Trenscat wrote:Caram, que ràpid que canvia tot a Núria! Han canviat també les vies de la platja de Núria o només les agulles?
Notícies cremallera Núria
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
Està tot renovat fins l'agulla travessera.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
No estic gens d'acord amb la construcció d'un aparcament, per molt sostenible que sigui, a Queralbs.
La solució a la congestió viària de Ribes i Queralbs és la següent:
- L'actual estació de Ribes Enllaç deixa de prestar servei de viatgers, dins d'ella s'exposa el material mòbil històric que es trasllada de Ribes-Vila a Enllaç, alliberant espai a Vila per funcions més útils. El tram des del pas a nivell de Bruguera fins Enllaç queda com a ramal d'ús interior.
- Es construeix una nova estació de Ribes-Enllaç enfront de l'ADIF, a l'altra banda de la carretera. Es comunica Ribes-Adif i Ribes-FGC amb una passarel.la. La distància és la mateixa que en l'actualitat. L'aparcament es fa en aquesta estació, just a l'entrada de Ribes, apta per a autocars i cotxes. Es traça un nou ramal d'adherència resseguint la carretera de Bruguera fins l'estació terminal, no arriba als 800 metres.
Aquesta proposta permet desafectar dos passos a nivell al tràfic de viatgers (Bruguera i Ribes-Enllaç), si calculem el cost d'eliminar-los i el cost constructiu del nou ramal doncs...s'ha de fer números. Sobretot tenint en compte que amb aquesta proposta, l'aparcament de Queralbs tampoc no es construeix i evitem el pas de molts vehicles pel pas a nivell de Rialb.
Si teniu alguna idea millor, estaré encantat d'escoltar-vos.
La solució a la congestió viària de Ribes i Queralbs és la següent:
- L'actual estació de Ribes Enllaç deixa de prestar servei de viatgers, dins d'ella s'exposa el material mòbil històric que es trasllada de Ribes-Vila a Enllaç, alliberant espai a Vila per funcions més útils. El tram des del pas a nivell de Bruguera fins Enllaç queda com a ramal d'ús interior.
- Es construeix una nova estació de Ribes-Enllaç enfront de l'ADIF, a l'altra banda de la carretera. Es comunica Ribes-Adif i Ribes-FGC amb una passarel.la. La distància és la mateixa que en l'actualitat. L'aparcament es fa en aquesta estació, just a l'entrada de Ribes, apta per a autocars i cotxes. Es traça un nou ramal d'adherència resseguint la carretera de Bruguera fins l'estació terminal, no arriba als 800 metres.
Aquesta proposta permet desafectar dos passos a nivell al tràfic de viatgers (Bruguera i Ribes-Enllaç), si calculem el cost d'eliminar-los i el cost constructiu del nou ramal doncs...s'ha de fer números. Sobretot tenint en compte que amb aquesta proposta, l'aparcament de Queralbs tampoc no es construeix i evitem el pas de molts vehicles pel pas a nivell de Rialb.
Si teniu alguna idea millor, estaré encantat d'escoltar-vos.
marc wrote:Es mentida que posin un tren cada 20 minuts, ja que hi hauria d’haver unes aturades de menys de 2 minuts a les estacions (cosa que mai passa) i els conductors no tindrien ni 5 minuts per canviar de cabina, per això a la practica la freqüència serà de 30 minuts. Amb tot aquesta freqüència no s’assolirà fins que no estigui acabat el nou aparcament de Queralbs, que serà de 3 pisos.El tema Guigui és que això dels 50 minuts s'acaba.... el nou túnel permet veure trens cada 20 minuts aproximadament.
Ara estic investigant com acabar amb el col.lapse viari i d'aparcament a Ribes. Aviat ho tindré tot planificat.
