Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
http://www.fgc.es/downloads/notes_prems ... ILITAT.pdf
La línia Llobregat-Anoia d’FGC ja està 100% adaptada per a persones amb mobilitat reduïda
- Aquest dimarts s’ha posat en funcionament a l’estació de Sant Josep l’últim
ascensor que faltava per completar l’accessibilitat universal de la línia
- El 100% d’adaptació es refereix a les 43 estacions que integren la línia i a les
42 unitats de tren de la sèrie 213 que hi circulen
- A l’altra línia principal d’FGC, la Barcelona-Vallès, l’adaptació és del 90%
amb 29 estacions adaptades d’un total de 33. Les 4 restants es troben ja en
fase de redacció de projecte (Gràcia, Sarrià, Putxet i Peu de Funicular)
Barcelona, 30 de juny de 2009
En compliment de la Llei de promoció de l’accessibilitat i la supressió de barreres
arquitectòniques del Parlament de Catalunya, des d’aquest dilluns la línia Llobregat-Anoia
d’FGC ja està 100% adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. Avui s’ha posat en
funcionament l’últim ascensor que faltava per completar l’accessibilitat universal de la
línia, concretament el que connecta el vestíbul de la recent remodelada estació de Sant
Josep amb l’andana sentit Barcelona.
El 100% d’adaptació es refereix a les 43 estacions que integren la línia i també a totes les
unitats de tren que hi circulen, concretament 42 unitats de la sèrie 213 completament
accessibles per a tothom. El passat mes de maig FGC va retirar de la circulació els
darrers 10 combois de la sèrie 211 que es mantenien en circulació des de l’any 87 i que
encara no estaven adaptats.
Més de 21 milions de viatgers anuals a la línia
L’accessibilitat universal de la línia Llobregat-Anoia d’FGC beneficia directament els 21
milions d’usuaris que la utilitzen anualment, segons dades de l’any 2008.
Entre les actuacions recents que s’han portat a terme a la línia Llobregat-Anoia en
matèria d’accessibilitat destaquen les següents:
-2009, 1 actuació: Sant Josep (3 ascensors i una escala mecànica).
-2008, 1 actuació: Manresa Viladordis (1 ascensor i 1 edicle exterior).
-2007, 12 actuacions: Ildefons Cerdà (3 ascensors), Vilanova del Camí (1 ascensor),
Gornal (3 ascensors), Martorell Vila (adaptació pas entre andanes, 2 ascensors, 1 rampa,
1 pas inferior), Can Parellada (3 rampes) , Pallejà (soterrament, 3 ascensors, 1 escala
mecànica), Europa Fira (nova estació, 4 ascensors, 8 escales mecàniques), Martorell
Central (nova estació, 2 ascensors, 1 escala mecànica), Capellades (2 rampes, 1 pas
elevat), La Pobla de Claramunt (adaptació pas entre andanes, pas elevat, rampes), Sant
Esteve Sesrovires (adaptació pas entre andanes, 2 rampes, 1 pas elevat) i Manresa Alta
(adaptació entre andanes, 2 ascensors, 1 pas inferior).
Pallejà Europa-Fira
El 90% de la línia Barcelona-Vallès també està adaptada
Si a la línia Llobregat-Anoia d’FGC ja s’ha completat el 100% d’adaptació de les
instal·lacions, a la línia Barcelona-Vallès ja s’han adaptat 29 d’un total de 33 estacions.
Les 4 restants ja estan en fase de redacció de projecte (Gràcia, Sarrià, Putxet i Peu de
Funicular). En xifres globals, FGC ha adaptat el 95% de les instal·lacions de les seves
dues xarxes principals: en concret, 72 de 76 estacions.
Altres adaptacions
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya està aplicant, en totes les seves línies, altres
mesures d’adaptació com són els itineraris per a invidents, que permeten a aquestes
persones accedir a les andanes mitjançant un determinat tipus de paviment diferenciat.
