Perquè si no fessin res, seria el peix que es mossega la cua: Civia que no circulen per línies sense estacions adaptades a PMR, que al seu torn no ho estan perquè no hi circulen Civies... Tot plegat suposant que l'adaptació ho inclogui tot, instal·lació d'ascensors, supressió de barreres arquitectòniques, senyalització per a invidents i aixecament de les andanes.BB9200 wrote:En el cas de la C1 i la C2 ho entenc a mitjes, els CIVIA estan adaptats a PMR. Però a les altres línies de què serveix ficar ascensors sense estar els trens adaptats?
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Civia i adaptació PMR
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
És que referent a aquest comentari que he fet, i comparant-ho amb França, Alemanya, Suïssa i Àustria ens trobarem que cada tren està d'acord amb la necessitat de les línies (home, a excepció d'alguns ATER que no toca, algun que altre Desiro...).
Té el mateix sentit ficar ascensors i demés a línies on no passen Civies, que anar a comprar al Caprabo i no tinguin comestibles.
Té el mateix sentit ficar ascensors i demés a línies on no passen Civies, que anar a comprar al Caprabo i no tinguin comestibles.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Parlant d'Àustria
Ja que esmentes Àustria, torno a treure l'exemple de quan vaig viure a Viena: allí, en qüestió d'un any (o encara no), van adaptar a PMR totes les estacions del nucli de rodalia (que no és petit, precisament). Aleshores, la pregunta de sempre: si aquí tenen pensat fer-ho igualment, què els costa de posar-ho en solfa de cop, i no a miquetes?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Jo puc dir l'exemple sobretot de França: Moltíssimes estacions de la xarxa francesa (encara que vagi per sistema regional), han estat d'una forma o altre adaptades a PMR, i ficant trens a les seves característiques: No veuràs un Corail TER per la línia de Latour de Carol, però sí veuràs un ZGC adaptat a la línia. No veuràs massa Z72500 al Franc Comptat, però sí veuràs una bona colla de ATER adaptats a les necessitats.
El mateix passa per les estacions: El cas de Latour de Carol no és aillat: Moltes estacions de França estan essent profundament remodelades i també millora en el manteniment, una cosa que aquí no saben el que és: Que mirin Sant Quirze de Besora, i ja em diran. Una estació remodelada relativament recent (5 anys), i sembla que tingués 20 de l'última remodelació.
El mateix passa per les estacions: El cas de Latour de Carol no és aillat: Moltes estacions de França estan essent profundament remodelades i també millora en el manteniment, una cosa que aquí no saben el que és: Que mirin Sant Quirze de Besora, i ja em diran. Una estació remodelada relativament recent (5 anys), i sembla que tingués 20 de l'última remodelació.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Fem la pregunta al revés: quin sentit té comprar trens adaptats com els Civia si el 90% de la xarxa espanyola no està adaptada?BB9200 wrote:És que referent a aquest comentari que he fet, i comparant-ho amb França, Alemanya, Suïssa i Àustria ens trobarem que cada tren està d'acord amb la necessitat de les línies (home, a excepció d'alguns ATER que no toca, algun que altre Desiro...).
Té el mateix sentit ficar ascensors i demés a línies on no passen Civies, que anar a comprar al Caprabo i no tinguin comestibles.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Flotamamodennaduropa"
Poder anar fardant pel món de tenir la flotamamodennaduropa...victorcasta wrote:Fem la pregunta al revés: quin sentit té comprar trens adaptats com els Civia si el 90% de la xarxa espanyola no està adaptada?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Per no res, perquè han de ser els trens els qui s'adaptin a les estacions, i no a l'inversa (deixant de banda que les estacions han d'estar adaptades per a PMR)
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Aviam, si ara hi ha una llei d'accessibilitat a nivell estatal, s'haurà de fer complir en el termini fixat i ja és bo anar començant mica en mica. El que no s'entén es com, havent-hi unes alçades estàndard d'andana ja fixades, perquè no coincideix mai al 100% amb el pis del tren. Com tampoc s'entén que havent-hi aquestes alçades fixades, Renfe encarregui un tren que només el cotxe remolc estigui al mateix nivell que l'andana.
Potser resultarà que l'alçada estàndard de les andanes fixada no serveix per a res, ja que actualment els equips dels trens ocupen tant que cal fer com amb els Civia.
