Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
La futura B-500 enllaçarà millor el Vallès, el Barcelonès i el Maresme
• L'autovia, de quatre carrils, tindrà 10 quilòmetres que inclouen un túnel de 3
MANUEL CABELLO / BADALONA
PERE DAMIÁN / MOLLET
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques va anunciar ahir la licitació de la redacció d'un estudi per a la millora del transport entre el Barcelonès, el Vallès i el Maresme a través de la B-500, que uneix Badalona i Mollet i és coneguda com la carretera de la Conreria. Aquesta via és una vella demanda dels empresaris d'aquestes comarques, però s'enfronta al rebuig d'alguns partits polítics i entitats ecologistes.
La Generalitat llança el nou projecte assegurant que l'impacte mediambiental que tindrà és molt menor que l'elaborat per l'últim Govern de CiU. L'Executiu català treballa amb dues alternatives: una, amb el punt d'origen a la confluència de les carreteres B-20 i B-500; i l'altra, més al sud, que naixeria a la cruïlla entre la B-20 i la carretera de Pomar, a Badalona.
L'autovia, de quatre carrils (dos per cada sentit de circulació), tindrà 10 quilòmetres --dels quals gairebé 8 seran de nova construcció-- i un túnel de 3 quilòmetres.
DUBTES A BADALONA
Al projecte anterior la carretera tenia un túnel que no arribava al quilòmetre. És per això que el Govern diu que l'impacte visual i mediambiental serà menor ara, encara que el cost es dispari als 350 milions d'euros; l'anterior en costava 50.
El regidor d'ICV a Badalona, Àlex Mañas, va assegurar ahir que el nou traçat generava "dubtes" a la seva formació, i que no estava consensuat al tripartit. Mañas va defensar que la inversió es destini a un corredor ferroviari que uneixi el Maresme i el nord del Barcelonès amb el Vallès sense passar per Barcelona.
SATISFACCIÓ A MOLLET
L'inici dels tràmits per ampliar la B-500 es va rebre amb satisfacció a Mollet. El regidor d'Urbanisme, Josep Maria Garzón (PSC), es va mostrar a favor que les obres "s'executin com més aviat millor", i va subratllar que el projecte permetrà reduir el trànsit que passa pel casc urbà de Mollet en direcció a Sant Fost, Martorelles i Badalona. Garzón va dir que les obres suposaran la construcció d'un tercer pont sobre el Besòs.
Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF
-------------------------------------
La futura B-500 enllaçarà millor el Vallès, el Barcelonès i el Maresme
• L'autovia, de quatre carrils, tindrà 10 quilòmetres que inclouen un túnel de 3
MANUEL CABELLO / BADALONA
PERE DAMIÁN / MOLLET
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques va anunciar ahir la licitació de la redacció d'un estudi per a la millora del transport entre el Barcelonès, el Vallès i el Maresme a través de la B-500, que uneix Badalona i Mollet i és coneguda com la carretera de la Conreria. Aquesta via és una vella demanda dels empresaris d'aquestes comarques, però s'enfronta al rebuig d'alguns partits polítics i entitats ecologistes.
La Generalitat llança el nou projecte assegurant que l'impacte mediambiental que tindrà és molt menor que l'elaborat per l'últim Govern de CiU. L'Executiu català treballa amb dues alternatives: una, amb el punt d'origen a la confluència de les carreteres B-20 i B-500; i l'altra, més al sud, que naixeria a la cruïlla entre la B-20 i la carretera de Pomar, a Badalona.
L'autovia, de quatre carrils (dos per cada sentit de circulació), tindrà 10 quilòmetres --dels quals gairebé 8 seran de nova construcció-- i un túnel de 3 quilòmetres.
DUBTES A BADALONA
Al projecte anterior la carretera tenia un túnel que no arribava al quilòmetre. És per això que el Govern diu que l'impacte visual i mediambiental serà menor ara, encara que el cost es dispari als 350 milions d'euros; l'anterior en costava 50.
El regidor d'ICV a Badalona, Àlex Mañas, va assegurar ahir que el nou traçat generava "dubtes" a la seva formació, i que no estava consensuat al tripartit. Mañas va defensar que la inversió es destini a un corredor ferroviari que uneixi el Maresme i el nord del Barcelonès amb el Vallès sense passar per Barcelona.
