Obres a les línies de rodalia de Barcelona
Obres a les línies de rodalia de Barcelona
http://www.adif.es
Noticias - Sala de Prensa ADIFEn la línea de ancho convencional Madrid-Barcelona
Adif licita las obras para mejorar la seguridad del ferrocarril en el municipio de Cubelles
• Se construirá un cerramiento formado por 160 m de muro de hormigón • El presupuesto asciende a 90.000 euros
25/05/2009. - Adif ha licitado el contrato de obras para la instalación de cerramiento de las instalaciones ferroviarias de la línea de ancho convencional Madrid-Barcelona a su paso por el término municipal de Cubelles, en la comarca barcelonesa del Garraf. Los trabajos tienen un presupuesto de licitación de 89.511,2 euros y un plazo de ejecución de aproximadamente dos meses.
Esta actuación responde a la voluntad de Adif de mejorar la integración y seguridad de las instalaciones férreas en la trama urbana de la localidad, tanto para los ciudadanos como para la explotación ferroviaria, al reducir los riesgos derivados del paso de personas por puntos no autorizados.
Los trabajos contemplan la colocación de un cerramiento formado por un total de 160 m de muro de hormigón armado de 30 cm de espesor entre los puntos kilométricos 631/100 y 631/260. Las operaciones se completarán con el desbroce de la vegetación.
Estas obras se inscriben en el plan de inversiones que Adif está llevando a cabo para mejorar la seguridad e integración de las infraestructuras ferroviarias de la red de ancho convencional en Catalunya, entre las que destacan, además de la instalación de vallados, la supresión y protección de pasos a nivel, la construcción de pasos inferiores y superiores y otras actuaciones.
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Adif licita las obras para mejorar la seguridad del ferrocarril en el municipio de Cubelles
• Se construirá un cerramiento formado por 160 m de muro de hormigón • El presupuesto asciende a 90.000 euros
25/05/2009. - Adif ha licitado el contrato de obras para la instalación de cerramiento de las instalaciones ferroviarias de la línea de ancho convencional Madrid-Barcelona a su paso por el término municipal de Cubelles, en la comarca barcelonesa del Garraf. Los trabajos tienen un presupuesto de licitación de 89.511,2 euros y un plazo de ejecución de aproximadamente dos meses.
Esta actuación responde a la voluntad de Adif de mejorar la integración y seguridad de las instalaciones férreas en la trama urbana de la localidad, tanto para los ciudadanos como para la explotación ferroviaria, al reducir los riesgos derivados del paso de personas por puntos no autorizados.
Los trabajos contemplan la colocación de un cerramiento formado por un total de 160 m de muro de hormigón armado de 30 cm de espesor entre los puntos kilométricos 631/100 y 631/260. Las operaciones se completarán con el desbroce de la vegetación.
Estas obras se inscriben en el plan de inversiones que Adif está llevando a cabo para mejorar la seguridad e integración de las infraestructuras ferroviarias de la red de ancho convencional en Catalunya, entre las que destacan, además de la instalación de vallados, la supresión y protección de pasos a nivel, la construcción de pasos inferiores y superiores y otras actuaciones.
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Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Suposo que es refereix a la línia d'ample ibèric, ja que la d'ample normal UIC no passa per Cubelles. Digue'm perepunyetes.mikado wrote:http://www.adif.es
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Adif licita las obras para mejorar la seguridad del ferrocarril en el municipio de Cubelles
• Se construirá un cerramiento formado por 160 m de muro de hormigón • El presupuesto asciende a 90.000 euros
25/05/2009. - Adif ha licitado el contrato de obras para la instalación de cerramiento de las instalaciones ferroviarias de la línea de ancho convencional Madrid-Barcelona a su paso por el término municipal de Cubelles, en la comarca barcelonesa del Garraf. Los trabajos tienen un presupuesto de licitación de 89.511,2 euros y un plazo de ejecución de aproximadamente dos meses.
