Aleshores posaria reproduccions, i guardar els originals per al museu, què com deia, TMB no fa mai res bé, i ho faria a la meitat, i seria una llàstima separar una part de la resta de components.metring wrote:Nois, referent a lo del vandalisme, precisament els forjats són la cosa que més resisteix a aquests tipus d'atacs, no com el vidre, com havien posat en el seu moment a Liceu, per tant, crec que seria una iniciativa fantàstica restablir els forjats als accessos de les estacions que pertanyien, així tornarien a formar part de l'entorn de la ciutat, i de les mirades i fotografies dels turistes, tal i com hauria de ser.
Fundació TMB
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Fundació TMB
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Fundació TMB
Moltes felicitats, wefer!
metring wrote:De la meva dona?????????????????
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Fundació TMB
Jo m'estic perdent alguna cosa, i no sé ben bé què...liniadelRipollés wrote:Moltes felicitats, wefer!metring wrote:De la meva dona?????????????????
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Fundació TMB
Només una pregunta: algú sap la raó del canvi de color del Dodge-Brothers ex-Igualada ??
Gràcies.
Salut !!
Gràcies.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Fundació TMB
Deien que per donar-li el color TMB.
Re: Fundació TMB
Algú sap a que es deu aquest canvi tan radical cap al material històric a TMB, fa dos anys ens estiràvem els cabell pel desballestament dels 1000, i ara resulta que es gasten un fortuna guardant i reconstruint busos, tramvies i metros. Que ara això desgrava o potser reben subvencions???
De nou al FTC
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: Fundació TMB
Crec que deu desgravar. Hi ha un munt d'empreses que fan de mecenes de la fundació. I també, obviament aprofiten les subvencions per a algun sobresou. Vist el cas del Palau de la Música, ves que no serveixi també per blanquejar diners.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Fundació TMB
No crec adequat afirmar que una fundació serveixi per a blanquejar diners...viscaelcat wrote:Crec que deu desgravar. Hi ha un munt d'empreses que fan de mecenes de la fundació. I també, obviament aprofiten les subvencions per a algun sobresou. Vist el cas del Palau de la Música, ves que no serveixi també per blanquejar diners.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Fundació TMB
De moment no es pot dir que s'hagin gastat una fortuna.marc wrote:Algú sap a que es deu aquest canvi tan radical cap al material històric a TMB, fa dos anys ens estiràvem els cabell pel desballestament dels 1000, i ara resulta que es gasten un fortuna guardant i reconstruint busos, tramvies i metros. Que ara això desgrava o potser reben subvencions???
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Fundació TMB
Gràcies per la resposta. Però no ho trobo correcte.metring wrote:Deien que per donar-li el color TMB.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Fundació TMB
A mi tampoc m'agrada, però segons sembla era la condició que posava TMB per fer-se'n càrrec. Vaja, que o això, o es quedava al museu (cementiri) del tranport, amb futur més que incertgenissimon wrote:Gràcies per la resposta. Però no ho trobo correcte.
Salut !!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Fundació TMB
Jo sinserament prefereixo veure una peça històrica canviada de color (o fins-hi tot reformada), però que continui existint amb condicions.
De nou al FTC
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Fundació TMB
genissimon wrote:Només una pregunta: algú sap la raó del canvi de color del Dodge-Brothers ex-Igualada ??
Gràcies.
Salut !!
Segons la pagina 13 del llibre que TMB va repartir el dia de la presentació del material es va pintar amb aquest colors i posar el anagrama de la Companyia General d´Autobusos per assimilar-lo amb un model semblant també de la Dodge que si va tenir TMB i que no s´ha conservat.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Fundació TMB
Insisteixo:TramviaBlau wrote:genissimon wrote:Només una pregunta: algú sap la raó del canvi de color del Dodge-Brothers ex-Igualada ??
Gràcies.
Salut !!
Segons la pagina 13 del llibre que TMB va repartir el dia de la presentació del material es va pintar amb aquest colors i posar el anagrama de la Companyia General d´Autobusos per assimilar-lo amb un model semblant també de la Dodge que si va tenir TMB i que no s´ha conservat.