SATISFACCIÓ A MOLLET
L'inici dels tràmits per ampliar la B-500 es va rebre amb satisfacció a Mollet. El regidor d'Urbanisme, Josep Maria Garzón (PSC), es va mostrar a favor que les obres "s'executin com més aviat millor", i va subratllar que el projecte permetrà reduir el trànsit que passa pel casc urbà de Mollet en direcció a Sant Fost, Martorelles i Badalona. Garzón va dir que les obres suposaran la construcció d'un tercer pont sobre el Besòs.
Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
What the fuck!?
:begut
Poso això per no escriure insults contra certs senyors que diuen ser "progressistes" i "d'esquerres" i després volen asfaltar la Serralada de Marina...
Poso això per no escriure insults contra certs senyors que diuen ser "progressistes" i "d'esquerres" i després volen asfaltar la Serralada de Marina...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: ¿Diagonal?
Hola,
¿Cuántos km, cuánto dinero y cuánto espacio supone esta nueva vía rápida? ¿y cuánto supone una doble vía para albergar de entre 5 a 6 líneas de cercanías por Diagonal y otra doble vía paralela para metro por la misma avenida?
Si es que no tienen perdón del cielo toda esta gente hombre, que no lo tienen, que no, que no.
Saludos,
Sergio
¿Cuántos km, cuánto dinero y cuánto espacio supone esta nueva vía rápida? ¿y cuánto supone una doble vía para albergar de entre 5 a 6 líneas de cercanías por Diagonal y otra doble vía paralela para metro por la misma avenida?
Si es que no tienen perdón del cielo toda esta gente hombre, que no lo tienen, que no, que no.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
Hola a tothom!wefer wrote:De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
La futura B-500 enllaçarà millor el Vallès, el Barcelonès i el Maresme
• L'autovia, de quatre carrils, tindrà 10 quilòmetres que inclouen un túnel de 3
MANUEL CABELLO / BADALONA
PERE DAMIÁN / MOLLET
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques va anunciar ahir la licitació de la redacció d'un estudi per a la millora del transport entre el Barcelonès, el Vallès i el Maresme a través de la B-500, que uneix Badalona i Mollet i és coneguda com la carretera de la Conreria. Aquesta via és una vella demanda dels empresaris d'aquestes comarques, però s'enfronta al rebuig d'alguns partits polítics i entitats ecologistes.
La Generalitat llança el nou projecte assegurant que l'impacte mediambiental que tindrà és molt menor que l'elaborat per l'últim Govern de CiU. L'Executiu català treballa amb dues alternatives: una, amb el punt d'origen a la confluència de les carreteres B-20 i B-500; i l'altra, més al sud, que naixeria a la cruïlla entre la B-20 i la carretera de Pomar, a Badalona.
L'autovia, de quatre carrils (dos per cada sentit de circulació), tindrà 10 quilòmetres --dels quals gairebé 8 seran de nova construcció-- i un túnel de 3 quilòmetres.
DUBTES A BADALONA
...
SATISFACCIÓ A MOLLET
...
Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF
Aquestes declaracions de satisfacció em fan molta gràcia I també em fan gràcia els dubtes de Badalona Per que qui pensa en la destrossa que es farà a Sant Fost de Campsentelles? Realment cal fer una artèria tan bestialment gran??? Inclus molt més ample que l'eix transversal??? Crec que realment es podria fer molt i molt millor
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Re: Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
Je! megustaria saber donde narices empalamaría esa autovía en Mollet. Yo creo que harían la continuación de la C-59 porque es lo único que de momento se puede hacer, aunque esta vía ya esta bastante congestionada en su último kilómetro por culpa del brillante doble empalme con la C-17 y la N-152Z. Yo no se si esto sería efectivo ni se diáriamente el tráfico que registra la B-500, pero bajo mi punto de vista creo que evitaría el paso de vehículos por el nudo de la Trinidad para salir de las poblaciones del Barcelonès Nord en dirección norte. Es lógico pensar en un impacto ambiental, pero creo que una línea ferroviaria tendría el mismo impacto, ya que de hecho Mollet entre el actual empalme de la línea Papiol-Mollet con la C-2, el futuro empalme con la LAV y demás se puede quedar muy bonito.
Yo creo que si hay que perforar algo sería el túnel de Cerdanyola aunque fuera de peaje, pero lo veo necesario, más que nada que la C-58 es una vía que actualmente esta al bode del colapso. O al menos entre las 7 y las 10 y a partir de las 5 y a 10 ya es imposible circular en ambos sentidos de la marcha.