Entre l’aparcament i el pas soterrat per la carretera d’aquí poc Queralbs serà millor estació que Pl. Catalunya.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aparcament a Ribes Enllaç
Sobre l'aparcament, no seria possible fer-ne un amb soterranis a Ribes Enllaç? D'aquesta manera, els cotxes farien menys trajecte i no passarien per Ribes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Doncs no és mala idea no! Així també s'evitaria el pas de vehicles per dintre Ribes, que no va precisament sobrat de carrers espaiosos.liniadelRipollés wrote:No estic gens d'acord amb la construcció d'un aparcament, per molt sostenible que sigui, a Queralbs.
La solució a la congestió viària de Ribes i Queralbs és la següent:
- L'actual estació de Ribes Enllaç deixa de prestar servei de viatgers, dins d'ella s'exposa el material mòbil històric que es trasllada de Ribes-Vila a Enllaç, alliberant espai a Vila per funcions més útils. El tram des del pas a nivell de Bruguera fins Enllaç queda com a ramal d'ús interior.
- Es construeix una nova estació de Ribes-Enllaç enfront de l'ADIF, a l'altra banda de la carretera. Es comunica Ribes-Adif i Ribes-FGC amb una passarel.la. La distància és la mateixa que en l'actualitat. L'aparcament es fa en aquesta estació, just a l'entrada de Ribes, apta per a autocars i cotxes. Es traça un nou ramal d'adherència resseguint la carretera de Bruguera fins l'estació terminal, no arriba als 800 metres.
Aquesta proposta permet desafectar dos passos a nivell al tràfic de viatgers (Bruguera i Ribes-Enllaç), si calculem el cost d'eliminar-los i el cost constructiu del nou ramal doncs...s'ha de fer números. Sobretot tenint en compte que amb aquesta proposta, l'aparcament de Queralbs tampoc no es construeix i evitem el pas de molts vehicles pel pas a nivell de Rialb.
Si teniu alguna idea millor, estaré encantat d'escoltar-vos.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
El que fa una bona bacaina esperant el tren de Renfe...la millor proposta pel cremallera de Núria i per a Ribes i Queralbs. Ara resulta que treballo millor fent bacaines... ho hauré de proposar a la meva empresa.
Ara falta fa que FGC paralitzi tots els projectes en curs i faci realitat aquesta proposta. Podríem fer un Ribes Enllaç Nou a Ribes Enllaç vell en elèctrica ( per ser originals)
Ara falta fa que FGC paralitzi tots els projectes en curs i faci realitat aquesta proposta. Podríem fer un Ribes Enllaç Nou a Ribes Enllaç vell en elèctrica ( per ser originals)
Trenscat wrote:Doncs no és mala idea no! Així també s'evitaria el pas de vehicles per dintre Ribes, que no va precisament sobrat de carrers espaiosos.liniadelRipollés wrote:No estic gens d'acord amb la construcció d'un aparcament, per molt sostenible que sigui, a Queralbs.
La solució a la congestió viària de Ribes i Queralbs és la següent:
- L'actual estació de Ribes Enllaç deixa de prestar servei de viatgers, dins d'ella s'exposa el material mòbil històric que es trasllada de Ribes-Vila a Enllaç, alliberant espai a Vila per funcions més útils. El tram des del pas a nivell de Bruguera fins Enllaç queda com a ramal d'ús interior.
- Es construeix una nova estació de Ribes-Enllaç enfront de l'ADIF, a l'altra banda de la carretera. Es comunica Ribes-Adif i Ribes-FGC amb una passarel.la. La distància és la mateixa que en l'actualitat. L'aparcament es fa en aquesta estació, just a l'entrada de Ribes, apta per a autocars i cotxes. Es traça un nou ramal d'adherència resseguint la carretera de Bruguera fins l'estació terminal, no arriba als 800 metres.
Aquesta proposta permet desafectar dos passos a nivell al tràfic de viatgers (Bruguera i Ribes-Enllaç), si calculem el cost d'eliminar-los i el cost constructiu del nou ramal doncs...s'ha de fer números. Sobretot tenint en compte que amb aquesta proposta, l'aparcament de Queralbs tampoc no es construeix i evitem el pas de molts vehicles pel pas a nivell de Rialb.