Gràcies per la resposta. Però no ho trobo correcte.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Recomanació
Per als membres de la Fundació: si no poden fer moure el 300 finalment, suggereixo el sistema que tenen a Madrid, a on a l'estació d'Alto Arenal, tenen un tete d'aquest tren gairebé clavat, sobre unes vigues damunt de l'estació. Un gran sistema per exhibir-lo i anti-grafitis, perquè a veure qui té valor per penjar-se d'allà!
- Attachments
-
- tete2.jpg
- (84.89 KiB) Downloaded 538 times
-
- tete300.jpg
- (97.49 KiB) Downloaded 544 times
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Fundació TMB
Ni tu, ni arriscaria a dir-te que el 99% dels que ens interessem per la preservació de peces de transport històriques, ni segurament el 99% dels que estiguem llegint aquest tema en aquest fòrum.genissimon wrote:Insisteixo:TramviaBlau wrote:genissimon wrote:Només una pregunta: algú sap la raó del canvi de color del Dodge-Brothers ex-Igualada ??
Gràcies.
Salut !!
Segons la pagina 13 del llibre que TMB va repartir el dia de la presentació del material es va pintar amb aquest colors i posar el anagrama de la Companyia General d´Autobusos per assimilar-lo amb un model semblant també de la Dodge que si va tenir TMB i que no s´ha conservat.
Gràcies per la resposta. Però no ho trobo correcte.
Salut !!
Ara bé, per una banda és "Qui paga mana" (criteri prou discutible si vols, però inapelable), i per una altra, si més no, ens permet haver de preocupar-nos pel futur d'una peça menys, perquè, més o menys "maquillada" i "disfressada" d'allò que no és ni ha sigut mai, però amb el futur garantit, això sí.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Recomanació
Si no poden ferlo moure (cosa que dubto, ja que dieu que fan proves i m'han dit que de tant en tant el canvien de via) que l'arreglin, els tècnics del metro han fet coses molt rares per innovar (el pre-ATO del 600) o per solucionar (el per que arrivaven els 1000 amb les pestanyes com ganivets al final del dia). Si no ho fan es per que no volen, com tot generalment.metring wrote:Per als membres de la Fundació: si no poden fer moure el 300 finalment, suggereixo el sistema que tenen a Madrid, a on a l'estació d'Alto Arenal, tenen un tete d'aquest tren gairebé clavat, sobre unes vigues damunt de l'estació. Un gran sistema per exhibir-lo i anti-grafitis, perquè a veure qui té valor per penjar-se d'allà!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Fundació TMB
Doncs a mi (llibre mencionat apart), no em consta que la CGA disposés mai de cap Dodge. La semblança entre el Dodge d'Igualada i els autobusos d'altres marques de què va disposar la CGA és a causa dels dissenys de l'època: un profà també pot perfectament confondre els autobusos actuals de TMB entre si, a causa de la seva simil·litud malgrat ser de diferents carrossers o marques (bueno, TMB no són profans...)TramviaBlau wrote: Segons la pagina 13 del llibre que TMB va repartir el dia de la presentació del material es va pintar amb aquest colors i posar el anagrama de la Companyia General d´Autobusos per assimilar-lo amb un model semblant també de la Dodge que si va tenir TMB i que no s´ha conservat.
Què és alló??
Re: Recomanació
Ho trobo una bona solució de cara a exposar material de manera que en un moment donat, el cotxe és susceptible de ser reintegrat altra vegada a la marxa per poder realitzar circulacions històriques o bé traslladat a un hipotètic museu. En qualsevol cas, sempre millor que incloure'l al lot de nadal per al Servicio Militar de Ferrocarriles o com se digui.metring wrote:Per als membres de la Fundació: si no poden fer moure el 300 finalment, suggereixo el sistema que tenen a Madrid, a on a l'estació d'Alto Arenal, tenen un tete d'aquest tren gairebé clavat, sobre unes vigues damunt de l'estació. Un gran sistema per exhibir-lo i anti-grafitis, perquè a veure qui té valor per penjar-se d'allà!
