La 159 lo que es tindria que fer es fusionarla amb la 51, circulant cada 15 minuts.el 1.1.10 ya seran de propiedad de otra empresa o de la misma salen a concurso publico para adjudicación.
las 4 de lidia y la 159 de TMB segun CCOO.
Notícies sobre les linies 80, 83 i 159
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Notícies sobre les linies 80, 83 i 159
He leido esto en el foro de los autobuses:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
A la revista de CC.OO. pels treballadors de TMB bus (TB) fan referència a la notícia.
Aquí està el link del document:
http://www.conc.es/pdf_documents/15%20r ... 0agost.pdf
Per cert, una altra possibilitat de fusió de la 159 podría ser amb la 83, ja que la 159 ja no es podría fusionar amb cap de TMB i aquestes dues seràn de la mateixa operadora.
Aquí està el link del document:
http://www.conc.es/pdf_documents/15%20r ... 0agost.pdf
Per cert, una altra possibilitat de fusió de la 159 podría ser amb la 83, ja que la 159 ja no es podría fusionar amb cap de TMB i aquestes dues seràn de la mateixa operadora.
Salvem l'Estació de França!
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
M'agradaría saber en base a que, treuan a subasta aquestas línias perque las faci un altre operadora, ja que segons sembla son de TMB i las subcontracta per cinc anys.
Segur las línias 56, 57, 74, etc. no s'en despendran, ja que son rentables, en canvi com aquestas son de un barri extrem i periferic, encara que no arribi el vermell de TMB es igual.
Segur las línias 56, 57, 74, etc. no s'en despendran, ja que son rentables, en canvi com aquestas son de un barri extrem i periferic, encara que no arribi el vermell de TMB es igual.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Lo important es que hi hagi un bon servei, no si el fa "el vermell de TMB" o un altre. I si es fusiona el 83 amb el 159 tambe seria una bona opció, però amb un petit inconvenient: No se si el 83 es pot fer amb standards, i si resulta que s'ha de fer amb midis, el 159 anirà a petar.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
TMB se rompe!
El bus es uno y no 51!
Fora broma, em smebla molt bé començar a trencar aquest "monopoli" dels autobusos a Barcelona per part de TMB, i el mateix amb la marca Metro.
El bus es uno y no 51!
Fora broma, em smebla molt bé començar a trencar aquest "monopoli" dels autobusos a Barcelona per part de TMB, i el mateix amb la marca Metro.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
La linia 77 es va privatitzar a mitjans dels anys 80, fa uns 25 anys, juntament amb la linia 93, amb el autobusos inclosos.
Recordo que el Monotral de la linia 77 no tenia la linia blanca dels de Tmb.
Uns anys mes tard es van renumerar a la 8x. On juntament amb els busos d'authosa hi ha els busos urbans no Tmb.
Recordo que el Monotral de la linia 77 no tenia la linia blanca dels de Tmb.
Uns anys mes tard es van renumerar a la 8x. On juntament amb els busos d'authosa hi ha els busos urbans no Tmb.
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
Sí, aquesta es un altre. A partir de l'1 de Gener, i si no la fusionen amb cap altra línia, la 159 ha de canviar de nomenclatura segons la numeració ATM. Potser li adjudiquin el 84...davida wrote:Uns anys mes tard es van renumerar a la 8x. On juntament amb els busos d'authosa hi ha els busos urbans no Tmb.
Salvem l'Estació de França!
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
També tenim el cas invers, l'antiga línia 85 es va traspassar a TMB i es va renumerar com a 185...
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
Jo penso que la xarxa urbana d'una ciutat ha de ser operada per una sola empresa, amb la integració tarifària el concepte competència entre línies no té sentit i més en serveis concessionals (i això que a Barcelona no hi han prohibicions de trànsit!).Lluita1714 wrote:Fora broma, em smebla molt bé començar a trencar aquest "monopoli" dels autobusos a Barcelona per part de TMB, i el mateix amb la marca Metro.
Ara, a l'igual que dic això també penso que les línies interurbanes NO haurien de ser explotades per TMB, ja que no és lògic que l'ajuntament de Barcelona administri línies que surten del seu municipi. Així com les línies urbanes del Prat (la 105), Cornellà (la 95) i les de Montcada i Reixac (155 i 156) tampoc les hauria de gestionar TMB.