Yo creo que si hay que perforar algo sería el túnel de Cerdanyola aunque fuera de peaje, pero lo veo necesario, más que nada que la C-58 es una vía que actualmente esta al bode del colapso. O al menos entre las 7 y las 10 y a partir de las 5 y a 10 ya es imposible circular en ambos sentidos de la marcha.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
Re: Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
Cierto, empalmaria ahí, en la C-59.Alfredo_21 wrote:Yo creo que harían la continuación de la C-59
habria que remodelar el nudo, que ahora mismo es una basura
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Re: Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
Yo paso cada día por ahí y lo veo casi imposible, ya que los puentes de la N-152Z y el ramal ferroviario Papiol/Mollet imposibilitan las obras de ampliación. Por mí la única solución que veo es desde Santa Perpetua crear unos viales que empalmaran directamente con la C-33 o algo así ya que es la dirección que concentra mayor flujo de tráfico, pero hoy por hoy no le veo solución a eso.Danzig wrote:
habria que remodelar el nudo, que ahora mismo es una basura
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
A pagar?
Per evitar colapses??? Deixem-ho correr...
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... lapso.html
La Generalitat se plantea hacer de peaje el túnel entre Mollet y Badalona para evitar su colapso
El argumento utilizado para justificar el pago contrasta con el funcionamiento del túnel de Vallvidrera, también de peaje, que se colapsa todas las mañanas, a diferencia del que une las ciudades de Granollers y Mataró, gratuito
16/09/2009 | Actualizada a las 14:01h | Ciudadanos
Barcelona. (Agencias y redacción).- La Generalitat se plantea hacer de peaje el túnel de la Conreria que debe unir las ciudades de Mollet y Badalona a través de la serra del Montnegre por la carretera B-500 para evitar su colapso, según de desprende de las palabras del secretario de Mobilitat del Govern, Manel Nadal.
"Los estudios de movilidad indican que si el túnel de la B-500 se hace gratuito se colapsaría, en cambio si es de peaje se reduce la movilidad en un 30 o 40%", ha dicho Nadal en su intervención en unas jornadas sobre infraestructuras en Catalunya organizadas por Unidad Editorial.
El argumento utilizado para justificar el pago de la carretera sorprende cuando el túnel de Vallvidrera, que es también de peaje, se colapsa todas las mañanas, a diferencia del que une las ciudades de Granollers y Mataró que es de paso gratuito.
"No hay una decisión tomada, pero lo estamos estudiando", dijo Nadal, y recordó que existirá transporte público en ese recorrido como alternativa al vehículo privado.
El coste de la obra será de unos 400 millones, e incluirá un tramo de carretera de cuatro kilómetros y otro de túnel también de cuatro, con dos carriles por sentido. El proyecto saldrá a información pública antes de fin de año, y tras la elaboración del proyecto constructivo en 2010, la Generalitat prevé que se licite en 2011.
Esta infraestructura se arrastra desde los Gobiernos de CiU, y en un principio, su construcción estaba prevista para 2004, pero se ha ido retrasando por motivos principalmente medioambientales.
Ninguna obra parada
Nadal destacó que no hay ninguna obra pública parada en Catalunya, aunque reconoció que algunas se están ralentizando, como el desdoblamiento del Eix Transversal. Añadió que se están resolviendo "todos" los problemas de financiación debido a la crisis.
Recordó que el Pacto Nacional de Infraestructuras está a punto de ser firmado, con planes a 2014 y 2020 y con "alto grado de consenso", pese a la oposición de CiU y la patronal Fomento del Trabajo. El documento incluye infraestructuras de transporte, agua, gestión de residuos, energía y telecomunicaciones, así como el impulso de suelo industrial y logístico.
Sin novedad sobre la B-40
Respecto al cuarto cinturón, Nadal argumentó que "el trazado no lo puede poner un pacto", sino el estudio informativo que debe presentar el Gobierno y al que la Generalitat aportará su propuesta, que es la de formato autovía.
El delegado de Fomento para la Coordinación de Actuaciones Ferroviarias en el Ámbito Metropolitano de Barcelona, Jordi Prat, no concretó la postura del Ejecutivo central, y se centró en decir que el Gobierno analizará los documentos que le remita el Govern.
