Nueva Ley Ferroviaria: 6000 € de multa por ir sin billete
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Nueva Ley Ferroviaria: 6000 € de multa por ir sin billete
Hola,
Se está preparando la nueva ley ferroviaria de Cataluña aplicable en las líneas de ámbito autonómico como las de FGC, las de metro y en un futuro quizá también las de RENFE.
La multa por ir sin billete o por colarse en el tren, en el metro, etc. será de hasta 6.000 €uros y la reincidencia podría llegar hasta los 30.000 €.
A ver quién es el listo que se pone a vigilar esto, a ver quién lo sanciona y a ver quién lo hace cumplir.
Saludos,
Sergio
Se está preparando la nueva ley ferroviaria de Cataluña aplicable en las líneas de ámbito autonómico como las de FGC, las de metro y en un futuro quizá también las de RENFE.
La multa por ir sin billete o por colarse en el tren, en el metro, etc. será de hasta 6.000 €uros y la reincidencia podría llegar hasta los 30.000 €.
A ver quién es el listo que se pone a vigilar esto, a ver quién lo sanciona y a ver quién lo hace cumplir.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Nueva Ley Ferroviaria: 6000 € de multa por ir sin billet
Mejor dicho, aver quien es el listo que se cuela aunque no haya nadie vigilandoSantfeliuenc wrote:A ver quién es el listo que se pone a vigilar esto, a ver quién lo sanciona y a ver quién lo hace cumplir.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nueva Ley Ferroviaria: 6000 € de multa por ir sin billet
Simplement, no em crec que posin aquestes xifres. Si ara ja hi ha gent que, quan l'enxampen, planten cara als vigilants perquè no volen pagar... algú s'imagina el que pot arribar a fer la gent si saben que els cobraran 6.000 euros per la multa?Santfeliuenc wrote:La multa por ir sin billete o por colarse en el tren, en el metro, etc. será de hasta 6.000 €uros y la reincidencia podría llegar hasta los 30.000 €.
En un mes, tots els vigilants o interventors, hauran sigut degollats, com a mínim
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Aixo pinta ser com la llei del 1985 que diu que esta prohibit fumar al Metro: 30'05 euros per qui l'enganxin. Que algu mexpliqui cuantes multes s'han possat al respecte.
Si amb el tabac a sigut així, amb el tema de saltarse el metro en podriem parlar uan estona. Es realitzen percepcions, cuant els i rota, doncs a molts passadissos denllaç me trobat força vegades segurates canins i personal de percepció de TMB petant la xerrada, mentres un allau de possibles victimes traspassaba un possible "peatge subterrani" sense passar per una possible intervenció.
Dubto molt que s'arribin a possar multes d'aquesta envergadura, seguint així amb la tónica dels 20 euros al acte, 40 al cap de 15 dies.
Si amb el tabac a sigut així, amb el tema de saltarse el metro en podriem parlar uan estona. Es realitzen percepcions, cuant els i rota, doncs a molts passadissos denllaç me trobat força vegades segurates canins i personal de percepció de TMB petant la xerrada, mentres un allau de possibles victimes traspassaba un possible "peatge subterrani" sense passar per una possible intervenció.
Dubto molt que s'arribin a possar multes d'aquesta envergadura, seguint així amb la tónica dels 20 euros al acte, 40 al cap de 15 dies.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Això és habitual.Mr. Baricentro wrote:a molts passadissos denllaç me trobat força vegades segurates canins i personal de percepció de TMB petant la xerrada, mentres un allau de possibles victimes traspassaba un possible "peatge subterrani" sense passar per una possible intervenció.
Jo moltes vegades em trobo les "chicas de oro", una colla de dones amb pinta d'extaquilleres i en general d'edat pròxima a la jubilació (crec), que van en grup i acompanyades per un segurata humà i un de caní.
Doncs... de controls, ben poquets els he vist fer, la veritat. Ara, s'ho passen la mar de bé xerrant entre elles allà a l'andana d'Universitat L2 o a dins dels trens
No sé, potser és que en hora punta no controlen per no molestar la gent, i quan baixa una mica el personal aleshores comencen a actuar... però el que és jo, només crec haver-les vist treballar un o dos cops. A més, com que se les veu d'una hora lluny, els delinqüents saltadors de valles o bé giren cua, o bé baixen a la següent estació per l'extrem oposat del tren, aprofitant la diafanitat dels trens de la L2.
També és força divertit veure, a Universitat també, com mentre hi ha un membre de seguretat a una de les entrades, els saltadors giren cua i se'n van a l'entrada del costat contrari per saltar igualment i passar descaradament per darrera del vigilant.
Fins i tot, he arribat a veure gent esperant pacientment davant de les cancel·ladores a que el vigilant es donés la volta per colar-se ràpidament i desparèixer entre la multitud.
