http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _64667.php
Els consumidors denuncien abusos en el preu de la gasolina durant l'estiu
FACUA assegura que quan hi ha més demanda, algunes companyies i estacions de servei se n'aprofiten i apugen els preus
EFE
Barcelona
Ult. Act. 04/07/2009 15:40
L'associació de consumidors Facua denuncia abusos en l'augment del preu de la gasolina durant l'estiu. Facua ha assegurat que quan hi ha més demanda de carburant algunes companyies i estacions de servei se n'aprofiten i apugen els preus.
L'entitat demana a la Comissió Nacional de Consum que investigui aquesta pràctica. Facua ha proposat com a "única solució" la tarifa regulada, que també ha demanat que s'apliqui a la telefonia, l'electricitat i el gas.
L'associació de consumidors assenyala com una de les causes de l'augment el fet que el preu màxim i regulat de la gasolina va desaparèixer el 1998. Per això reclama un canvi en el model de liberalització de tots els sectors, de manera que s'instauri una tarifa regulada que es converteixi en referent i serveixi de fre a les grans pujades.
Denuncien abús del preu de la benzina
- Guigui
- Administrador
Denuncien abús del preu de la benzina
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
Re: Denuncien abús del preu de la benzina
Amigos, ya pueden denunciar ya...,mientras los especuladores y el mundo bursátil gobierne los designios del precio del barril de crudo, lo tenemos crudo!!!!
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
Dues coses diferents
Però aquí no es tracta del preu del petroli sinó del suposat acord il·lícit per a fixar el preu de la benzina.
-
- N8
Re: Denuncien abús del preu de la benzina
Jo, que aquest estiu he hagut de viatjar bastant, m'agradaria saber com s'ho fan els de Saras. O els de l'Àrea de Guissona.
Dissabte vaig anar a l'estació de servei Saras que tenen a Golmés. Preu: 0,907. A més a més 3% de descompte amb la tarja client, 4 cts per litre en val pel Caprabo i 5% de descompte que em donava el Caprabo per haver-hi comprat. Total, vaig omplir el diposit a 0,795. A la mateixa Campsa de Mollerussa anava a 0,982.
A la de l'Àrea de Guissona anava a 0,874 de preu fix.
Dissabte vaig anar a l'estació de servei Saras que tenen a Golmés. Preu: 0,907. A més a més 3% de descompte amb la tarja client, 4 cts per litre en val pel Caprabo i 5% de descompte que em donava el Caprabo per haver-hi comprat. Total, vaig omplir el diposit a 0,795. A la mateixa Campsa de Mollerussa anava a 0,982.
A la de l'Àrea de Guissona anava a 0,874 de preu fix.
- automotorserie 436
- N7
Re: Dues coses diferents
Dos cosas diferentes?, eso te lo crees tú no?, que conste que entiendo la diferencia nominal entre gasolina y petróleo, pero...las empresas son las mismas...Guigui wrote:Però aquí no es tracta del preu del petroli sinó del suposat acord il·lícit per a fixar el preu de la benzina.
Hay que ir a lgrano y no quedarse en la paja, para atacar la cuestión del precio de la gasolina sólo hay una salida, fuera especuladores.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
Marge de benefici
Això dóna una idea del brutal marge de benefici que tenen les petrolieres i refinadores.megapauer wrote:Jo, que aquest estiu he hagut de viatjar bastant, m'agradaria saber com s'ho fan els de Saras. O els de l'Àrea de Guissona.