Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Estat de les obres, diumenge

Post by UT440_132M »

Diumenge hi vaig passar amb el cotxe, per la C-25, i vaig poder fixar-me en algunes coses:
Hi han travesses monobloc polivalents, cada 50/100 metres, apilades. De Manresa a Rajadell, ja hi ha tota la via aixecada, i poc abans d'arribar a Rajadell, hi han un parell de giratòries, que són les encarregades de treure la via antiga, i també hi ha la via amb travesses antigues apilada en un cantó de la via (marge esquerra, mirant cap a Calaf). I també, pel que em vaig fixar, caldria un canvi de pals de catenària, estàn força malament, tenint mènsules ben rovellades. En un punt, vaig veure una limitació de 30|50. I de moment això és el que us puc dir d'aquell tram. Dintre de 3 setmanes he de tornar a passar per allà, a veure si han avançat una mica més.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pe Jorba »

Ahir, dirigint-me a Terrassa des de Lleida, vaig intentar d' observar -des de la carretera- l'estat de les obres al tram Calaf-Manresa. La meva impressió és que estan bastant endarrerides. No es veu que s'hagi col.locat una sola travessa (es veuen totes encara amuntegades arran del camí en què s'ha transformat el traçat ferroviari). I ni tan sols s'hi "endevina" la nova plataforma de balast. No sé si algú més ben informat podria donar més notícies (i mostrar-se més optimista) pel que fa l'execució i la finalització dels treballs en aquest sector de la línia. A mi em va fer l'efecte que difícilment el tram es podrà reobrir al novembre, com s'havia dit. (Per cert: l'autobús substitutori va fer -sense parades, és clar- el trajecte en vint minuts, per la qual cosa els passatgers que havíem de prosseguir el viatge ens va tocar d'esperar uns altres vint minuts a l'estació de Manresa fins que el tren no va arrencar... En fi, no se'ns va "permetre" arribar abans de l'hora prevista. Però -al marge d'això, que ja ho sabia i que té la seva lògica-, el fet em va fer pensar novament en el que és fàcil d'imaginar sobre la durada del trajecte.)
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pere »

A dia d'avui, ja han començat a estendre via nova pel cantó Manresa.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by UT596001 »

Aprofito per comentar una cosa molt curiosa que he vist aquesta tarda a Manresa:

He arribat a Manresa en Rodalies a les quatre de la tarda, uns 20 minuts abans de la sortida del 15625. Quan he passat per el pont sobre el Cardener amb l'autobús urbà he vist ni més ni menys que vuit autobusos susbstituoris esperant en fila índia, a part del microbús que serveix als pobles. Com aquests dies s'està celebrant la Fira de Tàrrega, imagino que s'haurà reforçat el servei, ja que alguns autobusos (de fet, gairebé tots) portaven el rètol de "RENFE TÀRREGA DIRECTE" imagino per dos motius: un, evitar transbordar un munt de gent a Calaf, i segona, evitar circular un tren en doble composició entre Calaf i Lleida.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by josep_serre »

Del 13 d'octubre al 3 de novembre per obres que es realitzaran a l'estació de Calaf, pas inferior de vianants, estarà tallat també fins a Cervera. La reobertura de la linia de moment sense variacions pel 16 de novembre tot i que jo ho veig bastant just.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by pukyxd »

L'altre dia vaig passar pel camí vell de Rajadell per anar cap al Congost i vaig veure que per allà ja hi ha la via nova posada.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by liniadelRipollés »

Aquesta línia hauria de denonimar-se Sant Roc, en honor a les fantàstiques condicions d'inestabilitat dels talussos laterals, enlloc vistes a Catalunya.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Foc d'encenalls?

Post by Guigui »

Estàs dient que les obres que estan fent ara serviran de ben poc?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Foc d'encenalls?