Sincerament, em sembla qe a la vigilància del metro els falten ganes i motivació per enxampar als defraudadors, i tenen molt poca picardia. Tant costaria, per exemple, amagar-se a dins de la taquilla on ningú no els vegi i quan vegin un saltador detenir-lo? Així, els saltadors mai estarien segurs de si hi ha algú observant-los, i no s'atrevirien a defraudar encara que no veiessin ningú.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Les "chicas de oro"
Hola!
Ahir, diumenge, a Pep Ventura es van colar una munió de menors (unes 5-10 persones) amb algún malparit aprofitant la ocasió al darrere mentre les "taquilleres" (unes 5 persones) parlaven animadament...Això si, no fotien res, perquè al vidre diu que per comprar bitllets s'ha d'anar a les màquines d'autovenda.
Quan els hi vaig advertir que s'havien fotut un grup de diablets se'm va quedar amb cara de circumstància...
Patètic.
Salut!
Ahir, diumenge, a Pep Ventura es van colar una munió de menors (unes 5-10 persones) amb algún malparit aprofitant la ocasió al darrere mentre les "taquilleres" (unes 5 persones) parlaven animadament...Això si, no fotien res, perquè al vidre diu que per comprar bitllets s'ha d'anar a les màquines d'autovenda.
Quan els hi vaig advertir que s'havien fotut un grup de diablets se'm va quedar amb cara de circumstància...
Patètic.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Jo, de les èpoques que agafava el Metro per anar/tornar a la feina (d'altres em donava per agafar el bus), penso que hauré vist tants cops aprox. las Chicas de Oro dintre de l'estació, com en el camí que va des de l'estació fins a la cafeteria situada a 25 metres d'ella.
Dins de la cafeteria no les he vistes mai, però perquè no acostumo a entrar-hi només per censar els clients.
No digo más...
Dins de la cafeteria no les he vistes mai, però perquè no acostumo a entrar-hi només per censar els clients.
No digo más...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Tras todo este tiempo transcurrido... ¿alguien conoce a usuarios que hayan ido sin billete desde que se anunciase esta medida? yo sí, a muchos, pero... ¿alguien conoce a alguien a quien hayan multado con estas cifras?
Creo que hay que ser más duros, jejejeje, ¿multas de millones de €, tal vez?
Saludos,
Sergio
Tras todo este tiempo transcurrido... ¿alguien conoce a usuarios que hayan ido sin billete desde que se anunciase esta medida? yo sí, a muchos, pero... ¿alguien conoce a alguien a quien hayan multado con estas cifras?
Creo que hay que ser más duros, jejejeje, ¿multas de millones de €, tal vez?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Manias
Nos ha dao hoy por resucitar viejos temas, ¿eh?Santfeliuenc wrote:Hola,
Tras todo este tiempo transcurrido... ¿alguien conoce a usuarios que hayan ido sin billete desde que se anunciase esta medida? yo sí, a muchos, pero... ¿alguien conoce a alguien a quien hayan multado con estas cifras?
Creo que hay que ser más duros, jejejeje, ¿multas de millones de €, tal vez?
Saludos,
Sergio
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re:
Hola,
Algunos son interesantes y siguen vigentes, Sr. Bond.
Saludos,
Sergio
Algunos son interesantes y siguen vigentes, Sr. Bond.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Me parece una exageracion que cobren 6000 euros por ir sin billete. Yo no estoy de acuerdo con la gente que no paga, pero me parece una infraccion leve. Vamos, yo lo equipararia a un coche aparcado encima de una acera de 10 metros de ancho, que aunque no esta bien que haya aparcado, tampoco es para tanto. Mas que nada por que se supone que el transporte público no debe estar financiado por los billetes, sino que estos tienen que ser una aportacion mas. Por tanto, segun mi opinion, con los 40 euros actuales ya esta bien. Por fumar en el tren, si que pondria una multa mas elevada, tampoco de 6000, pero si de 600. La de 6000 la reservaria para los que se dedican a grafitear, a rallar cristales, a arrancar los carteles de las estaciones, etc.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
40 EUR em sembla un import ridícul (reduït a 20 EUR si es paga a l'instant), però tampoc cal caure en l'exageració del milió de pessetes.
Aquí molta gent no paga per sistema perquè hi ha pocs controls i l'import és ridícul: conec gent que afirma que li surt més a compte pagar les multes que els hi puguin posar les poques vegades que els enxampen que no pas pagar els abonaments que els hi tocaria. I el fotut del cas és que tenen raó.
Aquí molta gent no paga per sistema perquè hi ha pocs controls i l'import és ridícul: conec gent que afirma que li surt més a compte pagar les multes que els hi puguin posar les poques vegades que els enxampen que no pas pagar els abonaments que els hi tocaria. I el fotut del cas és que tenen raó.
Qualsevol pot perdre el bitllet i haver de pagar la multa tot havent pagant el viatge. No cal un import tan gran. El que calen són controls exhaustius que facin que als estafadors habituals els surti per un ronyó si els enxampen unes quantes vegades. Es patètic el nivell de control actual, però seria terriblement injust gravar d'aquesta manera tan salvatge un fet que a qualsevol li pot passar, per accident o perquè li robin la cartera (el tema de la vigilància el deixem pel fil al que correspon).
