La L4, a Sagrera meridiana el 2013
La L4, a Sagrera meridiana el 2013
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
La L-4 arribarà el 2013 al complex de Sagrera Meridiana
1. • La Generalitat desbloqueja 316 metres de túnel encara per construir des de la Pau
2. • L'estació de Santander cobrirà els 11.600 nous pisos de la Verneda i Prim
RAMON COMORERA
BARCELONA
A rebuf de l'avanç de la gegantina L-9, el tram de túnel que prolongarà la L-4 del final de línia actual de la Pau fins a Sagrera Meridiana està gairebé tot perforat des de ja fa un any. Per donar continuïtat a la galeria falten tan sols 316 metres de connexió, l'11% d'un total de 2,7 quilòmetres, que s'excavaran entre el carrer de Santander i la Via Trajana. La Conselleria d'Obres Públiques ha desbloquejat ara el pla iniciant el compte enrere per redactar el projecte constructiu i poder dur a terme les tasques. L'objectiu és que els combois de la línia groga arribin a la Meridiana d'aquí a quatre anys, el 2013.
L'operació és especialment complexa, com també ho va ser tot el disseny dels dos túnels paral.lels (L-9 costat muntanya i L-4 costat mar) i el pas creuat de les dues tuneladores de la L-9 (procedents de Santa Coloma i Badalona) que els van executar. La zona s'ha convertit en un autèntic laberint ferroviari a causa de l'existència de vies de nou serveis diferents: L-1, L-4, L-5, L-9, Rodalies, mitjana i llarga distància, AVE i accessos als tallers i cotxeres del metro del Triangle Ferroviari.
EXTRACCIÓ DE TERRES
El túnel de la L-4 ja excavat l'utilitzarà, previsiblement fins al mateix 2013, la L-9 a partir de la seva estrena de principis del 2010 en aquest punt, ja que la galeria pròpia d'aquesta línia fins al pou de cruïlla d'Onze de Setembre s'haurà de destinar a l'extracció de terres del tram Sagrera-Mandri, l'excavació del qual començarà en uns mesos, segons Obres Públiques.
El projecte, del concurs de redacció del qual es van obrir pliques dijous passat amb 25 empreses en competició, inclourà juntament amb els 316 metres de túnel, la col.locació de les vies i l'electrificació de tota la prolongació, instal.lacions per on la L-9 circularà de préstec almenys durant tres anys. L'estudi informatiu ja aprovat i partint del qual es redactarà el projecte final fixa en 138 milions el cost de l'ampliació i en 32 mesos el temps per executar-la. Una tercera part de la longitud del túnel de connexió correspondrà a les andanes de la nova estació de Santander. Les estructures de les altres dues parades, Sagrera AVE i Sagrera Meridiana, es van fer al perforar la galeria.
El túnel es construirà a cel obert entre murs pantalla de 0,8 metres de gruix a través d'una zona ocupada ara per tres finques amb naus industrials que s'hauran d'expropiar i que no podran continuar amb la seva activitat. Una d'elles té uns grans dipòsits subterranis que serà necessari desmantellar. El desviament de serveis, una canonada d'aigua, un col.lector i una galeria de cables elèctrics, tampoc serà fàcil. Aquests treballs requeriran parar tot el projecte gairebé la meitat del temps previst.
Un altre aspecte que complica encara més l'obra és haver de crear una zona de transició entre dos tipus diferents de túnel: el convencional amb vies paral.leles al mateix nivell de la cua de maniobres del final de la L-4, després de la Pau, i el de dues vies superposades en pisos de la L-9 al nou túnel més ample excavat de la Via Trajana a la Meridiana.
14.000 PASSATGERS AL DIA
S'estima que aquesta prolongació de la L-4 tindrà una afluència diària de 14.000 viatgers. L'estació de Santander se situarà enmig de la zona industrial de 580.000 metres quadrats de la Verneda Industrial i del Torrent de l'Estadella que l'ajuntament va aprovar requalificar l'estiu passat per aixecar un nou barri de 8.300 vivendes.
