Cremallera de Núria
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
M'esteu posant calent amb tantes fotos de locomotores històriques...pareu!!!!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Notícies cremallera Núria
Doncs... tornem a posar-los a la via i fem una orgia?
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies cremallera Núria
Lo dels tres cotxes és veritat. En els llibres està escrit.
Quan van encarregar el material mòbil per al cremallera els càlculs de la potència de les locomotores (~360CV) es va fer pensant en un comboi de quatre cotxes de viatgers. Quan es van fer les primeres proves sobre la via es va veure que, pel pendent en cremallera i els reduïts radis de corba, un cotxe descarrilava perquè les pestanyes de les rodes remuntaven el carril (suposo que seria el primer cotxe de la composició) degut a l'excessiva tensió a l'enganxall. A partir de llavors es va limitar la composició màxima a locomotora+2 cotxes+vagó de dos eixos.
Altra cosa seria acoblar diversos automotors en UM, ja que tots ells disposen de tracció i, per aquest motiu, no haurien de descarrilar ja que la tensió a l'enganxall hauria de ser despreciable. A més quan els automotors remolcaven dos cotxes tampoc donaven problemes (a part de la poca velocitat comercial comparada amb l'automotor sol). Crec que s'hauria de dotar de Comanament Múltiple als quatre automotors Beh 4/8 per poder fer dos trens de quatre cotxes.
Així com també s'hauria d'unificar els topalls i enganxalls entre tot el material (els stadler el tenen diferent de la resta) per poder simplificar l'explotació i actuar millor en cas d'emergència.
Salut !!
Quan van encarregar el material mòbil per al cremallera els càlculs de la potència de les locomotores (~360CV) es va fer pensant en un comboi de quatre cotxes de viatgers. Quan es van fer les primeres proves sobre la via es va veure que, pel pendent en cremallera i els reduïts radis de corba, un cotxe descarrilava perquè les pestanyes de les rodes remuntaven el carril (suposo que seria el primer cotxe de la composició) degut a l'excessiva tensió a l'enganxall. A partir de llavors es va limitar la composició màxima a locomotora+2 cotxes+vagó de dos eixos.
Altra cosa seria acoblar diversos automotors en UM, ja que tots ells disposen de tracció i, per aquest motiu, no haurien de descarrilar ja que la tensió a l'enganxall hauria de ser despreciable. A més quan els automotors remolcaven dos cotxes tampoc donaven problemes (a part de la poca velocitat comercial comparada amb l'automotor sol). Crec que s'hauria de dotar de Comanament Múltiple als quatre automotors Beh 4/8 per poder fer dos trens de quatre cotxes.
Així com també s'hauria d'unificar els topalls i enganxalls entre tot el material (els stadler el tenen diferent de la resta) per poder simplificar l'explotació i actuar millor en cas d'emergència.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies cremallera Núria
liniadelRipollés wrote:M'esteu posant calent amb tantes fotos de locomotores històriques...pareu!!!!
Nois!!! Compte amb la cremallera!Jordi Freixas wrote:Doncs... tornem a posar-los a la via i fem una orgia?
Re: Notícies cremallera Núria
Deixem-nos d'indirectes i anem a parlar de dades. Potser és complicat tornar a posar les elèctriques a la via, però no es poden quedar com estan ara eternament.
T'apuntes a la orgia?
Re: Notícies cremallera Núria
Llavors, tres cotxes de viatgers tampoc hi podrien circular, no?genissimon wrote:Lo dels tres cotxes és veritat. En els llibres està escrit.
Quan van encarregar el material mòbil per al cremallera els càlculs de la potència de les locomotores (~360CV) es va fer pensant en un comboi de quatre cotxes de viatgers. Quan es van fer les primeres proves sobre la via es va veure que, pel pendent en cremallera i els reduïts radis de corba, un cotxe descarrilava perquè les pestanyes de les rodes remuntaven el carril (suposo que seria el primer cotxe de la composició) degut a l'excessiva tensió a l'enganxall. A partir de llavors es va limitar la composició màxima a locomotora+2 cotxes+vagó de dos eixos.
Re: Notícies cremallera Núria
La setmana que ve estaré de vacances per Camprodon i ja he convençut a la familia per anar a Nuria.
Ja us explicaré com està tot. L' última vegada (setembre 2008) vaig poder tenir una petita conversa amb un maquinista que em va voler tranquilitzar amb el tema de les elèctriques dient-me que a l'estiu les pugen a Núria.
Si voleu que faci alguna consulta o quelcom que us pugui interessar, m'ho feu saber, ok?
Merci a tots!
