Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Realment, senyors administradors, hem de fer un monument a El Llop.
Altre cosa, no hi ha catenària, ni aèrea, ni tercer carril, que el 300 hi pasi de visita, son nul·les.
I dic, que el túnel aquest, si no vaig errat, s'hi posen els cotxes de manteniment de la L3, com penseu tancar aixó.
Altre cosa, no hi ha catenària, ni aèrea, ni tercer carril, que el 300 hi pasi de visita, son nul·les.
I dic, que el túnel aquest, si no vaig errat, s'hi posen els cotxes de manteniment de la L3, com penseu tancar aixó.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Sí, es correcte. La via va ser modificada per fer que la via 1 anés direcció Vallcarca i no cap a l'apartador. No obstant, es va posar una agulla a via 2 per permetre l'accés. La foto està pressa des de la meitat, aproximadament, de l'interior de l'apartador.faristol wrote:Algun comentari a les fotos, a la primera on dius, "on es converteix en dues vies" es perque abans de fer la perllongacio cap a Montbau i el nou tunel cap a la dreta sortint de Lesseps, les dues vies de Lesseps seguien cap aquest tunel amb la perllongacio logicament la ascendent va quedar tallada, el canvi de agulles que es veu suposo que era el que feien la inversio de marxa quan Lesseps era estacio terme.
és molt possible. A dintre del túnel que ja dona accés a l'elevador, hi havia un bon grapat més de sapates.faristol wrote:A la segona foto la de les sapates, es posible que si tenen 20 anys continguin amiant, com les antigues dels cotxes?
no, el terme "porta de cotxeres" es fa servir al metro per identificar l'espai de les cotxeres on està el personal que surt a atendre les incidències en línia i fa petites reparacions ràpides. No implica una "porta" física.faristol wrote:A la tercera on dius "aqui estaven les portes de la cotxera" suposo que deuria ser com una reixa o tanca no?
fabricat per l'empresa catalana ERSCE, era l'únic al món del seu tipus que suportava una càrrega màxima de 50.000 kgfaristol wrote:el mecanisme i tot el conjunt era impresionant i funcional fins al darrer dia i aixo que era de 1924!!!
sí, correctefaristol wrote:La ultima foto es el que hi ha a sota de la reixa de respiracio que hi ha davant la biblioteca Jaume Fuster i a bastants metres de profunditat.
coses més dificils s'han fet, t'ho puc assegurar. Es podria fer servir una d'aquestes "miraculoses" mampares per separar la zona d'exposició de la de trànsit.faristol wrote:hi han grans inconvenients que jo veig, el acces, s'en hauria de obrir un, ja que no hi ha acces directe peatonal, la seguretat del tunel, desconec el estat real i no se s'atreverien a fer que hi hagues gent, ja sabem com estan les coses en tema seguretat, sortides de emergencia, tema dificil, un altre acces? tambe el fet que a pocs metres de distancia hi ha trafic de metro quasi constant,
sí, el túnel fa baixada, però la primera agulla s'ha modificat de tal manera que, o bé permet el pas cap a via 2, o bé actua com a descarrilador. No obstant, també hi ha descarriladors portàtils que es munten i desmunten en un moment. Aquesta part no oferiria dificultat.faristol wrote:una altre handicap es que el tunel te pendent estacionar allá material movil s'hauria de fer molt ben frenat i "estacat", ja sabem que les coses velles... cotxes (turismes) inclosos tendeixen a desfrenar-se etc... el risc que una unitat baixes tunel abaix seria un malson constant per els responsables.
seria com si el 300 tornés a casa. Allà on va treballar durant 64 anys.faristol wrote:pero si seria maco poguer agafar alla el 300, sortir a fer al linia 3 i tornar, a mes de guardar-se alla objectes etc..tot amb el tunel adequat etc..
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Quins records, Lesseps terminal.