Les interurbanes, per exemple, les que van a Santa Coloma, Sant Adrià i Badalona (la 42, 44...) lo lògic seria que fossin de TUSGSAL, que és l'operadora que gestiona la resta de línies interurbanes de la zona, les que van al costat Llobregat o bé gestionades per el grup Baix Bus o en línies com la 57 i 157 Soler i Sauret. L'urbà del Prat gestionat per Rosanbus (també el PR4, ara de TCC) i el 105 renumerat com a PR5 (o fusionar el servei amb el PR1), el de Cornellà per Oliveras i el de Montcada... doncs no sabria decidirme si bé Sarbus, Sagalés o Autocars Font. O una UTE entre les tres empreses
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
En els últims 20 anys s'han privatitzat moltes línies de TMB (la majoria de fora de BCN) i ara, amb el cas de la 159, sembla que es comença a reobrir el debat de la privatització de línies a la capital. El que és clar es que cada cop més s'aposta per la gestió indirecta (sobretot de línies poc rendibles) i el servei nocturn NitBus ja és 100% privat. No sé que en penseu, però crec que a mig o llarg termini, si a l'administració li surt més viable la privatització, TMB pot veure reduït el seu nombre de línies. O tenir els dies comptats com a empresa pública.
TMB és un ens públic propietat de l'EMT, no només de l'Ajuntament de Barcelona.UT596001 wrote:... penso que les línies interurbanes NO haurien de ser explotades per TMB, ja que no és lògic que l'ajuntament de Barcelona administri línies que surten del seu municipi.
Precissament la integració tarifària el que facilita es la convivència de diferents operadors a una mateixa zona, i va ser ideada per a que a l'usuari no li interfereixi quins són els operadors de les línies, ja que en pot agafar qualsevol amb el mateix títol encara que cadascuna sigui d'una empresa diferent.UT596001 wrote:Jo penso que la xarxa urbana d'una ciutat ha de ser operada per una sola empresa, amb la integració tarifària el concepte competència entre línies no té sentit i més en serveis concessionals
Salvem l'Estació de França!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
En primer lloc, jo estic d'acord amb la privatització... d'algunes coses.
Línies de fora de Barcelona, haurien de ser cosa de l'ajuntament. Igual que L'Hospitalet li concedeix a Soler i Sauret la gestió de certes línies, Cerdanyola, Cornellà i el Prat podrien tractar a TMB com una entitat privada.
Línies de la ciutat comtal haurien de ser gestionades per TMB, però atenció! jo proposo la creació d'una entitat pública encarregada de gestionar les parades, perquè no trobo normal que un bus privat no pugui fer servir les parades de TMB, i tampoc pugui posar la seva a tants metres d'aquesta, ho trobo injust per l'usari, i un exemple és la Diagonal (entre Macià i Palau Reial) i Rierablanca, aprop del Camp Nou, on línies de L'Hospitalet, de Bbarcelona, i línies interurbanes del Baix Llobregat (i privades) no poden compartit una parada! i els viatgers s'han de fer una bona caminada pel capritx de l'ajuntament de protegir TMB.
Aquesta entitat que gestioni les parades, semblant a un Adif dels busos, ha de cobrar a les companyies que en facin ús uns calers, lògicament, per al manteniment d'aquestes, i han de poder permetre que hi parin totes les companyies que ho vulguin, públiques o privades.
Línies de fora de Barcelona, haurien de ser cosa de l'ajuntament. Igual que L'Hospitalet li concedeix a Soler i Sauret la gestió de certes línies, Cerdanyola, Cornellà i el Prat podrien tractar a TMB com una entitat privada.
Línies de la ciutat comtal haurien de ser gestionades per TMB, però atenció! jo proposo la creació d'una entitat pública encarregada de gestionar les parades, perquè no trobo normal que un bus privat no pugui fer servir les parades de TMB, i tampoc pugui posar la seva a tants metres d'aquesta, ho trobo injust per l'usari, i un exemple és la Diagonal (entre Macià i Palau Reial) i Rierablanca, aprop del Camp Nou, on línies de L'Hospitalet, de Bbarcelona, i línies interurbanes del Baix Llobregat (i privades) no poden compartit una parada! i els viatgers s'han de fer una bona caminada pel capritx de l'ajuntament de protegir TMB.
