Però segurament als 30 no suposaria tant de problema com ara a l'hora d'interconnectar la línia amb la resta de la xarxa que arribés fins a Barcelona en aquell moment; com t'ho penses montar a partir de Montcada? A on penses posar la via d'ample UIC? Home... sempre es pot fer una via de doble ample. Quants quilòmetres de via en doble ample necessitariem? Això a part de condicionar una serie de trens únicament a aquella línia.BB9200 wrote:En sóc ben conscient, però als anys 30 hi ha un estudi encara vigent , que diu d'adaptar la via a ample internacional. Si s'ha tallat la via tantes vegades, potser fòra hora de fer això, ara que està més adaptada.Jordi Freixas wrote:PD: BB9200, adaptar la línia de Puigcerdà a l'ample UIC és un tema massa delictat ja que o es fa tota de cop, o no es fa. I fer-la tota de cop implicaria adaptar també la resta de la xarxa catalana. Si anem per aquest camí, endavant, però si no, els Avant 121 serien trens adequadissims per fer un Lleida - La Tor de Querol; ample UIC fins a Vic, intercanviador i amunt.
O això, es realitza el canvi en tota la xarxa catalana.
Doncs si tenen problemes, que els arreclin. Els 121 permeten realitzar el canvi d'ample en 30 segons. I si no han de ser 121's, doncs s'en posa un altre que també tingui canvi d'ample.BB9200 wrote:Els 121 poden ser tot el que tu vulguis, però tenen seriosos problemes amb els intercanviadors. I no ho dic només jo.
Ja... saps quants trens de viatgers comuniquen al dia i per sentit Portugal amb l'estat espanyol? 3 (Talgo nocturn Madrid - Lisboa / Estrella Lisboa - Irún / Regional Oporto - Vigo). Curiosament a ambdós costats de la frontera hi ha el mateix ample de via.BB9200 wrote:Adaptar la línia a ample UIC significaria convertir la línia en verdaderament internacional, permetent la circulació de trens SNCF i trens renfe and privades. Això clar, no sense abans adaptar convenientment el tram Ribes de Freser-Puigcerdà,
Saps quants trens interestatals de viatgers passen diariament per sentit, NOMÉS per l'interanviador de Portbou? 3 més; Talgo nocturn BCN - París / Talgo BCN - Montpeller / Talgo Regió de Murcia / Montpeller. I això sense comptar el Talgo nocturns BCN - Zurich i BCN - Milan, que em sembla que circulen en dies alterns. I evidentment no hi ha més tràfic perquè no surt dels collons.
Que es vol fer el què, per carretera? Ara m'he perdut...BB9200 wrote:ja que es vol fer el túnel de Toses per carretera, aprofitar la circumstància.
Doncs en aquest cas s'instal·la un altre intercanviador d'ample a La Tor de Querol, i s'homologa al tram frances.BB9200 wrote:Un Avant Lleida-La Tor, no és massa raonable, però ho seria més un Avant Lleida-Tolosa o BCN-Tolosa, la veritat.
Ja buscaré informació sobre aquesta línia, però contnuarà sent un disvarat adaptar total o parcalment la línia de Puigcerdà a l'ample UIC.BB9200 wrote:Jo, amb el vostre tema, no m'hi fico. Només dir que no és cap fantasmada ficar 114 a una relació Lleida-Tolosa adaptant a les circumstàncies descrites anteriorment, doncs bé que circulen Cisalpino per la línia del Gottard del SBB .