Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
El LLOP
N9
N9

Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?

Post by El LLOP »

Nota de l'administració: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... &sk=t&sd=a

metring wrote:Es podrien fer servir les restes de les cotxeres com a petit museu?
Petit museu? l'espai que queda de l'antic accés a la cotxera és més llarg que una andana d'estació. Potser hi hauran uns 200 metres (sense contar l'espai que ocupava l'antic elevador). Allí si que es podria fer una bona exposició amb el 300 exposat allà permanenment, preparat i amb accés a vies per fer circulacions quan convingui. Però estem parlant de molts € € € € € € € € € € € € € €.
El LLOP
N9
N9

Re: Metro Madrid tendrá en 2007 museo en la estación de Chamberí

Post by El LLOP »

jo trobo que la política si que hi és molt implicada. Una empresa de metro que té les oficines centrals a un lloc on no hi arriva el metro (i l'autobus quasi tampoc), on els seus gestors (els polítics) no ténen ni P*** Idea del que és, i no el fan servir (cotxe d'empresa/oficial) ja m'explicaras a mí quina sensibilitat històrica poden tenir. Tots el canvis que poguin revertir en vots (trens nous, estacions re"decorades", línies més llargues d'europa, etc) endavant, i de l'història que se'n preocupi el que vingui darrera.
Jo no dic que no s'haguin de canviar els trens, el problema es la forma. Si es retira una sèrie de trens el mínim que es fa es anunciar-ho com van fer amb els 300 i fer un volta d'honor almenys, no amb nocturnitat i premeditació com els 1000.
Si l'estació s'ha de reformar, es reforma pero amb una mica de gust, conservant elements antics i resaltant-los, no folrant l'estació de pannells prefabricats sense cap gràcia. Però es veu que a la Barcelona Megafashion, lo antic fa pudor.
Em sembla que m'explicat, no?
Alemany
N7
N7

Post by Alemany »

El LLOP wrote:jo trobo que la política si que hi és molt implicada. Una empresa de metro que té les oficines centrals a un lloc on no hi arriva el metro (i l'autobus quasi tampoc), on els seus gestors (els polítics) no ténen ni P*** Idea del que és, i no el fan servir (cotxe d'empresa/oficial) ja m'explicaras a mí quina sensibilitat històrica poden tenir. Tots el canvis que poguin revertir en vots (trens nous, estacions re"decorades", línies més llargues d'europa, etc) endavant, i de l'història que se'n preocupi el que vingui darrera.
Jo no dic que no s'haguin de canviar els trens, el problema es la forma. Si es retira una sèrie de trens el mínim que es fa es anunciar-ho com van fer amb els 300 i fer un volta d'honor almenys, no amb nocturnitat i premeditació com els 1000.
Si l'estació s'ha de reformar, es reforma pero amb una mica de gust, conservant elements antics i resaltant-los, no folrant l'estació de pannells prefabricats sense cap gràcia. Però es veu que a la Barcelona Megafashion, lo antic fa pudor.
Em sembla que m'explicat, no?
Clar com l'aigua, i completament d'acord. Suposo que és una de les lacres de que l'empresa estigui participada (o controlada) municipalment. Caldria no implicar en el comiat d'una sèrie retirada de vehicles o en la inauguració d'unja nova, cap premeditació politica, ni en benefici de l'actual, ni en detriment de l'antiga, o viceversa. És tan senzill com un acte "d'agraïment" o de nostàlgia, o de record per aquells vehicles que han funcionat al nostre servei. És el que han fet a Madrid amb Chamberí.

Lo de la Barcelona Mega Moderna està bé fins a cert punt, però des de fa anys ha derivat a unes actuacions al servei del turisme que no només esborren el passat sinó que transformen el present, i a tots els nivells. Només cal veure la substitució dels comerços clàssics de Ciutat Vella per botigues de barrets mexicans i dracs de Gaudí, locals d'entrepans de plàstic i falses tavernes basques. Tal i com "algú" va considerar que les baranes de Liceu eren inadequades al costat d'unes assèptiques d'inox i vidre, a cap dissenyador municipal se li ha acudit dir res de l'horrible gratacels de les oficines de l'ajuntament que hi ha a la pl. St. Miquel. Això si, després de funcionar durant més de quaranta anys seria una barbaritat enderrocar-lo. És tan dificil buscar un terme mitjà??

Perdó per haver-me desviat lleugerament del tema, però considero que és un assumpte que cau pel seu propi pes i que amb tantes explicacions fem una mica el burret (inclós jo mateix) intentant demostrar una cosa que és més que evident.
Què és alló??
metring
Administrador

Post by metring »

Sobre el que deia El LLOP de l'elevador de Lesseps, apa que no estaria bé fer visites allà, accedint des d'una boca prop de la biblioteca Jaume Fuster, per idees que no quedi, i tampoc crec que fos tant complicat i car!
El LLOP
N9
N9

Post by El LLOP »

metring wrote:Sobre el que deia El LLOP de l'elevador de Lesseps, apa que no estaria bé fer visites allà, accedint des d'una boca prop de la biblioteca Jaume Fuster, per idees que no quedi, i tampoc crec que fos tant complicat i car!
o des de la mateixa andana de l'estació en direcció a la maniobra, i així no s'haurien de demanar permisos a ningú.
Miquel
Administrador

Post by Miquel »

Home, sha de demanar permís al CCM per vaixar a la zona de vies :) :) .
Pero fer un museu allà.., desconec com es pero és com un túnel no? (El Llop, no tindràs un fotos per saber com és?)
Crec que al Triangle, ja està bé, al magatzem on ho guarden tot, i a més hi han vies, i el 300 pot entrar i sortir.
Només cal adequar-ho i amagar tot el material mitg destruit que també hi es, i aixó a TMB se li dona de conya.
El metro de Barcelona amb motoristes!
El LLOP
N9
N9

Post by El LLOP »

Miquel wrote:Home, sha de demanar permís al CCM per vaixar a la zona de vies :) :) .
Pero fer un museu allà.., desconec com es pero és com un túnel no? (El Llop, no tindràs un fotos per saber com és?)
Crec que al Triangle, ja està bé, al magatzem on ho guarden tot, i a més hi han vies, i el 300 pot entrar i sortir.
Només cal adequar-ho i amagar tot el material mitg destruit que també hi es, i aixó a TMB se li dona de conya.
si es fa un accés des de l'hastial de l'estació a la via de l'apartador (tot ben senyalitzat, delimitat i separat de la zona de vies generals) no s'ha de demanar permís a ningú. I sí, és un túnel, que ben il.luminat es més espectacular que unes cotxeres i a més, aquí també hi ha via i el 300 tindria accés a via general com ho feia antigament. I de lloc n'hi ha per donar i vendre.

Image

la foto està feta des de l'antiga porta de cotxeres (fins arrivar al fons encara queden potser 100 metres). A l'esquerra queda el túnel d'accés a l'antic elevador i el túnel de la dreta és el que dona a la via general però encara hi han 200 metres per arrivar-hi. Perdoneu la qualitat de la foto.
foronda 141
N8
N8

Post by foronda 141 »

Perdona pro no entec lo que vols dir amb lo de faltan 200 metres per arrrivar. ¿Per arrivar on?

Jo entec aquesta foto feta desde l'estació de Lesseps, on hi ha la via general de la dreta en direcció Vallcarca, i el tunel de l'esquerra, ja sense vía que anava a l'antic elevador.
¿Es aixi?

Dubtes que m'agradaria que em contestesis:
¿Quina longitut aproximada te el tunel que va al elevador?
La entrada es feia per una sola vía, pro, ¿mes endevant hi han mes vias, alguna altre instalació soterranea, etc.?

I donar-te las gràcies per las magníficas fotos que ens permeten veure tots aquets llocs que els frikis metreros estaríam encantats de anar, pro no estem autoritzats.

Salutacions.
El LLOP
N9
N9

Post by El LLOP »

No, la foto està pressa des d'on antigament estava la porta de cotxeres de Lesseps. És a dir: des d'on està feta la foto, falten 200 metres per arrivar a la via general de la L3 i l'estació de Lesseps. Les vies que es veuen a la foto no són la via1 ni la via 2 sinó les vies que hi han al túnel que neix a l'esquerra de l'estació de Lesseps.
Per arrivar a l'elevador s'havia d'entrar a l'apartador, fer el canvi d'agulles i entar al túnel de l'esquerra que es veu aquí. El túnel de l'elevador tindrà una longuitud d'uns cent metres (incluit l'elevador).

A veure, la següent foto està feta des de més enrera (o sigui més lluny de l'estació) que l'altre. En aquesta via única estava situada la porta de cotxeres. Posseu-vos en situació: tal com està la foto, baixant cap a l'esquerra via cap a l'elevador, seguint la via a 200 metres la via general i l'estació de Lesseps.

Image

Espero que ara s'entengui.
Rodalíes
N6
N6

Post by Rodalíes »

Lo que me imaginaba. Un antiguo fondo de saco que de cara al futuro podría ser de muy alta utilidad... para traspasar trenes (en caso necesario) entre la L3 y la futura L9...
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
foronda 141
N8
N8

Post by foronda 141 »

O sigui, a veure si hi entes be:

Desde el tunel de vía única a Lesseps amb conexió a la via general, mes endevant hi había una agulla i petit tram amb dues vias:
Despres de alguns metres de vía doble, la esquerra es desviava per un tunel de uns 100 metres fins l'elevador a las cotxeres exteriors.
La via de la dreta seguía per un tunel de uns 200 metres i moría en un cul de sac. Per com es veu a la foto, aquest tram el tunel sembla tenir l'amplada necesaria per poder tenir dues vias, pro nomes n'hi había una.

Es aixi?

Salutacions.
El LLOP
N9
N9

Post by El LLOP »

a veure, l'esquema de l'apartador de Lesseps ve a ser així (sento la qualitat):
esquema lesseps.JPG
esquema lesseps.JPG (25.57 KiB) Viewed 5427 times
Alemany
N7
N7

Post by Alemany »

Moltes gràcies pels aclariments i les fotos, ara jo també ho veig clar. És evident que es tracta d'un espai completament "inutil" pel que respecta al funcionament actual del servei.
Què és alló??
metring
Administrador

Post by metring »

Si, però en pla exposició, i mostrar com era l'ascensor, una cosa avançada per la seva època, s'hi podria treure partit.
Alemany
N7
N7

Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?

Post by Alemany »

Per això mateix ho dic, o millor dit us doc la raó perquè ja ho heu dit abans. Ja sé que s'haurà dit abans o que molts ho heu pensat però no m'ho callo. És una llàstima que es desprenguin d'instal·lacions com Lutxana, Llevant, Lesseps per fer rendir els terrenys, enlloc d'haver dedicat al menys un d'aquests espais per a totes aquestes galindaines que ara ens porten de corcoll. Primer el lloc, i després organitzar el museu. La casa no es pot començar pel sostre, i fins que no hi hagi lloc, les poques coses que hi ha aniràn destorbant. A excepció feta, és clar, que com a Madrid aprofitin els espais buits per penjar trens. Per exemple, el macrovestíbul d'Universitat? :x

Us passo una foto curiosa que vaig fer al metro de Glasgow com una opció semblant, encara que menys honrosa i que no m'acaba de fer el pes, però és algo. Malgrat tot, allà disposen de diversos museus i un en especial dedicat al transport en general al qual es poden tobar tramvies, troleibusos, cotxes, prototips, ambulàncies, bicicletes, motos, carrosses funeràries i de circ, a més de tots els elements relacionats o reconstruccions d'espais per ambientar la peça.
Attachments
buchanan street.JPG
(59.72 KiB) Downloaded 862 times
Què és alló??
metring
Administrador

Post by metring »

Coi, si l'han tallat longitudinalment, a lo llonganissa!!!!! :aaa :mmm
TramviaBlau
N6
N6

Post by TramviaBlau »

En aquest planol de l´ajuntament es veu millor la configuració de la que parla el llop----unes fotos genials per cert

http://www.bcn.es/cgi-guia/picclient?Se ... &filename=

...suposo que la part del tunel cap a on era l´elevador no sera practicable no???...tinc curiositat per saber si queden restes de les guies o cualsevol altre cosa---em sembla que la sala de lectura de la biblioteca de Lesseps hi queda a sobre just del pou....
foronda 141
N8
N8

Post by foronda 141 »

Moltees gracies a El Llop i a TramviaBlau, ara ja ho entenc perfectament.
El LLOP
N9
N9

Post by El LLOP »

TramviaBlau wrote:En aquest planol de l´ajuntament es veu millor la configuració de la que parla el llop----unes fotos genials per cert

http://www.bcn.es/cgi-guia/picclient?Se ... &filename=

...suposo que la part del tunel cap a on era l´elevador no sera practicable no???...tinc curiositat per saber si queden restes de les guies o cualsevol altre cosa---em sembla que la sala de lectura de la biblioteca de Lesseps hi queda a sobre just del pou....

sí, queden les politjes, els cables, les restes de la fusta de l'elevador, les guies, etc... i caqueta, molta caqueta. :'(
Alemany
N7
N7

Post by Alemany »

Si més no, tenia que ser curiós veure'l funcionar...

He rectificat el missatge per modificar la foto i deixar clar que es tracta de dues instantànies en una, a on es veu el mateix cotxe a l'elevador en dues posicions diferents, per deixar veure el funcionament del mateix. Per cert, tampoc havia dit abans que la foto correspon a l'any 1970.
Attachments
lesseps 1970.jpg
(56.53 KiB) Downloaded 656 times
Last edited by Alemany on Sunday 30/08/2009 2:12, edited 1 time in total.
Què és alló??
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”