Renfomentadif.

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
BB9200
N8
N8
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).

Renfomentadif.

Post by BB9200 »

No sé on ficar-ho:
Adif-Renfe, dos marcas que confunden
12/08/09 11:31

Primero fueron los socavones, más tarde los incendios y ahora las inundaciones. En la prensa diaria los cortes de circulación provocados por los incidentes están dañando la imagen de Renfe Operadora, a pesar de no ser los culpables directos.

No es fácil para los usuarios y los periodistas no especializados, diferenciar entre Renfe Operadora y el Administrador de Infraestructuras Ferroviarias. Tampoco es de conocimiento común que estas dos empresas se dividieron en el año 2004 y se repartieron las tareas: desde esa fecha Renfe comercializa el transporte y Adif construye vías y estaciones. Sin embargo, cuando pasa alguna incidencia, todas las culpas recaen sólo en Renfe.

Este es un tema de marcas y percepciones. Durante muchos años Renfe ha sido la encargada de transportar pasajeros y mercancías por toda España, además de preocuparse de la mantención de las vías. Ello hasta que en 2004 se dividió entre dos empresas. De esta manera, desde hace cinco años Adif es la encargada de construir las vías del AVE, las estaciones, pasos a nivel y mejorar los tendidos, en definitiva es la responsable de que por ejemplo, se llegue a Barcelona desde Madrid en menos de 2 horas 30 minutos.

No obstante, esto no impide que a la más mínima avería la marca Renfe es la culpable a vista de los pasajeros, pero sobre todo los medios de comunicación. Para muestra, un botón. La nota de prensa recibida por los medios de comunicación ayer se titulaba, 'Adif restablece la circulación de la línea de Alta Velocidad Madrid-Sevilla', cuyo emisor era el Gabinete de Prensa de Adif. Sin embargo, los medios de comunicación como 'La Verdad' titulan sus informaciones erróneamente 'Renfe restablece el AVE entre Madrid y Sevilla, afectado por las inundaciones'

Por otro lado, nos encontramos con las marcas que están bajo el paraguas de Renfe como AVE, Altaria, Talgo... que son las subsidiarias de todos estos problemas. Los titulares de los principales medios de comunicación de todo el país recogían que el AVE entre Madrid y Sevilla se había visto afectado por las inundaciones y los pasajeros tardaron más de 20 horas en llegar a su destino, pero exculpándolos de las incidencias y culpabilizando directamente a Renfe y sus trabajadores.

Para Adif el problema viene de que la Ley les impide realizar campañas publicitarias para que se potencie la marca entre los ciudadanos, aunque su implementación se está realizando poco a poco. De hecho, en lo que llevamos de año los estudios de Merco indican que la marca Adif se ha incrementado un 5%, aunque de momento es insuficiente para que los ciudadanos y usuarios la diferencia de Renfe. En ello están...
De: http://www.prnoticias.es/index.php/comp ... 9/10037367
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Renfe451
N9
N9

Re: Renfomentadif.

Post by Renfe451 »

El problema és que molta gent encara té posat el xip de la Renfe "clàssica" de tota la vida, desconeixent la existència de l'ADIF. I això que les dues es van crear ara fa més de 4 anys. Jo crec que no van fer suficient campanya, en el seu moment, per donar de conèixer a les dues empreses. I clar, ara passa que la gent culpa a Renfe, i només a ella de tots els marrons en el tema d'infrastructura, donant encara més mala imatge d'ells. D'acord, aquí a Catalunya, ja té molt mala imatge, aíxi que... :twisted:
BB9200
N8
N8
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).

Post by BB9200 »

Li vaig dir al meu professor de castellà que em va dir que renfe s'escrivia amb majúscules, i que no sabia què era ADIF. Li vaig dir que renfe va passar a ser una empresa pública i la que realment dominava el tema infraestructures era ADIF, i renfe sols era una operadora. Em va dir que no ho sabia, i em va admitir renfe en minúscula. Coses curioses :P .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
marc
N8
N8

Post by marc »

Doncs a mi fa 2 anys em van baixar 1 PUNT a l'examen de tecnologia per dir que renfe era una empresa mixta (viatgers és privat, mentre que mercaderies i ADIF són publics) :evil:
De nou al FTC
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

marc wrote:Doncs a mi fa 2 anys em van baixar 1 PUNT a l'examen de tecnologia per dir que renfe era una empresa mixta (viatgers és privat, mentre que mercaderies i ADIF són publics) :evil:
És que Renfe no és una empresa mixta: és pública 100%.
BB9200 wrote:Li vaig dir al meu professor de castellà que em va dir que renfe s'escrivia amb majúscules, i que no sabia què era ADIF. Li vaig dir que renfe va passar a ser una empresa pública i la que realment dominava el tema infraestructures era ADIF, i renfe sols era una operadora. Em va dir que no ho sabia, i em va admitir renfe en minúscula. Coses curioses :P .
És que dir RENFE és igual d'incorrecte ara i abans. Renfe era l'acrònim (i no la sigla) de "REd Nacional de FErrocarriles (Españoles)", i els acrònims mai van en majúscules. Un zero pel teu professor de castellà per no distingir entre una sigla i un acrònim.
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

En quant al text del principi del fil, si bé pot perjudicar a Renfe Operadora els problemes d'Adif, aquesta divisió és l'excusa perfecta per a les dues empreses per passar-se la patata calenta en cas de que vagin mal dades.
metring
Administrador

Post by metring »

No, no, no oblidis que son tres, es passen la patata entre Fomento, Adif i Renfe :twisted:
automotorserie 436
N7
N7

Post by automotorserie 436 »

metring wrote:No, no, no oblidis que son tres, es passen la patata entre Fomento, Adif i Renfe :twisted:
si es que ya lo dije yo, como broma estámuy bien, pero esta palabreja que titula el hilo no existe!!!! :cop
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
metring
Administrador

Post by metring »

Yo creo que al final, será aceptada en la Real Academia de la Lengua, por su implantación en la sociedad (Si aceptaron güisqui, que tiene delito, cómo no aceptarán esta?)
joarló88
N4
N4

Post by joarló88 »

Una curiositat: quan es va començar a utilitzar aquest "terme", a veure si el Termcat l'accepta xD
Guigui
Administrador

I tant que existeix!

Post by Guigui »

automotorserie 436 wrote:si es que ya lo dije yo, como broma estámuy bien, pero esta palabreja que titula el hilo no existe!!!! :cop
Existir, existeix. Una altra cosa és que no sigui un terme registrat o normalitzat. Per altra banda, si no hi ha cap altre terme que descrigui l'incest entre els tres ens en qüestió, encunyar un terme propi té la seva plena justificació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”