Ja us explicaré com està tot. L' última vegada (setembre 2008) vaig poder tenir una petita conversa amb un maquinista que em va voler tranquilitzar amb el tema de les elèctriques dient-me que a l'estiu les pugen a Núria.
Si voleu que faci alguna consulta o quelcom que us pugui interessar, m'ho feu saber, ok?
Merci a tots!
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Jo, la setmana que be, possiblement estigui a Ribes. De la mateixa manera que vaig informar sobre la Central de Reserves, és possible que us pugui informar, ara, això sí, no pujaré a Queralbs ni a Núria.
Quines coses que voleu, si voleu que la llevaneus us doni un bon bany, que està més capacitada
No et preocupis, Adolf, que seguiré ficant fotos històriques... : És la mànega de comunicació de la llevaneus, que tan nombràveu.
Crec que se m'ha entès malament. Quan dic el Tren de Reis, dic a la fotografia de la E2 amb el Cotxe Saló i el furgó K54. Jo deia d'emprar 3 o 4 cotxes i aquesta triple tracció dintre de les jornades ferroviàries que puguin haver a Queralbs o Núria. Evidentment que la tracció seria la llevaneus al davant amb una locomotora original al darrere donant l'energia. Ara, jo ignoro les reformes que van fer a la llevaneus als anys 80, això també és interessant saber.
Jo dic que sortiria rendible ficar comandament múltiple en el cas que es fes el tren Històric i si surt bé.
En quant a aquestes coses. Recordo que la gent li agrada viatjar en locomotores de vapor... Jo he pensat que axò es podria fer a Montserrat o a Núria, el Tren Suís. Aquí surt tot: I en quant a la E2, aquí està al text (també foto E1, acabada de remodelar sense logos, dedicada a Liniadelripollés :
No puc penjar-la, l'intentaré penjar després.
Lo del túnel del Roc del Dui...? Qüestions de pol·lítica. Ara, es pot recuperar. A suïssa van tancar el pas del Furka i van fer un túnel, i un ferrocarril turístic de vapor el va obrir, ara també usat per l'Alpine Classic Pullman Express.
Això no té sol·lució ja en servei regular, sí en canvi si es fés això.
Ho conseguiran carregar, com a La Molina (quina curiositat, també de FGC!). I jo no sóc de cap partit, però des que està el PSC, entre Ribes-Enllaç, el pas a nivell de Queralbs, la destrucció dels cotxes originals... En fi.
Quines coses que voleu, si voleu que la llevaneus us doni un bon bany, que està més capacitada
No et preocupis, Adolf, que seguiré ficant fotos històriques... : És la mànega de comunicació de la llevaneus, que tan nombràveu.
Crec que se m'ha entès malament. Quan dic el Tren de Reis, dic a la fotografia de la E2 amb el Cotxe Saló i el furgó K54. Jo deia d'emprar 3 o 4 cotxes i aquesta triple tracció dintre de les jornades ferroviàries que puguin haver a Queralbs o Núria. Evidentment que la tracció seria la llevaneus al davant amb una locomotora original al darrere donant l'energia. Ara, jo ignoro les reformes que van fer a la llevaneus als anys 80, això també és interessant saber.
Eugh... Jo ho deixaria en la E3, queda més propera, i millor per aquests temes burocràtics .Jordi Freixas wrote:Sobre el tema de la E2 apartada... no hagués estat més fàcil i menys embolic canviar-li la numeració amb la E4?
És clar que, si parlem de les Beh, la Maquinista i SLM no ho van encertar massa en aquests terminis tècnics. No es poden ajuntar amb les GTW, ni entre elles, etc.Jordi Freixas wrote:Seria molt més rendible instal·lar el comandament múltples a les Beh 4/8 que no pas a les elèctriques. A més... per algun lloc vaig llegir que en el parc mòbil de Núria, existeix des de la inauguració de la línia una limitació del nombre de cotxes de viatgers que poden ser remolcats, atrivuint-ho a altres factors que no tenien necessariament a veure amb la potència de la màquina que els arrossegués. Em sembla que com a molt es poden remolcar fins a tres cotxes de viatgers, i més de tres hi ha perill de descarrilament. Però de totes maneres agrairé que algun/a entès/a m'ho aclareixi.
Jo dic que sortiria rendible ficar comandament múltiple en el cas que es fes el tren Històric i si surt bé.
Construir-ne rèpliques no és tan difícil. Insisteixo que en terminis tècnics i per estètica surt millor aquests pantògrafs G.Jordi Freixas wrote:I jo insisteixo que més enllà del que sigui purament estètic només serà factible el que diguin els mecànics. Si no és factible recuperar els pantògrafs antics, mala sort.
