Eix transversal ferroviari

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Eix transversal ferroviari

Post by BB9200 »

De moment veig que la cosa va moolt lenta, igual que la construcció de la L9. Segons es considera, les obres tindrien que començar el 2010 i ni tan sols s'a fet un estudi informatiu del trajecte, tan necessari.
La causa va per llarg. Realment creieu que estarà inaugurat AL 2018, com citen?
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Eix transversal ferroviari

Post by Sky »

2018? Jo sempre he llegit que trigarien entre 20 i 25 anys en finalitzar-lo; és a dir, si tenim en compte que van presentar el projecte l'any 2005... parlaríem del 2025, 2026... 2030. I no sé si aquesta previsió ja inclouria els endarreriments típics d'aquest país. :?

L'equivalent FTC a l'expressió "arribar a veure la Sagrada Família acabada" podria ser "arribar a viatjar entre Lleida i Girona per l'ETF". :riure

Bé, potser ni això, perquè la SF tothom sap que s'està construint ara mateix i que tard o d'hora s'acabarà, però de l'ETF... potser d'aquí uns anys "si te he visto, no me acuerdo".
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Eix transversal ferroviari

Post by UT596001 »

Jo vaig dir en el seu moment i ho mantinc que l'ETF no es farà mai.

I per una raó ben senzilla: és una línia que no beneficia ni serveix a Barcelona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sempre Barcelona

Post by Guigui »

UT596001 wrote:I per una raó ben senzilla: és una línia que no beneficia ni serveix a Barcelona.
És clar. Una línia que ajudaria a descongestionar el trànsit ferroviari de Barcelona no la beneficia gens. Una cosa és que hi hagi polítics que no ho sàpiguen veure, i una altra és malparlar de l'anatema predilecte a cada ocasió que es presenta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
davidbarna
N5
N5
Posts: 110
Joined: Friday 29/09/2006 21:44
Location: Barcelona

Re: Eix transversal ferroviari

Post by davidbarna »

A mi ja em perdonareu, però sempre he cregut que aquest projecte no toca de peus al terra.

M'explico. Partint de la base de què actualment hi ha una manca total de relacions transversals, el més normal hauria estat dissenyar una nova ruta "convencional", apta tant per mercaderies com també per a trànsits regionals, i amb una velocitat màxima de 160 km/h per a passatgers, en comptes dels 250 km/h proposats.

Amb aquest plantejament es podrien guanyar moltes coses:

- En primer lloc, abaratir considerablement el cost de la infraestructura, i permetre que sigui construible a mig termini, en comptes d'esdevenir una idea quimèrica.
- En segon lloc, perquè el disseny permetrà combinar-ho amb trams de tren-tram, permetent una major versatilitat en el servei, i per tant incrementant el ventall d'ofertes.
- En tercer lloc, un recorregut pensat a velocitats més baixes, és més integrable mediambientalment parlant, el que el fa més acceptable davant grups d'interès que poden mostrar-hi objeccions.
- I en quart lloc, perquè rebaixar la velocitat màxima no implicarà pèrdues de temps que el facin inviable per a la seva explotació comercial, per tractar-se d'un recorregut pensat per a trànsits de mercaderies de mitjana i llarga distància, però de desplaçaments de viatgers de curta i mitjana distància.
Jordi Freixas

Re: Eix transversal ferroviari

Post by Jordi Freixas »

I qui et diu que un d'aquests transits no podia ser un AVE (o TGV, o Thalys o el que sigui) Lleida - França?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

AV per l'ETF

Post by Guigui »

No crec que una relació Lleida-Girona-Perpinyà, com a tal, tingui gaire demanda. Ni estirant-la a Saragossa o a Montpeller.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Eix transversal ferroviari

Post by BB9200 »

Línia molt útil per a maniobres, per a trens de passatgers de la zona, per evitar Barcelona... Sembla poc, la utilitat?
Home, si féssim l'ampliació a Perpinyà, tindríem una congestió de cavall amb el túnel del Pertús, però si més no tindria més demanda que de Lleida a Girona.
Si aquesta línia tingués una parada a l'aeroport de Girona, Perpinyà tenint aeroport igual que Lleida ja és una competència.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Jordi Freixas

Re: AV per l'ETF

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:No crec que una relació Lleida-Girona-Perpinyà, com a tal, tingui gaire demanda. Ni estirant-la a Saragossa o a Montpeller.
Quidiu això diu... un Avant 121 Lleida - La Tor de Querol...
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Eix transversal ferroviari