Si teniu alguna idea millor, estaré encantat d'escoltar-vos.
Last edited by liniadelRipollés on Wednesday 05/08/2009 17:18, edited 1 time in total.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xarxa de metro
A aquest ritme, el metro de Ribes haurà de comptar amb més d'una línia!liniadelRipollés wrote:Podríem fer un Ribes Enllaç Nou a Ribes Enllaç vell en elèctrica ( per ser originals)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Xarxa de metro
R1 Rialb-Ribes Enllaç Nou en trentram
R2E Núria-Ribes Enllaç Vell en elèctrica, cotxe saló i k
R3 XXX Queralbs-Túnel Roc Dui-Fontalba-tram exterior-Queralbs.
R2E Núria-Ribes Enllaç Vell en elèctrica, cotxe saló i k
R3 XXX Queralbs-Túnel Roc Dui-Fontalba-tram exterior-Queralbs.
Guigui wrote:A aquest ritme, el metro de Ribes haurà de comptar amb més d'una línia!liniadelRipollés wrote:Podríem fer un Ribes Enllaç Nou a Ribes Enllaç vell en elèctrica ( per ser originals)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies cremallera Núria
M'agrada molt aquesta proposta .
Si ho he entès bé, proposes la nova estació de Ribes-FGC en un indret una mica més al nord de l'estació depuradora d'aigües residuals de Ribes (EDAR). Si és així, l'únic problema (apart dels diners) és que la passarel·la per connectar les línies d'ADIF i FGC també ha de salvar el riu Freser. Un altre problema és la manca d'espai en el propi pas a nivell de la carretera de Bruguera (GIV-5263) que obligaria a posar la bifurcació cap a la nova estació de Ribes Enllaç uns metres més al nord del pas a nivell i crear una falsa doble via, en la qual la via cap a la nova estació aniria perdent alçada progressivament per a permetre creuar la carretera per un pas inferior. Es mantindria el pas a nivell per a les expedicions cap a l'actual Enllaç (que gairebé serien nul·les).
Salut !!
Si ho he entès bé, proposes la nova estació de Ribes-FGC en un indret una mica més al nord de l'estació depuradora d'aigües residuals de Ribes (EDAR). Si és així, l'únic problema (apart dels diners) és que la passarel·la per connectar les línies d'ADIF i FGC també ha de salvar el riu Freser. Un altre problema és la manca d'espai en el propi pas a nivell de la carretera de Bruguera (GIV-5263) que obligaria a posar la bifurcació cap a la nova estació de Ribes Enllaç uns metres més al nord del pas a nivell i crear una falsa doble via, en la qual la via cap a la nova estació aniria perdent alçada progressivament per a permetre creuar la carretera per un pas inferior. Es mantindria el pas a nivell per a les expedicions cap a l'actual Enllaç (que gairebé serien nul·les).
Salut !!
liniadelRipollés wrote:No estic gens d'acord amb la construcció d'un aparcament, per molt sostenible que sigui, a Queralbs.
La solució a la congestió viària de Ribes i Queralbs és la següent:
- L'actual estació de Ribes Enllaç deixa de prestar servei de viatgers, dins d'ella s'exposa el material mòbil històric que es trasllada de Ribes-Vila a Enllaç, alliberant espai a Vila per funcions més útils. El tram des del pas a nivell de Bruguera fins Enllaç queda com a ramal d'ús interior.
- Es construeix una nova estació de Ribes-Enllaç enfront de l'ADIF, a l'altra banda de la carretera. Es comunica Ribes-Adif i Ribes-FGC amb una passarel.la. La distància és la mateixa que en l'actualitat. L'aparcament es fa en aquesta estació, just a l'entrada de Ribes, apta per a autocars i cotxes. Es traça un nou ramal d'adherència resseguint la carretera de Bruguera fins l'estació terminal, no arriba als 800 metres.