En quant a aquestes coses. Recordo que la gent li agrada viatjar en locomotores de vapor... Jo he pensat que axò es podria fer a Montserrat o a Núria, el Tren Suís. Aquí surt tot: I en quant a la E2, aquí està al text (també foto E1, acabada de remodelar sense logos, dedicada a Liniadelripollés :
No puc penjar-la, l'intentaré penjar després.
Lo del túnel del Roc del Dui...? Qüestions de pol·lítica. Ara, es pot recuperar. A suïssa van tancar el pas del Furka i van fer un túnel, i un ferrocarril turístic de vapor el va obrir, ara també usat per l'Alpine Classic Pullman Express.
Això no té sol·lució ja en servei regular, sí en canvi si es fés això.
Ho conseguiran carregar, com a La Molina (quina curiositat, també de FGC!). I jo no sóc de cap partit, però des que està el PSC, entre Ribes-Enllaç, el pas a nivell de Queralbs, la destrucció dels cotxes originals... En fi.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Home, a Ribes passà la A5 i la A10 i A11 i no anava massa gent tampoc, que diguem. No crec que sigui només per la crisi. El mateix que La Molina i el Tibidabo, i allà tenen les conseqüències.
S'arofiten que per anar a Núria només hi pots anar caminant, en bicicleta o amb el cremallera, i fan el que els dóna la gana. Un bon exemple, els cotxes antics, que no és infraestructura, o la mala reforma (que no decoració) que han fet als antics automotors.
S'arofiten que per anar a Núria només hi pots anar caminant, en bicicleta o amb el cremallera, i fan el que els dóna la gana. Un bon exemple, els cotxes antics, que no és infraestructura, o la mala reforma (que no decoració) que han fet als antics automotors.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
Doncs a veure si li fas una bona massacrada de fotos del vagó en qüestió i de tot el que vegis per penjar-ho aquíBB9200 wrote:Jo, la setmana que be, possiblement estigui a Ribes. De la mateixa manera que vaig informar sobre la Central de Reserves, és possible que us pugui informar, ara, això sí, no pujaré a Queralbs ni a Núria.
No he entès això de les "jornades ferroviaries que puguin haver a Queralbs o Núria", però continuem en les mateixes. Si fins al dia d'avui resulta impossible que una elèctrica (l'única que arrossegaria a tot el comboi) pugui remolcar més de tres vagons, ara no serà diferent. Inclús serà pitjor, si a sobre ha de remolcar una altra locmotora.BB9200 wrote:Jo deia d'emprar 3 o 4 cotxes i aquesta triple tracció dintre de les jornades ferroviàries que puguin haver a Queralbs o Núria. Evidentment que la tracció seria la llevaneus al davant amb una locomotora original al darrere donant l'energia.
O sigui que si us plau... digue-ho com vulguis, però fes el favor de deixar d'emprar els termes "triple tracció" o "donar energia pel darrere" perquè ni l'un ni l'altre són correctes. No existeix una triple tracció amb les elèctriques, i les elèctriques no dónen energia a la llevaneus; l'emprenyen i prou, però no donen energia.
I per què vols posar comandament múltiple a unes locomotores que no poden arrossegar més de tres vagons de cap de les maneres?BB9200 wrote:Jo dic que sortiria rendible ficar comandament múltiple en el cas que es fes el tren Històric i si surt bé.
Ja s'ha dit per aquí dalt que amb quatre vagons, n'hi havia un que descarrilava sempre.
Jo no sóc mecànic. Si algun mecànic ho veu factible, endavant.BB9200 wrote:Construir-ne rèpliques no és tan difícil. Insisteixo que en terminis tècnics i per estètica surt millor aquests pantògrafs G.
I es pot saber quin format és aquest? A mi no m'ho deixa obrir.BB9200 wrote:En quant a aquestes coses. Recordo que la gent li agrada viatjar en locomotores de vapor... Jo he pensat que axò es podria fer a Montserrat o a Núria, el Tren Suís. Aquí surt tot:
Doncs a veure a veure...BB9200 wrote:I en quant a la E2, aquí està al text (també foto E1, acabada de remodelar sense logos, dedicada a Liniadelripollés :
No puc penjar-la, l'intentaré penjar després.
Interessant... però això millor deixar-ho per futures fases. En una primera fase, això és impensable (encara que a la llarga inclús hi ajudaria molt en casos de congestió).BB9200 wrote:Lo del túnel del Roc del Dui...? Qüestions de pol·lítica. Ara, es pot recuperar. A suïssa van tancar el pas del Furka i van fer un túnel, i un ferrocarril turístic de vapor el va obrir, ara també usat per l'Alpine Classic Pullman Express.