Potser resultarà que l'alçada estàndard de les andanes fixada no serveix per a res, ja que actualment els equips dels trens ocupen tant que cal fer com amb els Civia.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... i=vilassar
(18/08/09). Adif millora l'accessibilitat de nou estacions de rodalies
Els treballs no interrompran la circulació de trens
Adif ha posat a licitació els projectes per millorar l'accessibilitat de nou estacions de rodalies, amb un pressupost total de 6,5 milions d'euros. Les actuacions consistiran a elevar el nivell de les andanes fins que arribin als 68 centímetres respecte a la cota del carril al llarg de 200 metres
Amb aquesta actuació se supera el desnivell que hi ha entre el tren i l'andana, de manera que els usuaris de rodalies tindran un accés més segur i còmode als combois.
Els treballs, que no interrompran la circulació de trens, es faran a les estacions de Viladecans, Sitges , Calafell, Segur de Calafell, Cubelles i Cunit, de la línia Barcelona-Sant Vicenç de Calders; Caldes d'Estrac i Vilassar de Mar, de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet, i Palautordera, de la línia Barcelona-Sant Celoni-Maçanet. (font: El Punt)
(18/08/09). Adif millora l'accessibilitat de nou estacions de rodalies
Els treballs no interrompran la circulació de trens
Adif ha posat a licitació els projectes per millorar l'accessibilitat de nou estacions de rodalies, amb un pressupost total de 6,5 milions d'euros. Les actuacions consistiran a elevar el nivell de les andanes fins que arribin als 68 centímetres respecte a la cota del carril al llarg de 200 metres
Amb aquesta actuació se supera el desnivell que hi ha entre el tren i l'andana, de manera que els usuaris de rodalies tindran un accés més segur i còmode als combois.
Els treballs, que no interrompran la circulació de trens, es faran a les estacions de Viladecans, Sitges , Calafell, Segur de Calafell, Cubelles i Cunit, de la línia Barcelona-Sant Vicenç de Calders; Caldes d'Estrac i Vilassar de Mar, de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet, i Palautordera, de la línia Barcelona-Sant Celoni-Maçanet. (font: El Punt)
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ja era hora!metring wrote:... Segur de Calafell ...
Ja us informaré quan comencin les obres.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ja era hora que comencessin pensant en la R2!
Ara, poc canvia la cosa: Ni R4 ni R3 citen res... (ja ho sé, tampoc R7, però no és massa necessari).
Ara, poc canvia la cosa: Ni R4 ni R3 citen res... (ja ho sé, tampoc R7, però no és massa necessari).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Les obres de cobertura de les vies tallen el carrer de les Escales de Martorell
Els usuaris de Renfe tindran accés a l'estació pels carrers Gomis i Sant Joan a partir de demà
REDACCIÓMARTORELL A partir de demà, els usuaris de rodalia de Renfe a l'estació de Can Carreras a Martorell no podran accedir a peu pel carrer de les Escales a causa de les obres de cobertura de les vies d'Adif adjacents a l'estació de FGC de Martorell Central.
L'accés alternatiu per accedir a l'estació de Renfe a Martorell mentre s'executin les obres és per als carrers Gomis i Sant Joan. Els treballs, a càrrec del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya (DTOP), permetran millorar els intercanvis modals entre les estacions de FGC i de Rodalies, situades a prop, amb la construcció de noves rampes i accessos adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.
Aquesta cobertura permetrà a Adif construir la futura nova estació de Rodalies al costat de la de FGC, que funcionarà com un gran intercanviador que permetrà els enllaços directes.
L'actuació que ara comença servirà, a més, per recuperar aquesta àrea per a l'ús ciutadà, amb l'ampliació de la nova plaça. Així, a partir del túnel actual que cobreix les vies a l'altura del carrer de Montserrat, s'ampliarà la superfície coberta prop de 40 metres, i així es generarà un nou espai que permetrà donar continuïtat a la plaça construïda davant de l'estació de FGC en la primera fase d'urbanització d'aquest projecte.
Finalment, la segona fase d'urbanització que el DPTOP ha iniciat també inclou el desplaçament d'una de les vies d'Adif i l'ampliació i el perllongament d'una de les andanes d'aquesta estació, per millorar l'accessibilitat i els moviments dels viatgers a la zona de vies, un cop acabada la cobertura. Es preveu enllestir les obres a final d'any, amb una inversió de 5,1 milions d'euros.