Aquesta proposta permet desafectar dos passos a nivell al tràfic de viatgers (Bruguera i Ribes-Enllaç), si calculem el cost d'eliminar-los i el cost constructiu del nou ramal doncs...s'ha de fer números. Sobretot tenint en compte que amb aquesta proposta, l'aparcament de Queralbs tampoc no es construeix i evitem el pas de molts vehicles pel pas a nivell de Rialb.
Si teniu alguna idea millor, estaré encantat d'escoltar-vos.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies cremallera Núria
Suposo que és una broma això, no?genissimon wrote:M'agrada molt aquesta proposta .
Si ho he entès bé, proposes la nova estació de Ribes-FGC en un indret una mica més al nord de l'estació depuradora d'aigües residuals de Ribes (EDAR). Si és així, l'únic problema (apart dels diners) és que la passarel·la per connectar les línies d'ADIF i FGC també ha de salvar el riu Freser. Un altre problema és la manca d'espai en el propi pas a nivell de la carretera de Bruguera (GIV-5263) que obligaria a posar la bifurcació cap a la nova estació de Ribes Enllaç uns metres més al nord del pas a nivell i crear una falsa doble via, en la qual la via cap a la nova estació aniria perdent alçada progressivament per a permetre creuar la carretera per un pas inferior. Es mantindria el pas a nivell per a les expedicions cap a l'actual Enllaç (que gairebé serien nul·les).
Salut !!
liniadelRipollés wrote:No estic gens d'acord amb la construcció d'un aparcament, per molt sostenible que sigui, a Queralbs.
La solució a la congestió viària de Ribes i Queralbs és la següent:
- L'actual estació de Ribes Enllaç deixa de prestar servei de viatgers, dins d'ella s'exposa el material mòbil històric que es trasllada de Ribes-Vila a Enllaç, alliberant espai a Vila per funcions més útils. El tram des del pas a nivell de Bruguera fins Enllaç queda com a ramal d'ús interior.
- Es construeix una nova estació de Ribes-Enllaç enfront de l'ADIF, a l'altra banda de la carretera. Es comunica Ribes-Adif i Ribes-FGC amb una passarel.la. La distància és la mateixa que en l'actualitat. L'aparcament es fa en aquesta estació, just a l'entrada de Ribes, apta per a autocars i cotxes. Es traça un nou ramal d'adherència resseguint la carretera de Bruguera fins l'estació terminal, no arriba als 800 metres.
Aquesta proposta permet desafectar dos passos a nivell al tràfic de viatgers (Bruguera i Ribes-Enllaç), si calculem el cost d'eliminar-los i el cost constructiu del nou ramal doncs...s'ha de fer números. Sobretot tenint en compte que amb aquesta proposta, l'aparcament de Queralbs tampoc no es construeix i evitem el pas de molts vehicles pel pas a nivell de Rialb.
Si teniu alguna idea millor, estaré encantat d'escoltar-vos.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies cremallera Núria
Què, concretament, suposes que és una broma Jordi Freixas ?
Gràcies.
Salut !!
Gràcies.
Salut !!
Jordi Freixas wrote:Suposo que és una broma això, no?genissimon wrote:M'agrada molt aquesta proposta .
[...]
liniadelRipollés wrote:No estic gens d'acord amb la construcció d'un aparcament, per molt sostenible que sigui, a Queralbs.
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies cremallera Núria
Això:
liniadelRipollés wrote:- L'actual estació de Ribes Enllaç deixa de prestar servei de viatgers, dins d'ella s'exposa el material mòbil històric que es trasllada de Ribes-Vila a Enllaç, alliberant espai a Vila per funcions més útils. El tram des del pas a nivell de Bruguera fins Enllaç queda com a ramal d'ús interior.
- Es construeix una nova estació de Ribes-Enllaç enfront de l'ADIF, a l'altra banda de la carretera. Es comunica Ribes-Adif i Ribes-FGC amb una passarel.la. La distància és la mateixa que en l'actualitat. L'aparcament es fa en aquesta estació, just a l'entrada de Ribes, apta per a autocars i cotxes. Es traça un nou ramal d'adherència resseguint la carretera de Bruguera fins l'estació terminal, no arriba als 800 metres.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies cremallera Núria
Doncs, salvant que ho hagi entès bé tal com exposo en l'anterior missatge meu de les 9:39, crec que és una bona proposta que soluciona diversos problemes al mateix temps. No crec que sigui una broma.