Això no té sol·lució ja en servei regular, sí en canvi si es fés això.
Sí. Això és cert. Tambého he pensat. Però millor no ens posem a parlar de política.BB9200 wrote:Ho conseguiran carregar, com a La Molina (quina curiositat, també de FGC!). I jo no sóc de cap partit, però des que està el PSC, entre Ribes-Enllaç, el pas a nivell de Queralbs, la destrucció dels cotxes originals... En fi.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Sense volguer, és de Open Office. No crec que tinguis cap problema si te'l passo per Adobe Reader:
Jornades ferroviàries: Estaria bé treure el tren Suís (ja m'entens), per els crios, moviment de la neu amb la llevaneus històrica per ser una màquina extranya, maniobres, etc. Moviment ferroviari històric, vaja.
En quant al document de la E2 amb imatge de la E1 sense logos:
Ja dius bé, després de l'última vegada, que vaig enviar el missatge volant, i vaig aconseguir agafar el tren de milagre, si no no tenia cap per tornar a casa!Jordi Freixas wrote:Doncs a veure si li fas una bona massacrada de fotos del vagó en qüestió i de tot el que vegis per penjar-ho aquí
He deixat de dir el termini perquè he reflexionat que no és correcte, però si es fa el tren de Reis (segueixo insistint en la foto de la E2 amb el cotxe saló i el furgó K54), seria interessant 3 vagons i la llevaneus al davant, donan-li energia una de les originals. Fent això, ja està bé.Jordi Freixas wrote:No he entès això de les "jornades ferroviaries que puguin haver a Queralbs o Núria", però continuem en les mateixes. Si fins al dia d'avui resulta impossible que una elèctrica (l'única que arrossegaria a tot el comboi) pugui remolcar més de tres vagons, ara no serà diferent. Inclús serà pitjor, si a sobre ha de remolcar una altra locmotora.
O sigui que si us plau... digue-ho com vulguis, però fes el favor de deixar d'emprar els termes "triple tracció" o "donar energia pel darrere" perquè ni l'un ni l'altre són correctes. No existeix una triple tracció amb les elèctriques, i les elèctriques no dónen energia a la llevaneus; l'emprenyen i prou, però no donen energia.
Jornades ferroviàries: Estaria bé treure el tren Suís (ja m'entens), per els crios, moviment de la neu amb la llevaneus històrica per ser una màquina extranya, maniobres, etc. Moviment ferroviari històric, vaja.
En sóc conscient (he de reconéixer que desconeixia aquesta informació), però és per qüestions de funcionalitat. S'aconseguirà millors prestacions, i si fem la revisió a la locomotora perquè funcioni per aquest tren històric, no estaria de més. Tampoc és tan complicat.Jordi Freixas wrote:I per què vols posar comandament múltiple a unes locomotores que no poden arrossegar més de tres vagons de cap de les maneres?
Ja s'ha dit per aquí dalt que amb quatre vagons, n'hi havia un que descarrilava sempre.
Precisament, la primera fase només s'inclou 2 vagons originals, el K54 i la E1 (la més operativa, que no la més funcional).Jordi Freixas wrote:Interessant... però això millor deixar-ho per futures fases. En una primera fase, això és impensable (encara que a la llarga inclús hi ajudaria molt en casos de congestió).
En quant al document de la E2 amb imatge de la E1 sense logos:
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
Això ho has fet tu?BB9200 wrote:Sense volguer, és de Open Office. No crec que tinguis cap problema si te'l passo per Adobe Reader:
Hi ha coses que s'haurien de perfilar millor, però és interessant. Encara que sincerament, això del "tren suís" tampoc sé fins a quin punt tindria massa coherència; pensa que els Sport Wagen i la geperuda es porten si fa o no fa un segle. A més, els Sport Wagen no es van adquirir per fer trens turístics.
MEEEEEEC!!!! Això tampoc és orrecte; et torno a repetir per les locomotores "no dónen energia" a la llevaneus; l'empenyen i prou.BB9200 wrote:He deixat de dir el termini perquè he reflexionat que no és correcte, però si es fa el tren de Reis (segueixo insistint en la foto de la E2 amb el cotxe saló i el furgó K54), seria interessant 3 vagons i la llevaneus al davant, donan-li energia una de les originals. Fent això, ja està bé.
Ja he entès el tema de les jornades ferroviaries, i la veritat és que ho trobo interessant, però... el "tren suís" per crios? Això no ho entenc. Què vols montar? Un tren de la bruixa?BB9200 wrote:Jornades ferroviàries: Estaria bé treure el tren Suís (ja m'entens), per els crios, moviment de la neu amb la llevaneus històrica per ser una màquina extranya, maniobres, etc. Moviment ferroviari històric, vaja.
