Jo diria que és més ample que l'ample ibèric. A més, per Pere IV em sembla que no passava cap via de Poble Nou.Alemany wrote:Ull viu! Perquè ja s'ha parlat al fil de l'estació de Poble Nou de Renfe, i crec que les vies passaven precisament per aqui. Ara, si dieu que no té un ample conegut, vés a saber si no van comprar les vies als Encants per fer una mena de decoració "d'arte y ensayo".metring wrote:Avui, al parc del Poblenou cantó Besòs, hem vist aquest rails que poden ser de tramvia. No sabem si son aprofitats del tramvia que passava per Pere IV (el Parc té obertures pels dos cantons, per fer de continuació d'aquest carrer), per posar-los al parc com a decoració, o realment eren dos rails, però en lloc de ser d'una sola via, que cadascú fos d'un cantó de dues vies diferents, perquè era massa ample.
Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Naturalment, els banys Zoraida. També hi va haver unes drassanes d'on van sortir un munt de vaixells, un hipòdrom que posteriorment seria el primer camp d'aviació no-oficial, i l'empresa Rivière, una de les més importants del país en la fabricació de filferros i derivats. Estic bastant al dia de l'antic Can Tunis, tinc bastanta informació i imatges i mantinc contacte amb gent d'allà, malgrat que no sóc descendent de cantunissencs. En un fil privat si vols en parlem d'aquest barri que va ser condemnat a desaparèixer de resultes d'un xanxullo entre l'ajuntament i la junta del port.faristol wrote:Fantàstic reportatge, Alemany. es força dificil cercar aquests llocs ja que queden molt poques restes del que va ser la zona de Can Tunis original, també molt bona locaclitzacio de les posibles restes i despres trobarles, felicitats.
L'historia del Can Tunis també m'apasiona, saps que fins i tot i va haber un balneari maritim i uns banys com els de San Sebastià? Llastimosament aquesta zona va ser condemnada al decidir que el port s'eixamplaria cap a aquest cantó, i pel fet que la gent que hi habitaba era força humild, si el port no hagues crescut, hagues pogut ser una altre zona maritima de platja de Barcelona com aixi era a principis del segle XX.
Tornant al tramvia, quan pugui demanaré una foto de l'edifici de les antigues cotxeres pròpies de què disposava la línia 48. Si no vaig errat, l'ample original de la linia era estret i es va convertit en standart en ser adquirida la línia per TB. Les cotxeres també van deixar-se d'utilitzar i van ser reconvertides en escola. Desgraciadament no en queden restes.
Què és alló??
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Perdó, en el meu comentari no he tingut en compte que la via fos de tramvia L'únic que passava més a prop de la zona que dius crec que era la línia 36, que tenia el final prop del cementiri vell.metring wrote:Jo diria que és més ample que l'ample ibèric. A més, per Pere IV em sembla que no passava cap via de Poble Nou.Alemany wrote:Ull viu! Perquè ja s'ha parlat al fil de l'estació de Poble Nou de Renfe, i crec que les vies passaven precisament per aqui. Ara, si dieu que no té un ample conegut, vés a saber si no van comprar les vies als Encants per fer una mena de decoració "d'arte y ensayo".metring wrote:Avui, al parc del Poblenou cantó Besòs, hem vist aquest rails que poden ser de tramvia. No sabem si son aprofitats del tramvia que passava per Pere IV (el Parc té obertures pels dos cantons, per fer de continuació d'aquest carrer), per posar-los al parc com a decoració, o realment eren dos rails, però en lloc de ser d'una sola via, que cadascú fos d'un cantó de dues vies diferents, perquè era massa ample.
Què és alló??
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Per Pere IV van passar tramvías de via estreta de las línias 42, 70 (avans 43) i 71 fins el tancament de la xarxa de 1 m. al 1965.
La última línia va ser la 70, a les horas limitada de Barri Besós a Estació del Nord.
Posteriorment es va reformar el carrer, treient totes las vías existents, i en lloc de asfaltar, es va reformar de una manera força especial que em sembla que es l'unic carrer de Barcelona fet d'aquesta manera: Van posar unas grans llosas de formigó rectangulars (n'hi habían 2 o 3 segons l'amplada de la calçada), y al carril mes proper al costat muntanya, van posar una especie de llambordas planas que feian un dibuxet. Suposo que van canalitzar els serveis per aquest lloc, i d'aquesta manera en cas d'avería no calía aixecar las llosas de formigó.
Aquest tipo de reforma es va fer desde Pere IV/Almogavars fins Pere IV/Maresma, i s'ha mantingut inalterable molts anys, fins que desde fa poc, s'ha asfaltat un tram desde Lope de Vega a Sant Joan de Malta, i s'ha fet el desviament del tránsit per els carrers Marroc i Cristobal de Moura, amb motiu de l'obertura del Parc del Poblenou.
