Durant aquestes vacances he pogut visitar aquesta línia, així que us deixo una mica d'informació per si alguna vegada algú va per la zona... que aprofiti i faci una visita a aquest ferrocarril.
El Sauschwänzlebahn és un tren de vapor que circula entre Blumberg i Weisen (Alemanya), tocant la frontera amb Suïssa. Els dies que circula normalment ho fa durant 2 cops, un a les 10 i un altre a les 2 de la tarda (ambdós trajectes anada i tornada), essent el trajecte de tornada a Blumberg el més interessant, ja que la locomotora circula de front.
La línia es va construir entre 1887 i 1890 i va estar en servei fins el 1976. El trajecte entre Blumberg-Zollhaus i Weizen-Bahnhof forma part del "tren-museu" que opera des de 1977. El trajecte és de 25 Km i s'està 1h en recorre'l. A la mateixa estació hi ha un mapa amb els punts recomanats per caçar la composició i en aquests mateixos punts hi trobaràs panells informatius amb fotos històriques:
El bitllet d'anada i tornada costa 15€ i ho recomano a tothom. En un dels dos viatges anar-lo a fotografiar i en l'altre viatjar-hi. No cal reservar els bitllets, pero recomano anar-hi el dia abans i agafar-los, ja que el dia del viatge es formen llargues cues a taquilla... de totes formes, en cas d'haver-hi més gent de la que el tren admet (10 cotxes), poden acoblar-hi un automotor darrere, com va passar el dia que vaig anar-hi. Us deixo amb unes quantes de les fotos que vaig fer:
Podeu trobar més informació a la web oficial (en alemany): http://www.sauschwaenzlebahn.de
Sauschwänzlebahn
Sauschwänzlebahn
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Guigui
- Administrador
Sauschwänzlebahn: el nom
Com a anècdota, la traducció literal de Sauschwänzlebahn al català vindria a ser "Ferrocarril de la cueta de la truja".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sauschwänzlebahn: el nom
Quelcom així havia sentit... el nom li ve degut a que el recorregut que fa te la forma de la cua d'un porc (no exactament, però fa un munt de voltes... En línia recta, entre Blumberg i Weizen hi ha 9 Km, i el trajecte en tren és de 25 Km, així que ja us podeu fer una idea de la de voltes que dona ). Per cert, un dels túnels és helicoïdal.Guigui wrote:Com a anècdota, la traducció literal de Sauschwänzlebahn al català vindria a ser "Ferrocarril de la cueta de la truja".
- BB9200
- N8
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Re: Sauschwänzlebahn
En quin bon estat el mantenen, per l'amor de déu.
Affique commence aux Pyrennes...
Affique commence aux Pyrennes...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Pels que esteu interessats, us deixo amb un "petit" video recull del viatge que vaig fer. Degut a que no es podem posar més e 10 minuts de vídeo, només hi ha part del recorregut de Blumber a Weizen (anada) i les maniobres a ambdues estacions. també he posat una aprt de la tornada corresponent al creuament d'un dels ponts del trajecte (el de la penúltima foto que vaig posar).
Si accediu al vídeo via Youtube el podreu veure en HD i en major resolució:
Si accediu al vídeo via Youtube el podreu veure en HD i en major resolució:
- Trenscat
- N10
És brutal el vídeo i quina qualitat més bona que té, sembla professional 100%! Felicitatsaim wrote:Pels que esteu interessats, us deixo amb un "petit" video recull del viatge que vaig fer. Degut a que no es podem posar més e 10 minuts de vídeo, només hi ha part del recorregut de Blumber a Weizen (anada) i les maniobres a ambdues estacions. també he posat una aprt de la tornada corresponent al creuament d'un dels ponts del trajecte (el de la penúltima foto que vaig posar).
PD: No he afegit musica de fons ni altres edicions d'audio per tal de poder escoltar millor la locomotora, tot i que desgraciadament s'escolta més el vent i la pluja en moltes ocasions...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- cristian26
- N7
Que maco, sembla una maqueta a les fotos i al vídeo de lluny.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.