Per començar una revisió serveix precísament per revisar que els motors estiguin en condicions. Segurament et referiràs a una remodelació i això no crec que sigui tant fàcil. I pel que dius de temes de funcionalitat... realment no és necessari. Seria necessari si calgués remolcar un comboi de 50 vagons en una línia d'una altra classe de prestacions. Però si ja d'entrada amb quatre vagons n'h ha un que et descarrila, de funcionalitat, poca.BB9200 wrote:En sóc conscient (he de reconéixer que desconeixia aquesta informació), però és per qüestions de funcionalitat. S'aconseguirà millors prestacions, i si fem la revisió a la locomotora perquè funcioni per aquest tren històric, no estaria de més. Tampoc és tan complicat.Jordi Freixas wrote:I per què vols posar comandament múltiple a unes locomotores que no poden arrossegar més de tres vagons de cap de les maneres?
Ja s'ha dit per aquí dalt que amb quatre vagons, n'hi havia un que descarrilava sempre.
Fer-ho "per si les mosques"? Tindria tant sentit com adaptar-les amb boogies de rodadura desplaçables i capacitat per remolcar Talgos a 200 km/h per via d'Alta Velocitat (ara que tindria gracia veure un Altaria BCN - Núria remolcat per la E4 des de l'hipotètic intercanviador d'ample a Ribes Enllaç ).
E2 amb la imatge de la E1 sense logos? No ho he entès.BB9200 wrote:BB9200 wrote:Precisament, la primera fase només s'inclou 2 vagons originals, el K54 i la E1 (la més operativa, que no la més funcional).Jordi Freixas wrote:Interessant... però això millor deixar-ho per futures fases. En una primera fase, això és impensable (encara que a la llarga inclús hi ajudaria molt en casos de congestió).
En quant al document de la E2 amb imatge de la E1 sense logos:
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Lo del tren Suís ho he fet jo, sí. Si bé és cert que es porten un segle, pensa bé que comparteixen territori. L'estació del Gornegrat Bahn i la del Matterhorn Gotthard Bahn estan a Zermatt des de sempre. No és una xorrada.
Té coherència per això i pel fet que la Gerepuda és molt més suïssa que espanyola. O la enviem a Suïssa (on no tindria cap utilitat al Gornegrat) o es queda a Núria, que són les seves 2 cases. Ara, és a llarg plaç, primer es té que recuperar el tren històric.
Té coherència per això i pel fet que la Gerepuda és molt més suïssa que espanyola. O la enviem a Suïssa (on no tindria cap utilitat al Gornegrat) o es queda a Núria, que són les seves 2 cases. Ara, és a llarg plaç, primer es té que recuperar el tren històric.
Vaig fi, jo avui . La qüestió és que l'empenyin, si sigués necessari, i remolcant el tren Històric.Jordi Freixas wrote:MEEEEEEC!!!! Això tampoc és orrecte; et torno a repetir per les locomotores "no dónen energia" a la llevaneus; l'empenyen i prou.
No, vull montar el Dragon Khan a l'estil Doraemon . El que vull dir és que els crios, més que veure locomotores elèctriques, li agradaria veure locomotores a vapor en funcionament. A més, sinó d'ón treuen el carbó els reis ?Jordi Freixas wrote:Ja he entès el tema de les jornades ferroviaries, i la veritat és que ho trobo interessant, però... el "tren suís" per crios? Això no ho entenc. Què vols montar? Un tren de la bruixa?
Home, si revisem els motors, decorem original, etc. ja és una feinada per considerar petita remodelació. Ara, que tampoc és necessari, però no ho descartem per un futur.Jordi Freixas wrote:Per començar una revisió serveix precísament per revisar que els motors estiguin en condicions. Segurament et referiràs a una remodelació i això no crec que sigui tant fàcil. I pel que dius de temes de funcionalitat... realment no és necessari. Seria necessari si calgués remolcar un comboi de 50 vagons en una línia d'una altra classe de prestacions. Però si ja d'entrada amb quatre vagons n'h ha un que et descarrila, de funcionalitat, poca.
Home, i encara més si anés per Berga, i per les corbes de la carretera de Gombrèn .Jordi Freixas wrote:Fer-ho "per si les mosques"? Tindria tant sentit com adaptar-les amb boogies de rodadura desplaçables i capacitat per remolcar Talgos a 200 km/h per via d'Alta Velocitat (ara que tindria gracia veure un Altaria BCN - Núria remolcat per la E4 des de l'hipotètic intercanviador d'ample a Ribes Enllaç ).