Excepte els trams indicats, la resta del carrer segueix sense reformar i encara es visible avui entre Almogavars i Maria Aguiló, i entre Fluviá i Maresme.
Per lo exposat anteriorment, crec que no es posible que els rails del parc siguin els originals de els de la línia de Badalona, sino mes sembla una recreació, recordant la línia de carrer que ara pasa per mig del parc, i potser també del tramvia que hi pasaba.
Salutacions.
La última línia va ser la 70, a les horas limitada de Barri Besós a Estació del Nord.
Posteriorment es va reformar el carrer, treient totes las vías existents, i en lloc de asfaltar, es va reformar de una manera força especial que em sembla que es l'unic carrer de Barcelona fet d'aquesta manera: Van posar unas grans llosas de formigó rectangulars (n'hi habían 2 o 3 segons l'amplada de la calçada), y al carril mes proper al costat muntanya, van posar una especie de llambordas planas que feian un dibuxet. Suposo que van canalitzar els serveis per aquest lloc, i d'aquesta manera en cas d'avería no calía aixecar las llosas de formigó.
Aquest tipo de reforma es va fer desde Pere IV/Almogavars fins Pere IV/Maresma, i s'ha mantingut inalterable molts anys, fins que desde fa poc, s'ha asfaltat un tram desde Lope de Vega a Sant Joan de Malta, i s'ha fet el desviament del tránsit per els carrers Marroc i Cristobal de Moura, amb motiu de l'obertura del Parc del Poblenou.
Excepte els trams indicats, la resta del carrer segueix sense reformar i encara es visible avui entre Almogavars i Maria Aguiló, i entre Fluviá i Maresme.
Per lo exposat anteriorment, crec que no es posible que els rails del parc siguin els originals de els de la línia de Badalona, sino mes sembla una recreació, recordant la línia de carrer que ara pasa per mig del parc, i potser també del tramvia que hi pasaba.
Salutacions.
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Les llambordes que anomenes de nou disseny (però llambordes al fi i a la cap), van ser instal·lades a Pere IV, i en podem trobar també a les restes que queden de l'antic parc d'atraccions de Montjuïc inaugurat aquell mateix any, actualment dins dels terrenys dels actuals jardins Joan Brossa. Penjo una foto de la inauguració del pavimentat de Pere IV que comenta Foronda 141, a càrrec de l'alcalde Porcioles l'any 1966. Crec que és davant del que va ser l'Ateneo Colón, prop del carrer Llacuna.foronda 141 wrote:y al carril mes proper al costat muntanya, van posar una especie de llambordas planas que feian un dibuxet.
- Attachments
-
- pere iv.jpg (41.05 KiB) Viewed 10953 times
Què és alló??
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Llambordes en onada
Hi ha molts llocs que tenien aquestes llambordes, per exemple, la Pl. Lesseps abans de la seva "flamant" reforma.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Són decoratives i les males herbes encara més.
metring wrote:Avui, al parc del Poblenou cantó Besòs, hem vist aquest rails que poden ser de tramvia. No sabem si son aprofitats del tramvia que passava per Pere IV (el Parc té obertures pels dos cantons, per fer de continuació d'aquest carrer), per posar-los al parc com a decoració, o realment eren dos rails, però en lloc de ser d'una sola via, que cadascú fos d'un cantó de dues vies diferents, perquè era massa ample.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
De Badalona o d'Argentona?
metring wrote:Aquí teniu una foto de la via de tramvia de Badalona, no sé com deu estar ara...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Badalona, Badalona, al carrer Guipúscoa.
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
La fotografía es de S. Adrían, Carretera de Mataró junto a la calle Guipuzcoa, y es Justo
donde fué el ultimo final del 70
donde fué el ultimo final del 70
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Cuyas vías se podían percibir con relativa facilidad hasta poco antes de la construcción del nuevo tranvía.andres-1 wrote:La fotografía es de S. Adrían, Carretera de Mataró junto a la calle Guipuzcoa, y es Justo
donde fué el ultimo final del 70
Què és alló??
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Del tramvia... més aviat
Pertanyien a la línia 24, que fins l'any 1961 feia el trajecte de Pl. Catalunya-Pl. Lesseps-Sant Josep de la Muntanya. Just abans d'agafar la travessera de dalt hi havia la bifurcació per la qual la línia 25 agafava Ntrª Srª del Coll.Guigui wrote:Tractant-se de la cota a la qual es troben, dubto que sigui de les cotxeres. Ara bé, considerant que la Travessera de Dalt no es va obrir fins als anys 70, tampoc veig què hi farien unes vies de tramvia paral·leles a la Ronda del Mig, a no ser que corresponguessin al final d'algun trajecte.