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Los trabajos contemplan la colocación de un cerramiento formado por un total de 160 m de muro de hormigón armado de 30 cm de espesor entre los puntos kilométricos 631/100 y 631/260. Las operaciones se completarán con el desbroce de la vegetación.
Estas obras se inscriben en el plan de inversiones que Adif está llevando a cabo para mejorar la seguridad e integración de las infraestructuras ferroviarias de la red de ancho convencional en Catalunya, entre las que destacan, además de la instalación de vallados, la supresión y protección de pasos a nivel, la construcción de pasos inferiores y superiores y otras actuaciones.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
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Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
No sabia on ficar-ho, ho fico aquí provisionalment:
Renfe interrumpe mañana el servicio Mataró-Arenys de Mar (Barcelona) por obras
BARCELONA, 5 Jun. (EUROPA PRESS) -
El servicio ferroviario de Cercanías entre Mataró y Arenys de Mar (Barcelona) se interrumpirá mañana con motivo de las obras en Sant Vicenç de Montalt para construir un paso para peatones bajo la vía férrea, según informó hoy Renfe en un comunicado.
La compañía pondrá 25 autobuses como transporte alternativo que enlazarán las estaciones de Mataró, Sant Andreu de Llavaneres, Caldes d'Estrac y Arenys de Mar, todas ellas ubicadas en la línea 1 de Cercanías.
Los trabajos en Sant Vicenç de Montalt servirán para conectar el paseo dels Pins y las urbanizaciones cercanas a la N-II, como Can Ripoll, Can Boada y Montalpark, con el paseo marítimo.
De: http://www.europapress.es/catalunya/not ... 62414.html
Renfe interrumpe mañana el servicio Mataró-Arenys de Mar (Barcelona) por obras
BARCELONA, 5 Jun. (EUROPA PRESS) -
El servicio ferroviario de Cercanías entre Mataró y Arenys de Mar (Barcelona) se interrumpirá mañana con motivo de las obras en Sant Vicenç de Montalt para construir un paso para peatones bajo la vía férrea, según informó hoy Renfe en un comunicado.
La compañía pondrá 25 autobuses como transporte alternativo que enlazarán las estaciones de Mataró, Sant Andreu de Llavaneres, Caldes d'Estrac y Arenys de Mar, todas ellas ubicadas en la línea 1 de Cercanías.
Los trabajos en Sant Vicenç de Montalt servirán para conectar el paseo dels Pins y las urbanizaciones cercanas a la N-II, como Can Ripoll, Can Boada y Montalpark, con el paseo marítimo.
De: http://www.europapress.es/catalunya/not ... 62414.html
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
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Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Una carta de lector de la Vanguardia, útil per saber on cal una bona reforma:
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200906 ... 99198.html
Vías en mal estado
Paco Martos | Cubelles (Barcelona) | 11/06/2009 | Actualizada a las 10:38 | El lector Opina
El otro día paseaba por las playas de Cubelles y pude observar el estado en que se encuentran las vías de cercanías Renfe a su paso, cerca de la costa, por el tramo entre Cubelles y Vilanova i la Geltrú, concretamente cerca del restaurante 'La Cucanya'.
El mal tiempo está causando estragos en la escollera que sujeta el terraplen sobre las que se apoyan las vías de cercanías y hay varios puntos en los que apenas hay un metro de separacion entre la plataforma de la vía y el desmoronamiento del terreno.
A ver si a quien le corresponda se da por aludido y hace algo al respecto, no sea que algún día nos demos un remojón en el agua.
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200906 ... 99198.html
Vías en mal estado
Paco Martos | Cubelles (Barcelona) | 11/06/2009 | Actualizada a las 10:38 | El lector Opina
El otro día paseaba por las playas de Cubelles y pude observar el estado en que se encuentran las vías de cercanías Renfe a su paso, cerca de la costa, por el tramo entre Cubelles y Vilanova i la Geltrú, concretamente cerca del restaurante 'La Cucanya'.