El text parla de la remodelació de les locomotores històriques a finals dels 80, i de la baixa de la E2. La fotografia és la E1 sense logos recent reformada, com podria estar ara la E4.Jordi Freixas wrote:E2 amb la imatge de la E1 sense logos? No ho he entès.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
A propòsit de les fotos històriques. Al veure la E3 (ex E2) feta pols, amb la decoració original i el logo de FGC he recordat que ja l'havia vista en alguna altra banda, i no feia tant. I efectivament, a la secció del Cremallera de Núria de TrensCat hi ha un apartat de fotos històriques. No n'hi han moltes però són molt interessants de veure; els automotors Beh 4/8 amb dos cotxes de viatgers cadascun, una composició formada per elèctrica+dos cotxes surtint de Queralbs en direcció a Núria a mode de tren-llançadora, la E2 (exE3) entrant a Ribes Vila pel costat Núria, un creuament a Queralbs entre un Bh 4/8 i un comboi format per dos cotxes de viatgers remolcats per la D9 en servei regular... i la E3 (exE2) a les cotxeres, tota feta pols que sembla que es trobés abandonada en un racó del garatge. L'enllaç és aquí:
http://www.trenscat.com/nuria/fotohistoria_ct.html
I per cert... amb tots els canvis que hi han hagut darrerament, hi ha moltes altres fotos a la secció del cremallera que ja són històriques...
http://www.trenscat.com/nuria/fotohistoria_ct.html
I per cert... amb tots els canvis que hi han hagut darrerament, hi ha moltes altres fotos a la secció del cremallera que ja són històriques...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies cremallera Núria
Una de les coses que més m'agradava de l'antic cremallera de Núria (d'abans de l'arribada dels automotors Beh 4/8), a més dels seients de llistons de fusta (*), eren les maniobres que feien a Núria les composicions (llavors totes amb locomotora):
Solien pujar 2 ò 3 composicions totes seguides amb "marxa a la vista". Les composicions s'anaven estacionant a la via 1 de Núria amb la particularitat de que la primera locomotora quedava ja a l'agulla que comunica amb la via 2 al fons de l'estació però el primer cotxe no ocupava l'agulla. Les altres composicions que pujaven al darrera, s'anaven estacionant a continuació, però fent topalls totes entre elles. Mentre el passatge pujava i baixava dels trens el que es feia és que, com que cada locomotora tenia cotxes davant i darrera excepte la que havia arribat primer, es desacoblaven dels cotxes que tenien pel costat Ribes i s'acoblaven als cotxes que tenien pel costat Núria. La primera d'arribar, feia la maniobra per la via 2 i quedava, altre cop la primera però ara pel costat Ribes.
Un cop s'havia acabat aquesta maniobra, seguidament tornaven a sortir tots els trens successivament amb marxa a la vista, si l'afluència de viatgers ho demanava. Ho recordo especialment en dies com els diumenges d'estiu a la tarda.
Posteriorment van arribar els automotors Beh 4/8 i la construcció de la via 3 a Núria (la més a ponent cap al riu, que és més curta que les altres dues). També recordo que en dies de molta afluència es combinaven composicions amb locomotora i automotors, a vegades amb dos cotxes o a vegades sols. Els automotors, tot i remolcar dos cotxes convencionals, sortien davant de les composicions clàssiques, ja que anaven a més velocitat i no hi havia problemes amb la marxa a la vista. De tota manera els horaris encara estaven calculats en base a la velocitat de les composicions clàssiques.
* Els magnífics seients de llistons de fusta. Pel pas del temps i el propi us, aquests llistons i el seu vernís quedava tant polit i relliscós que si seies en els seients que anaven cara a Ribes (això és d'esquena pujant i de cara baixant) el cul t'anava relliscant del seient per acció del pendent, fins que o et recol·locaves seient més al fons o et quedaves assegut a terra. També recordo molt que els vidres baixaven per l'acció d'una maneta d'un disseny gairebé idèntic a les que tenien els llavors omnipresents Seat 600 per a la mateixa feina.
Solien pujar 2 ò 3 composicions totes seguides amb "marxa a la vista". Les composicions s'anaven estacionant a la via 1 de Núria amb la particularitat de que la primera locomotora quedava ja a l'agulla que comunica amb la via 2 al fons de l'estació però el primer cotxe no ocupava l'agulla. Les altres composicions que pujaven al darrera, s'anaven estacionant a continuació, però fent topalls totes entre elles. Mentre el passatge pujava i baixava dels trens el que es feia és que, com que cada locomotora tenia cotxes davant i darrera excepte la que havia arribat primer, es desacoblaven dels cotxes que tenien pel costat Ribes i s'acoblaven als cotxes que tenien pel costat Núria. La primera d'arribar, feia la maniobra per la via 2 i quedava, altre cop la primera però ara pel costat Ribes.
