Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
hispeed

Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)

Post by hispeed »

http://www.vilaweb.com/www/elpunt/notic ... mp=1334447

L'ocupació d'unes cases a Badalona amenaça de retardar l'arribada del metro al centre

L'Ajuntament, convençut que es complirà el calendari previst

L'ocupació al centre de Badalona de mitja dotzena de cases que estan pendents d'anar a terra ha posat en alerta l'Ajuntament ja que aquest fet podria endarrerir la prolongació de la L2 del metro. L'enderroc d'aquests immobles, que són propietat municipal, és imprescindible per poder avançar els treballs. El regidor d'Urbanisme es mostra segur que els joves seran desallotjats molt aviat i les obres seguiran el calendari previst.

Una trentena de persones viuen des de fa un parell de mesos a les cases que l'Ajuntament de Badalona va expropiar a l'espai conegut com illa Fradera per poder executar les obres de prolongació de la línia 2 del metro fins al centre de la ciutat. La majoria d'esquàters són joves catalans, alguns dels quals són de famílies amb un alt nivell adquisitiu. En una casa viu també una família gitana.
Tots aquests immobles tenen el destí fixat ja que han d'anar a terra de manera imminent per poder construir la línia 2 del metro entre Pep Ventura -l'actual final del trajecte- i Badalona Centre. Tot i que el desallotjament dels esquàters requereix tot un procés administratiu que s'acostuma a allargar durant mesos, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Badalona, Francesc López Guardiola, ha mostrat la seva absoluta confiança en la justícia i s'ha mostrat convençut que aquesta ocupació no retardarà la prolongació de la L2 fins al centre. «L'enderroc d'aquestes cases s'ha de fer a principi de juliol i estic segur que el podrem enllestir», va afirmar ahir.
Francesc López Guardiola recorda que, tot i que està previst que les obres d'ampliació de la línia lila comencin a Can Fradera, «l'espai és prou ample per començar l'actuació abans no s'enderroquin els edificis». El regidor socialista no vol sentir parlar de la possibilitat que l'ordre judicial per desallotjar aquest col·lectiu no estigui dictada abans d'un mes i, en canvi, trigui mesos. En aquest sentit, l'Ajuntament de Badalona està intentant per tots els mitjans accelerar el procés.
Les obres del metro han de començar al juliol i continuar fins a la primavera del 2007. Actualment, segons el regidor d'Urbanisme, ja es treballa a la zona de l'illa Fradera, un espai situat a pocs metres de l'ajuntament que ara acull una gran zona blava
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Mare meva.

Expliqueume com es posible que unes obres d'ampliació d'un tram que es fa a peu en 7 minuts, triguin quasibé 2 anys!! I em baso en això de que pretenen començar aquest estiu i acabar al 2007.

En teoria, l'ampliació havia de començar a la tardor del 2004. Res. I ara al 2005, ja veurem. Ja fa temps que l'illa on anirà l'estació de Can Fradera (o Badalona Centre, no se com es dirà) ha estat preparada per les obres, tirant molts pisos i demés, però les obres en si s'han anat endarrerint. Us aseguro que desde aquells terrenys, es veu clarament l'estació de Pep Ventura, es un tram ben curt.

Suposo que es trigarà pq s'ha de fer tot a cel obert, pero es triga tant en fer això?

Vox
mix3
N5
N5
Posts: 124
Joined: Tuesday 03/05/2005 21:50
Location: Terrassa

Post by mix3 »

si es un tram que es fa en 7 minuts, és necessari una nova estacio?

no es com terrassa, on el barri de la gripia necessita imperiosament una estacio de tren (suposadament a d'anar al pg. del camp del roure) i que no se sap mai quan arribarà. en canvi, a sant vicenç, en tenim 3, i dues d'elles molt a prop...
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

són 7 minuts d'estació a estació, però la gent que visqui a 7 minuts per exemple de la futura estació ara té el metro a 14!

és qüestió d'apropar
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Exacte, es tracta d'aproparlo.

Pels que no conegueu la zona, l'actual estació final de la L2, Pep Ventura, es situa a pocs minuts del centre, en una zona ben urbanitzada i servida pel propi metro i nombrosos autobusos urbans. En pararlel, i al cantó del mar, hi ha la C1 de RENFE.

Però l'estació que volen construir es farà al bell mig de la ciutat, al barri del Centre, en una illa totalment buida de cases (les han tirat a terra desde fa 2-3 anys) i quedarà a 2mins a peu de l'estació de Renfe, a 3 de la platjai a un parell del centre del Centre, es a dir la zona delimitada per la NII (no se si encara es diu així :D), la Rambla de Bdn, el Carrer del Mar i el Carrer Prim, que es on es concentren la majoria de comerços i gent passejant/d'esbargo als caps de setmana.

