Com era l'empresa pública Enatcar (Empresa Nacional de Transporte por Carretera)? He llegit que, en el seu temps, vindria a ser una mena de "Renfe de l'autobús", però això no sé si interpretar-ho en un sentit pejoratiu. La veritat és que fa ben poc que vaig saber de la seua existència (encara tinc molt per aprendre ), i em costa una mica concebre que existís una cosa així.
Tenia un vessant "social" o es limitava a operar rutes rendibles? I en tenia cap a Catalunya?
Salutacions.
L'empresa pública Enatcar
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: L'empresa pública Enatcar
Tot i que hi haurà qui t'ho podrà explicar millor que jo diré el poc que en sé de tot plegat, Enatcar es va crear a començament dels anys 80 per Renfe com una filial de transport per carretera de llarga distància, en aquell moment la xarxa ferroviària que avui entenem com la xarxa convencional estava en una situació que tot i que ara no sigui molt millor, feia que la major part de les relacions de llarga distància tinguessin uns temps de viatge que no eren gens competitius, Enatcar va ser en certa manera una forma de protegir-se de cara a la competència del transport per carretera però alhora una autocompetència, amb l'entrada en vigor de la LOTT, l'Estat va obligar a Renfe a desprendre's d'Enatcar i prohibir a Renfe i FEVE de prestar serveis de viatgers per carretera.
A final dels 90 l'Estat va prvatitzar Enatcar que va ser comprada per Alsa i va passar a ser Alsa-Enatcar, i suposa la pràctica totalitat de línies d'Alsa fora d'Astúries.
El fet d'explotar línies d'autobús ja sigui complementàriament o bé paral·lelament a línies en servei, o a línies tancades és una cosa que s'ha vingut fent ja per les antigues companyies privades amb una finalitat semblant, i que FGC i Euskotren segueixen fent avui en dia.
Com a curiositat algunes línies d'Enatcar sé que admetien la targeta daurada de Renfe per a descomptes.
A final dels 90 l'Estat va prvatitzar Enatcar que va ser comprada per Alsa i va passar a ser Alsa-Enatcar, i suposa la pràctica totalitat de línies d'Alsa fora d'Astúries.
El fet d'explotar línies d'autobús ja sigui complementàriament o bé paral·lelament a línies en servei, o a línies tancades és una cosa que s'ha vingut fent ja per les antigues companyies privades amb una finalitat semblant, i que FGC i Euskotren segueixen fent avui en dia.
Com a curiositat algunes línies d'Enatcar sé que admetien la targeta daurada de Renfe per a descomptes.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: L'empresa pública Enatcar
De fet, la primera empresa es deia ATCAR, i va ser al cap dels anys que va ser rebatejada com a ENATCAR.
I a Catalunya arribaven els ENATCAR, clar. Els serveix de cotxes de línia Barcelona-Saragossa, Barcelona-Madrid, Barcelona-Salamanca, etc., que ara són d'ALSA, eren d'ENATCAR.
I a Catalunya arribaven els ENATCAR, clar. Els serveix de cotxes de línia Barcelona-Saragossa, Barcelona-Madrid, Barcelona-Salamanca, etc., que ara són d'ALSA, eren d'ENATCAR.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: L'empresa pública Enatcar
I Barcelona-Girona-Figueres, que després d'ATCAR va passar a TRAPSA-ENATCAR i ara a Barcelona Bus (grup Sagalés).
Salut !!
Salut !!
Fran-Ikarus wrote:De fet, la primera empresa es deia ATCAR, i va ser al cap dels anys que va ser rebatejada com a ENATCAR.
I a Catalunya arribaven els ENATCAR, clar. Els serveix de cotxes de línia Barcelona-Saragossa, Barcelona-Madrid, Barcelona-Salamanca, etc., que ara són d'ALSA, eren d'ENATCAR.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Renfe Inigo??
Acabo de descobrir una cosa que m'ha deixat flipant:
http://www.renfeinigo.com/
Alguna cosa a veure amb la Renfe? De ser així, no estava prohibit que tinguessin autocars? I que facin servir nom de Renfe per aquests?
http://www.renfeinigo.com/
Alguna cosa a veure amb la Renfe? De ser així, no estava prohibit que tinguessin autocars? I que facin servir nom de Renfe per aquests?
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Renfe Inigo??
És una antiga filial de Renfe privatitzada.
metring wrote:Acabo de descobrir una cosa que m'ha deixat flipant:
http://www.renfeinigo.com/
Alguna cosa a veure amb la Renfe? De ser així, no estava prohibit que tinguessin autocars? I que facin servir nom de Renfe per aquests?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: L'empresa pública Enatcar
I els hi deixen utilitzar el nom de Renfe?