Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by canalcole »

Les 449 podrien fer fàcilment els trens cap a Saragossa, i les 448 que feien aquest servei (incluida la 448.028) podrien fer els serveis Regionals Lleida-EDF i v/v, com per exemple el que surt d'EDF a les 06.50 i va fent de Rodalies, fins que arriba a SVC a les 8.02, i d'allí continua cap a Lleida. O també el que surt d'EDF a les 18.50 fa de Rodalies fins a SVC i allí, continua fins a Reus. Aquests dos serveis podrien anar servits per 448 en doble, en comptes de 440R, o sinò, 470... :roll:
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Mako448 »

canalcole wrote:Les 449 podrien fer fàcilment els trens cap a Saragossa, i les 448 que feien aquest servei (incluida la 448.028) podrien fer els serveis Regionals Lleida-EDF i v/v, com per exemple el que surt d'EDF a les 06.50 i va fent de Rodalies, fins que arriba a SVC a les 8.02, i d'allí continua cap a Lleida. O també el que surt d'EDF a les 18.50 fa de Rodalies fins a SVC i allí, continua fins a Reus. Aquests dos serveis podrien anar servits per 448 en doble, en comptes de 440R, o sinò, 470... :roll:
El que cal fer és:

-449 primer per els CEX de la línia de Girona,i al principis de 2010 posar 449 pels CEX a Saragossa(al ser un trajecte de mès hores),tot i que coneixent renfe,les posarà a la de Tortosa

- Les 448R que facin TOTS o quasi tots els REX o CEX ca a Lleida/Mòra/Tortosa que habitualment és fan amb 470

- I les 470 per fer els regionals a seques,tant a la línia de Girona com a la resta.Si acàs faltès 470,que alguns serveis siguin en doble 470+440R

Jo el que veig injust és que a la línia de Girona tinguin 449 pels CEX's i 448R pels regionals a seques,i mentrestant al sud els CEX i REX la majoria amb 470 amb alguna 448R intercalada,i 440R amb els seus 'còmodes seients'fent els regionals a seques,i a sobre pagant el mateix.Aixó ho considero una discriminació cap als usuaris de les línies dels regionals del sud,passa que com els del nord és mobilitzen,cosa que els del sud no ho fan,si ho fessin potser no passaria aquestes coses.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Trenscat »

El què han de fer és si queda encara alguna 440R amb seients durs que els canviin per seients tous i que facin els serveis de Regionals normals per tot Catalunya.
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Pe Jorba »

Per exemple, s'haurien de substituir les 440R que fan el servei entre l'Hospitalet i Lleida (via Manresa), com suggeria en un altre post. Però, és clar, no sols en aquest servei. (Entre parèntesi: Ja que estem parlant de seients durs, ¿com es poden justificar aquest tipus de seients en el trajecte Barcelona - Puigcerdà? Sí, és clar, sembla que el material idoni per arribar a la "rodalia" Puigcerdà són les 447... Però, però, però... Hi posaria tots els peròs del món.)
Jordi Freixas

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Jordi Freixas »

Pe Jorba wrote:(Entre parèntesi: Ja que estem parlant de seients durs, ¿com es poden justificar aquest tipus de seients en el trajecte Barcelona - Puigcerdà? Sí, és clar, sembla que el material idoni per arribar a la "rodalia" Puigcerdà són les 447... Però, però, però... Hi posaria tots els peròs del món.)
Aquí és a on volia anar a parar.
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Altaria_Trianilla »

Mako448 wrote:
- Les 448R que facin TOTS o quasi tots els REX o CEX ca a Lleida/Mòra/Tortosa que habitualment és fan amb 470
Sobretot, que facin amb 448R d'una vegada per totes el regional de València.
Image
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Mako448 »

Altaria_Trianilla wrote:
Mako448 wrote:
- Les 448R que facin TOTS o quasi tots els REX o CEX ca a Lleida/Mòra/Tortosa que habitualment és fan amb 470
Sobretot, que facin amb 448R d'una vegada per totes el regional de València.
Aixó suposaria dos canvis de sentit,i la gent que vagui de Barcelona cap a Ulldecona i mès a baix hauria d'estar canviant la direcció dels seients dos cops sí volen anar en el sentit de la marxa del tren(hi ha gent que aquest aspectees molt imporatant,encara que no ho sembli),peró vaja,tampoc és un problema massa greu.

També penso que el REX Barcelona-València si no dones la volta "turística",pel ramal de Tortosa,i és fes amb 448R(el que vagui a Trtosa que baixi a L'Aldea-Amposta,i que renfe posi una llançadora L'Aldea-Tortosa),el trajecte entre Barcelona i Valènca nomès duraria una miqueta mès de 4 hores,que està molt bé,i no les 4h50min que durà ara.Passa que aixó no és farà mai per qué llavors els LD perderien molts viatgers,i ja sabem que aixó a renfe no li agrada,o sigui,que renfe vol que agafem els LD suposo que per gunayar mès diners.
Jordi Freixas

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Jordi Freixas »

Segur que si per començar ja hi fiquen 448's millorarà el temps de viatge i el nombre d'usuaris, ja que el confort haurà millorat.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by 593Dromedario »

Mako448 wrote:Passa que aixó no és farà mai per qué llavors els LD perderien molts viatgers,i ja sabem que aixó a renfe no li agrada,o sigui,que renfe vol que agafem els LD suposo que per gunayar mès diners.
Precisament Renfomentadif mira pel desconfort del viatger que no utilitzi AVE pagant un ou, especialment a Rodalies (Civies, ara 447s a Puigcerdà... només se'n salva que hagin afegit coixinets a algunes 450/1).
liniadelRipollés wrote:L'entrada en servei de les 449 pot ser un problema pel corredor gironí i per la regularitat de les rodalies a Barcelona. Atenent que només tenen una porta d'accés per cotxe, les cues a Passeig de Gràcia poden esdevenir interessants.
Ara fins i tot s'interessen pels robatoris. Perquè els que aprofiten les cues per pujar/baixar a Passeig de Gràcia o Sants ja no són pocs, i com tu dius això pot anar a més.