En aquest mateix sentit, les màquines autoexpenedores de bitllets ofereixen la possibilitat
d’adquirir títols de transport a persones amb discapacitats visuals o auditives. També es
disposa d’un servei de megafonia (a les estacions i a l’interior del trens) que informa de
les parades i del recorregut a les persones amb discapacitat visual.
Pel que fa a les persones amb discapacitat auditiva, totes les instal·lacions d’FGC estan
adequadament senyalitzades i disposen de sistemes de comunicació visual (com són les
pantalles d’informació de les estacions i els panells lluminosos a l’interior dels trens). A
més, el passat mes de maig s’ha posat en marxa un sistema d’Atenció al Client per a
persones sordes mitjançant videoconferència a les estacions de Plaça Catalunya i Plaça
Espanya.
Comunicació FGC http://www.fgc.cat
La línia Llobregat-Anoia d’FGC ja està 100% adaptada per a persones amb mobilitat reduïda
- Aquest dimarts s’ha posat en funcionament a l’estació de Sant Josep l’últim
ascensor que faltava per completar l’accessibilitat universal de la línia
- El 100% d’adaptació es refereix a les 43 estacions que integren la línia i a les
42 unitats de tren de la sèrie 213 que hi circulen
- A l’altra línia principal d’FGC, la Barcelona-Vallès, l’adaptació és del 90%
amb 29 estacions adaptades d’un total de 33. Les 4 restants es troben ja en
fase de redacció de projecte (Gràcia, Sarrià, Putxet i Peu de Funicular)
Barcelona, 30 de juny de 2009
En compliment de la Llei de promoció de l’accessibilitat i la supressió de barreres
arquitectòniques del Parlament de Catalunya, des d’aquest dilluns la línia Llobregat-Anoia
d’FGC ja està 100% adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. Avui s’ha posat en
funcionament l’últim ascensor que faltava per completar l’accessibilitat universal de la
línia, concretament el que connecta el vestíbul de la recent remodelada estació de Sant
Josep amb l’andana sentit Barcelona.
El 100% d’adaptació es refereix a les 43 estacions que integren la línia i també a totes les
unitats de tren que hi circulen, concretament 42 unitats de la sèrie 213 completament
accessibles per a tothom. El passat mes de maig FGC va retirar de la circulació els
darrers 10 combois de la sèrie 211 que es mantenien en circulació des de l’any 87 i que
encara no estaven adaptats.
Més de 21 milions de viatgers anuals a la línia
L’accessibilitat universal de la línia Llobregat-Anoia d’FGC beneficia directament els 21
milions d’usuaris que la utilitzen anualment, segons dades de l’any 2008.
Entre les actuacions recents que s’han portat a terme a la línia Llobregat-Anoia en
matèria d’accessibilitat destaquen les següents:
-2009, 1 actuació: Sant Josep (3 ascensors i una escala mecànica).
-2008, 1 actuació: Manresa Viladordis (1 ascensor i 1 edicle exterior).
-2007, 12 actuacions: Ildefons Cerdà (3 ascensors), Vilanova del Camí (1 ascensor),
Gornal (3 ascensors), Martorell Vila (adaptació pas entre andanes, 2 ascensors, 1 rampa,
1 pas inferior), Can Parellada (3 rampes) , Pallejà (soterrament, 3 ascensors, 1 escala
mecànica), Europa Fira (nova estació, 4 ascensors, 8 escales mecàniques), Martorell
Central (nova estació, 2 ascensors, 1 escala mecànica), Capellades (2 rampes, 1 pas
elevat), La Pobla de Claramunt (adaptació pas entre andanes, pas elevat, rampes), Sant
Esteve Sesrovires (adaptació pas entre andanes, 2 rampes, 1 pas elevat) i Manresa Alta
(adaptació entre andanes, 2 ascensors, 1 pas inferior).