Es més.. Si no fos pq em dona q no es posible per tema canyeries, jo faria un tunel de la nova estació de Badalona Centre fins l'estació de Badalona de la C1. Es tot per sota d'un sol carrer i mes o menys seria com el de Passeig de Gracia de la L2/L4 a la L3, o menys.

Vox
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Post by Vox »

No, no tinc cap fotografia ni noticia però ja que el Metro de BCN inicia obres d'aquest tipus (apart de la famosa L9-10) quan coincideixen 59 astres al cel, i a sobre sóc de Badalona i usuari de la L2, doncs m'agradaria fer un seguiment ;)

Avui a les 7AM han començat els talls de transit, ben extranys tot s'ha de dir. Ahir a TVB (Televisió de Badalona) van emetre unes imatges on un arquitecte i un polític explicaven aquestes restriccions, que no sols tallaran carrers sino que es prohibiran girs a l'esquerre a/cap Marti Pujol, segons ells per agilitzar el trànsit.

Avui a TV3 han emés imatges i ja es podien veure els talls. Aquesta tarda hi passaré, vejam com va, i com van també les desviacions dels busos B25, B29, B30, 3 i tots els que passen per allà.

Dir-vos també que aquesta ampliació té més anys que Mahoma. Ja fa mesos que s'han fet obres per moure tubs de gas, fibra òptica etc I, obviament, el més important ha estat la neteja feta a l'illa on anirà l'estació, on no sols té que entrar la L2, sino la L1 i fins-hi tot rodalies, però crec que això no ho veure més això :roll:

L'illa està quasibé sense cases ja, només en queden a l'extrem nord.

Vox
User avatar
Loyster
N5
N5
Posts: 134
Joined: Friday 02/12/2005 13:32
Location: Hospital de Sant Pau - L5

Post by Loyster »

Algu te algun document sobre aquesta ampliació :?: un mapa de les estacions, la situació del tunel, etc... ;)
Amant de les 1000
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Esperarem en Javi82 :D

Jo en tinc massa idea pero he llegit que primer faran les pantalles i després el túnel, sense tuneladora.

Es un tram que a peu es fa en 6-7 minuts.

Vox
User avatar
Loyster
N5
N5
Posts: 134
Joined: Friday 02/12/2005 13:32
Location: Hospital de Sant Pau - L5

Post by Loyster »

Pero es que jo trobu excesiu que tinguin d'estar 26 mesos per fer que, un tunel de 700 m. :?: o sigui que totes les tonteries de la L13, etc... encara tindrem d'0esperar una mica per veure-les xD
Amant de les 1000
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

El carrer de Francesc Macià de Badalona quedarà tallat al trànsit durant 20 mesos per obres de perllongament de l'L2

A partir del 17 de gener i durant 20 mesos, el carrer de Francesc Macià de Badalona, entre la plaça de Pep Ventura i Sant Ignasi de Loiola (antiga Illa Fradera), quedarà tallat al trànsit a causa de l’inici de les excavacions en el marc de les obres de perllongament de l'L2 de Metro des de l’actual estació de Pep Ventura fins la futura de Badalona Centre.

Itineraris alternatius

Mentre durin les obres, se senyalitzaran itineraris alternatius tant per accedir a la calçada lateral de l’autopista C-31 com per arribar al centre de Badalona. En aquest sentit, l’accés al centre en direcció mar es manté per l’avinguda de Martí Pujol.

En canvi, els vehicles particulars no podran girar a l’esquerra des de l’avinguda de Martí Pujol cap al carrer de Francesc Layret, ni des del carrer de la Creu cap a l’avinguda de Martí Pujol en direcció muntanya.

Pel que fa a les afectacions als autobusos, els usuaris podran trobar a les parades cartells informatius amb els recorreguts afectats i les noves ubicacions de les parades anul·lades.

Image

Inici de la construcció del túnel

Des de fa un any, s’ha estat treballant en el desviament dels serveis afectats per aquesta obra, que suposa l’arribada del servei de metro al centre de Badalona i la seva connexió amb el centre de Barcelona.

Ara s’inicien les obres de construcció del túnel, que consisteixen en l’excavació a cel obert col·locant murs de barrera, per després recobrir-ho amb una volta de formigó.

"El traçat parteix de Pep Ventura a l’alçada de la plaça del mateix nom, segueix pel carrer de Francesc Macià fins arribar a l’altura de la plaça de l’Alcalde Xifré / avinguda d'Ignasi de Loiola.