Font: http://www.regio7.cat/baix-llobregat/20 ... 41548.html
Els usuaris de Renfe tindran accés a l'estació pels carrers Gomis i Sant Joan a partir de demà
REDACCIÓMARTORELL A partir de demà, els usuaris de rodalia de Renfe a l'estació de Can Carreras a Martorell no podran accedir a peu pel carrer de les Escales a causa de les obres de cobertura de les vies d'Adif adjacents a l'estació de FGC de Martorell Central.
L'accés alternatiu per accedir a l'estació de Renfe a Martorell mentre s'executin les obres és per als carrers Gomis i Sant Joan. Els treballs, a càrrec del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya (DTOP), permetran millorar els intercanvis modals entre les estacions de FGC i de Rodalies, situades a prop, amb la construcció de noves rampes i accessos adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.
Aquesta cobertura permetrà a Adif construir la futura nova estació de Rodalies al costat de la de FGC, que funcionarà com un gran intercanviador que permetrà els enllaços directes.
L'actuació que ara comença servirà, a més, per recuperar aquesta àrea per a l'ús ciutadà, amb l'ampliació de la nova plaça. Així, a partir del túnel actual que cobreix les vies a l'altura del carrer de Montserrat, s'ampliarà la superfície coberta prop de 40 metres, i així es generarà un nou espai que permetrà donar continuïtat a la plaça construïda davant de l'estació de FGC en la primera fase d'urbanització d'aquest projecte.
Finalment, la segona fase d'urbanització que el DPTOP ha iniciat també inclou el desplaçament d'una de les vies d'Adif i l'ampliació i el perllongament d'una de les andanes d'aquesta estació, per millorar l'accessibilitat i els moviments dels viatgers a la zona de vies, un cop acabada la cobertura. Es preveu enllestir les obres a final d'any, amb una inversió de 5,1 milions d'euros.
Font: http://www.regio7.cat/baix-llobregat/20 ... 41548.html
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Que tenen soterratitis a Martorell?
Nooooooooooooooooooooooooooooooooo
Nooooooooooooooooooooooooooooooooo
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Pel què fa a Sant Vicenç de Calders i Palautordera, una excel.lent notícia.
JA ERA HORA!!!
Les altres també, és clar, però els casos d´aquestes dues eren per cridar de ràbia.
p.s: de tota manera encara en queden força més, d´estacions per renovar (Viladecavalls o L´Arboç, per dir-ne dues...).
JA ERA HORA!!!
Les altres també, és clar, però els casos d´aquestes dues eren per cridar de ràbia.
p.s: de tota manera encara en queden força més, d´estacions per renovar (Viladecavalls o L´Arboç, per dir-ne dues...).
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
O Castellbell i el Vilar, l'estació més feta caldo de la C4437.001 wrote:p.s: de tota manera encara en queden força més, d´estacions per renovar (Viladecavalls o L´Arboç, per dir-ne dues...).
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Foment millorarà les estacions de Renfe de Manresa i Monistrol
Marquesines i entorns són alguns dels elements sobre els quals s'actuarà. En total, es destinaran 550.000 euros a repartir entre 52 estacions
ACN El Ministeri de Foment, a través de l'Adif, invertirà 550.000 euros en l'execució d'obres de modernització en onze estacions de les comarques del Vallès Occidental i el Bages, situades en la línia d'ample convencional Barcelona-Manresa i en el tram Castellbisbal-Mollet del Vallès. Aquestes actuacions s'insciuen en la realització de 70 projectes en 52 estacions de Catalunya amb una inversió de 2,7 milions d'euros amb l'objectiu de millorar la qualitat dels serveis als clients del ferrocarril.
Al Vallès Occidental, en la línia Barcelona-Manresa, es reposaran les escales de l'entrada de l'estació Sabadell centre,m es rehabilitarà l'edifici i el vestíbul de viatges a Sabadell Sud i s'asfaltarà la zona d'andanes i l'aparcament de l'estació de Sant Miquel de Gonteres-Viladecavalls.
Per la seva banda, a l'estació de Vacarisses, es rehabilitarà un mur de contenció a l'estació Vacarisses-Torreblanca, es repararà la façana de l'edifici i a l'estació de Terrassa es millorarà la zona de les escales.