Salut !!
Salut !!
Jordi Freixas wrote:Això:
liniadelRipollés wrote:- L'actual estació de Ribes Enllaç deixa de prestar servei de viatgers, [...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
De broma no té res, té una coherència 100%. De fet soluciona dos passos a nivell, la falta d'espai a Vila per a futures ampliacions de parc mòbil, permet resoldre la congestió viària de Ribes i Queralbs, permet preservar la tranquilitat de Queralbs evitant la construcció d'un parquing que és de difícil integració. Al mateix temps una mateixa estació es converteix en estació d'enllaç amb el tren i aparcament general dels visitants. Recordeu que el cremallera de Núria no té un punt clar de gestió d'autocars d'aportació.
genissimon wrote:Doncs, salvant que ho hagi entès bé tal com exposo en l'anterior missatge meu de les 9:39, crec que és una bona proposta que soluciona diversos problemes al mateix temps. No crec que sigui una broma.
Salut !!
Jordi Freixas wrote:Això:
liniadelRipollés wrote:- L'actual estació de Ribes Enllaç deixa de prestar servei de viatgers, [...]
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Notícies cremallera Núria
Nois la proposta d'un gran aparcament a l'entrada de Ribes ja existeix, només falta expropiar els terrenys i ja està, el problema ara està en les administracións. Si cal us adjunto un mapa de la zona on es fera aquest aparcament.
De nou al FTC
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
En qüestió de tots aquests projectes i intencions (sí, és cert que he comès una negligència, parlant de noms de possibles patrocinadors, ahir no tenia un bon dia), i que a mi mateix m'he entès malament.
En la qüestió de aparcament és tan senzill com una cosa: Que l'aparcament subterrani de Ribes-Vila sigui per tots els clients i gratuït. La proposta de líniadelripollés i genissimon és bona, però potser primer tindríem que anar per passos .
Vaig estar mirant i repassant textos antics d'antigues revistes, llibres... Fins donar algunes claus en què podríem fer per el tren històric de Núria:
Planificació possible d'horaris:
Temporada estival:
Sortida 12:00 de Ribes-Enllaç, arribada a les 12:08 a Ribes-Vila, arribada a les 12:35 a Queralbs, arribada a les 13:00 a Núria.
Sortida 17:00 de Núria, arribada a les 17:25 a Queralbs, arribada a les 17:52 a Ribes-Vila, arribada a les 18:00 a Ribes-Enllaç.
Trajecte realitzat amb material històric de la línia dissabtes i diumenges dels mesos de juliol i agost. Cost bitllet: 25 euros.
Temporada hivernal:
Sortida 12:00 de Ribes-Enllaç, arribada a les 12:08 a Ribes-Vila, arribada a les 12:35 a Queralbs, arribada a les 13:15 a Núria.
Sortida 18:00 de Núria, arribada a les 18:25 a Queralbs, arribada a les 18:52 a Ribes-Vila, arribada a les 19:00 a Ribes-Enllaç.
Trajecte realitzat amb material històric de la línia dissabtes i diumenges dels mesos de desembre i gener. Utilització, si és necessària, de la llevaneus històrica. Cost bitllet: 30 euros.
Nit de reis: Festival de la línia. Arribada a les 19:00 a Ribes-Vila amb els reis a bord, poden pujar amb els reis els nens i famíies, prèvia reservació de plaça. Majoria de cotxes disponibles i triple tracció. Arribada a Queralbs a les 19:30, festival de maniobres i de nit de reis. Passejada de reis. Pujen a Núria a les 20:00, arriben a Núria a les 20:30, on hi ha festival de totes menes.
Tornada amb automotors normals fletats per l'ocasió.
LABORS DE RESTAURACIÓ: E1, E2 o E3, E4.
Recuperació del pantògraf original.
