Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by Pere »

Jordilar wrote:Actualment el tram Vic - Puigcerdà es controla amb Comandament Local a les principlas estacions i les altres es telecomanden des d'aquestes estacions. La cosa queda així:

Vic: Comandament Local.
Manlleu: Telecomandament des de Vic.
Torelló: Comandament Local.
Sant Quirze de Besora - Montesquiu: Telecomandament des de Torelló.
Ripoll: Comandament Local.
Ribes de Freser: Comandament Local.
Planoles: Telecomandament des de Ribes.
La Molina: Telecomandament des de Puigcerdà.
Puigcerdà: Comandament Local.
La Tour de Querol - Enveig: Comandament Local ( S.N.C.F. )
Et corregeixo. Manlleu es telecomanda des de Torelló.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by UT440_132M »

Diria que és compensada a 3000Vcc. No ho se segur.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by ABB_Traccion »

UT440_132M wrote:Diria que és compensada a 3000Vcc. No ho se segur.

Sí, ho és, ho posa a dalt. :D
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Avistaments curiosos

Post by canalcole »

Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=144905#p144905
wefer wrote:Els serveis a Ripoll/Puigcerdà/La Tor de Querol, els de Tarragona/Tortosa, els de Girona/Figueres/PortBou i els de Lleida via Manresa s'haurien de fer exclusivament amb 448 i 449 que per això fóren dissenyats, sobretot els seus seients.
Estic d'acord excepte en una cosa, els serveis La Tor/Puigcedà/Ripoll. Jo trobo que aquests, s'haurien de fer amb 470, no amb 448 ni 449, aquestes unitats millor per els serveis que tu has dit, i els de Saragossa. ;)
Jordi Freixas

Re: Avistaments curiosos

Post by Jordi Freixas »

Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.

A part de tot. El confort interior és molt millor i més efectiu pel que fa a les 448 per aquest tram en temporades d'hivern, al quedar les portes aillades de la resta del vagó. Amb les 470 s'hi van cobrir de glòria al limitar-se a ficar els seients més còmodes i fora. Enlloc de les 470, millor haver continuat amb les 440 que ja hi havien...
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Avistaments curiosos

Post by victorcasta »

Jordi Freixas wrote:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Avistaments curiosos

Post by wefer »

victorcasta wrote:La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va.
Més aviat del que depèn és de la relació pes/potència.
Igualment i a falta de mirar les dades tècniques, és cert que potser les 448 en estat actual podrien tenir escassetat de potència per fer aquest trajecte. Això es solucionaria simplement canviant-los la comfiguració per convertir-les en composicions Mc+Rc en doble, per exemple. Una altra opció és remodelar només 3 o 4 eliminant-los al cotxe remolc, i fer-les circular amb composicions acoblades amb 448 normals. A Ribes, es quedaria la 448 normal, i d'allà cap amunt continuaria la unitat de dos cotxes, més que suficient per la demanda d'aquell tram.
O posar directament les 449. O fins i tot, si la Renfe tingués menys manies, posar-hi un Talgo remolcat per locomotora convencional i que fos directe de BCN a Ripoll, ja que un tren pendular seria perfecte per guanyar temps en aquesta línia. Per la part francesa hi circulen trens convencionals sense cap mena de problema.
Jordi Freixas

Re: Avistaments curiosos

Post by Jordi Freixas »

victorcasta wrote:
Jordi Freixas wrote:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.
Això ja s'havia parlat en el seu moment, i a mi mateix em va costar d'entendre al principi. El fet és que les 448 només tenen un sol cotxe motoritzat igual que les 440. Les 447 en canvi, tenen tracció a tots tres vagons i abans de la reforma no podien accedir més amunt de Ribes per temes de tensió de la catenaria, més que no pas de tracció en sí.

Una 440 en composició doble (4 vagons) sí que podia pujar sense problemes a l'anar en comandament múltiple.

Pel que fa a la baixada, tenir un o dos cotxes remolcs, és una qüestió de més o menys pes que ha de suportar el cotxe motor. A part d'això, no sé com deu anar la cosa amb les 447, però les 440 que circulaven pel tram Ribes - La Tor de Querol tenien el fre reostàtic reforçat per la baixada.