Aquesta entitat que gestioni les parades, semblant a un Adif dels busos, ha de cobrar a les companyies que en facin ús uns calers, lògicament, per al manteniment d'aquestes, i han de poder permetre que hi parin totes les companyies que ho vulguin, públiques o privades.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Confusió inútil amb la nomenclatura
El ball de numeracions, simplement perquè es tracta d'empreses diferents, demostra la total inutilitat de la nomenclatura actual de les línies d'autobús. Si es tracta d'un servei que funciona bé (que ja és molt suposar) i que, a més, té tots els operadors integrats, a l'usuari tant li fa si el servei el presta TMB, Soler i Sauret o Autobusos Pepet.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
Com diuen les sigles de TMB es una empresa que opera en àmbit metrpolità i no sol urbà .
La 159 està integrada?
La 159 està integrada?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
Sí. Totes les línies de TMB excepte les turístiques (90/99/100/101) i els serveis especials de futbol estàn integrades.Miquel wrote:La 159 està integrada?
La diferència d'aquesta amb la resta està en el preu del bitllet senzill, que costa 0.85€ enlloc dels 1.35€ de la resta de línies. Sé que la 83 també va tenir preu reduït anys enrere, quan encara era de TMB. Algú em pot confirmar si encara perdura?
Salvem l'Estació de França!
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
Falten 40 díes pel canvi d'operador de la 159 i encara no se sap res. Quan es va fer el concurs de l'Aerobús ja sabíem les empreses que s'havíen presentat 6 mesos abans, i la guanyadora 2 o 3 mesos abans del canvi.
Però, tot apunta a que sigui Transports Lydia qui acabi gestionant aquesta línia. I he pogut llegir que es prepara una reestructuració de les línies de Ciutat Meridiana, Torre Baró i Ballbona coincidint amb el traspàs.
Però, tot apunta a que sigui Transports Lydia qui acabi gestionant aquesta línia. I he pogut llegir que es prepara una reestructuració de les línies de Ciutat Meridiana, Torre Baró i Ballbona coincidint amb el traspàs.
Salvem l'Estació de França!
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
SAGALÉS GUANYA EL CONCURS DE LES LÍNIES 80, 81, 82, 83 I 159
Ningú s'ho imaginaba, però ja es oficial. Sagalés s'ha quedat amb totes les línies de Transports Lydia, i amb la 159 de TMB.
Això suposo que significa la fí de la petita empresa Transports Lydia.
http://www.ccoo.cat/pdf_documents/22%20 ... vembre.pdf
Ningú s'ho imaginaba, però ja es oficial. Sagalés s'ha quedat amb totes les línies de Transports Lydia, i amb la 159 de TMB.
Això suposo que significa la fí de la petita empresa Transports Lydia.
http://www.ccoo.cat/pdf_documents/22%20 ... vembre.pdf
Salvem l'Estació de França!
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
Y lo lógico sería que Sagalés se quede con los 6 vehículos actuales de la flota de Lydia, es decir, el Man Hispano (9723), el Man Ugarte (0024) y los 4 Man Unvi Urbis (0525, 0626, 0727 y 0728).
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
La linia 83 absorbeix la 159 i amplia els seu recorregut per Vallbona. A partir del 1 de gener. Un canvi força positiu:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Desfasats
Plànol nou, i encara no s'han adonat que la N-152 fa més de vuit anys que ha deixat d'existir. Quin rigor!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Linies 80 a 83 i tambe la 159 surten a concurs.
Això està sonant a un altre fòrum, i té tota la pinta de ser cert. Cito textualment:
Segons això, TMB ha traspassat dos busitos Mercedes nous de trinca de la sèrie 42XX (em dona la sensació que aquests eren els assignats al bus de barri 133 (Pl. Lesseps - Carmel), que al no crear-se mai la línia, TMB ha decidit donar-los a Sagalés per a que faci la nova 83.[...] para realizar esta "nueva" 83 TMB a cedido a Sagalés dos de los nuevos busitos (nos. 4254 y 4266) que no han llegado a circular en líneas TMB y que a día de hoy ya han sido renumerados como 695 y 696 de Sagalés respectivamente y que circularán con la misma decoración actual de Bus de Barri .
Salvem l'Estació de França!