Pallejà Europa-Fira
El 90% de la línia Barcelona-Vallès també està adaptada
Si a la línia Llobregat-Anoia d’FGC ja s’ha completat el 100% d’adaptació de les
instal·lacions, a la línia Barcelona-Vallès ja s’han adaptat 29 d’un total de 33 estacions.
Les 4 restants ja estan en fase de redacció de projecte (Gràcia, Sarrià, Putxet i Peu de
Funicular). En xifres globals, FGC ha adaptat el 95% de les instal·lacions de les seves
dues xarxes principals: en concret, 72 de 76 estacions.
Altres adaptacions
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya està aplicant, en totes les seves línies, altres
mesures d’adaptació com són els itineraris per a invidents, que permeten a aquestes
persones accedir a les andanes mitjançant un determinat tipus de paviment diferenciat.
En aquest mateix sentit, les màquines autoexpenedores de bitllets ofereixen la possibilitat
d’adquirir títols de transport a persones amb discapacitats visuals o auditives. També es
disposa d’un servei de megafonia (a les estacions i a l’interior del trens) que informa de
les parades i del recorregut a les persones amb discapacitat visual.
Pel que fa a les persones amb discapacitat auditiva, totes les instal·lacions d’FGC estan
adequadament senyalitzades i disposen de sistemes de comunicació visual (com són les
pantalles d’informació de les estacions i els panells lluminosos a l’interior dels trens). A
més, el passat mes de maig s’ha posat en marxa un sistema d’Atenció al Client per a
persones sordes mitjançant videoconferència a les estacions de Plaça Catalunya i Plaça
Espanya.
Comunicació FGC http://www.fgc.cat
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Pel que veig aquesta notícia s'ha quedat en no res perquè parlava del mes de maig i som a agost i res de res...Mako448 wrote:Ferrocarrils de la Generalitat estudia reduir el temps de trajecte de la línia Llobregat-Anoia
El trajecte dels trens de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat es podria fer en menys temps. Ferrocarrils estudia escurçar el temps de trajecte en aquests trens a partir del mes de maig amb l'arribada de nous trens. Aquests nous combois permetran agafar la velocitat punta abans, i això comportaria reduir quatre o cinc minuts el trajecte entre Martorell i Barcelona.
Els nous vehicles de la línia Llobregat-Anoia permetran retirar els deu trens més vells de la línia, que són menys potents i amb els quals fins ara no es podien millorar els horaris.
De Martorell en amunt el traçat no permet córrer més, però sí que es poden fer canvis en el tram més pròxim a Barcelona.
Quan l'any passat es va implantar el metro del Baix Llobregat, els usuaris d'Igualada i Manresa van afegir uns nou minuts al trajecte fins a Barcelona. Borrell confia que amb aquests canvis en recuperin entre quatre i cinc.
http://www.3cat24.cat/noticia/362351/ca ... egat-Anoia
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Com tantes d'altres Promesas que han caigut en l'oblit més absolut...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Potser al setembre,peró dubto que cavin d'horaris,és va parlar farà uns mesos d'una possible reducció de servei.El que és lamentable és la ultilitat que està tenint la doble via entre Martorell i Olesa,cap ni una.La doble via sencera és va posar en marxa uns mesos desprès dels nous horaris amb els metros comarcals i aixó,o siqui que la implantació del metro comarcal Martorell-Manresa no té res a veure amb la doble via,la doble via és va fer per que Olesa tingui mès trens per anar a Barcelona sobretot,peró de moment cap S8 ha passat a ser S4,ni mès S4 ni res.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
El que passa és que no posen més trens ni milloren decididament la infraestructura perquè no hi ha més demanda. I no hi ha més demanda perquè els FGC són terriblement lents i et deixen a un extrem de la ciutat, per la qual cosa la gent prefereix agafar el cotxe.
Així, entrem en un cercle viciós. Però al CTC i a la direcció de FGC ja els va bé així per no complicar-se la vida.