M'ha fet il·lusió veure'l, perquè en aquests cotxes hi vaig arribar a viatjar farà sis o set anys, i els hi vaig fer moltes fotos que per desgràcia van acabar velades Ah, i ni els caps d'estació ni els motoristes em van dir ni piu en veure'm fer les fotos amb la meva antiga Voigtländer i el seu flash descomunal.
Gràcies per les fotos!
Què és alló??
Re: Fundació TMB
Que no ho havien presentat l'any passat? Jo creia que ja estava dat i beneït Mireu la notícia de http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 6&idioma=C :
Es constitueix la Fundació TMB, que difondrà el patrimoni històric i els valors del transport públic
Avui s’ha constituït formalment la Fundació TMB, que vetllarà per la conservació i la difusió del patrimoni històric i cultural de la companyia, alhora que treballarà en l’àmbit social, per al foment de la inclusió, l’accessibilitat, la cooperació, la solidaritat i els valors del transport públic com a opció sostenible.
El patronat de la fundació l’integren les tres empreses englobades dins la marca TMB (la de Metro, la de Bus i Projectes i Serveis de Mobilitat, que opera el telefèric de Montjuïc), junt amb la Fundació ECOM i la Fundació ONCE, dues entitats representatives del món de la discapacitat, que en reforcen el perfil social.
La Fundació TMB, com a entitat sense ànim de lucre, pretén assumir un paper destacat en la promoció del transport públic i els valors culturals, ambientals i socials que hi estan associats. Entre les activitats que portarà a terme hi haurà les relacionades amb l’inventari, conservació i protecció dels béns del patrimoni històric i cultural de l’empresa, del qual formen part més de 60 vehicles que han prestat servei a Barcelona des de finals del segle XIX fins a principis del XXI, i que ara passen a ser propietat de la fundació.
A més, la Fundació TMB organitzarà activitats culturals i de formació, cursos, seminaris o congressos; fomentarà la recerca sobre el transport públic col·lectiu, i en especial sobre millores ambientals que s’hi puguin incorporar; editarà publicacions, concedirà beques i farà tota mena d’iniciatives en la línia de promoure un transport públic accessible a tothom en el marc d’una cultura de la mobilitat sostenible.
Barcelona, 22 de juliol de 2010
Es constitueix la Fundació TMB, que difondrà el patrimoni històric i els valors del transport públic
Avui s’ha constituït formalment la Fundació TMB, que vetllarà per la conservació i la difusió del patrimoni històric i cultural de la companyia, alhora que treballarà en l’àmbit social, per al foment de la inclusió, l’accessibilitat, la cooperació, la solidaritat i els valors del transport públic com a opció sostenible.
El patronat de la fundació l’integren les tres empreses englobades dins la marca TMB (la de Metro, la de Bus i Projectes i Serveis de Mobilitat, que opera el telefèric de Montjuïc), junt amb la Fundació ECOM i la Fundació ONCE, dues entitats representatives del món de la discapacitat, que en reforcen el perfil social.
La Fundació TMB, com a entitat sense ànim de lucre, pretén assumir un paper destacat en la promoció del transport públic i els valors culturals, ambientals i socials que hi estan associats. Entre les activitats que portarà a terme hi haurà les relacionades amb l’inventari, conservació i protecció dels béns del patrimoni històric i cultural de l’empresa, del qual formen part més de 60 vehicles que han prestat servei a Barcelona des de finals del segle XIX fins a principis del XXI, i que ara passen a ser propietat de la fundació.
A més, la Fundació TMB organitzarà activitats culturals i de formació, cursos, seminaris o congressos; fomentarà la recerca sobre el transport públic col·lectiu, i en especial sobre millores ambientals que s’hi puguin incorporar; editarà publicacions, concedirà beques i farà tota mena d’iniciatives en la línia de promoure un transport públic accessible a tothom en el marc d’una cultura de la mobilitat sostenible.
Barcelona, 22 de juliol de 2010