Tot i que quan tornavem a casa, la nostar estació era Fontana, moltes vegades conseguia convença al meu Pare de pujar fins Lesseps, per veure la maniobra d'inversió de marxa. Veies com el tren buit de passatge enfilava les vies, curba a l'esquerra, és perdia per la vertical del carrer Vallirana, i al cap d'un moment, tornava per l'altre via, a entrar a l'estació de Lesseps. Salut
Tot i que quan tornavem a casa, la nostar estació era Fontana, moltes vegades conseguia convença al meu Pare de pujar fins Lesseps, per veure la maniobra d'inversió de marxa. Veies com el tren buit de passatge enfilava les vies, curba a l'esquerra, és perdia per la vertical del carrer Vallirana, i al cap d'un moment, tornava per l'altre via, a entrar a l'estació de Lesseps. Salut
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Moltes gràcies Llop per afinar una mica més les dades. Al final coneixerem la zona com casa nostra...
Què és alló??
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Llop, sense paraules per agrair-te les fotos. Impagables.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Jo crec que ha de conviure les estacions ultramodernes amb estacions antigues, per exemple Fontana s'hauria de quedar tal i com era aquelles rajoles s'haurien de recuperar, estan fatal!!! Mentre que estacions com Catalunya podrien ser ultramodernes de veritat i no de paper pintat com d'altres.El LLOP wrote:Nota de l'administració: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... &sk=t&sd=a
Petit museu? l'espai que queda de l'antic accés a la cotxera és més llarg que una andana d'estació. Potser hi hauran uns 200 metres (sense contar l'espai que ocupava l'antic elevador). Allí si que es podria fer una bona exposició amb el 300 exposat allà permanenment, preparat i amb accés a vies per fer circulacions quan convingui. Però estem parlant de molts € € € € € € € € € € € € € €.metring wrote:Es podrien fer servir les restes de les cotxeres com a petit museu?
I està clar que algun museu del metro s'hauria fer, ja sigui a les cotxeres de Lesseps o estacions com Gaudí... o fer un museu amb diferents seus, és a dir un museu de TMB, vas a la Cotxera de Lesseps compres un tiquet pel museu, visites això i desprès agafes el metro, fas transbord i vas a Gaudí.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
LLop, entenc que la base de l´elevador, el terra vaja, es a dins del tunel???
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
l'elevador sencer està a dins del túnel. Politjes, cables, tot, excepte la maquinària que feia possible l'ascens, que estava a la superfície i es va desmantellar. Tota la resta està al seu lloc.TramviaBlau wrote:LLop, entenc que la base de l´elevador, el terra vaja, es a dins del tunel???
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Increïble. Ara si que veig que no m'havia enterat de res...El LLOP wrote:l'elevador sencer està a dins del túnel. Politjes, cables, tot, excepte la maquinària que feia possible l'ascens, que estava a la superfície i es va desmantellar. Tota la resta està al seu lloc.TramviaBlau wrote:LLop, entenc que la base de l´elevador, el terra vaja, es a dins del tunel???
Què és alló??
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
He mogut els missatges que parlaven de la tapa de l'antiga cotxera de tramvies del carrer Nil Fabra al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... &start=100
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
El LLOP wrote:l'elevador sencer està a dins del túnel. Politjes, cables, tot, excepte la maquinària que feia possible l'ascens, que estava a la superfície i es va desmantellar. Tota la resta està al seu lloc.TramviaBlau wrote:LLop, entenc que la base de l´elevador, el terra vaja, es a dins del tunel???
Gracies Llop; llavors estem parlant de paraules majors, de les restes d´un aparell unic del 1924; s´hauria de conservar i exposar; millor al lloc on es, acondicionant-lo, perque es veies en les circulacions especials de material historic, i si no pot ser en el futur museu del transport (tant de bó el veiem en vida).
Llop, aquestes fotos, com les de Banc i Correos, son un luxe,...moltes gracies!!!
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
faristol wrote:Doncs el teu pare no anava errat.
Si mires la part baixa de la plaça Lesseps veuras una especie de "gratacels" per dir-ho d'alguna forma (a dalt hi ha una estacio meteorologica) que va a donar al carrer Torrent De L'olla, si ti fixes el "gratacels" forma part de una construccio en fotma de L que abasta tot el carrer Torrent de L'olla pero amb menys alçada, aquest "gratacels" va ser seu del patronat de la Vivienda i avui en dia es una residencia d'estudiants, a la part de Torrent de L'olla hi habia la primitiva bibloteca del barri (mini biblioteca) tencada un cop van fer la Jaume Fuster.