Així, entrem en un cercle viciós. Però al CTC i a la direcció de FGC ja els va bé així per no complicar-se la vida.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Home, cercle viciós no sé. La solució és molt molt senzilla, fins-i-tot disposem de quatre vies per poder fet adevantaments amb els serveis de Rodalia, i tampoc cal una tercera via per estalviar una sèrie d'estacions més, i estalviar temps. Cert que la tercera via deu ser útil en alguns punts, i seria genial i espectacular tercera via en tot el tram Martorell - Barcelona, i si puja la demanda es pot fer-ne una quarta, però no és estrictament necessari sabent que FGC no posa ni un mínim esforç, i que l'únic que fan és el que van dir de comprar trens amb més acceleració per poder esgarrapar dos minuts (i disculpeu-me) de caqueta. Trens que paguem tots els ciutadans i més concretament qualsevol viatger, que ha de pagar barbaritats, avui dia, per poder moure's...wefer wrote:El que passa és que no posen més trens ni milloren decididament la infraestructura perquè no hi ha més demanda. I no hi ha més demanda perquè els FGC són terriblement lents i et deixen a un extrem de la ciutat, per la qual cosa la gent prefereix agafar el cotxe.
Així, entrem en un cercle viciós. Però al CTC i a la direcció de FGC ja els va bé així per no complicar-se la vida.
Que se n'han fet dels temps en que amb 500 pessetes podies adquirir deu viatges. Des d'aleshores, ha pujat un 256% el preu del bitllet més utilitzat de la xarxa integrada.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Doncs quan van néixer aquests serveis es van editar plànols (els he vist, van durar poc) amb les denominacions R50 i R60, repectivament. Tot i què FGC mai ha utilitzat aquestes, sinó que les ha anomenat igual que les línies mares, R5 i R6.josep_serre wrote:En el seu moment l'explicació que es va donar és que R8 i R9 quedava reservat pels serveis Martorell-Manresa i Martorell-Igualada.
Si no recordo malament, R8 està reservat pels futurs serveis "Sant Vicenç de Calders - Mataró (per Pl. Catalunya)", i R9 pels serveis "Martorell - Granollers Centre (per Sant Cugat, ramal de Baricentro i nova connexió a Mollet - Sant Fost)", basant-me en un article sobre el plà de rodalies. Això ho dic "de memòria", així que no estic del tot segur.
Last edited by m.h.t. on Wednesday 16/09/2009 19:23, edited 2 times in total.
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Servei modificat, no nou
No ho crec, perquè els serveis de les línies de Vilafranca, Vilanova, Granollers i Mataró solament seran reordenats per a fer el trajecte costa-costa i interior-interior. Per tant, no hi haurà necessitat de prendre una nova denominació.m.h.t. wrote:R8 està reservat pels futurs serveis "Sant Vicenç de Calders - Mataró (per Pl. Catalunya)"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Servei modificat, no nou
Sí, sí; em refería al servei Sant Vicenç - Mataró per la costa (per Vilanova, no pas per Vilafranca). El document, que tractava sobre el plà de rodalies, distingía entre R1 (Aeroport - Maçanet Massanes) i R8? (Sant Vicenç - Mataró), ambdues per la costa, diferenciades en dues línies independets, cosa que em va sobtar. De totes maneres fà molt de temps que ho vaig llegir, i jo també penso que acabarà tot el tram anomentat R1. Però no em vull desviar del tòpic, era per aclarir-ho.Guigui wrote:No ho crec, perquè els serveis de les línies de Vilafranca, Vilanova, Granollers i Mataró solament seran reordenats per a fer el trajecte costa-costa i interior-interior. Per tant, no hi haurà necessitat de prendre una nova denominació.m.h.t. wrote:R8 està reservat pels futurs serveis "Sant Vicenç de Calders - Mataró (per Pl. Catalunya)"
EDITO: He consultat la presentació del plà de rodalies, i tens raó Guigui, tot el tram Sant Vicenç - Maçanet per la costa es R1, sense distincions, tot i que aquí no surt el ramal R1 de l'Aeroport.