El trencaclosques urbanístic d'aquesta part de la Sagrera amb la macroestació de l'AVE i el Triangle Ferroviari es completa amb el pla Sector Prim, aprovat a l'octubre per fer 3.300 pisos en un espai desordenat i ocupat per empreses amb instal.lacions obsoletes.
La L-4 arribarà el 2013 al complex de Sagrera Meridiana
1. • La Generalitat desbloqueja 316 metres de túnel encara per construir des de la Pau
2. • L'estació de Santander cobrirà els 11.600 nous pisos de la Verneda i Prim
RAMON COMORERA
BARCELONA
A rebuf de l'avanç de la gegantina L-9, el tram de túnel que prolongarà la L-4 del final de línia actual de la Pau fins a Sagrera Meridiana està gairebé tot perforat des de ja fa un any. Per donar continuïtat a la galeria falten tan sols 316 metres de connexió, l'11% d'un total de 2,7 quilòmetres, que s'excavaran entre el carrer de Santander i la Via Trajana. La Conselleria d'Obres Públiques ha desbloquejat ara el pla iniciant el compte enrere per redactar el projecte constructiu i poder dur a terme les tasques. L'objectiu és que els combois de la línia groga arribin a la Meridiana d'aquí a quatre anys, el 2013.
L'operació és especialment complexa, com també ho va ser tot el disseny dels dos túnels paral.lels (L-9 costat muntanya i L-4 costat mar) i el pas creuat de les dues tuneladores de la L-9 (procedents de Santa Coloma i Badalona) que els van executar. La zona s'ha convertit en un autèntic laberint ferroviari a causa de l'existència de vies de nou serveis diferents: L-1, L-4, L-5, L-9, Rodalies, mitjana i llarga distància, AVE i accessos als tallers i cotxeres del metro del Triangle Ferroviari.
EXTRACCIÓ DE TERRES
El túnel de la L-4 ja excavat l'utilitzarà, previsiblement fins al mateix 2013, la L-9 a partir de la seva estrena de principis del 2010 en aquest punt, ja que la galeria pròpia d'aquesta línia fins al pou de cruïlla d'Onze de Setembre s'haurà de destinar a l'extracció de terres del tram Sagrera-Mandri, l'excavació del qual començarà en uns mesos, segons Obres Públiques.
El projecte, del concurs de redacció del qual es van obrir pliques dijous passat amb 25 empreses en competició, inclourà juntament amb els 316 metres de túnel, la col.locació de les vies i l'electrificació de tota la prolongació, instal.lacions per on la L-9 circularà de préstec almenys durant tres anys. L'estudi informatiu ja aprovat i partint del qual es redactarà el projecte final fixa en 138 milions el cost de l'ampliació i en 32 mesos el temps per executar-la. Una tercera part de la longitud del túnel de connexió correspondrà a les andanes de la nova estació de Santander. Les estructures de les altres dues parades, Sagrera AVE i Sagrera Meridiana, es van fer al perforar la galeria.
El túnel es construirà a cel obert entre murs pantalla de 0,8 metres de gruix a través d'una zona ocupada ara per tres finques amb naus industrials que s'hauran d'expropiar i que no podran continuar amb la seva activitat. Una d'elles té uns grans dipòsits subterranis que serà necessari desmantellar. El desviament de serveis, una canonada d'aigua, un col.lector i una galeria de cables elèctrics, tampoc serà fàcil. Aquests treballs requeriran parar tot el projecte gairebé la meitat del temps previst.
Un altre aspecte que complica encara més l'obra és haver de crear una zona de transició entre dos tipus diferents de túnel: el convencional amb vies paral.leles al mateix nivell de la cua de maniobres del final de la L-4, després de la Pau, i el de dues vies superposades en pisos de la L-9 al nou túnel més ample excavat de la Via Trajana a la Meridiana.
14.000 PASSATGERS AL DIA
S'estima que aquesta prolongació de la L-4 tindrà una afluència diària de 14.000 viatgers. L'estació de Santander se situarà enmig de la zona industrial de 580.000 metres quadrats de la Verneda Industrial i del Torrent de l'Estadella que l'ajuntament va aprovar requalificar l'estiu passat per aixecar un nou barri de 8.300 vivendes.