Licitaciones este año
El Gobierno prevé licitar antes de fin de año las obras de la estación de La Sagrera de Barcelona y la conexión ferroviaria con la T1 del Aeropuerto de El Prat, y presentará su propuesta de nueva gestión aeroportuaria, con la que Catalunya quiere ganar control en los aeropuertos de su territorio. Además, la Generalitat sacará a concurso este otoño la gestión del Aeropuerto de Lleida-Alguaire, aunque la adjudicación llegará entre febrero y marzo, calculó Nadal.
Nadal auguró que, aparte de estos proyectos destacados, la crisis hará que haya "pocas grandes licitaciones", tanto por parte del Gobierno como de la Generalitat, pero afirmó que se mantendrá la inversión. El motivo es que todavía se deben pagar obras iniciadas en el pasado.
Sobre la inversión en transporte, El presidente del Círculo de Infraestructuras, Pere Macias, habló de un "cambio de ciclo" a la baja debido a motivos como la crisis, el déficit público y el recorte de fondos de la UE para España.
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... lapso.html
La Generalitat se plantea hacer de peaje el túnel entre Mollet y Badalona para evitar su colapso
El argumento utilizado para justificar el pago contrasta con el funcionamiento del túnel de Vallvidrera, también de peaje, que se colapsa todas las mañanas, a diferencia del que une las ciudades de Granollers y Mataró, gratuito
16/09/2009 | Actualizada a las 14:01h | Ciudadanos
Barcelona. (Agencias y redacción).- La Generalitat se plantea hacer de peaje el túnel de la Conreria que debe unir las ciudades de Mollet y Badalona a través de la serra del Montnegre por la carretera B-500 para evitar su colapso, según de desprende de las palabras del secretario de Mobilitat del Govern, Manel Nadal.
"Los estudios de movilidad indican que si el túnel de la B-500 se hace gratuito se colapsaría, en cambio si es de peaje se reduce la movilidad en un 30 o 40%", ha dicho Nadal en su intervención en unas jornadas sobre infraestructuras en Catalunya organizadas por Unidad Editorial.
El argumento utilizado para justificar el pago de la carretera sorprende cuando el túnel de Vallvidrera, que es también de peaje, se colapsa todas las mañanas, a diferencia del que une las ciudades de Granollers y Mataró que es de paso gratuito.
"No hay una decisión tomada, pero lo estamos estudiando", dijo Nadal, y recordó que existirá transporte público en ese recorrido como alternativa al vehículo privado.
El coste de la obra será de unos 400 millones, e incluirá un tramo de carretera de cuatro kilómetros y otro de túnel también de cuatro, con dos carriles por sentido. El proyecto saldrá a información pública antes de fin de año, y tras la elaboración del proyecto constructivo en 2010, la Generalitat prevé que se licite en 2011.
Esta infraestructura se arrastra desde los Gobiernos de CiU, y en un principio, su construcción estaba prevista para 2004, pero se ha ido retrasando por motivos principalmente medioambientales.
Ninguna obra parada
Nadal destacó que no hay ninguna obra pública parada en Catalunya, aunque reconoció que algunas se están ralentizando, como el desdoblamiento del Eix Transversal. Añadió que se están resolviendo "todos" los problemas de financiación debido a la crisis.
Recordó que el Pacto Nacional de Infraestructuras está a punto de ser firmado, con planes a 2014 y 2020 y con "alto grado de consenso", pese a la oposición de CiU y la patronal Fomento del Trabajo. El documento incluye infraestructuras de transporte, agua, gestión de residuos, energía y telecomunicaciones, así como el impulso de suelo industrial y logístico.
Sin novedad sobre la B-40
Respecto al cuarto cinturón, Nadal argumentó que "el trazado no lo puede poner un pacto", sino el estudio informativo que debe presentar el Gobierno y al que la Generalitat aportará su propuesta, que es la de formato autovía.
El delegado de Fomento para la Coordinación de Actuaciones Ferroviarias en el Ámbito Metropolitano de Barcelona, Jordi Prat, no concretó la postura del Ejecutivo central, y se centró en decir que el Gobierno analizará los documentos que le remita el Govern.
Licitaciones este año
El Gobierno prevé licitar antes de fin de año las obras de la estación de La Sagrera de Barcelona y la conexión ferroviaria con la T1 del Aeropuerto de El Prat, y presentará su propuesta de nueva gestión aeroportuaria, con la que Catalunya quiere ganar control en los aeropuertos de su territorio. Además, la Generalitat sacará a concurso este otoño la gestión del Aeropuerto de Lleida-Alguaire, aunque la adjudicación llegará entre febrero y marzo, calculó Nadal.