Post by liniadelRipollés »

No, en principi les obres inclouen l'estabilització de tots els laterals, cosa que donarà molta seguretat en la circulació. De retruc amb la renovació de via podrem tornar a veure mercaderies per la línia.
Guigui wrote:Estàs dient que les obres que estan fent ara serviran de ben poc?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by megapauer »

A més a més que de ben segur que es reduirà el temps de trajecte, calculo jo que entre 20 minuts i mitja hora, ja que els trens no hauran d'anar a 50 km/h per seguretat.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by lauria1226 »

El dia 20 de Setembre d'enguany, la línia presentava l'aspecte de les imatges dins i pels voltants de l'estació d'Aguilar de Segarra.
Attachments
Aguilar de Segarra des del Pont 20-09-2009.jpg
Aguilar de Segarra des del Pont 20-09-2009.jpg (255.72 KiB) Viewed 6234 times
Aguilar de Segarra des de l'andana dia 20-9-2009.jpg
Aguilar de Segarra des de l'andana dia 20-9-2009.jpg (243.27 KiB) Viewed 6234 times
Aguilar de Segarra dia 20-9-2002.jpg
Aguilar de Segarra dia 20-9-2002.jpg (253.95 KiB) Viewed 6228 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Alteració del servei, tram Manresa - Cervera

Post by UT440_132M »

josep_serre wrote:Del 13 d'octubre al 3 de novembre per obres que es realitzaran a l'estació de Calaf, pas inferior de vianants, estarà tallat també fins a Cervera. La reobertura de la linia de moment sense variacions pel 16 de novembre tot i que jo ho veig bastant just.
Sembla ser que la web de RENFE ja no ens deixa ni copiar els enllaços. Bé, doncs, benvingudes siguin les captures de pantalla. Obres entre el tram Manresa - Cervera, del 13 d'Octubre al 3 de Novembre:
Image
By orikaiser

PDF adjunt
Image
By orikaiser
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Descoordinació consumada

Post by Guigui »

I la necessitat d'aquest pas subterrani ha sorgit "casualment" després de fer les obres de millora del tram Calaf-Cervera, ja que fa un parell d'anys no sabien que s'hi aniria a fer...

:roll:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pe Jorba »

Semblen algunes de les obres del pla "Zapatero". "No ens hi amoïnem gaire, que així tindrem una excusa per a tornar-hi, semblarà que fem alguna cosa i tindrem el personal entretingut". Com si ho estigués sentint.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Descoordinació consumada

Post by victorcasta »

Guigui wrote:I la necessitat d'aquest pas subterrani ha sorgit "casualment" després de fer les obres de millora del tram Calaf-Cervera, ja que fa un parell d'anys no sabien que s'hi aniria a fer...

:roll:
No l'hi veig el per què. Si cal actuar sobre aquesta estació, que és la que fa d'origen i final en l'actual tall i ho era en el tall Calaf-Cervera, doncs es podia haver fet abans, com ara. La qüestió està en que, podent ser possible fer una obra així amb trens en circulació, calia deixar els trens circulant (encara que calgués el doble de temps en acabar aquest pas inferior) o, per 3 circulacions al dia, es pot tallar el tram sencer Cervera - Manresa?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by metring »

Recordeu que és avui mateix quan tallen la circulació entre Cervera i Manresa i es posa en funcionament el servei substitutori en bus.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Nou fil sobre el canvi d'ample de la LAV Madrid-Sevilla

Post by Guigui »

He derivat els missatges sobre el canvi d'ample de la LAV Madrid-Sevilla i el NAFA cap a un nou fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=9986
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Jordi Freixas »

I no podien posar com a estació "terminal" a Sant Martí de S.?
XSB
N3
N3
Posts: 21
Joined: Tuesday 12/09/2006 18:57

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by XSB »

El meu dubte es si mantindràn els apartadors a les diferents estacions secundàries com Rajadell o Aguilar o els eliminiaràn. Si no posen apartadors em sembla que la capacitat de la via continuarà éssent la mateixa que sempre i no s'haurà guanyat gaire gran cosa. Ja que fem les coses, fem-les correctament.
User avatar
Tony M. Nyphot
N6
N6
Posts: 221
Joined: Friday 18/09/2009 21:21

Re: Descoordinació consumada

Post by Tony M. Nyphot »

Guigui wrote:I la necessitat d'aquest pas subterrani ha sorgit "casualment" després de fer les obres de millora del tram Calaf-Cervera, ja que fa un parell d'anys no sabien que s'hi aniria a fer...

:roll:
Quan es va fer el tall entre Calaf i Cervera, l'estació de Calaf seguia en servei com a terminal dels trens procedents de Manresa, així que tampoc es podia fer aleshores. En algun moment o altre s'havia de tocar l'estació de Calaf i això suposa que no pugui parar-hi cap tren.
And now for something completely different...
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”