posar a licitació la redacció del projecte constructiu i de la declaració d'impacte ambiental.
A finals d'agost, però, el conseller va explicar que continuava tot el procés i que abans de final d'any podria haver-se acabat ja l'estudi ambiental.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.