Nadal auguró que, aparte de estos proyectos destacados, la crisis hará que haya "pocas grandes licitaciones", tanto por parte del Gobierno como de la Generalitat, pero afirmó que se mantendrá la inversión. El motivo es que todavía se deben pagar obras iniciadas en el pasado.
Sobre la inversión en transporte, El presidente del Círculo de Infraestructuras, Pere Macias, habló de un "cambio de ciclo" a la baja debido a motivos como la crisis, el déficit público y el recorte de fondos de la UE para España.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Malabarismes semàntics
I quantes no començades?Ninguna obra parada
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: A pagar?
I aquest "transport públic" serà competitiu amb el transport privat, o bé consistirà en un autobús amb uns freqüències de pena, enllaços horrorosos i un temps de viatge absurdament llarg, com passa a la majoria de relacions?metring wrote:"No hay una decisión tomada, pero lo estamos estudiando", dijo Nadal, y recordó que existirá transporte público en ese recorrido como alternativa al vehículo privado.
Segur que serà un transport només apte per la paciència dels que no es puguin permetre pagar el peatge, mentre els rics i els cotxes oficials podran circular per la "seva" autopista sense que els molestin els cotxes dels ciutadans normals.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
Una carta de lector a La Vanguardia en paper:
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
vaya tela...El Eix de la Conreria entre Santa Perpètua de Mogoda y Badalona costará 400 millones
BARCELONA, 5 Mar. (EUROPA PRESS) -
El futuro Eix de la Conreria (B-500), que unirá Santa Perpètua de Mogoda y Badalona, tendrá cerca de 11 kilómetros de longitud y cuatro carriles de circulación, y está previsto que suponga una inversión de 400 millones de euros, según explicó hoy en rueda de prensa el conseller de Política Territorial y Obras Públicas, Joaquim Nadal.
La Conselleria, a través de la empresa pública Tabasa, está ultimando la redacción del estudio informativo y el estudio de impacto ambiental. La vía se someterá a información pública la semana que viene, y el proyecto constructivo estará listo entre finales de 2011 y principios de 2012.
La construcción generará más de 500 empleos directos durante los tres años de obras, y su explotación y mantenimiento requerirán unos 50 puestos de trabajo estables.
Preguntado sobre si el coste del Eix de la Conreria irá a cargo de peajes, Nadal indicó que no se descarta que haya peajes, pero aseguró que no cubrirá la mayor parte de la financiación, sino que ésta procederá sobre todo del endeudamiento de Tabasa y de recursos propios.
El Eix de la Conreria comunicará las comarcas del norte del área metropolitana y se estima que dará servicio a una media de 25.400 vehículos diarios, que en la actualidad utilizan mayoritariamente el Nus de la Trinitat, la B-500 o la carretera de la Font de Cera. Así, la entrada en servicio puede reducir en un 15% la circulación actual en el Nus de la Trinitat, por donde circulan más de 100.000 vehículos al día.
Según cálculos de la Conselleria, con la nueva vía, el trayecto de un vehículo entre Badalona y Granollers se reducirá de los 30 minutos actuales a 17, y entre Badalona y Granollers pasará de 40 a 25 minutos. Además, conectará con la AP-7 y la C-17.
La nueva vía pasará por los términos municipales de Badalona, Tiana, la Llagosta, Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles y Santa Perpètua de Mogoda. Tendrá un túnel de tres kilómetros para atravesar la cordillera Litoral sin afectar el Espacio de Interés Natural de marina, y estará formado por dos tubos, uno por sentido.
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 22730.html
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
Quant costaria posar en servei una línia de Rodalia entre el Maresme i el Vallès?Europa Press wrote:El Eix de la Conreria entre Santa Perpètua de Mogoda y Badalona costará 400 millones
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rodalia? Què importa, si ja està traspassat?