Last edited by m.h.t. on Wednesday 16/09/2009 19:17, edited 2 times in total.
Salvem l'Estació de França!
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Segons he llegit en alguns llocs,la actual R5 passaria a ser R8,i la R5 se la quedaria renfe(o seguiria amb FGC si acaba gestionant la part de Rodalies Barcelona que ara pertany a renfe)i seria a per la línia Martorell-Granollers(o a on vagui finalment)via UAB
Aixó de la R50 i R60 s'ultilitzava fa molts anys,10 com a mínim.
Ara que parlem de FGC,algçu sap si pensen ampliar freqüències cap a Olesa?Ara mateix la ultilitat de la nova doble via Martorell-Olesa és 0,doncs als primers mesos de l'entrada en funcionament dels R5 Martorell-Manresa encara no funcionava la doble vía.Crec que ja va sent hora de perllogar tots els S8 a S4.I se sap alguna cosa d'un possible canvi d'horaris,que suposaria reducció de freqüències en alguns trams,i potser menys parade als R5 i R6?És va parlar al maig,peró desde llavors no he sentit ni piu.Suposo que és qudaràn en aixó,rumors,peró insisteixo que la ultilitat de la doble via Martorell-Olesa és 0.
Aixó de la R50 i R60 s'ultilitzava fa molts anys,10 com a mínim.
Ara que parlem de FGC,algçu sap si pensen ampliar freqüències cap a Olesa?Ara mateix la ultilitat de la nova doble via Martorell-Olesa és 0,doncs als primers mesos de l'entrada en funcionament dels R5 Martorell-Manresa encara no funcionava la doble vía.Crec que ja va sent hora de perllogar tots els S8 a S4.I se sap alguna cosa d'un possible canvi d'horaris,que suposaria reducció de freqüències en alguns trams,i potser menys parade als R5 i R6?És va parlar al maig,peró desde llavors no he sentit ni piu.Suposo que és qudaràn en aixó,rumors,peró insisteixo que la ultilitat de la doble via Martorell-Olesa és 0.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
R5
Això és Renfe, que passa de les altres operadores i dóna noms que ni tan sols li pertoquen. Ja va passar amb l'actual R7, que fins que l'ATM va rectificar, Renfe li deia C-5. En resum: l'actual R5 seguirà sent l'R5.Mako448 wrote:Segons he llegit en alguns llocs,la actual R5 passaria a ser R8,i la R5 se la quedaria renfe(o seguiria amb FGC si acaba gestionant la part de Rodalies Barcelona que ara pertany a renfe)i seria a per la línia Martorell-Granollers(o a on vagui finalment)via UAB
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
El PTVC anomenava R5 al servei Granollers-Martorell tant el llaç com el directe, simplement canviava el color de R5 lila clar i R5 lila fosc...
Al igual que la R1, blau fosc per al ramal de l'aeroport cap a la costa nord, i R1 blau clar costa sud fins a Mataró.
Al igual que la R1, blau fosc per al ramal de l'aeroport cap a la costa nord, i R1 blau clar costa sud fins a Mataró.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Per qué FGC no posa dobles composicions de 213 en dies laborables?A hora punta del matí potser no peró a la tarda tenen unitats de sobres per ficar-hi dobles composicions,tenen unitats de sobres,que avui a l'R5 que surt de Pl.Espanya a les 19.36 ha sigut horroròs,ensardinat fins a Molí Nou i de peu fins a Can Ros on he aconseguit seient,i amb gent de peu fins Sant Andreu de la Barca!.
EL pitjor de tot és que aquest mateix tren amb els antics horaris(que dimarts que ve faràn 2 anys dels nous horaris!),sempre anava en doble composició i a sobre semidirecte.Ara en simple i parant en quasi totes les estacions.Que torni l'antic R5 en doble i semidirecte ja!