Un cop s'havia acabat aquesta maniobra, seguidament tornaven a sortir tots els trens successivament amb marxa a la vista, si l'afluència de viatgers ho demanava. Ho recordo especialment en dies com els diumenges d'estiu a la tarda.
Posteriorment van arribar els automotors Beh 4/8 i la construcció de la via 3 a Núria (la més a ponent cap al riu, que és més curta que les altres dues). També recordo que en dies de molta afluència es combinaven composicions amb locomotora i automotors, a vegades amb dos cotxes o a vegades sols. Els automotors, tot i remolcar dos cotxes convencionals, sortien davant de les composicions clàssiques, ja que anaven a més velocitat i no hi havia problemes amb la marxa a la vista. De tota manera els horaris encara estaven calculats en base a la velocitat de les composicions clàssiques.
* Els magnífics seients de llistons de fusta. Pel pas del temps i el propi us, aquests llistons i el seu vernís quedava tant polit i relliscós que si seies en els seients que anaven cara a Ribes (això és d'esquena pujant i de cara baixant) el cul t'anava relliscant del seient per acció del pendent, fins que o et recol·locaves seient més al fons o et quedaves assegut a terra. També recordo molt que els vidres baixaven per l'acció d'una maneta d'un disseny gairebé idèntic a les que tenien els llavors omnipresents Seat 600 per a la mateixa feina.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies cremallera Núria
Interessant!! Jo ahir mateix estava veient aquesta foto:genissimon wrote:Solien pujar 2 ò 3 composicions totes seguides amb "marxa a la vista". Les composicions s'anaven estacionant a la via 1 de Núria amb la particularitat de que la primera locomotora quedava ja a l'agulla que comunica amb la via 2 al fons de l'estació però el primer cotxe no ocupava l'agulla. Les altres composicions que pujaven al darrera, s'anaven estacionant a continuació, però fent topalls totes entre elles. Mentre el passatge pujava i baixava dels trens el que es feia és que, com que cada locomotora tenia cotxes davant i darrera excepte la que havia arribat primer, es desacoblaven dels cotxes que tenien pel costat Ribes i s'acoblaven als cotxes que tenien pel costat Núria. La primera d'arribar, feia la maniobra per la via 2 i quedava, altre cop la primera però ara pel costat Ribes.
I m'imaginava com deurien ser les maniobres a Núria amb els automotors i els cotxes de viatgers. Imagino que la composició del fons a la vía 1 deuria haver arribat de Ribes per la vía 2, aturant-se just a on està la composició que es pot veure a la mateixa foto, abans de l'agulla. L'automotor es deuria desenganxar per dirigir-se a l'agulla i donar tota la volta per acoplar-se als vagons per l'altra banda. Un cop tota la composició estaria de bou acoplada, recularia fins a l'agulla per canviar de via, i posicionar-se a on està ara.
Ara que... per maniobrar a la via tres tela . Imagino que el procés deuria ser el mateix per encarar la composició en sentit Ribes i enlloc de maniobrar per les agulles del mig, deuria sortir de l'estació per entrar a la via 3.
Aaaaaaaaaiiiiii....
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Si no vaig mal errat això de les maniobres en tinc alguna foto per aprop. Interessant l'enllaç de la E2 dintre del museu, ja veieu que últimament feia el tren de Reis i normalment estava a la intempèrie, no a dins, fins a finals dels 90.
He de reconéixer que jo només he pujat 3 vegades a Núria, amb els Beh, els GTW i la composició cotxes originals/Beh. Per tal de recordar la memòria històrica (al cap i a la fi és el necessari), recordar experiències és el millor .
Sobre la meva idea del Tren Suís (estava pensant en que potser no és la línia adequada, més Montserrat...) i planificació Tren Històric, he fet alguns canvis:
Vista la disposició de la estació de Núria, no em deixa de sorpendre la seva disposició: No aniria bé fer una altra via, vista la afluència de trens? Ara, quan es faci aquest tren Històric, evidentment es procurarà que no hi hagi el problema de la fotografia (a mi no em faria cap mal, al contrari, però... ).
He de reconéixer que jo només he pujat 3 vegades a Núria, amb els Beh, els GTW i la composició cotxes originals/Beh. Per tal de recordar la memòria històrica (al cap i a la fi és el necessari), recordar experiències és el millor .