Que consti que a mi no m'ha passat mai...
Que consti que a mi no m'ha passat mai...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
És l'absurda manera de funcionar el nostre país
Ningú controla res, amb la qual cosa tothom fa el que li dóna la gana, en aquest cas defraudar impunement en qualsevol transport públic. Les autoritats, que veuen el problema, després d'anys i anys sense fer res, finalment decideixen actuar per les pressions de la gent i... apugen les multes. Òbviament, seguirà sense haver-hi ningú que les apliqui, però ja poden presumir que han engegat una campanya contra el frau, que si el seu compromís polític per millorar el transport, que si les vaques volen...
El de sempre, vaja.
Ningú controla res, amb la qual cosa tothom fa el que li dóna la gana, en aquest cas defraudar impunement en qualsevol transport públic. Les autoritats, que veuen el problema, després d'anys i anys sense fer res, finalment decideixen actuar per les pressions de la gent i... apugen les multes. Òbviament, seguirà sense haver-hi ningú que les apliqui, però ja poden presumir que han engegat una campanya contra el frau, que si el seu compromís polític per millorar el transport, que si les vaques volen...
El de sempre, vaja.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Mientras tanto el firme seguirá en mal estado, los guardarailes seguirán hechos un asco, el peralte de la carretera igual está del revés, la señalización igual es deficiente y cuando llueva igual se inunda todo, pero... ¡ei! ¡ya hay radar y las multas subirán la recaudación en la zona!
Saludos,
Sergio
Exacto, una forma de actuar curiosa. Y en todo es igual. Detectan un tramo de carretera conflictivo y donde se producen muchos accidentes, cosa que lo convierte en un punto negro, ¿qué hacen? ¿arreglarlo? ¿pavimentarlo bien y reparar el firme? ¿mejor señalización? NO, de eso nada, lo que hacen es poner algún radar con el objetivo de multar más, recaudar más y así seguramente se reducirán accidentes porque la gente con el miedo a no ser multado, hará algo.wefer wrote:És l'absurda manera de funcionar el nostre país
Ningú controla res, amb la qual cosa tothom fa el que li dóna la gana, en aquest cas defraudar impunement en qualsevol transport públic. Les autoritats, que veuen el problema, després d'anys i anys sense fer res, finalment decideixen actuar per les pressions de la gent i... apugen les multes. Òbviament, seguirà sense haver-hi ningú que les apliqui, però ja poden presumir que han engegat una campanya contra el frau, que si el seu compromís polític per millorar el transport, que si les vaques volen...
El de sempre, vaja.
Mientras tanto el firme seguirá en mal estado, los guardarailes seguirán hechos un asco, el peralte de la carretera igual está del revés, la señalización igual es deficiente y cuando llueva igual se inunda todo, pero... ¡ei! ¡ya hay radar y las multas subirán la recaudación en la zona!
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Re
Pues entonces bienvenidos sean los radares. Además, los fijos están señalizados y con un poco de paciencia se puede ver dónde están*.Santfeliuenc wrote:Exacto, una forma de actuar curiosa. Y en todo es igual. Detectan un tramo de carretera conflictivo y donde se producen muchos accidentes, cosa que lo convierte en un punto negro, ¿qué hacen? ¿arreglarlo? ¿pavimentarlo bien y reparar el firme? ¿mejor señalización? NO, de eso nada, lo que hacen es poner algún radar con el objetivo de multar más, recaudar más y así seguramente se reducirán accidentes porque la gente con el miedo a no ser multado, hará algo.
* Si se es de los que corren, claro.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Definir sancions de 6000 € (o de 600 €) per viatjar sense bitllet es ridícul, perquè per una banda seria ridículament desmesurada la seva aplicació (i, com que no es pot sancionar a tothom amb els mitjans actuals, causaria un agravi comparatiu que amb l'efecte multiplicador de Quès, 20minuts i Metrospains varis, tindria un efecte contraproducent), i per una altra, si es donés el cas, fàcilment recurrible (sanció desproporcionada respecte la falta comesa), és a dir que ningú no l'acabaria fent efectiva.
A mi l'ordre de magnitud de 60 €, per viatges metropolitans, em sembla fantàstic. Molts viatges gratuits li caldrà fer a l'infractor (si paga) per "amortitzar" això, i si l'agafen per segon o tercer cop se li passaran totes les ganes. Això sí, amb un augment del nombre d'inspeccions.
A mi l'ordre de magnitud de 60 €, per viatges metropolitans, em sembla fantàstic. Molts viatges gratuits li caldrà fer a l'infractor (si paga) per "amortitzar" això, i si l'agafen per segon o tercer cop se li passaran totes les ganes. Això sí, amb un augment del nombre d'inspeccions.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan