wefer wrote:Es parla molt de que l'estat dels vehicles es devia a actes vandàlics. Òbviament, al final tambá va ser així, però cal observar que aquests es van produir quan els vehicles ja estaven fets miques pel temps que portaven abandonats a la intempèrie sense la més mínima contemplació. Fixeu-vos si no, com és possible que els dos autobusos que he posat en les últimes fotos estan que es cauen a trossos, però curiosament no tenen ni un sol vidre trencat, que seria el primer signe d'acte vandàlic.
Per tant, és fals que la gent que pujava a fer-los malbé fos la causant del desastre, cosa que ja he sentit més d'una vegada.
A veure, no vull que se'm malinterpreti. En primer lloc, la foto que has enviat tu correspon a la cotxera de Ponent, la qual estava bastant vigilada encara que sense una activitat frenètica. Allà van portar els dos busos de dos pisos que comenta El Llop des de Llevant, restaven diversos Chausson (dels quals només se'n va conservar sencer un), i alguns Aclo d'un pis, dels quals se'n van salvar dos, el Pegaso-grua, el monotral, etc. Aquests cotxes, tot i que acusaven greus efectes de la intempèrie van arribar prou sencers al museu.
No obstant, jo em refereixo als tramvies. Els tramvies havien estat a la cotxera del c. Diputació fins el 1984, barrejats amb altres coses com una locomotora del cremallera de Montserrat i crec que també el feia servir l'ajuntament per acumular els cotxes que s'emportava la grua. D'allà la majoria van passar molt sencers cap a la cotxera de Pere IV al costat de la parròquia de Sant Martí, i allà si que van patir greus efectes vandàlics, i jo t'ho puc assegurar perquè hi he estat i ho he vist amb els meus ulls, cap al 1986-87. Els únics vidres que s'havien salvat eren els que TB havia substituït per metacril·lats, molt més resistent que el vidre. També es deia des del museu, que el remolc-jardinera avui restaurat, s'havia hagut de refer perquè tenia el frontal de xapa substituït per cartró premsat (foradat a patades), i això també ho vaig veure amb els meus ulls, i que als tamvies els faltaven elements varis i que algun duia alguna pintada. En el fil sobre el tramvia 1664, es descriu com va anar a petar un tramvia fet miques per adornar la platja de la Marbella, i aquell tramvia provenia d'aquesta cotxera, molt vandalitzat.
Ara bé, també és cert que ja he puntualitzat que l'estat que patien els tramvies a Pere IV no tenia res a veure amb l'actual. Per desgràcia, quan hi havia els tramvies mai vaig entrar amb la càmara, i quan ho vaig fer ja se'ls havien emportat, cap al 1990 o potser 91 (?). Va sortir en una petita ressenya al telenoticies, segons recordo. Ja ho he comentat altres vegades, però a Pere IV hi havia molt més material del que va pujar al museu, part va anar a petar a mans particulars, i altre al ferraller, imagino.