El mal tiempo está causando estragos en la escollera que sujeta el terraplen sobre las que se apoyan las vías de cercanías y hay varios puntos en los que apenas hay un metro de separacion entre la plataforma de la vía y el desmoronamiento del terreno.
A ver si a quien le corresponda se da por aludido y hace algo al respecto, no sea que algún día nos demos un remojón en el agua.
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Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.3cat24.cat/noticia/390110/ba ... s-Calafell
Entre Sant Vicenç de Castellet i Viladecavalls, em sembla que també les volen canviar. Almenys, he vist travesses al costat de les actuals en un tram.
Entre Sant Vicenç de Castellet i Viladecavalls, em sembla que també les volen canviar. Almenys, he vist travesses al costat de les actuals en un tram.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Segons posa al cartell de Sant Vicenç el tram és Manresa - Terrassa tot i que com bé dius de moment només se n'han vist entre Sant Vicenç i Viladecavalls. Potser és que la resta consideren que ja està en condicions.jordigt2008 wrote:http://www.3cat24.cat/noticia/390110/ba ... s-Calafell
Entre Sant Vicenç de Castellet i Viladecavalls, em sembla que també les volen canviar. Almenys, he vist travesses al costat de les actuals en un tram.
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Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Crec que la resta no fa gaires anys (2-3) ja les van canviar.
Nose cada quan les canvien...
Nose cada quan les canvien...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.lacerca.com/noticias/espana/ ... 436-1.html
Fomento dota a Cercanías Barcelona con el sistema de comunicaciones más moderno
Plan de Cercanías de Barcelona
Ministerio de Presidencia -
Miércoles, 17 de junio de 2009
* Se instalará una red de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R, y se reforzará la línea de suministro de energía de las instalaciones de seguridad y telecomunicaciones.
* El presupuesto de licitación de ambas actuaciones asciende a 26,06 M€.
El Ministerio de Fomento procederá a instalar una red de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R (Global System Mobile-Railways) en las líneas de ADIF de Cercanías de Barcelona. Las obras serán licitadas por un importe de 18.094.532,69 euros (sin IVA) a través de la Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre (SEITT), según acordó ayer su Consejo de Administración. El plazo estimado para la ejecución de esta actuación es de 32 meses.
El sistema GSM-R, es un sistema de comunicaciones inalámbricas desarrollado específicamente para la comunicación y las aplicaciones ferroviarias. Se implantará en un total de 470 kilómetros de vía y en sus zonas colindantes, así como en una serie de ramales adicionales con 30 kilómetros de vía a cielo abierto y 57 kilómetros de vía en túnel o zona soterrada.
Para instalar el GSM-R es necesario reforzar la línea de suministro de energía de las instalaciones de seguridad y telecomunicaciones de las líneas de Cercanías de Barcelona. Esta actuación también será licitada por la SEITT, según acordó ayer su Consejo de Administración, por un importe de 7.977.292,25 euros (sin IVA), siendo el plazo estimado para su ejecución de 25 meses.
Ambas actuaciones se enmarcan dentro del Plan de Cercanías de Barcelona 2008-2015 según el Acuerdo entre el Ministerio de Fomento y el Departamento de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat de Cataluña para la realización de actuaciones para la mejora de la red ferroviaria de cercanías en Cataluña.
Proyecto de instalación del GSM-R
El proyecto licitado contempla la ejecución de la primera y segunda fase descritas a continuación:
* La primera fase supone la instalación del GSM-R en un total de 396,6 kilómetros, es decir toda la red exceptuando los tramos Línea 3 Terrasa-Manresa y Línea 4 Canovelles-Vic-Ripoll que se acometerán en una tercera fase.
* La segunda fase consiste en la integración del GSM-R sobre instalaciones ya existentes.
Entre los trabajos a llevar a cabo destacan los siguientes:
* Estudio geotécnico de la línea.