Aquest inconvenient fa que aquestes unitats siguin més aptes per la línia de Móra la Nova o fins i tot la de Puigcerdà si és possible que no pas per les de Girona i Portbou. Però, és clar, s'ha de fardar de flotamamodennaduropa primer a les línies més usades encara que sigui pitjor per a l'usuari.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Pere »

Jordi Freixas wrote:I com ja s'ha dit milions de cops, la línia de La Tor de Querol, REALMENT no és de Rodalies.
Perdoneu pel :topic
Pel que fa a la Catalunya de l'any 2009, a dia 10 de setembre i a les 23 hores i 24 minuts, línia de La Tor de Querol, REALMENT, és de rodalies. En altres planetes, galàxies o sistemes solars no ho sé.
Jordi Freixas

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Jordi Freixas »

Pere, saps de sobres que això no és veritat. El tram Vic - La Tor de Querol va passar a ser gestionat per Rodalies com a recurs per mantenir la línia oberta... I PROU. Per tant, una cosa és el que digui la unitat de negoci, i una altra, de vegades ben diferent, és la realitat. I aquí la realitat és que considerar aquesta línia en la seva totalitat com a Rodalies, és totalment contradictori amb el que és la propia xarxa de Rodalies de BARCELONA (aquí s'hauria de demanar explicacions a Renfe de perquè el tram esmentat no apareix a enlloc), i totalment contradictori amb la finalitat per la qual van ser concebudes les xarxes de Rodalies.

A part de tot. Si tu t'en vas a Barcelona Sants a veure els horaris de tots els trens de no-Rodalies, curiosament t'hi apareixen els "rodalies" (aixo sí, sense denominació, i això ja ho vaig comentar una vegada) a Ripoll, Puigcerdà i La Tor de Querol al costat dels AVE, Avant, Alvia, Talgo, Catalunya Exprés, Regionals, ...

O sigui que no en tinc ni idea de com deuen ser les coses en altres galaxies, però REALMENT la línia de Puigcerdà en la seva totalitat NO ÉS DE RODALIES.
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Pe Jorba »

En alguna banda (no pas en aquest fòrum, pel que he intentat de comprovar) s'ha comentat que, amb la posada en funcionament de les 449, també a Catalunya es podria estrenar la modalitat de reserva de plaça en els trens de MD. És cert? I em pregunto (si de cas s'apliqués aquesta modalitat) de quina manera podria afectar la persona que per exemple es veu obligada a agafar un tren a corre-cuita, de forma no prevista ni previsible, per poder arribar -per exemple- a Girona?
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Post by Nozomi »

Mako448 wrote: També penso que el REX Barcelona-València si no dones la volta "turística",pel ramal de Tortosa,i és fes amb 448R(el que vagui a Trtosa que baixi a L'Aldea-Amposta,i que renfe posi una llançadora L'Aldea-Tortosa),el trajecte entre Barcelona i Valènca nomès duraria una miqueta mès de 4 hores,que està molt bé,i no les 4h50min que durà ara.Passa que aixó no és farà mai per qué llavors els LD perderien molts viatgers,i ja sabem que aixó a renfe no li agrada,o sigui,que renfe vol que agafem els LD suposo que per gunayar mès diners.
Primer de tot, perdó per seguir un poc amb l'offtopic :S

És el que haurien de fer en un bon grapat de serveis. No és normal que el primer LD direcció Barcelona des de les dos estacions del nord de Castelló (faig referència a Vinaròs) siga a les 11:25 (13:39 Sants) o bé en el REX de les 7:10 (10:05 Sants), no és competitiu en cap cas ni pràctic per algú que haja d'estar a Barcelona a primera hora per a qualsevol cosa, obliga a sortir el dia abans i fer nit ... i són 50 minuts tontos per fer la volta per Tortosa.

Un dia vaig baixar a casa, a Benicarló amb l'últim REX del dia cap al sud, el de les 19.29 a Sants, i arriba a Vinaròs a les 22.28, tres hores infumables que m'obliguen a anar en un LD perquè a la llarga és més còmode 1- Més "ràpid" 2- Més còmode, de l'altra manera has de fer un desplaçament a Vinaròs.

En fi, des del meu punt de vista que no sóc cap expert ni vull ser-ho crec que ho tenen plantejat de la forma més dolenta possible, o més dolenta per al señor cliente. Durant este any tocarà baixar al poble el dissabte de matí per tema d'horaris :emprenyat ja podrien ficar un Regional 22.00 Sants ~ 00.10 aprox. Vinaròs.

Ais quant hem d'apendre dels altres límits
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

MD+

Post by Guigui »

Pe Jorba wrote:En alguna banda (no pas en aquest fòrum, pel que he intentat de comprovar) s'ha comentat que, amb la posada en funcionament de les 449, també a Catalunya es podria estrenar la modalitat de reserva de plaça en els trens de MD. És cert?
Això s'ha dit, i s'ha comentat de passada en aquest fòrum. Ara per ara, és un rumor, però si es materialitza, consumarà el pèssim servei de Renfomentadif i no farà sinó precipitar la demanda de traspàs de regionals. Pitjor seria impossible.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”