Post by BB9200 »

Hem patit tant en el Transpirinenc que millor que ens fiquis un bon 114, no sense abans adaptar la línia a UIC i ficar un TrenHotel Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà/Latour-París, o un Corail Lúnea... :ok .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Jordi Freixas

Re: Eix transversal ferroviari

Post by Jordi Freixas »

Deixa't estar de fantasmades i toca de peus a terra!! A més, un 121 no té res a envejar-li al 114.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fantasmades

Post by Guigui »

Qui parla d'un Avant Lleida-La Tor hauria d'anar amb compte amb emprar el terme "fantasmades"...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Eix transversal ferroviari

Post by Jordi Freixas »

Per?

Més que res perquè jo no he parlat en cap moment de fantasmades ;)
User avatar
erbuki
N8
N8
Posts: 765
Joined: Wednesday 27/08/2008 20:10
Location: St. Boi (L70, E79, SB1)

Re: Eix transversal ferroviari

Post by erbuki »

Avants Lleida-Girona serien força interessants (tampoc cal arribar a la freqüència dels Lleida-BCN) però allargar-ho fins a França no crec que fos gaire viable...
Jordi Freixas

Re: Eix transversal ferroviari

Post by Jordi Freixas »

I per què no? Potser molt gent deixaria de banda el cotxsi hi hagués un tren d'aquestes característiques.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Eix transversal ferroviari

Post by Sky »

L'èxit seria alliberar l'Eix Transversal viari de camions. :?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Llegir què s'escriu

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Per?

Més que res perquè jo no he parlat en cap moment de fantasmades ;)
Doncs em sembla que no et llegeixes els teus missatges...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Eix transversal ferroviari

Post by Jordi Freixas »

Perfectament que m'els llegeixo. o sigui que ja val que siguis tu qui va en compte a l'hora de titllar-me de fantasma ;)

PD: BB9200, adaptar la línia de Puigcerdà a l'ample UIC és un tema massa delictat ja que o es fa tota de cop, o no es fa. I fer-la tota de cop implicaria adaptar també la resta de la xarxa catalana. Si anem per aquest camí, endavant, però si no, els Avant 121 serien trens adequadissims per fer un Lleida - La Tor de Querol; ample UIC fins a Vic, intercanviador i amunt.
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Eix transversal ferroviari

Post by BB9200 »

Jordi Freixas wrote:PD: BB9200, adaptar la línia de Puigcerdà a l'ample UIC és un tema massa delictat ja que o es fa tota de cop, o no es fa. I fer-la tota de cop implicaria adaptar també la resta de la xarxa catalana. Si anem per aquest camí, endavant, però si no, els Avant 121 serien trens adequadissims per fer un Lleida - La Tor de Querol; ample UIC fins a Vic, intercanviador i amunt.
En sóc ben conscient, però als anys 30 hi ha un estudi encara vigent :x , que diu d'adaptar la via a ample internacional. Si s'ha tallat la via tantes vegades, potser fòra hora de fer això, ara que està més adaptada. Els 121 poden ser tot el que tu vulguis, però tenen seriosos problemes amb els intercanviadors. I no ho dic només jo. Adaptar la línia a ample UIC significaria convertir la línia en verdaderament internacional, permetent la circulació de trens SNCF i trens renfe and privades. Això clar, no sense abans adaptar convenientment el tram Ribes de Freser-Puigcerdà, ja que es vol fer el túnel de Toses per carretera, aprofitar la circumstància. Un Avant Lleida-La Tor, no és massa raonable, però ho seria més un Avant Lleida-Tolosa o BCN-Tolosa, la veritat.
Jo, amb el vostre tema, no m'hi fico. Només dir que no és cap fantasmada ficar 114 a una relació Lleida-Tolosa adaptant a les circumstàncies descrites anteriorment, doncs bé que circulen Cisalpino per la línia del Gottard del SBB ;) .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Transpirinenc vs. Gotthard

Post by Guigui »

BB9200 wrote:Jo, amb el vostre tema, no m'hi fico. Només dir que no és cap fantasmada ficar 114 a una relació Lleida-Tolosa adaptant a les circumstàncies descrites anteriorment, doncs bé que circulen Cisalpino per la línia del Gottard del SBB ;) .
Però no comparis el potencial, tant de població com de connexions, d'una relació Lleida-Tolosa amb una Zúric-Milà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”