El trencaclosques urbanístic d'aquesta part de la Sagrera amb la macroestació de l'AVE i el Triangle Ferroviari es completa amb el pla Sector Prim, aprovat a l'octubre per fer 3.300 pisos en un espai desordenat i ocupat per empreses amb instal.lacions obsoletes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sagrera "AVE"?
M'estic resignant a que l'actual estació de Sagrera es passarà a dir "Sagrera Meridiana", però dir de l'altra "Sagrera AVE", amb referència a un nom comercial d'un servei que en tindrà, pel cap baix, dos més d'iguals prestacions, és una cosa per la qual no passo.Les estructures de les altres dues parades, Sagrera AVE i Sagrera Meridiana, es van fer al perforar la galeria.
Espero que no passi d'una llicència periodística més. I ja en van...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
Això de que la L9 passi "provisionalment" pel tram de la L4 m'ensumo que es convertirà en un review d'Horta-Sagrada Familia...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
Així que quatre anys per a fer 316 metres. Ahà...
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
Que l'L4 arribi a Sagrera d'aquí a 4 anys no vol dir que es tardi 4 anys per fer 316 metres...Busman wrote:Així que quatre anys per a fer 316 metres. Ahà...
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
Home, qui sap, si volen un altre récord en temps de construcció, mentrestant Pep Ventura-Badalona/anys i panys per 700 m.victorcasta wrote:Que l'L4 arribi a Sagrera d'aquí a 4 anys no vol dir que es tardi 4 anys per fer 316 metres...Busman wrote:Així que quatre anys per a fer 316 metres. Ahà...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
De La Vanguardia en paper:
EL GRAN NUDO DEL METRO
La Generalitat ultima el proyecto para acabar el tramo La Pau-La Sagrera
El medio kilómetro que le falta a la L4
Ó. MUÑOZ - Barcelona
Otro proyecto de metro del área del Besòs, la prolongación de la línea 4 entre La Pau y La Sagrera, avanza, al menos sobre el papel. La Generalitat ultima el estudio informativo que incluye, como elementos más destacados, el medio kilómetro de trazado que queda por ejecutar y la futura estación de Santander, que se ubicará en la calle del mismo nombre a la altura de Ca n´Oliva. Las obras se ejecutarán a cielo abierto.
Todavía no hay calendario para esta actuación. En todo caso, debe tenerse en cuenta que no se prevé que entre en servicio hasta que el tramo central de la L9 esté listo y se libere el túnel de la L4 que la línea naranja usará provisionalmente. Y esto no ocurrirá hasta el 2014.
El trazado de la prolongación de la línea amarilla, que incluirá las estaciones de Santander, Sagrera-TAV y La Sagrera, está en gran parte ejecutado porque se hizo a la par que el de la L9. Por un lado, está la galería ya perforada que arranca en los talleres del Triangle Ferroviari y que tras pasar por el macropozo de Onze de Setembre prosigue junto a la de la L9 hasta La Sagrera. La tuneladora que hizo este tramo está en la plaza Havaneres, donde se le van a cambiar las herramientas de corte para seguir tunelando el tramo central de la L9. En el otro extremo, se aprovechará la cola de maniobras de la L4 situada junto a la estación de La Pau.
Una complejidad de este proyecto es la transición de la configuración clásica de dos vías paralelas - la de la L4 actual-a la de dos vías superpuestas en sendos pisos, la misma que tiene la L9 y que la línea amarilla adoptará en esta prolongación. Este cambio se realizará en el tramo entre Santander y el Triangle Ferroviari. Una vía se elevará con una rampa para ir a buscar el piso superior del túnel ya realizado.
EL GRAN NUDO DEL METRO
La Generalitat ultima el proyecto para acabar el tramo La Pau-La Sagrera
El medio kilómetro que le falta a la L4
Ó. MUÑOZ - Barcelona
Otro proyecto de metro del área del Besòs, la prolongación de la línea 4 entre La Pau y La Sagrera, avanza, al menos sobre el papel. La Generalitat ultima el estudio informativo que incluye, como elementos más destacados, el medio kilómetro de trazado que queda por ejecutar y la futura estación de Santander, que se ubicará en la calle del mismo nombre a la altura de Ca n´Oliva. Las obras se ejecutarán a cielo abierto.