Partint d'aquesta base, una 448 (o una 470) de tres cotxes, podria donar molts problemes a aquesta línia. Ara bé... si enlloc d'això hi fiquen una 449, aquest possiblement ja seria un altre tema.
Jordi Freixas

Re: Avistaments curiosos

Post by Jordi Freixas »

wefer wrote:Això es solucionaria simplement canviant-los la comfiguració per convertir-les en composicions Mc+Rc en doble, per exemple.
O sigui 448's de 2 vagons. De fet n'existeixen dues. Se sap si n'hi ha alguna altra?
wefer wrote:O fins i tot, si la Renfe tingués menys manies, posar-hi un Talgo remolcat per locomotora convencional i que fos directe de BCN a Ripoll, ja que un tren pendular seria perfecte per guanyar temps en aquesta línia. Per la part francesa hi circulen trens convencionals sense cap mena de problema.
De fet, es podria aprofitar i fer-lo anar fins a Tolouse (previ intercanviador d'ample a La Tor de Querol).
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Avistaments curiosos

Post by 593Dromedario »

Jordi Freixas wrote:
victorcasta wrote:
Jordi Freixas wrote:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.
Això ja s'havia parlat en el seu moment, i a mi mateix em va costar d'entendre al principi. El fet és que les 448 només tenen un sol cotxe motoritzat igual que les 440. Les 447 en canvi, tenen tracció a tots tres vagons i abans de la reforma no podien accedir més amunt de Ribes per temes de tensió de la catenaria, més que no pas de tracció en sí.

Una 440 en composició doble (4 vagons) sí que podia pujar sense problemes a l'anar en comandament múltiple.

Pel que fa a la baixada, tenir un o dos cotxes remolcs, és una qüestió de més o menys pes que ha de suportar el cotxe motor. A part d'això, no sé com deu anar la cosa amb les 447, però les 440 que circulaven pel tram Ribes - La Tor de Querol tenien el fre reostàtic reforçat per la baixada.

Partint d'aquesta base, una 448 (o una 470) de tres cotxes, podria donar molts problemes a aquesta línia. Ara bé... si enlloc d'això hi fiquen una 449, aquest possiblement ja seria un altre tema.
Ja posats, abans de les 448, que restaurin les 444. I no ho dic casualment: les 448 tenen la mateixa potència que les seves antecessores, però amb una relació d'engranatges diferent que les permet arribar a 160 km/h [140 per la 444] a costa d'una acceleració encara menor. Les 444 són (o eren :'( ) molt similars a les 440.

Naturalment, si les 440 senceres anaven molt apurades en aquell tram (per això circulaven amb 2 cotxes), les 448 encara serien pitjors, a més de tenir una velocitat màxima que no aprofitarien en cap tram de Barcelona a Puigcerdà.

Encara no sé si les 440 de Puigcerdà tenien el fre reforçat, he llegit més d'un cop tant que sí com que no. I també crec (si cap altre accident o desguàs recent ho ha fet canviar) que només una 448 (la 002) és de dos cotxes.
Jordi Freixas

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by Jordi Freixas »

No recordo a on va ser, que vaig llegir que de cara l'excedent que hi hauria de locomotores 252 degut a la proliferació de l'AVE, moltes d'aquestes passarien a fer mercaderies. I que per aquest motiu, patirien algunes modificacions tècniques, de manera que passarien a tenir menys velocitat, però més potència per a poguer arrossegar llargues composicions de vagons mercants... o alguna cosa així.

No veig perquè no es podria aplicar aquesta norma també a les hipotètiques 448 que s'adjudiquessin a aquesta línia.
User avatar
Pardal
N4
N4
Posts: 59
Joined: Monday 31/08/2009 20:34
Location: Asturies

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by Pardal »

Jordilar wrote:Actualment el tram Vic - Puigcerdà es controla amb Comandament Local a les principlas estacions i les altres es telecomanden des d'aquestes estacions. La cosa queda així:

Vic: Comandament Local.
Manlleu: Telecomandament des de Vic.
Torelló: Comandament Local.
Sant Quirze de Besora - Montesquiu: Telecomandament des de Torelló.
Ripoll: Comandament Local.
Ribes de Freser: Comandament Local.
Planoles: Telecomandament des de Ribes.
La Molina: Telecomandament des de Puigcerdà.
Puigcerdà: Comandament Local.
La Tour de Querol - Enveig: Comandament Local ( S.N.C.F. )
Una forma molt françesa de comandar els enclavaments.
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: Avistaments curiosos

Post by Altaria_Trianilla »

Jordi Freixas wrote:
O sigui 448's de 2 vagons. De fet n'existeixen dues. Se sap si n'hi ha alguna altra?
Només n'hi ha una unitat 448 amb 2 cotxes, es tracta de la 448.002 accidentada a Torredembarra.

;)
Image
Jordi Freixas

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by Jordi Freixas »

Doncs... n'estava conveçut de que n'hi havia una altra procedent d'algun altre accident.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”