* Ejecución de la obra civil necesaria para la implantación del sistema: armarios intemperie, repetidores y torres de comunicación.
* Suministro e instalación del sistema de antenas radiantes.
* Suministro, instalación y puesta en servicio del equipamiento de red GSM-R correspondiente al subsistema de estaciones base (BSS).
* Suministro, instalación y puesta en marcha del equipamiento para los armarios intemperie.
* Medidas de Calidad y Evaluación de Red.
* Puesta en servicio del sistema privado de radiotelefonía proporcionado por la red GSM-R.
Sistema de gestión-supervisión de red BSS incluyendo la gestión integrada de repetidores y equipos de alimentación.
Proyecto de refuerzo del suministro eléctrico
Este proyecto contempla la ejecución de la primera fase del proyecto constructivo que consiste en la instalación de 15 nuevos puntos de suministro necesarios para garantizar el suministro de potencia demandada por el sistema en cualquier situación de funcionamiento (Potencia consumida y GSM-R), e incluye todos los cambios en subestaciones.
Entre los trabajos a llevar a cabo destacan los siguientes:
* Ejecución de la obra civil necesaria para la implantación del sistema: adaptación de terrenos, casetas, zanjas, etc.
* Suministro e instalación de nuevos transformadores reductores, transformadores elevadores, celdas de llegada/salida de línea, celdas de protección, etc.
* Substitución de cable en los tramos donde sea necesario.
En una segunda fase, se instalarán 12 nuevos puntos de suministro que garantizarían el doble de la potencia consumida más el consumo necesario por el sistema GSM-R.
Fomento dota a Cercanías Barcelona con el sistema de comunicaciones más moderno
Plan de Cercanías de Barcelona
Ministerio de Presidencia -
Miércoles, 17 de junio de 2009
* Se instalará una red de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R, y se reforzará la línea de suministro de energía de las instalaciones de seguridad y telecomunicaciones.
* El presupuesto de licitación de ambas actuaciones asciende a 26,06 M€.
El Ministerio de Fomento procederá a instalar una red de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R (Global System Mobile-Railways) en las líneas de ADIF de Cercanías de Barcelona. Las obras serán licitadas por un importe de 18.094.532,69 euros (sin IVA) a través de la Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre (SEITT), según acordó ayer su Consejo de Administración. El plazo estimado para la ejecución de esta actuación es de 32 meses.
El sistema GSM-R, es un sistema de comunicaciones inalámbricas desarrollado específicamente para la comunicación y las aplicaciones ferroviarias. Se implantará en un total de 470 kilómetros de vía y en sus zonas colindantes, así como en una serie de ramales adicionales con 30 kilómetros de vía a cielo abierto y 57 kilómetros de vía en túnel o zona soterrada.
Para instalar el GSM-R es necesario reforzar la línea de suministro de energía de las instalaciones de seguridad y telecomunicaciones de las líneas de Cercanías de Barcelona. Esta actuación también será licitada por la SEITT, según acordó ayer su Consejo de Administración, por un importe de 7.977.292,25 euros (sin IVA), siendo el plazo estimado para su ejecución de 25 meses.
Ambas actuaciones se enmarcan dentro del Plan de Cercanías de Barcelona 2008-2015 según el Acuerdo entre el Ministerio de Fomento y el Departamento de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat de Cataluña para la realización de actuaciones para la mejora de la red ferroviaria de cercanías en Cataluña.
Proyecto de instalación del GSM-R
El proyecto licitado contempla la ejecución de la primera y segunda fase descritas a continuación:
* La primera fase supone la instalación del GSM-R en un total de 396,6 kilómetros, es decir toda la red exceptuando los tramos Línea 3 Terrasa-Manresa y Línea 4 Canovelles-Vic-Ripoll que se acometerán en una tercera fase.
* La segunda fase consiste en la integración del GSM-R sobre instalaciones ya existentes.