També en aquesta línia, al Bages, s'urbanitzaran els entorns de l'estació de Monistrol de Montserrat i es millorarà l'estat de les marquesines de l'estació de Manresa.
D'altra banda, en el tram Castellbisbal-Mollet, es rehabilitaran les marquesines de Sant Cugat del Vallès i Rubí.
Finalment, en l'estació Moncada -Bifurcació, que presta serveis de Rodalies a les línies 3, 4 i 7, es realitzaran reparacions a la façana de l'edifici de viatgers.
FONT: Regio7
Marquesines i entorns són alguns dels elements sobre els quals s'actuarà. En total, es destinaran 550.000 euros a repartir entre 52 estacions
ACN El Ministeri de Foment, a través de l'Adif, invertirà 550.000 euros en l'execució d'obres de modernització en onze estacions de les comarques del Vallès Occidental i el Bages, situades en la línia d'ample convencional Barcelona-Manresa i en el tram Castellbisbal-Mollet del Vallès. Aquestes actuacions s'insciuen en la realització de 70 projectes en 52 estacions de Catalunya amb una inversió de 2,7 milions d'euros amb l'objectiu de millorar la qualitat dels serveis als clients del ferrocarril.
Al Vallès Occidental, en la línia Barcelona-Manresa, es reposaran les escales de l'entrada de l'estació Sabadell centre,m es rehabilitarà l'edifici i el vestíbul de viatges a Sabadell Sud i s'asfaltarà la zona d'andanes i l'aparcament de l'estació de Sant Miquel de Gonteres-Viladecavalls.
Per la seva banda, a l'estació de Vacarisses, es rehabilitarà un mur de contenció a l'estació Vacarisses-Torreblanca, es repararà la façana de l'edifici i a l'estació de Terrassa es millorarà la zona de les escales.
També en aquesta línia, al Bages, s'urbanitzaran els entorns de l'estació de Monistrol de Montserrat i es millorarà l'estat de les marquesines de l'estació de Manresa.
D'altra banda, en el tram Castellbisbal-Mollet, es rehabilitaran les marquesines de Sant Cugat del Vallès i Rubí.
Finalment, en l'estació Moncada -Bifurcació, que presta serveis de Rodalies a les línies 3, 4 i 7, es realitzaran reparacions a la façana de l'edifici de viatgers.
FONT: Regio7
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Visca el periodisme! m'equivoco? ample convencional a Renfe? Estació a Monistrol de la Renfe? no es diu aixi! ni està al poble propiament dit.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
El nom de l'estació és Castellbell i el Vilar - Monistrol de Montserrat, i més d'una vegada he sentit anomenar-la Monistrol en boca d'alguns empleats de Renfe i d'Adif.Lluita1714 wrote:Visca el periodisme! m'equivoco? ample convencional a Renfe? Estació a Monistrol de la Renfe? no es diu aixi! ni està al poble propiament dit.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Doncs jo no ho trobo bé, a pocs cartells trobaràs els dos topònims a la mateixa estació, als plànols només surt Castellvell i el Vilar. Si el periodista vol comentar sobre la estació, que ho digui amb el nom sencer o amb el que és més popular entre la població.victorcasta wrote:El nom de l'estació és Castellbell i el Vilar - Monistrol de Montserrat, i més d'una vegada he sentit anomenar-la Monistrol en boca d'alguns empleats de Renfe i d'Adif.Lluita1714 wrote:Visca el periodisme! m'equivoco? ample convencional a Renfe? Estació a Monistrol de la Renfe? no es diu aixi! ni està al poble propiament dit.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A tots els plànols, tant d'ATM com de Renfe, tant als propis de l'estació (si es que encara en queda algun en peu) i a la megafonia se l'anomena pels dos topònims.Lluita1714 wrote:Doncs jo no ho trobo bé, a pocs cartells trobaràs els dos topònims a la mateixa estació, als plànols només surt Castellvell i el Vilar. Si el periodista vol comentar sobre la estació, que ho digui amb el nom sencer o amb el que és més popular entre la població.victorcasta wrote:El nom de l'estació és Castellbell i el Vilar - Monistrol de Montserrat, i més d'una vegada he sentit anomenar-la Monistrol en boca d'alguns empleats de Renfe i d'Adif.Lluita1714 wrote:Visca el periodisme! m'equivoco? ample convencional a Renfe? Estació a Monistrol de la Renfe? no es diu aixi! ni està al poble propiament dit.