Tornar la cabina a l'aspecte original.
Remodelar la carroceria al seu estat original.
Recuperació de la decoració original.
Recuperació mecànica que asseguri el seu bon funcionament.
Aquest tractament es realitzarà a les locomotores E1 i E4. Falta per decidir si E2 o E3 (una d'elles) es realitzessin els mateixos passos, i la que quedi sola servirà per donant de peces o per l'exposició.
LABORS DE RESTAURACIÓ DE COTXES ORIGINALS.
Finestres practicables.
Recuperació decoració original.
Interiors rèplica original (les 2 classes incloses).
Recuperació per servir com a portamaletes o portaliments del furgó K54, o nº21 de FGC.
Recuperació d'almenys 2 vehicles de cada una de les 2 sèries de cotxes existents.
Assegurar la seguretat dels cotxes antics en termes de seguretat actual.
Els cotxes suïssos poden en algunes ocasions reforçar algun d'aquests trens.
En la qüestió de aparcament és tan senzill com una cosa: Que l'aparcament subterrani de Ribes-Vila sigui per tots els clients i gratuït. La proposta de líniadelripollés i genissimon és bona, però potser primer tindríem que anar per passos .
Vaig estar mirant i repassant textos antics d'antigues revistes, llibres... Fins donar algunes claus en què podríem fer per el tren històric de Núria:
Planificació possible d'horaris:
Temporada estival:
Sortida 12:00 de Ribes-Enllaç, arribada a les 12:08 a Ribes-Vila, arribada a les 12:35 a Queralbs, arribada a les 13:00 a Núria.
Sortida 17:00 de Núria, arribada a les 17:25 a Queralbs, arribada a les 17:52 a Ribes-Vila, arribada a les 18:00 a Ribes-Enllaç.
Trajecte realitzat amb material històric de la línia dissabtes i diumenges dels mesos de juliol i agost. Cost bitllet: 25 euros.
Temporada hivernal:
Sortida 12:00 de Ribes-Enllaç, arribada a les 12:08 a Ribes-Vila, arribada a les 12:35 a Queralbs, arribada a les 13:15 a Núria.
Sortida 18:00 de Núria, arribada a les 18:25 a Queralbs, arribada a les 18:52 a Ribes-Vila, arribada a les 19:00 a Ribes-Enllaç.
Trajecte realitzat amb material històric de la línia dissabtes i diumenges dels mesos de desembre i gener. Utilització, si és necessària, de la llevaneus històrica. Cost bitllet: 30 euros.
Nit de reis: Festival de la línia. Arribada a les 19:00 a Ribes-Vila amb els reis a bord, poden pujar amb els reis els nens i famíies, prèvia reservació de plaça. Majoria de cotxes disponibles i triple tracció. Arribada a Queralbs a les 19:30, festival de maniobres i de nit de reis. Passejada de reis. Pujen a Núria a les 20:00, arriben a Núria a les 20:30, on hi ha festival de totes menes.
Tornada amb automotors normals fletats per l'ocasió.
LABORS DE RESTAURACIÓ: E1, E2 o E3, E4.
Recuperació del pantògraf original.
Tornar la cabina a l'aspecte original.
Remodelar la carroceria al seu estat original.
Recuperació de la decoració original.
Recuperació mecànica que asseguri el seu bon funcionament.
Aquest tractament es realitzarà a les locomotores E1 i E4. Falta per decidir si E2 o E3 (una d'elles) es realitzessin els mateixos passos, i la que quedi sola servirà per donant de peces o per l'exposició.
LABORS DE RESTAURACIÓ DE COTXES ORIGINALS.
Finestres practicables.
Recuperació decoració original.
Interiors rèplica original (les 2 classes incloses).
Recuperació per servir com a portamaletes o portaliments del furgó K54, o nº21 de FGC.
Recuperació d'almenys 2 vehicles de cada una de les 2 sèries de cotxes existents.
Assegurar la seguretat dels cotxes antics en termes de seguretat actual.