Entre los trabajos a llevar a cabo destacan los siguientes:
* Estudio geotécnico de la línea.
* Ejecución de la obra civil necesaria para la implantación del sistema: armarios intemperie, repetidores y torres de comunicación.
* Suministro e instalación del sistema de antenas radiantes.
* Suministro, instalación y puesta en servicio del equipamiento de red GSM-R correspondiente al subsistema de estaciones base (BSS).
* Suministro, instalación y puesta en marcha del equipamiento para los armarios intemperie.
* Medidas de Calidad y Evaluación de Red.
* Puesta en servicio del sistema privado de radiotelefonía proporcionado por la red GSM-R.
Sistema de gestión-supervisión de red BSS incluyendo la gestión integrada de repetidores y equipos de alimentación.
Proyecto de refuerzo del suministro eléctrico
Este proyecto contempla la ejecución de la primera fase del proyecto constructivo que consiste en la instalación de 15 nuevos puntos de suministro necesarios para garantizar el suministro de potencia demandada por el sistema en cualquier situación de funcionamiento (Potencia consumida y GSM-R), e incluye todos los cambios en subestaciones.
Entre los trabajos a llevar a cabo destacan los siguientes:
* Ejecución de la obra civil necesaria para la implantación del sistema: adaptación de terrenos, casetas, zanjas, etc.
* Suministro e instalación de nuevos transformadores reductores, transformadores elevadores, celdas de llegada/salida de línea, celdas de protección, etc.
* Substitución de cable en los tramos donde sea necesario.
En una segunda fase, se instalarán 12 nuevos puntos de suministro que garantizarían el doble de la potencia consumida más el consumo necesario por el sistema GSM-R.
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Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Faltes d'ortografia a part, és al reves: Linia 3: Canovelles-Vic-Ripoll / Linia 4: Terrassa- Manresa.metring wrote: * La primera fase supone la instalación del GSM-R en un total de 396,6 kilómetros, es decir toda la red exceptuando los tramos Línea 3 Terrasa-Manresa y Línea 4 Canovelles-Vic-Ripoll que se acometerán en una tercera fase.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Algú podria explicar que aportarà la implementació d'aquesta tecnologia? Més fiabilitat (per tant menys retrassos)? Més capacitat als tunels de Barcelona (més freqüència de trens)? Més velocitat (això suposo que no)? Que el trens puguin anar sols?
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Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Aquest article es un acuditmetring wrote:http://www.lacerca.com/noticias/espana/ ... 436-1.html
Fomento dota a Cercanías Barcelona con el sistema de comunicaciones más moderno
Plan de Cercanías de Barcelona
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Miércoles, 17 de junio de 2009
* Se instalará una red de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R, y se reforzará la línea de suministro de energía de las instalaciones de seguridad y telecomunicaciones.
* El presupuesto de licitación de ambas actuaciones asciende a 26,06 M€.
El Ministerio de Fomento procederá a instalar una red de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R (Global System Mobile-Railways) en las líneas de ADIF de Cercanías de Barcelona. Las obras serán licitadas por un importe de 18.094.532,69 euros (sin IVA) a través de la Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre (SEITT), según acordó ayer su Consejo de Administración. El plazo estimado para la ejecución de esta actuación es de 32 meses.
El sistema GSM-R, es un sistema de comunicaciones inalámbricas desarrollado específicamente para la comunicación y las aplicaciones ferroviarias. Se implantará en un total de 470 kilómetros de vía y en sus zonas colindantes, así como en una serie de ramales adicionales con 30 kilómetros de vía a cielo abierto y 57 kilómetros de vía en túnel o zona soterrada.
Para instalar el GSM-R es necesario reforzar la línea de suministro de energía de las instalaciones de seguridad y telecomunicaciones de las líneas de Cercanías de Barcelona. Esta actuación también será licitada por la SEITT, según acordó ayer su Consejo de Administración, por un importe de 7.977.292,25 euros (sin IVA), siendo el plazo estimado para su ejecución de 25 meses.