Sobre la meva idea del Tren Suís (estava pensant en que potser no és la línia adequada, més Montserrat...) i planificació Tren Històric, he fet alguns canvis:
Prova de fer-ho amb els GTW, et descarrilaran a l'entrar a les agulles .Jordi Freixas wrote:Ara que... per maniobrar a la via tres tela . Imagino que el procés deuria ser el mateix per encarar la composició en sentit Ribes i enlloc de maniobrar per les agulles del mig, deuria sortir de l'estació per entrar a la via 3.
Aaaaaaaaaiiiiii....
Vista la disposició de la estació de Núria, no em deixa de sorpendre la seva disposició: No aniria bé fer una altra via, vista la afluència de trens? Ara, quan es faci aquest tren Històric, evidentment es procurarà que no hi hagi el problema de la fotografia (a mi no em faria cap mal, al contrari, però... ).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Notícies fresques des de Ribes-Vila:
He aconseguit fer fotos a la E4 i a la E1 (poc, però he aconseguit). Estan en bon estat.
He fet una conversació amb un empleat i m'ha dit que a les cotxeres no es pot entrar (obvi), però mha donat informació. Les 2 locomotores reben manteniment (ho he vist, en primera persona), i estan en general netes i en bon estat.
Ara mateix està cargant el tren d'aliments, el cotxe transformat, el cotxe refrigerat i el L44.
Quan pugui faré fotos de la Central de Reserves (aviso, el cotxe per dins està completament transformat). No he tingut temps amb el empleat de preguntar si guarden els seients originals dels cotxes antics, o almenys seients del cotxe cinema i del central de Reserves. Tot i així, és el meu dia de sort .
Seguirem informant.
He aconseguit fer fotos a la E4 i a la E1 (poc, però he aconseguit). Estan en bon estat.
He fet una conversació amb un empleat i m'ha dit que a les cotxeres no es pot entrar (obvi), però mha donat informació. Les 2 locomotores reben manteniment (ho he vist, en primera persona), i estan en general netes i en bon estat.
Ara mateix està cargant el tren d'aliments, el cotxe transformat, el cotxe refrigerat i el L44.
Quan pugui faré fotos de la Central de Reserves (aviso, el cotxe per dins està completament transformat). No he tingut temps amb el empleat de preguntar si guarden els seients originals dels cotxes antics, o almenys seients del cotxe cinema i del central de Reserves. Tot i així, és el meu dia de sort .
Seguirem informant.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
De moment, a part de la E1 i E4, he caçat també als GTW 3 vegades, i una curiositat de reforç de la línia. Els automotors Taga (A7), i el Torreneules ''enganxats'' però en el sentit figurat, doncs al no poder-se enganxar entre ells, circulen junts.
Està preparat amb menjar, etc. El tren de menjar, el vagó transformat groc, el frigorífic P26 i el L44.
Seguirem informant.
Està preparat amb menjar, etc. El tren de menjar, el vagó transformat groc, el frigorífic P26 i el L44.
Seguirem informant.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies cremallera Núria
Vols dir una doble tracció "clàssica" (*) com es feia abans, amb maquinistes a cada locomotora (en aquest cas a cada automotor) ?
* A l'època del vapor es feien trens en doble tracció o, fins i tot, en triple. Podien ser dues locomotores acoblades al davant o una al davant i l'altre al final. Els maquinistes es comunicaven mitjançant un codi a cop de xiulets, com quan als trens no hi havia fre continu i els guardafrens de cada vagó estrenyien o afluixaven els frens en funció del que el maquinista els deia amb el xiulet de la locomotora. Les triples traccions, per evitar trencament d'enganxalls, habitualment es feien dues al davant i una per la cua. Ara hi ha llocs (com els USA) on encara es fan, i, fins i tot el comandament múltiple les locomotores funciona via ràdio.
Salut !!
* A l'època del vapor es feien trens en doble tracció o, fins i tot, en triple. Podien ser dues locomotores acoblades al davant o una al davant i l'altre al final. Els maquinistes es comunicaven mitjançant un codi a cop de xiulets, com quan als trens no hi havia fre continu i els guardafrens de cada vagó estrenyien o afluixaven els frens en funció del que el maquinista els deia amb el xiulet de la locomotora. Les triples traccions, per evitar trencament d'enganxalls, habitualment es feien dues al davant i una per la cua. Ara hi ha llocs (com els USA) on encara es fan, i, fins i tot el comandament múltiple les locomotores funciona via ràdio.
Salut !!
BB9200 wrote:[...]Els automotors Taga (A7), i el Torreneules ''enganxats'' però en el sentit figurat, doncs al no poder-se enganxar entre ells, circulen junts.[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.