Be doncs aquest troç de Torrent de L'olla (abans Menendez Pelayo) si ti fixes es bastant mes ample que el troç inmediat inferior, doncs si elimines l'edifici en L i abastes quasi tot l'ample del actual Torrent de L'olla tindras les antigues cotxeres de Lesseps del Tranvia, que eren en sentit vertical (mar-muntanya), al costat hi habia i encara hi es, el solar i magnific edifici tipus colonial de las "HERMANITAS DE LOS POBRES" mirant el mur que don a Torrent de L'olla et pots fer una idea de com eren les cotxeres, ja que llavors aquest troç de carrer sense asfaltar era molt estret, i la pared de les cotxeres donava a aquest mur de la Hermanitas de los Pobres.
Si mires desde el mur cap a la edificacio en L veuras els darreres de les cases del carrer Perez Galdos que abans donaven a sobre de les cotxeres.
Encara hi ha un unic vestigi visible d'aquestes cotxeres!!! es tracta de una tapa de claveguera amb un rail de tranvia marcat a la mateixa fundicio, es a dir que la tapa formava part de la via, esta situat al carrer Nil Fabra just davant de la comisaria de policia que hi ha pero a l'altre vorera, suposo que per l'estretor del lloc i el nombre de vies no van poguer-ho fer d'altre manera, la tapa sta ja bastant gastada i a sobre hi han pintat moltes vegades la linia groga de prohibit aparcar pel tema comisaria i es distingeix molt poc, a mes quasi sempre hi han cotxes de policia aparcats al damunt, es per aixo que mai he fet ninguna foto...no fos cas....pero algun dia en fare alguna..
Tambe m'en explicat que moltes nits els tranvies dormien a l'entrada de la plaça Lesseps sense entrar a dins per iniciar els primers serveis, vaja que la plaça a la part baixa deuria ser com una platja de vies amb tranvies, al igual que el carrer Nil Fabra.....clar que llavors ni hi havia graffitaires.....
Malauradament porto molt temps buscant alguna foto d'aquestes cotxeres amb resultats negatius...
he trobat això referent a aquelles cotxeres:
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Ostres, mira que havia fet escombrada de les revistes de l'Ajuntament de Barcelona, i aquest article m'havia passat per alt
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Recuperant el tema i de cara a la propera reunió del consell assessor;
es podrien presentar les idees aquí expresades pels foraries i veure el grau d'acceptació del consell?
es podrien presentar les idees aquí expresades pels foraries i veure el grau d'acceptació del consell?
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
Bàsicament...No
Edito: ara que potser, enviant mails als membres, no ho sé...
Edito: ara que potser, enviant mails als membres, no ho sé...
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
tot és provar no? ja em vist el resultat amb les "rachuelas". Aprofitem l'enbranzida (Guigui, si no s'escriu així corregeix-me, que així aprenc).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Embranzida
Embranzida. T'ha faltat ben poc.El LLOP wrote:Aprofitem l'enbranzida (Guigui, si no s'escriu així corregeix-me, que així aprenc).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
No seria mala idea donar un us museístic a aquestes peculiars cotxeres, pero em fa l'efecte que amb la sensibilitat característica de la casa cap als temes històrics i la paranoia sobre l'espai que tenen, l'únic museu al que podriem aspirar és al de closques de "Berberechos" o per la proximitat de "La Casita Blanca" un museu de fundes de preservatius.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Museu de les meuques
No cal. Ciutat Vella ja fa temps que és un museu a l'aire lliure sobre el tema.lauria1226 wrote:o per la proximitat de "La Casita Blanca" un museu de fundes de preservatius.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?
sobre la sensibilitat de la casa tots la coneixem, per desgràcia. Ara, la falta d'espai no la poden fer servir per aquest cas en concret perquè aquí només dorm un vagó de vies (a vegades). La resta està com surt a les fotos.lauria1226 wrote:No seria mala idea donar un us museístic a aquestes peculiars cotxeres, pero em fa l'efecte que amb la sensibilitat característica de la casa cap als temes històrics i la paranoia sobre l'espai que tenen, l'únic museu al que podriem aspirar és al de closques de "Berberechos" o per la proximitat de "La Casita Blanca" un museu de fundes de preservatius.