Antiga fàbrica Seat, per a equipaments

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Antiga fàbrica Seat, per a equipaments

Post by metring »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ments.html

Un antic espai de la Seat a la Zona Franca es transformarà en una illa d'equipaments

Als terrenys, situats al carrer Energia, s'hi faran un camp de futbol, un poliesportiu i una residència
11/07/09 02:00 - Barcelona - francesc espiga


L'Ajuntament de Barcelona ja té pràcticament bastida una operació urbanística que implicarà reconvertir un antic complex esportiu de la Seat al carrer Energia, al barri de la Marina, en un nova àrea d'equipaments públics. Un d'ells serà un camp de futbol oficial, on es traslladaran provisionalment els equips que ara juguen a La Magòria, i que no serà enderrocat a mig termini a diferència del que s'havia projectat inicialment. A més, també es construirà un pavelló, una residència per a la gent gran, un aparcament subterrani o una pista poliesportiva. Les obres no tenen de moment ni pressupost ni calendari, però es podrien iniciar el 2010.

El projecte era doblement esperat. Per una banda, pels veïns i entitats de la Marina, ja que es tracta d'un territori històricament necessitat d'equipaments. Igualment els sis clubs de futbol que actualment juguen a La Magòria, entre ells, la Unió esportiva Sants o la Societat Esportiva Mercat Nou Magòria, també esperen amb candeletes que es concreti l'operació. No en va, el nou camp que es construirà al carrer Energia serà on competiran temporalment mentre es du a terme l'ambiciosa remodelació que està previst dur a terme, encara sense data, a les històriques instal·lacions de la Bordeta.

El projecte presenta una novetat molt significativa, ja que inicialment no es preveia la possibilitat que s'hi poguessin encaixar tants equipaments. Davant d'això, la primera idea que es va posar sobre la taula era construir-hi únicament el camp de futbol, amb caràcter però provisional. Tant bon punt s'hagués enllestit la reforma de La Magòria i els sis equips hi haguessin tornat, el plantejament era enderrocar el camp d'Energia i fer-hi una residència per a la gent gran i un poliesportiu, dues actuacions incloses en el pla d'actuació del districte (PAD). «No volíem deixar com a definitiu el camp, si això hagués hipotecat els altres equipaments», declara la regidora de Sants-Montjuïc, Imma Moraleda. Aquesta solució va aixecar crítiques des del primer moment que es va posar sobre la taula, per tot el que implica fer una inversió pública per haver de tirar-la a terra al cap de només uns anys.

Al final, però, no hi haurà motiu possible de polèmica, ja que la distribució dels espais projectada permetrà encabir-ho tot. A un dels extrems s'hi farà el nou camp de futbol, de 7.294 m² de superfície, una zona per a la pràctica de la petanca (962 m²) i una pista poliesportiva (1.242 m²). Tot plegat, més un petit espai que funcionarà com una plaça, formarà el primer bloc de l'illa, que se separarà de l'altre gràcies a un nou vial que, de facto, serà una prolongació del carrer del Coure. A l'altre extrem es on s'aixecarà el pavelló poliesportiu –amb piscina inclosa– (2.916 m²) i la residència i centre de dia per a la gent gran (972 m²). L'operació es tanca amb la construcció d'un aparcament subterrani, i l'ampliació de les instal·lacions del CEIP Ramon Casas. En un exercici prodigiós de planejament, tot això encaixa.

A hores d'ara no hi ha calendaris d'actuació, ja que encara s'han de redactar els projectes i tramitar-los. L'única data, orientativa, que es formula és el primer trimestre del 2010 com a inici de les obres. Tampoc hi ha pressupost, però el camp de futbol sol ja costarà 900.000 euros que pagarà la Generalitat, que també es farà càrrec de fer la residència. Això sí, els treballs de neteja del solar ja estan en marxa.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Antiga fàbrica Seat, per a equipaments

Post by canalcole »

Doncs està molt bé :D , ja que ahir, vaig passar i dòna pena, molta pena... :(
Això ho haurien de fer a tots els llocs que estiguin així, perquè deixar que es pudreixin, no és una bona solució. :nono
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Antiga fàbrica Seat, per a equipaments

Post by metring »

El que passa és que queda una mica apartat del transport públic, no trobeu?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Les previsions deien una altra cosa

Post by Guigui »

Però no fa cinc anys que hi passa la L9? :twisted:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Però en què quedem???

Post by metring »

:nose Que algú m'ho expliqui, si estem parlant del mateix lloc o no, estic despistada, o què passa?? :x

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

La Zona Franca serà un gran plató de cinema

publicat el 17/07/2009 a les 15:24 h. Meritxell Doncel

Hereu: "És un projecte obert a tothom que hi vulgui participar"

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha signat un conveni de col·laboració amb diverses empreses audiovisuals i el Consorci de la Zona Franca per impulsar la creació del Parc Audiovisual de Barcelona, que vol convertir-se en un referent de la indústria cinematogràfica i contribuir a la identificació de Barcelona com a ciutat audiovisual arreu del món.

Hereu ha explicat que Barcelona "no parteix de zero" en aquest camp i que l'Ajuntament té "l'ambició de convertir Barcelona en capital del cinema i de l'audiovisual".

De fet, a la nostra ciutat ja s'havien desenvolupat prèviament iniciatives que apuntaven a aquests objectius, entre elles Barcelona plató, el desenvolupament del Campus de l'Audiovisual a Cal Aranyó i el desenvolupament del 22@ com a districte acollidor del sector audiovisual.

Ara, però, es fa un pas més. La idea és atraure en aquest espai físic, delimitat pels antics terrenys que ocupava Seat a la Zona Franca, activitat empresarial en el terreny audiovisual.

Una nova indústria a la ciutat

"La idea és configurar una factoria que permeti resoldre alguns dels dèficits estructurals que encara tenim", ha dit el conseller delegat de RBA Audiovisual, Ferran Mascarell.

"Aquest és el tret de sortida a una nova indústria a la nostra ciutat", ha afegit l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que ha assegurat que vol que la seva ciutat "sigui capital de la creativitat".

El Consorci de la Zona Franca executarà el projecte

El Consorci de la Zona Franca de Barcelona serà l'òrgan encarregat d'elaborar el projecte i posar els mitjans humans i econòmics necessaris.

Així mateix, la supervisió del procés de definició del Pla Director es farà a través d'una comissió formada per tres representants de l'Ajuntament, tres del Consorci de la Zona Franca i quatre de les empreses promotores del projecte.

"Comencem la transformació del polígon industrial de la Zona Franca per convertir-lo en un pol de creativitat, en un espai per a les empreses audiovisuals", ha explicat el vice president del Consorci de la Zona Franca, Manuel Royes, que ha avançat que es tracta d'un projecte molt ambiciós econòmicament parlant.

"Tan sols la recuperació de 50 hectàries han costat 140 milions d'euros", ha dit.

Empreses audiovisuals del projecte

El projecte Zona Audiovisual de Barcelona a l'antiga Zona Franca, document bàsic per treballar en el pla del Parc Audiovisual de Barcelona, està elaborat per l'empresa RBA en col·laboració amb les empreses Gestmusic, Benecé Producción SL, Diagonal TV SA, Oberon Cinematográfica SA, D'Ocon Films, Lavínia, Fílmax, In Vitro Films, Arriska Films, Focus i Cromosoma.

L'alcalde, però, ha explicat que es tracta d'un projecte "obert a tothom que hi vulgui participar".
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Però en què quedem???

Post by wefer »

metring wrote::nose Que algú m'ho expliqui, si estem parlant del mateix lloc o no, estic despistada, o què passa?? :x
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
La Zona Franca serà un gran plató de cinema
No li veig el problema.
Són projectes. Avui en treuen un, demà un altre, i d'aquí a dues setmanes un altre. Per cadascun, fins i tot és possible que algú faci un estudi que costarà 17.999 euros, que (crec) és el màxim que es pot assignar "a dit" sense necessitat de concurs (i si no, es fa un concurs amb unes bases que només compleixi l'empresa que interessi i punt).

Mentrestant, a la SEAT de veritat, li queden tres telenotícies... i així anar fent.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Antiga fàbrica Seat, per a equipaments

Post by automotorserie 436 »

Me parece una idea acertada dotar de equipamientos a la zona franca. Pero yo voy más allá, mi pregunta es, ¿quiere decir esto que a medio plazo será una zona residencial la zona franca?...De ser así dentro de 20 años, quizás alguno más, auqello se llenará de pisos y el viaducto de la L9 molestará a los vecinitos de la zona en cuestión, por lo que deberá soterrarse... :bleah
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
joarló88
N4
N4
Posts: 71
Joined: Sunday 18/01/2009 22:25

Re: Antiga fàbrica Seat, per a equipaments

Post by joarló88 »

I aleshores, quan vulguin soterrar-ho, com que em sembla que hi ha coses xungues [o tubs de gas o, directament, aigua -nivell freàtic i tal] i per això ho fan en viaducte, sorgirà un col·lectiu "L9 per la muntanya" i tal... :x
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Antiga fàbrica Seat, per a equipaments

Post by wefer »

automotorserie 436 wrote:dentro de 20 años, quizás alguno más, auqello se llenará de pisos y el viaducto de la L9 molestará a los vecinitos de la zona en cuestión, por lo que deberá soterrarse... :bleah
Evidentment, no ho dubtis ni un moment.
I quan calgui fer el soterrament, el polític de torn tornarà a cobrar un altre 3%. I així anar fent, muntant i desmuntant...
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Antiga fàbrica Seat, per a equipaments

Post by m.h.t. »

wefer wrote:
automotorserie 436 wrote:dentro de 20 años, quizás alguno más, auqello se llenará de pisos y el viaducto de la L9 molestará a los vecinitos de la zona en cuestión, por lo que deberá soterrarse... :bleah
Evidentment, no ho dubtis ni un moment.
I quan calgui fer el soterrament, el polític de torn tornarà a cobrar un altre 3%. I així anar fent, muntant i desmuntant...
No, home, no. Faràn un calaix de ciment, com a Sants. :riure
Salvem l'Estació de França!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Antiga fàbrica Seat, per a equipaments

Post by metring »

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/04/ ... demanaven/

Els veïns de Sant Cristòfor tindran el poliesportiu que demanaven

Actualitzat el 26.04.2013 a les 12:54 Jessica Moreno / Àlex Rufí

S'acosten canvis al solar on hi havia l'antic poliesportiu de la Seat. Un acord entre el Partit Popular i Convergència i Unió per desbloquejar sis milions d'euros tornaran l'activitat esportiva a Sant Cristòfor i milloraran diversos equipaments esportius de tota la ciutat. D'aquest pressupost, més de tres milions aniran destinats a construir el futur poliesportiu del carrer de l'Energia.

Són unes instal·lacions molt esperades pels veïns i els comerciants de la zona, que ja pensen com milloraran els seus negocis quan l’equipament comenci a funcionar. Després d’incloure la construcció del poliesportiu dues vegades al Pla d’actuació municipal, aquesta vegada tirarà endavant. Aquest any l’Ajuntament invertirà gairebé 100.000 euros per redactar-ne el projecte entre 2014 i 2015, i gairebé tres per fer les obres.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”