EL pitjor de tot és que aquest mateix tren amb els antics horaris(que dimarts que ve faràn 2 anys dels nous horaris!),sempre anava en doble composició i a sobre semidirecte.Ara en simple i parant en quasi totes les estacions.Que torni l'antic R5 en doble i semidirecte ja!
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Desprès de 2 anys i mig de la implantació dels "metros comarcals" i del "metro del baix llobregat cada pocs minuts",he arribat a la conclusió que prefereixo els horaris antics,menys freqüència peró a canvi de trens més ràpids.De fet i ho sento per qui no li agradi,peró jo recuperaria els horaris antics,potser amb alguna parada més pels R i algún L8 més(comparació amb els antics horaris,no els actuals),i que la majoria dels trens circulessin en doble composició per compensar la baixada de freqüència,peró per mi és més important la velocitat comercial(les freqüències óbiament també peró 4 Camins,Santa Coloma,Colònia Güell,Molí Nou,Pallejà,Sant Josep,Gornal o Magòria entre altres per mi tenen massa trens,i per que els usuaris de certa estació s'esperin una mica més no crec que passi res més,i el fet de tenir massa trens en aquestes estacions afecta el temps de viatge).Ja n'hi ha prou d'aquesta línia de pas de tortuga que patim al Baix Llobregat.
Igualment,per qué nassos ha servit el desdoblament entre Martorell i Olesa,si la seva ultilitat de moment és 0?La circulació de trens actual entre Martorell i Olesa és pot fer perfectament amb via única.Si tant ens han venut amb el Metro del Baix Llobregat,per qué a Abrera i Olesa,poblacions del Baix Llobregat i que en teoria són del "metro del Baix Llobregat",tenien un tren cada 20 minuts en laborables i cada 20-40 minuts en caps de setmana?S'entèn aixó?Si la freqüència fos de 20-30 minuts a Olesa,a canvi de que els trens fossin semidirecres no em queixaria,peró resulta que la freqüència és la mateixa amb un tren que triga quasi una hora per recòrrer 35 quilòmetres i fins a Plaça Espanya nomès.Si aquests d'FGC no tenen mai pensat la reducció del temps de trajecte,doncs que allarguin els S8 a Olesa com S4.Per no parlar dels metros comarcals,ens van vendre que hi hauria tren cada 20 minuts al ramal,la realitat cada 20-40 minuts(excpete hora punta del matí i direcció Barcelona nomès).I menys ultilitat tenen les "4 víes"de Quatre Camins.
Sincerament,aixó del "Metro del Baix Llobregat",cada dia estic més convençut que és una estafa Per mi,que tornin els antics horaris,i ho dic en serio.
Igualment,per qué nassos ha servit el desdoblament entre Martorell i Olesa,si la seva ultilitat de moment és 0?La circulació de trens actual entre Martorell i Olesa és pot fer perfectament amb via única.Si tant ens han venut amb el Metro del Baix Llobregat,per qué a Abrera i Olesa,poblacions del Baix Llobregat i que en teoria són del "metro del Baix Llobregat",tenien un tren cada 20 minuts en laborables i cada 20-40 minuts en caps de setmana?S'entèn aixó?Si la freqüència fos de 20-30 minuts a Olesa,a canvi de que els trens fossin semidirecres no em queixaria,peró resulta que la freqüència és la mateixa amb un tren que triga quasi una hora per recòrrer 35 quilòmetres i fins a Plaça Espanya nomès.Si aquests d'FGC no tenen mai pensat la reducció del temps de trajecte,doncs que allarguin els S8 a Olesa com S4.Per no parlar dels metros comarcals,ens van vendre que hi hauria tren cada 20 minuts al ramal,la realitat cada 20-40 minuts(excpete hora punta del matí i direcció Barcelona nomès).I menys ultilitat tenen les "4 víes"de Quatre Camins.
Sincerament,aixó del "Metro del Baix Llobregat",cada dia estic més convençut que és una estafa Per mi,que tornin els antics horaris,i ho dic en serio.