La travessera de Dalt ja arribava fins a l'alçada d'Escorial, evidenment, estreta i mal pavimentada. El tramvia 24 acabava en cul de sac al mig del carrer a l'alçada de l'esmentat Sant Josep de La Muntanya. l'any 1962 per obres a la travessera va quedar limitada fins a Lesseps i el mateix any fou substituïda per l'autobús de la lletra "J" En la foto de F. Zurita de principis dels 60 veiem el tramvia 225 fent l'esmentada línia a la terminal de la Pl. Catalunya.
- Attachments
-
- TB225 linia24.jpg (188.74 KiB) Viewed 10645 times
Last edited by lauria1226 on Monday 05/10/2009 18:14, edited 1 time in total.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
L'any 2003 quan les obres del Trambesòs obligaren a obrir l'avinguda Meridiana entre el passeig de Pujades i Bonaventura Muñoz, aparegueren com una reliquia arqueològica les vies que portaven a la línia 53 a unir-se mitjançant el sistèma de tres carrils (Com el que estan posant al Port-Castellbisbal-Mollet) amb la línia de via mètrica de Sant Adrià i Badalona. Això va ser el resultat de convertir en vía UIC la línia 41, l'any 1955. Aquesta darrera, va ser l'última línia de via mètrica explotada directament per TB. Les 4 línies de via mètrica que restaren en servei (42, Trafalgar-San Martín. 44, Badalona-Montgat. 70, Trafalgar-Badalona. i 71, Trafalgar-San Adrian) eren explotades per "URBAS" (Urbanizaciones y Transportes, S.A.)
- Attachments
-
- Carrils del tramvia 53 Av.Meridiana 2003
- carrils del 53.jpg (286.08 KiB) Viewed 10635 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Parlant de Tramvies i com que hi estic ficat, em permetreu que posi aquesta foto que surt el tramvia 1226 a la cruïlla de Rosselló amb Bailen, Encara anven de vermell i crema. La foto és de Feliu Zurita dels primers anys 60s. Fixeu-vos que a la vorera on hi ha el taxi paral.lela a la mateixa es distingèixen els carrils per on passava la línia 39 abans d'incorporar-se al carrer Rosselló. El tramvia 1226 és el que inspira el meu Nick, per quelcom que va passar l'any 1968 entre el mes de gener i el 19 de Març del 1968, data que com a present d'onomàstica a JM de Porcioles suprimiren els tramvies de Lauria-Bruch y Rosellón (sic).
- Attachments
-
- 1226 Rosselló-Bailen línia 45
- 1226 Rosselló-Bailen.jpg (169.77 KiB) Viewed 10628 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Antic tramvia a Dos de Maig
Hola,
Ara que estan fent obres per la zona, m'he fixat que a Dos de Maig amb Provença es veuen unes vies entre l'asfalt.
Per allà passava algun tramvia antigament???
Salut,
Ara que estan fent obres per la zona, m'he fixat que a Dos de Maig amb Provença es veuen unes vies entre l'asfalt.
Per allà passava algun tramvia antigament???
Salut,
Fórmula.CAT: Música en català i grups independents
Re: Antic tramvia a Dos de Maig
El 51, l'ultima linia de tramvia que van eliminar el 1971 juntament amb el 49, circulava pel carrer Dos de Maig, tal com fa avui l'autobús.
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Sobre vies visibles, hi ha un interessantíssim article a http://desdesantadriadebesos.blogspot.c ... e.html?m=1 amb fotos antigues del tramvia de Sant Adrià i Badalona.
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Avui he vist a la Biblioteca Sant Adrià un llibre de col·lecció local, "Catàleg de bens culturals d'interès local del municipi de Sant Adrià de Besòs", volum 1, a on apareix una fitxa on es parla del tramvia que hi va haver, i surten tant fotografies d'aquest com de les vies de tramvia de foc a la carretera de Mataró, des de diferents perspectives. Apart de recomanar fer una ullada, volia aprofitar per preguntar si encara hi són les vies, perquè aquest catàleg és del 2002 i no sé si s'han preservat.
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Quedan muy pocos metros de vía frente a la gasolinera y no llegan ni al campo del Español, estas vías las quitaron
al hacer las obras del campo y al otro lado del ferocarril , las que llegaban a la calle Extremadura, las quitaron
al urbanizar la zona,hace pocos años ,incluso había un apartadero con las dos agujas enteras,pero se quitaron o taparon.
al hacer las obras del campo y al otro lado del ferocarril , las que llegaban a la calle Extremadura, las quitaron
al urbanizar la zona,hace pocos años ,incluso había un apartadero con las dos agujas enteras,pero se quitaron o taparon.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
Aquí es poden veure les vies, i aquí es poden veure el pal per on passava el fil i un fanal de l'època. El senyal que hi ha al pal té pinta de ser bastant antic. Diria que el paviment també és l'original de l'època, però desconec aquesta dada.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.