Els cotxes suïssos poden en algunes ocasions reforçar algun d'aquests trens.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
Jo no estic parlant de Ribes-Sud.
marc wrote:Nois la proposta d'un gran aparcament a l'entrada de Ribes ja existeix, només falta expropiar els terrenys i ja està, el problema ara està en les administracións. Si cal us adjunto un mapa de la zona on es fera aquest aparcament.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Ja m'ho semblava, que no hi coincidia.
És molt bona opció, la vostra, es té que tenir en compte .
És molt bona opció, la vostra, es té que tenir en compte .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
Anm a pams...
Algú em pot dir si la idea inicial d'aquest Ribes Sud era efectivament de fer un ramal de nova construcció entre Ribes Vila i aquesta hipotètica Ribes Sud? Perquè a mi allò em sonava més a que volien fer una parada entre Ribes Enllaç i Ribes Vila (la qual cosa seria una bona animalada).
I pel que fa tornar-les a l'aspecte original... no ho tinc molt clar. A mi personalment m'agrada la locomotora en totes dues versions. Ja que n'hi han quatre (de les quals una ja conserva el seu aspecte original) jo sóc partidari de fer un 2 i 2.
Però pel que fa als altres, n'hi ha un d'emergència que està habilitat amb unes portes centrals. No sé si es podria prescindir d'això.
Un error el pot tenir qualsevolBB9200 wrote:En qüestió de tots aquests projectes i intencions (sí, és cert que he comès una negligència, parlant de noms de possibles patrocinadors, ahir no tenia un bon dia), i que a mi mateix m'he entès malament.
Totalment d'acord.BB9200 wrote:En la qüestió de aparcament és tan senzill com una cosa: Que l'aparcament subterrani de Ribes-Vila sigui per tots els clients i gratuït.
A veure si ho he entès. Fa temps es parlava d'una nova estació que s'havia de dir Ribes Sud (que ha sortit més avall de la intervenció d'en/na BB9200).BB9200 wrote:La proposta de líniadelripollés i genissimon és bona, però potser primer tindríem que anar per passos .
Algú em pot dir si la idea inicial d'aquest Ribes Sud era efectivament de fer un ramal de nova construcció entre Ribes Vila i aquesta hipotètica Ribes Sud? Perquè a mi allò em sonava més a que volien fer una parada entre Ribes Enllaç i Ribes Vila (la qual cosa seria una bona animalada).
Fins i tot es podrien vendre packs de cap de setmana de bitllet amb tren històric + allotjament en hotel, apartament, alberg, o càmping ( ).BB9200 wrote:Vaig estar mirant i repassant textos antics d'antigues revistes, llibres... Fins donar algunes claus en què podríem fer per el tren històric de Núria:
Planificació possible d'horaris:
Temporada estival:
Sortida 12:00 de Ribes-Enllaç, arribada a les 12:08 a Ribes-Vila, arribada a les 12:35 a Queralbs, arribada a les 13:00 a Núria.
Sortida 17:00 de Núria, arribada a les 17:25 a Queralbs, arribada a les 17:52 a Ribes-Vila, arribada a les 18:00 a Ribes-Enllaç.
Trajecte realitzat amb material històric de la línia dissabtes i diumenges dels mesos de juliol i agost. Cost bitllet: 25 euros.
Temporada hivernal:
Sortida 12:00 de Ribes-Enllaç, arribada a les 12:08 a Ribes-Vila, arribada a les 12:35 a Queralbs, arribada a les 13:15 a Núria.
Sortida 18:00 de Núria, arribada a les 18:25 a Queralbs, arribada a les 18:52 a Ribes-Vila, arribada a les 19:00 a Ribes-Enllaç.
Trajecte realitzat amb material històric de la línia dissabtes i diumenges dels mesos de desembre i gener. Utilització, si és necessària, de la llevaneus històrica. Cost bitllet: 30 euros.