Ambas actuaciones se enmarcan dentro del Plan de Cercanías de Barcelona 2008-2015 según el Acuerdo entre el Ministerio de Fomento y el Departamento de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat de Cataluña para la realización de actuaciones para la mejora de la red ferroviaria de cercanías en Cataluña.
Proyecto de instalación del GSM-R
El proyecto licitado contempla la ejecución de la primera y segunda fase descritas a continuación:
* La primera fase supone la instalación del GSM-R en un total de 396,6 kilómetros, es decir toda la red exceptuando los tramos Línea 3 Terrasa-Manresa y Línea 4 Canovelles-Vic-Ripoll que se acometerán en una tercera fase.
* La segunda fase consiste en la integración del GSM-R sobre instalaciones ya existentes.
Entre los trabajos a llevar a cabo destacan los siguientes:
* Estudio geotécnico de la línea.
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* Suministro e instalación del sistema de antenas radiantes.
* Suministro, instalación y puesta en servicio del equipamiento de red GSM-R correspondiente al subsistema de estaciones base (BSS).
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* Medidas de Calidad y Evaluación de Red.
* Puesta en servicio del sistema privado de radiotelefonía proporcionado por la red GSM-R.
Sistema de gestión-supervisión de red BSS incluyendo la gestión integrada de repetidores y equipos de alimentación.
Proyecto de refuerzo del suministro eléctrico
Este proyecto contempla la ejecución de la primera fase del proyecto constructivo que consiste en la instalación de 15 nuevos puntos de suministro necesarios para garantizar el suministro de potencia demandada por el sistema en cualquier situación de funcionamiento (Potencia consumida y GSM-R), e incluye todos los cambios en subestaciones.
Entre los trabajos a llevar a cabo destacan los siguientes:
* Ejecución de la obra civil necesaria para la implantación del sistema: adaptación de terrenos, casetas, zanjas, etc.
* Suministro e instalación de nuevos transformadores reductores, transformadores elevadores, celdas de llegada/salida de línea, celdas de protección, etc.
* Substitución de cable en los tramos donde sea necesario.
En una segunda fase, se instalarán 12 nuevos puntos de suministro que garantizarían el doble de la potencia consumida más el consumo necesario por el sistema GSM-R.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Acudit no sé, però només faltava posar les instruccions per fer la instal·lació
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Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
El GSM-R és una de les dues parts necessàries per a la implementació d'un sistema ERTMS. Consisteix en dotar un sistema on hi ha emissors/receptors a la via i al tren i es pot detectar amb precisió la posició exacta del tren, entre d'altres coses.pukyxd wrote:Algú podria explicar que aportarà la implementació d'aquesta tecnologia? Més fiabilitat (per tant menys retrassos)? Més capacitat als tunels de Barcelona (més freqüència de trens)? Més velocitat (això suposo que no)? Que el trens puguin anar sols?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
permetent així més trens a la mateixa infraestructura...
Estaria bé que expliquessis on està la gràcia, per riure totstrensmat wrote:Aquest article es un acudit
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Instruccions d'ús
Si són tan clares com els manuals d'aparells d'electrònica de consum asiàtics, anem servits...metring wrote:Acudit no sé, però només faltava posar les instruccions per fer la instal·lació
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: Ja basta d'enredar-nos, no, com sempre?
Per mi hi ha un tema en quant a la remodelació de la xarxa de rodalies de Barcelona:
No es poden anar ficant ''parches'' pertot arreu, i ja està. La xarxa necessita estar ben planificada, i no només es tracta d'anar canviant el nom de les estacions, remodelar només Pl.Catalunya i que com a noves estacions (Sagrera-Meridiana, Sagrera-TAV, Torrassa...), no tenen previst ser cap centralització del tràfic ferroviari de rodalies, ni tan sols per Torrassa, on el túnel de la Diagonal, i potser el de la Gran Via, més línies de rodalies que passin fora de Barcelona, li faran falta una centralització llògica, que, amb tots els respectes, no té cap sentit ficar una estació a la quinta forca com a ''nucli'' de les rodalies, quan ni tan sols ho serà a curt, mitjà o llarg plaç.
