http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021
Espanya té les pitjors àrees de descans per a conductors d'Europa
1. • Destaquen la falta de lavabos i de telèfons d'emergència o la mala il·luminació
Espanya se situa a la cua d'Europa pel que fa a la qualitat de les àrees de descans a les carreteres, segons un estudi de l'Informe Eurotest, en què ha participat el Reial Automòbil Club d'Espanya (RACE).
Els examinadors de l'estudi han recorregut uns 31.000 quilòmetres per analitzar 101 àrees de descans de 16 països europeus. L'informe n'ha suspès una de cada tres, si bé les vuit àrees inspeccionades a Espanya no superen la nota mínima i, en conjunt, obtenen els pitjors resultats.
Segons el test, de totes les àrees de servei analitzades un total de 17 són "molt insatisfactòries", mentre que 22 són "insatisfactòries", 22 reben el qualificatiu d'"acceptables", 29 reben l'aprovat i només 11 han estat considerades com a "molt satisfactòries".
La majoria, molt insatisfactòries
A Espanya, l'àrea de servei de Zabaldica (N-135), a Navarra, ha obtingut la qualificació d'"insatisfactòria", mentre que el qualificatiu de "molt insatisfactòria" ha estat aplicat a les estacions de Tudela Sud (AP-68, quilòmetre 213), Torres de Segre Sud (AP-2, 135), La Salve Regina Oest (AP-15, 46), Sant Celoni Est (AP-7, 100), Pont del Diable (AP-7, 246), Capmany (AP-7, 12) i Subirats Sud (AP-7, 181).
Aquestes àrees analitzades a Espanya han mostrat deficiències en la seva il·luminació, en la falta de lavabos, en la nul·la videovigilància i en la falta de telèfons d'emergències. No obstant, la pitjor valorada en tot l'informe està situada a Castagnolasca (Itàlia), on no hi havia lavabos ni taules i sí moltes escombraries a les zones verdes.
La millor, a Àustria
La que s'ha emportat la millor nota ha estat una àrea de servei austríaca, ubicada a Gaishorn, per estar degudament senyalitzada i equipada amb taules netes per a pícnic i amb un parc infantil, a més de comptar amb lavabos impol·luts i taules amb calefacció per a nadons, telèfons d'emergència i videocontrol, una bona il·luminació nocturna i facilitats per a les persones amb discapacitat.
Els examinadors encarregats de l'informe s'han trobat amb situacions que evidenciaven el lamentable estat d'alguna de les àrees analitzades, amb olor d'orina i excrements en diversos punts del recinte, un forat negre a terra en lloc d'un vàter i frases obscenes a les parets dels lavabos. Un altre dels problemes trobats en les inspeccions ha estat la falta de places d'aparcament per a persones amb discapacitat i de lavabos adaptats.
Àrees de descans d'Espanya, les pitjors d'Europa
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Àrees de descans d'Espanya, les pitjors d'Europa
Si parlem d'àrees de descans (que no àrees de servei), la palma se l'emporta la que hi ha situada a la C-25 a la cruïlla amb la C-63 (sortida 225 de la C-25) prop de Santa Coloma de Farners, sortint cap a Anglès.
Quan van obrir la C-25 (~1998) hi havia uns lavabos amb aigua no potable procedent de la pluja i il·luminació automàtica procedent de plaques solars, a més d'unes taules i bancs per a fer-hi pícnic i alguns arbres que feien ombra.
Actualment, està tot tancat i abandonat. Fa pena.
La que hi ha al costat de la sortida 154 de la C-25, al costat d'Avinyó al Bages, no ha tingut mai aquests serveis però, sobretot, li falta alguna cosa per evitar la pols que es forma a l'aparcament i una mica d'ombra, ja que no n'hi ha ni un pam quadrat.
Les àrees de descans de l'AP-7 ni les esmento, ja que només les utilitzo estrictament per parar a canviar de conductor. Indignes tractant-se d'una autopista de peatge. A d'altres països hi ha lavabos, taules i bancs a l'ombra, aigua potable....
Salut !!
Quan van obrir la C-25 (~1998) hi havia uns lavabos amb aigua no potable procedent de la pluja i il·luminació automàtica procedent de plaques solars, a més d'unes taules i bancs per a fer-hi pícnic i alguns arbres que feien ombra.
Actualment, està tot tancat i abandonat. Fa pena.
La que hi ha al costat de la sortida 154 de la C-25, al costat d'Avinyó al Bages, no ha tingut mai aquests serveis però, sobretot, li falta alguna cosa per evitar la pols que es forma a l'aparcament i una mica d'ombra, ja que no n'hi ha ni un pam quadrat.
Les àrees de descans de l'AP-7 ni les esmento, ja que només les utilitzo estrictament per parar a canviar de conductor. Indignes tractant-se d'una autopista de peatge. A d'altres països hi ha lavabos, taules i bancs a l'ombra, aigua potable....
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.