L'únic ferrocarril que els entra al cap és l'AV i la liniademetrotomaticsenseconductorsoterratisotaterramesllargaduropa.Sagrerenc wrote:Quant costaria posar en servei una línia de Rodalia entre el Maresme i el Vallès?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
Un serial anomenat B-500
Per Daniel Gutiérrez , a En portada 21 de jul de 2011
La futura via ràpida que substituirà l’actual B-500 i que ha d’unir Badalona amb el Vallès tor- na a estar d’actualitat, tot i que la seva construcció continua sent una incògnita. La setmana passada el Parlament de Catalunya va aprovar a petició del diputat del Partit Popular Josep Llobet que aquesta via no sigui de peatge, contràriament a com l’havia projectat l’anterior govern de la Generalitat. El motiu d’aquest canvi és que el govern d’Artur Mas pretén reduir els peatges a tot Catalunya. L’alcalde de Badalona, el popular Xavier Garcia Albiol, s’ha mostrat satisfet que la via no sigui de peatge, però ha remarcat a Línia Badalona que el més important és que comencin les obres i no tant si s’haurà de pagar per circular-hi. Albiol creu fonamental que tots els municipis afectats “facin pinya” per pressionar el govern de la Generalitat, però encara no s’ha reunit amb cap alcalde. A qui sí pensa demanar una reunió a partir de setembre és al conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder. Però si hi ha un polític a Badalona ha fet de la B-500 el seu cavall de batalla particular és el líder de CiU i nou diputat, Ferran Falcó, qui opina que aquest canvi de rumb pot endarrerir encara més l’inici de les obres, ja que sense peatge no hi ha retorn econòmic i per tant la Generalitat hauria d’assumir íntegrament el cost de l’actuació, que ronda els 400 milions d’euros. Fonts de l’empresa pública adjudicatària, Tabasa, han assegurat però a aquest periòdic que el fet que hi hagi o no peatge no farà que les obres s’executin amb més o menys celeritat, i com exemple han citat el cas del carril VAO sense peatge que l’empresa està construint a la C-58.
UNA DEMANDA EMPRESARIAL
La remodelació de la B-500, que actualment és una carretera d’un sol carril per sentit que enllaça el centre de Badalona amb el centre de Mollet, és un somni no només per a alguns polítics, sinó també per a molts empresaris. De fet, gran part de l’entramat empresarial -tant de Badalona com del Vallès- té moltes esperances dipositades en aquesta carretera. Asseguren que un cop estigui finalitzada podrà reactivar de manera molt important els polígons industrials de la nostra ciutat i també atraure noves empreses per instal·lar aquí la seva seu. Ara, amb un sol carril per sentit i línia contínua, només és notícia a l’hivern per les esllevissades i a l’estiu pels accidents amb ciclistes.
La construcció d’una via ràpida també facilitaria que milers de vallesans vinguessin de compres o a les platges de Badalona i ajudessin a reactivar una malmesa economia local. A Ole Thorson, expert en mobilitat i seguretat viària, defensa el projecte però li preocupa que no es potenciï el transport públic, com l’autobús, perquè els usuaris tinguin una alternativa al cotxe. Per a Thorson “és fonamental alleugerir l’actual trànsit del Nus de la Trinitat, i una manera de fer-ho seria construint la B-500″.
ESTAT DEL PROJECTE
Tot i les novetats a la cambra catalana, el projecte continua el seu curs. Ja s’ha tancat el període d’al·legacions que podien presentar els veïns i municipis afectats a la proposta elaborada per Tabasa, i ara aquesta empresa pública té de termini fins a finals de setembre per donar-hi resposta.Si el projecte inicial fos vàlid, el govern de la Generalitat podria encarregar la construcció del nou vial a partir de principis d’octubre. La manca de pressupost i la necessitat d’altres infraestructures similars -com el túnel d’Horta de Barcelona- són els principals esculls de la nova B-500.
SOBRE TABASA
El Banc Europeu d’Inversions ha concedit a Tabasa un crèdit de 125 milions d’euros perquè pugui tirar endavant els seus projectes. Aquesta mesura intenta facilitar crèdit a les empreses públiques solvents perquè no aturin les actuacions que tenen previstes. Tabasa, a part d’encarregar-se de construir la nova B-500, té la concessió dels túnels de Vallvi- drera. Està participada en un 96% per la Generalitat de Catalunya i l’any passat va tenir uns beneficis de 8,2 milions d’euros. Lluís Recoder (CiU), en va ser conseller quan era alcalde de Sant Cugat.