És important la remodelació de les estacions a Barcelona, però només és un ''Parche'', necessitem una millora del control del tràfic mitjançant telecomunicacions (necessiten JA els sistemes ERTMS 1 o 2 i l'ASFA digital), un bon MANTENIMENT, el més important, i la creació d'un pla d'expansió de les rodalies a Barcelona, una cosa que ara mateix no existeix, només existeix els anomenats ''Parches'' i projectes que fa anys llum que es projecten. També una separació dels serveis de forma que es pugui anar de Barcelona a Manresa, per exemple, com a mínim mitja hora més aviat que actualment (i per això no val remodelar estacions).
Remodelar estacions? Sí, però d'una forma llògica, i el més important, manteniment. Per alguna cosa tenim la claveguera de Pl.Catalunya, de Sant Andreu Arenal i el desastre de ''remodelació'' de Sants. Per lo tant, siguem responsables i no només anem fent 'Parches''.
I una pregunta, ja hi ha xarxa ETCS instal·lada als túnels de Barcelona, com la GSM-r? Sense això, no podem instal·lar ERTMS...
No es poden anar ficant ''parches'' pertot arreu, i ja està. La xarxa necessita estar ben planificada, i no només es tracta d'anar canviant el nom de les estacions, remodelar només Pl.Catalunya i que com a noves estacions (Sagrera-Meridiana, Sagrera-TAV, Torrassa...), no tenen previst ser cap centralització del tràfic ferroviari de rodalies, ni tan sols per Torrassa, on el túnel de la Diagonal, i potser el de la Gran Via, més línies de rodalies que passin fora de Barcelona, li faran falta una centralització llògica, que, amb tots els respectes, no té cap sentit ficar una estació a la quinta forca com a ''nucli'' de les rodalies, quan ni tan sols ho serà a curt, mitjà o llarg plaç.
És important la remodelació de les estacions a Barcelona, però només és un ''Parche'', necessitem una millora del control del tràfic mitjançant telecomunicacions (necessiten JA els sistemes ERTMS 1 o 2 i l'ASFA digital), un bon MANTENIMENT, el més important, i la creació d'un pla d'expansió de les rodalies a Barcelona, una cosa que ara mateix no existeix, només existeix els anomenats ''Parches'' i projectes que fa anys llum que es projecten. També una separació dels serveis de forma que es pugui anar de Barcelona a Manresa, per exemple, com a mínim mitja hora més aviat que actualment (i per això no val remodelar estacions).
Remodelar estacions? Sí, però d'una forma llògica, i el més important, manteniment. Per alguna cosa tenim la claveguera de Pl.Catalunya, de Sant Andreu Arenal i el desastre de ''remodelació'' de Sants. Per lo tant, siguem responsables i no només anem fent 'Parches''.
I una pregunta, ja hi ha xarxa ETCS instal·lada als túnels de Barcelona, com la GSM-r? Sense això, no podem instal·lar ERTMS...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
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Re: Ja basta d'enredar-nos, no, com sempre?
I ja hi ha GSM-R? Encara no s'ha instal·lat al nou túnel passant de Madrid, com perquè hagin licitat aquesta obra.BB9200 wrote:I una pregunta, ja hi ha xarxa ETCS instal·lada als túnels de Barcelona, com la GSM-r? Sense això, no podem instal·lar ERTMS...
El pla de Rodalia de Barcelona és simplement una posada al dia de la deficient infraestructura que hi ha al nucli de Barcelona, que farà el Ministeri. És possible que un cop executat aquest pla, les posteriors inverions que requereixi el nucli de rodalia de Barcelona corrin a càrrec de la Generalitat.