Seguidament, travessa el carrer de la Creu i ocupa l’illa formada pels carrers de Santa Bàrbara, Anselm de Clavé, avinguda Martí Pujol i el carrer de la Creu. "

Image

Tot i que les obres del túnel mantindran tallat tot el tram de Francesc Macià entre Pep Ventura i Sant Ignasi de Loiola durant 20 mesos, les excavacions, de fet, es faran en dues fases.

Durant 10 mesos es treballarà en el tram entre Pep Ventura i Conquesta, per continuar després, durant uns altres 10 mesos, entre Conquesta i Sant Ignasi de Loiola. Aquesta opció permetrà minimitzar l’afectació al trànsit urbà perpendicular al carrer de Francesc Macià.

Nova estació de Badalona Centre

L’iIla Fradera, on finalitza el túnel que ara es comença a construir, acollirà la nova estació Badalona Centre, que es comença a construir juntament amb el túnel. Els edificis que ocupaven la zona d’aquesta illa compresa entre el carrer de Santa Bàrbara i l’aparcament es van acabar d’enderrocar a mitjans d’octubre.

La nova estació estarà formada per un ampli vestíbul i una andana central d’una longitud de més de 100 metres, amb 2 vies principals i una secundària que realitzarà funcions d’apartador de trens.

L’estació comptarà amb dos accessos, un per l’avinguda de Martí Pujol i un altre des del carrer de Creu. Tots dos tindran una escala fixa, una mecànica i un ascensor per facilitar l’accés de les persones amb mobilitat reduïda
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Espectacular

Post by Santfeliuenc »

Hola,

¿Estamos leyendo y oyendo bien? ¿una estación van a tardar en hacerla casi 2 años enteritos, retrasos aparte?

:osti :cop

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Carlos L'H
N6
N6
Posts: 161
Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Post by Carlos L'H »

Tengo una duda. ¿No se iba ampliar hasta empalmar con la L1 es decir con Fondo?
Porque en todos los mapas lo comentan pero no se habla.
Gracias
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Pues por lo que tengo entendido, la L2 se prolongaría siempre en paralelo a la costa y desde donde ahora termina hasta Morera, pasando por Badalona Centre.

Y a dicha estación de Badalona Centre debería llegar en una futura prolongación procedente de Sta. Coloma la L1 viniendo de Fondo y bajando así como en semi-diagonal para converger en el intercambiador las 2 líneas, pero eso de la L1 deberá esperar un poco más, que yo sepa.

Y por cierto, de momento en el barrio del Fondo de Sta. Coloma tienen su propio Carmel, donde además han fallecido dos personas, por desgracia. Pero seguro que nadie saldrá diciendo que quiere que quiten todo el gas de las casas, como dicen ahora por todas partes que no quieren túneles.

:(

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Avui hi he passat: han posat valles metàliques a tot el tros de carrer tallat i els desviament dels busos, tal com diuen algunes noticies, es fa pujant cap el lateral de l'autopista C31 i baixant després per Martí Pujol, es a dir: fotent una volta que t'hi cagues :D pero vaja, crec que es l'unica alternativa viable.

Molts conductors volien girar a l'esquerre per pujar per Martí Pujol venint de la zona tallada o bé girar a ma esquere cap l'ajuntament venint de Martí Pujol. I es que ambdos girs a l'esquerra estan prohibits. Hi havia Guardia Urbana, obviament.

Vox
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

El que jo tinc entès...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Overview de l'intercambiador de Badalona Centre:

-L2: en obres per moooolt de temps...Saps, trigaran un parell d'anys (la veritat, una mica alarmant) però almenys tindrem menys cotxes pel centre de la ciutat, que falta ens fa... :victoria

-L1: en principi s'havia de portar aquesta línia el 2006 al centre...Però va a ser que no...Sigui com sigui, està dins el PDI i com no s'espavilin no la tindrem; en principi, tindria parades a Montigalà, Lloreda-Sant Crist, Bufalà i Badalona Centre. La de Lloreda-Sant Crist m'aniria d'allò més bé... :D

-Bus urbà i interurbà: a sobre de l'intercambiador, situat en ple centre de la ciutat en una illa urbana enorme, coneguda popularment com a Illa Fradera (degut a que el senyor Fradera tenia uns garatges on guardava cotxes de cavalls :o ), hi han d'anar estacions de busos urbans (bé, els que ja tenim) i interurbans (a Badalona en tenim pocs i no saps on collons paren, excepte el Casas de Mataró). Ja estaria bé tenir una estació de busos com Déu mana, una manca història de Badalona. Ah, suposo que també hi haurà parada de taxis, uzté età oyendo radioteletasi, lo nuehtro...