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Estic d'acord amb tu, i penso, què els L8 són una tonteria, i els tindrien què eliminar, o passar-los a S33.. I allargar els S33 fins Sant Andreu, com abans
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
L8, si passa d'on està, deixarà de ser L8, ja que segons la nomenclatura, no pot sortir de la zona 1.PoLeTe124 wrote:Estic d'acord amb tu, i penso, què els L8 són una tonteria, i els tindrien què eliminar, o passar-los a S33.. I allargar els S33 fins Sant Andreu, com abans
El que cal és eliminar l'S33 i l'L8, i portar l'S4 fins a Monistrol Vila, amb més serveis, i servei directe entre Plaça Espanya, l'Hospitalet, Sant Boi, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central, Enllaç, Abrera, Olesa, Montserrat Aeri, Monistrol de Montserrat i Monistrol Vila. Les mateixes parades en el tronc central per l'R5 i R6, que passarien cada vint minuts, suprimint el metro comarcal que només va fins a Martorell Central.
El problema no és que "el Metro del Baix Llobregat" sigui fals. El problema és que és cert, és un metro, amb parades a cada barri, i s'ha de recuperar el tren, el carrilet, o com s'hagi de dir.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
En una línia amb via doble on el tram més proper a Barcelona concentra 15 circulacions per hora, és impossible fer compatible la circulació de trens semidirectes.
¿Seria viable redissenyar les línies, de tal manera que els trens se saltessin una de cada 3 estacions, amb l'objectiu de guanyar temps de viatge? Seria una cosa així:
S81 S82 S83 Pl. Espanya
S81 S82 ___ Magòria la Campana
S81 ___ S83 Ildefons Cerdà
___ S82 S83 Europa|Fira
S81 S82 ___ Gornal
S81 ___ S83 Sant Josep
___ S82 S83 L'Hospitalet Av. Carrilet
S81 S82 ___ Almeda
S81 ___ S83 Cornellà Riera
___ S82 S83 Sant Boi
S81 S82 ___ Molí Nou|Ciutat Cooperativa
S81 ___ S83 Colònia Güell
___ S82 S83 Santa Coloma de Cervelló
S81 S82 ___ Sant Vicenç dels Horts
S81 ___ S83 Can Ros
___ S82 S83 Quatre Camins
S81 S82 ___ Pallejà
S81 ___ S83 Sant Andreu de la Barca
___ S82 S83 El Palau
S81 S82 ___ Martorell Vila
S81 S82 S83 Martorell Central
Tenim els següents avantatges:
- No hi ha uns trens ràpids que avancin a uns trens lents, tots van a la mateixa velocitat, per tant no cal quadriplicar i fer vies d'apartat.
- Cada tren s'estalvia 6 o 7 parades (10 minuts).
- Suposant que surt un tren cada 4 minuts, podem anar d'A a B com a mínim 5 vegades cada hora (cada 12'), per exemple, entre Gornal i Can Ros. En alguns casos (per exemple, entre Almeda i Sant Vicenç dels Horts) podem fer-ho 10 vegades cada hora.
- 10 trens cada hora per anar des de qualsevol estació fins a Pl. Espanya o Martorell Central.
¿Seria viable redissenyar les línies, de tal manera que els trens se saltessin una de cada 3 estacions, amb l'objectiu de guanyar temps de viatge? Seria una cosa així:
S81 S82 S83 Pl. Espanya
S81 S82 ___ Magòria la Campana
S81 ___ S83 Ildefons Cerdà
___ S82 S83 Europa|Fira
S81 S82 ___ Gornal
S81 ___ S83 Sant Josep
___ S82 S83 L'Hospitalet Av. Carrilet
S81 S82 ___ Almeda
S81 ___ S83 Cornellà Riera
___ S82 S83 Sant Boi
S81 S82 ___ Molí Nou|Ciutat Cooperativa
S81 ___ S83 Colònia Güell
___ S82 S83 Santa Coloma de Cervelló
S81 S82 ___ Sant Vicenç dels Horts
S81 ___ S83 Can Ros
___ S82 S83 Quatre Camins
S81 S82 ___ Pallejà
S81 ___ S83 Sant Andreu de la Barca
___ S82 S83 El Palau
S81 S82 ___ Martorell Vila
S81 S82 S83 Martorell Central
Tenim els següents avantatges:
- No hi ha uns trens ràpids que avancin a uns trens lents, tots van a la mateixa velocitat, per tant no cal quadriplicar i fer vies d'apartat.