Interessant. Només una cosa. Podries aclarir això de la triple tracció?BB9200 wrote:Nit de reis: Festival de la línia. Arribada a les 19:00 a Ribes-Vila amb els reis a bord, poden pujar amb els reis els nens i famíies, prèvia reservació de plaça. Majoria de cotxes disponibles i triple tracció. Arribada a Queralbs a les 19:30, festival de maniobres i de nit de reis. Passejada de reis. Pujen a Núria a les 20:00, arriben a Núria a les 20:30, on hi ha festival de totes menes.
Tornada amb automotors normals fletats per l'ocasió.
Jo em conformaria amb que s'els hi apliqués les reparacions necessaries per tal de que puguin ser homologades.BB9200 wrote:LABORS DE RESTAURACIÓ: E1, E2 o E3, E4.
Recuperació del pantògraf original.
Tornar la cabina a l'aspecte original.
Remodelar la carroceria al seu estat original.
Recuperació de la decoració original.
Recuperació mecànica que asseguri el seu bon funcionament.
Aquest tractament es realitzarà a les locomotores E1 i E4.
I pel que fa tornar-les a l'aspecte original... no ho tinc molt clar. A mi personalment m'agrada la locomotora en totes dues versions. Ja que n'hi han quatre (de les quals una ja conserva el seu aspecte original) jo sóc partidari de fer un 2 i 2.
A mi, la idea de que una locomotora ja s'hagi de quedar permanentment estàtica, ja no m'agrada. Que aquesta locomotora hagi de servir per a recanvis de peces, encara menys. El que s'hauria de fer és dotar-les si fós necessari, de mecànica "actual".BB9200 wrote:Falta per decidir si E2 o E3 (una d'elles) es realitzessin els mateixos passos, i la que quedi sola servirà per donant de peces o per l'exposició.
Interessant, però has de comptar amb una cosa. La major part dels cotxes de viatgers han estat derivats a altres usos, que en alguns casos els fans irrecuperables. Els vagons grocs o els vagons plataforma. I ei! Que em sembla bé que hi siguin fent aquesta funció. Penso que amb els vagons grocs les hi van fer una reforma molt guapa.BB9200 wrote:LABORS DE RESTAURACIÓ DE COTXES ORIGINALS.
Finestres practicables.
Recuperació decoració original.
Interiors rèplica original (les 2 classes incloses).
Recuperació per servir com a portamaletes o portaliments del furgó K54, o nº21 de FGC.
Recuperació d'almenys 2 vehicles de cada una de les 2 sèries de cotxes existents.
Assegurar la seguretat dels cotxes antics en termes de seguretat actual.
Però pel que fa als altres, n'hi ha un d'emergència que està habilitat amb unes portes centrals. No sé si es podria prescindir d'això.
Els cotxes suissos jo els deixaria simplement per emergències. A més, com a material històric no sé jo si tindrien bona acceptació en aquest sentit. Ja sé que de per sí, aquetss vagons també són material històric, però no del Cremallera de Núria.BB9200 wrote:Els cotxes suïssos poden en algunes ocasions reforçar algun d'aquests trens.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies cremallera Núria
Si no he entès malament la ubicació de la cosa, fàcilment es podria aconseguir una superfície de 10.000 o 15.000 m2 per a l'esplanada de l'estació i serveis annexos. A més, fàcilment accessible ja que es podria compartir l'accés amb l'EDAR. L'únic punt de conflicte (que ja ho és actualment) és la cruïlla entre la N-260 (o N-152) i la GIV-5263 on, potser, caldria construir una rotonda damunt el riu.
Salut !!
Salut !!
liniadelRipollés wrote:De broma no té res, té una coherència 100%. De fet soluciona dos passos a nivell, la falta d'espai a Vila per a futures ampliacions de parc mòbil, permet resoldre la congestió viària de Ribes i Queralbs, permet preservar la tranquilitat de Queralbs evitant la construcció d'un parquing que és de difícil integració. Al mateix temps una mateixa estació es converteix en estació d'enllaç amb el tren i aparcament general dels visitants. Recordeu que el cremallera de Núria no té un punt clar de gestió d'autocars d'aportació.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.