FONT: Línia Badalona
Per Daniel Gutiérrez , a En portada 21 de jul de 2011
La futura via ràpida que substituirà l’actual B-500 i que ha d’unir Badalona amb el Vallès tor- na a estar d’actualitat, tot i que la seva construcció continua sent una incògnita. La setmana passada el Parlament de Catalunya va aprovar a petició del diputat del Partit Popular Josep Llobet que aquesta via no sigui de peatge, contràriament a com l’havia projectat l’anterior govern de la Generalitat. El motiu d’aquest canvi és que el govern d’Artur Mas pretén reduir els peatges a tot Catalunya. L’alcalde de Badalona, el popular Xavier Garcia Albiol, s’ha mostrat satisfet que la via no sigui de peatge, però ha remarcat a Línia Badalona que el més important és que comencin les obres i no tant si s’haurà de pagar per circular-hi. Albiol creu fonamental que tots els municipis afectats “facin pinya” per pressionar el govern de la Generalitat, però encara no s’ha reunit amb cap alcalde. A qui sí pensa demanar una reunió a partir de setembre és al conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder. Però si hi ha un polític a Badalona ha fet de la B-500 el seu cavall de batalla particular és el líder de CiU i nou diputat, Ferran Falcó, qui opina que aquest canvi de rumb pot endarrerir encara més l’inici de les obres, ja que sense peatge no hi ha retorn econòmic i per tant la Generalitat hauria d’assumir íntegrament el cost de l’actuació, que ronda els 400 milions d’euros. Fonts de l’empresa pública adjudicatària, Tabasa, han assegurat però a aquest periòdic que el fet que hi hagi o no peatge no farà que les obres s’executin amb més o menys celeritat, i com exemple han citat el cas del carril VAO sense peatge que l’empresa està construint a la C-58.
UNA DEMANDA EMPRESARIAL
La remodelació de la B-500, que actualment és una carretera d’un sol carril per sentit que enllaça el centre de Badalona amb el centre de Mollet, és un somni no només per a alguns polítics, sinó també per a molts empresaris. De fet, gran part de l’entramat empresarial -tant de Badalona com del Vallès- té moltes esperances dipositades en aquesta carretera. Asseguren que un cop estigui finalitzada podrà reactivar de manera molt important els polígons industrials de la nostra ciutat i també atraure noves empreses per instal·lar aquí la seva seu. Ara, amb un sol carril per sentit i línia contínua, només és notícia a l’hivern per les esllevissades i a l’estiu pels accidents amb ciclistes.
La construcció d’una via ràpida també facilitaria que milers de vallesans vinguessin de compres o a les platges de Badalona i ajudessin a reactivar una malmesa economia local. A Ole Thorson, expert en mobilitat i seguretat viària, defensa el projecte però li preocupa que no es potenciï el transport públic, com l’autobús, perquè els usuaris tinguin una alternativa al cotxe. Per a Thorson “és fonamental alleugerir l’actual trànsit del Nus de la Trinitat, i una manera de fer-ho seria construint la B-500″.
ESTAT DEL PROJECTE
Tot i les novetats a la cambra catalana, el projecte continua el seu curs. Ja s’ha tancat el període d’al·legacions que podien presentar els veïns i municipis afectats a la proposta elaborada per Tabasa, i ara aquesta empresa pública té de termini fins a finals de setembre per donar-hi resposta.Si el projecte inicial fos vàlid, el govern de la Generalitat podria encarregar la construcció del nou vial a partir de principis d’octubre. La manca de pressupost i la necessitat d’altres infraestructures similars -com el túnel d’Horta de Barcelona- són els principals esculls de la nova B-500.
SOBRE TABASA
El Banc Europeu d’Inversions ha concedit a Tabasa un crèdit de 125 milions d’euros perquè pugui tirar endavant els seus projectes. Aquesta mesura intenta facilitar crèdit a les empreses públiques solvents perquè no aturin les actuacions que tenen previstes. Tabasa, a part d’encarregar-se de construir la nova B-500, té la concessió dels túnels de Vallvi- drera. Està participada en un 96% per la Generalitat de Catalunya i l’any passat va tenir uns beneficis de 8,2 milions d’euros. Lluís Recoder (CiU), en va ser conseller quan era alcalde de Sant Cugat.
FONT: Línia Badalona
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Però què es pensen?
Això, això! Sense peatge, que aquí, els calers plouen solets del cel!
N'hi ha que viuen permanentment a la lluna.
N'hi ha que viuen permanentment a la lluna.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.