- Cada tren s'estalvia 6 o 7 parades (10 minuts).
- Suposant que surt un tren cada 4 minuts, podem anar d'A a B com a mínim 5 vegades cada hora (cada 12'), per exemple, entre Gornal i Can Ros. En alguns casos (per exemple, entre Almeda i Sant Vicenç dels Horts) podem fer-ho 10 vegades cada hora.
- 10 trens cada hora per anar des de qualsevol estació fins a Pl. Espanya o Martorell Central.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
No té sentit: Per anar de Pallejà a Sant Vicenç he de fer transbordament... Un trajecte massa curt per fer canvi de tren.
Es poden fer semidirectes, el problema és que els de FGC no volen fer treballar el cervell i eviten complicacions. Tan fàcil com aturar el tren més lent en ella, i mentre carrega i descarrega passatgers, passa l'altre per l'altra via, en el cas de que tots dos trens parin, hauran de compartir andana aquests dos permitint un transbordament directe, i fent esperar uns segons més (15?) l'altre tren. Tenim estacions amb tres o quatre vies, on es pot fer sense problemes això: a Martorell Enllaç, Martorell Central, Quatre Camins, Sant Boi, l'Hospitalet i Plaça Espanya. Certament, tenen una distància equilibrada entre elles, per tant, podem sincronitzar-ho sense problemes ni riscos (tan fàcil com que un tren esperi que li passi un pel costat)
Es poden fer semidirectes, el problema és que els de FGC no volen fer treballar el cervell i eviten complicacions. Tan fàcil com aturar el tren més lent en ella, i mentre carrega i descarrega passatgers, passa l'altre per l'altra via, en el cas de que tots dos trens parin, hauran de compartir andana aquests dos permitint un transbordament directe, i fent esperar uns segons més (15?) l'altre tren. Tenim estacions amb tres o quatre vies, on es pot fer sense problemes això: a Martorell Enllaç, Martorell Central, Quatre Camins, Sant Boi, l'Hospitalet i Plaça Espanya. Certament, tenen una distància equilibrada entre elles, per tant, podem sincronitzar-ho sense problemes ni riscos (tan fàcil com que un tren esperi que li passi un pel costat)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Si agafes l'S82 no has de fer trasnbordament. Si vols escollir l'hora si.Lluita1714 wrote:No té sentit: Per anar de Pallejà a Sant Vicenç he de fer transbordament... Un trajecte massa curt per fer canvi de tren.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
A part de les estacions amb tres o quatre vies,també és pot fer avançamets al petit tram de via triple amb una via al mig que hi ha entre Sant Vicenç dels Horts i Santa Coloma de Cervelló.De fet molts cops he vist els trens de mercaderies posant-se a la via del mig per deixar passar les 213.Lluita1714 wrote:. Tenim estacions amb tres o quatre vies, on es pot fer sense problemes això: a Martorell Enllaç, Martorell Central, Quatre Camins, Sant Boi, l'Hospitalet i Plaça Espanya. Certament, tenen una distància equilibrada entre elles, per tant, podem sincronitzar-ho sense problemes ni riscos (tan fàcil com que un tren esperi que li passi un pel costat)
A ni no m'importaria que hi hagui menys freqüència i esperar-me una mica més,a canvi de trens més llargs i que més o menys la meitat siguin semidirectes.El que no pot ser és que d'Olesa a Barelona és trigui pràcticament el mateix que de Tarragona a Barcelona(en CEX).