D'una banda, un Talgo IV va a un màxim de 180. Seria un autèntic destorb a capacitat de la LAV, i trigaria més de 4 hores en fer Barcelona - Madrid.Jordi Freixas wrote:I què s'en sap del que es deia de substituir l'Estella per un TrenHotel BCN - Lisboa per via LAV entre BCN i Madrid?
D'altra banda, a quina hora hauria de sortir de Barcelona? Si ara el Lusitània surt a les 22'25 hores, comptem que l'hipotètic Lusitània amb origen a Barcelona arribi a Madrid 15 minuts abans, a les 22'10 (amb 15 minuts d'ús de l'estació, l'Adif no cobra cànon). Restem-hi 4 hores i hauria de sortir de Barcelona a les 18'10. I això sense fer parades pel camí, perquè si en fes encara hauria de sortir abans. Això no és un horari de nocturn ni de conya. Ni retardant la sortida d'una hora tindríem un horari de tren nocturn. Si retardem la sortida de més d'una hora llavors l'arribada seria la que començaria a ser massa tardana
A més a més, estaríem utilitzant la LAV entre les 18'00 i les 22'00 més o menys. És a dir, en hora punta. Tindríem una "tortuga" a 180 per hora durant més de 4 hores en mig de molt de tràfic que vol anar a 250 o 300.
I per si això fos poc, el canon que s'ha de pagar per fer ús de la LAV és elevadíssim.
Ara sumem les pegues. Què ens dona? Un tren lent, tocant els nassos en mig de la LAV en hora punta, car d'explotar per la operadora, gens competitiu com a tren diürn, i amb un horari del tot inadequat com a tren nocturn. On és el sentit de tot plegat? A mi em sembla un desgavell. Fóra més lògic deixar les coses tal com són ara, i qui vulgui agafar el Lusitània que l'agafi a Madrid. El dia que hi hagi material nocturn autoritzat a 250 per hora i que sigui disponible, potser (dic bé "potser").