-Rodalies Renfe: l'Ajuntament sempre ha volgut portar la línia de Renfe cap a l'interior, fent dues parades, una a Badalona Centre i l'altra als barris de la Salut-Llefià, amb possibilitat de donar servei també a Sant Adrià alt-Santa Coloma baixa. No sé que vaig arribar a sentir que el dia que es fes Can Fradera, vull dir Badalona Centre, es deixaria el buit per l'estació de Rodalies ja fet...Vés a saber, crec que és una llegenda urbana, si algú ho pot confirmar...

Espero que us sigui d'ajuda.

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Bona info company badaloní.

Es presenta un bon futur amb dos zones renovades en quant a transport. Una serà important per donar cobetura al centre clàsic de la ciutat:

Badalona Centre, amb la L2 i no oblidem que, es mogui cap l'interior o no al segle XXXV, la R1 ja es de fet al cantó mateix de l'estació futura de Badalona Centre, a uns 5mins caminant i visualment es "veuen" entre elles i tot per Martí Pujol. I apart, la L1 que encara que arrivi tard, ho farà abans que la Renfe, així que L1-L2 seràn benvingudes al centre de la ciutat.

I Gorg, però en aquest cas com a zona renovada, una especie del que esta passant a Bcn tocant amb Hospitalet però sense ser tan bestia, clar, més modest però no está mal: ciutat del basquet darrera el camp de la penya, ja en obres, canal del port començat o a punt, la L2 existent desde 1985, la futura L10 ja en obres desde fa anys i el TRAM T5 que crec ja surt projectat als mateixos tramvies.

No disposo de càmera digital i les del mvl no puc pasarles a l'ordinador però faré algunes fotografies d'aquí a unes 4 setmanes, que dsposaré d'una càmera.

Vox
Aureli
N6
N6
Posts: 168
Joined: Monday 02/05/2005 9:10
Location: El Carmel, Barcelona

Post by Aureli »

El perllongament de la L1 des de Fondo fins Badalona sembla que serà la última de les actuacions de metro del PDI, o sigui que no la esperem fins el 2010 o beyond...

:(
User avatar
Loyster
N5
N5
Posts: 134
Joined: Friday 02/12/2005 13:32
Location: Hospital de Sant Pau - L5

Post by Loyster »

Suposo que combinaran l'arribada de les 6000 a la L1 amb les seves ampliacions no :?:
Amant de les 1000
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Breu apunt...

Post by JaMiRo! »

Hola!
Vox wrote: [...] I Gorg, però en aquest cas com a zona renovada, una especie del que esta passant a Bcn tocant amb Hospitalet però sense ser tan bestia, clar, més modest però no está mal: ciutat del basquet darrera el camp de la penya, ja en obres, canal del port començat o a punt, la L2 existent desde 1985, la futura L10 ja en obres desde fa anys i el TRAM T5 que crec ja surt projectat als mateixos tramvies. [...]
Un parell d'apunts off-topic (disculpa'm wefer :oops: ):

-Ciutat del Bàsquet de la Penya: gran projecte que aniquilarà el carrer comercial del barri de la Salut, enviant a prendre pel sac la vida d'aquest barri de Badalona, i de pas ens saturarà encara més l'Autopista del Maresme C31 i la Ronda de Dalt B20, a més dels carrers pròxims a aquest centre d'oci. Ja em veig aguantant els domingueros...I pensava que en tindria prou amb Montigalà...Mare de Déu Senyor!

-Port Esportiu de Badalona i Canal del Gorg: si bé el que ara ens han deixat és ben maco comparat amb les fàbriques abandonades i el sòl contaminat, considero que si la majoria dels badalonins no té per comprar-se un iot i tal com està el litoral català de ports esportius, l'obra és innecessària. A més, els pisos d'aquesta zona de Badalona estan pels núvols...I se m'ocorren coses millors que fer amb la pasta que ha costat fer el port i el canal, com per exemple allargar JA la L1 fins a Badalona Centre i la L2 fins a Can Ruti (amb la línia de metro lleuger L13), i de pas el tramvia fins a Montgat, que falta els fa.

:atac

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Recordo que fa uns anys, als inicis de TV Badalona, van parlar d'una configuració de vies en forma de 8, estil alguns trams de la L9, pero es obvi que l'allargament fins Badalona Centre es farà amb les dues vies tradcionals així que suposo que lo del 8 es referien a la futura Morera L2? O a la L13? Encara que la L13 suposo serà semblant ala L11, rollo funicular :D

Vox
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”