Todavía no hay calendario para esta actuación. En todo caso, debe tenerse en cuenta que no se prevé que entre en servicio hasta que el tramo central de la L9 esté listo y se libere el túnel de la L4 que la línea naranja usará provisionalmente. Y esto no ocurrirá hasta el 2014.
El trazado de la prolongación de la línea amarilla, que incluirá las estaciones de Santander, Sagrera-TAV y La Sagrera, está en gran parte ejecutado porque se hizo a la par que el de la L9. Por un lado, está la galería ya perforada que arranca en los talleres del Triangle Ferroviari y que tras pasar por el macropozo de Onze de Setembre prosigue junto a la de la L9 hasta La Sagrera. La tuneladora que hizo este tramo está en la plaza Havaneres, donde se le van a cambiar las herramientas de corte para seguir tunelando el tramo central de la L9. En el otro extremo, se aprovechará la cola de maniobras de la L4 situada junto a la estación de La Pau.
Una complejidad de este proyecto es la transición de la configuración clásica de dos vías paralelas - la de la L4 actual-a la de dos vías superpuestas en sendos pisos, la misma que tiene la L9 y que la línea amarilla adoptará en esta prolongación. Este cambio se realizará en el tramo entre Santander y el Triangle Ferroviari. Una vía se elevará con una rampa para ir a buscar el piso superior del túnel ya realizado.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
Solucions temporals... no cal recordar altres exemples al suburbà barceloní.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
No crec que aquest cop passi com amb la L2, la L9 s'ha de continuar, i l'única manera d'ampliar-la es amb el túnel que començaràn a tunelar quan acabin de cambiar el capçal de la tuneladora que es troba a la xapussa de la plaça Havaneres.cristian26 wrote:Solucions temporals... no cal recordar altres exemples al suburbà barceloní.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Acabar el cargol
Ara ja només caldrà perllongar la L4 de la Sagrera al Guinardó per a completar el nyap que és aquella línia. Així, els trens sortiran de Trinitat Nova per a no tornar-hi mai més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Acabar el cargol
Guigui wrote:Ara ja només caldrà perllongar la L4 de la Sagrera al Guinardó per a completar el nyap que és aquella línia. Així, els trens sortiran de Trinitat Nova per a no tornar-hi mai més.
Estaria bé, home!
I els que arribéssin a Trinitat Nova, d´on provindrien?
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Acabar el cargol
Ampliació de la L11 fins a Guinardó.437.001 wrote:Guigui wrote:Ara ja només caldrà perllongar la L4 de la Sagrera al Guinardó per a completar el nyap que és aquella línia. Així, els trens sortiran de Trinitat Nova per a no tornar-hi mai més.
Estaria bé, home!
I els que arribéssin a Trinitat Nova, d´on provindrien?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
Al cap i a la fí, aquesta era la primera idea de la línia 4, un circuit tancat, una anella, segons el pla de metros de 1968. Home, la línia 11 fins a l'intercanviador del Guinardo, doncs sí, perqué no. Ara amb trens cada tres minuts, no com ara la línia 11, i un cop modificat el cuc, fer-lo arribar fins Cerdanyola-Ripollet, també. Salut.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
Jo crec que la idea de la Generalitat sobre la L4 sempre ha estat aquesta:
- Attachments
-
- l4-futur.jpg (13.98 KiB) Viewed 2987 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
Treu això! no vulguin fer la línia més llarga de europa fent una espiral!wefer wrote:Jo crec que la idea de la Generalitat sobre la L4 sempre ha estat aquesta:
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
L'espiral més llarga d'Europa
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
O la línia 4 de color groc que abans anava fins a Badalona i acava en espiral més llarga d' Europa.
Y la L11 podría ser la línia curta més llarga d' Europa.
Y la L11 podría ser la línia curta més llarga d' Europa.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Re: La L4, a Sagrera meridiana el 2013
O pitjor, la línia de metro en via unica més curta més llarga d´Europa...Busman wrote:O la línia 4 de color groc que abans anava fins a Badalona i acava en espiral més llarga d' Europa.
Y la L11 podría ser la línia curta més llarga d' Europa.