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Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
No, si veient la notícia escrita una mica més a dalt de metring ja he suposat que la xarxa GSM-r encara no està instal·lada, ni de bon tros, doncs encara queda molt per fer amb l'ERTMS.
Per això dic, s'estan fent massa ''parches'', i arribarà un moment que el pla que es crei d'inversions a la generalitat, arribi massa tard i desafat.victorcasta wrote:El pla de Rodalia de Barcelona és simplement una posada al dia de la deficient infraestructura que hi ha al nucli de Barcelona, que farà el Ministeri. És possible que un cop executat aquest pla, les posteriors inverions que requereixi el nucli de rodalia de Barcelona corrin a càrrec de la Generalitat.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
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Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Foment adjudica 22 milions a la millora de Rodalies
1. • Els túnels de BCN, Terrassa i Sabadell guanyaran en seguretat i funcionalitat
2. • La major part dels diners es destinaran a un nou sistema de comunicacions
JUAN RUIZ SIERRA / MADRID
CRISTINA BUESA / BARCELONA
El Ministeri de Foment ha adjudicat obres per valor de 22 milions d’euros per millorar la xarxa de Rodalies de Barcelona, segons fonts pròximes al Govern. La mesura, que previsiblement serà aprovada avui pel Consell de Ministres, suposa dues actuacions diferents.
Per una banda, la major part dels diners (16,5 milions d’euros) es destinaran a un nou sistema de comunicacions mòbils entre trens anomenat Global System Mobile Railways (GSM-R) que ja està present en una part de la xarxa ferroviària europea i a la línia de l’AVE, però, fins ara, no a Rodalies. Per l’altra, els cinc milions i mig d’euros restants es dedicaran a rehabilitar els túnels de Terrassa, Sabadell (Vallès Occidental) i Barcelona perquè siguin més segurs i funcionals en situacions d’emergència.
SIMILAR A UN GPS / El GSM-R, un sistema que adapta per al ferrocarril el model de comunicació utilitzat en els telèfons mòbils, similar a un GPS, envia contínuament la posició del tren als centres de control. Està previst que estigui implantat després de 28 mesos d’obres en un total de 470 quilòmetres de via i zones adjacents de Rodalies. És a dir, estarà present a tota la xarxa ferroviària, excepte a la C- 4 entre Terrassa i Manresa (Bages) i a la C-3 entre Canovelles (Vallès Oriental), Vic (Osona) i Ripoll (Ripollès), trams en què es pretén que s’instal·li en el futur.
Fins ara, el sistema de comunicacions simplement permetia conèixer en quin tram estava situat un comboi però sense gaires concrecions. Per contra, el GSM-R aclareix exactament el lloc per on circula el tren i a quina velocitat. A més, facilita un coneixement immediat, en temps real, de la situació de Rodalies, van explicar ahir fonts ferroviàries, de manera que se’n millora notablement la gestió.
Una altra de les virtuts del sistema és que ajudarà a aprofitar més la xarxa barcelonina, actualment al límit de la seva capacitat, fent passar més trens per hora.
CINC MESOS / Les obres als túnels de Terrassa, Sabadell i Barcelona, també emmarcades en el pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015, tenen un termini més curt: cinc mesos. Els treballs, tant la modernització de les instal·lacions existents com la construcció d’algunes de noves, se centraran en les senyalitzacions d’emergència, les preses de corrent i l’enllumenat.
Foment adjudica 22 milions a la millora de Rodalies
1. • Els túnels de BCN, Terrassa i Sabadell guanyaran en seguretat i funcionalitat
2. • La major part dels diners es destinaran a un nou sistema de comunicacions
JUAN RUIZ SIERRA / MADRID
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El Ministeri de Foment ha adjudicat obres per valor de 22 milions d’euros per millorar la xarxa de Rodalies de Barcelona, segons fonts pròximes al Govern. La mesura, que previsiblement serà aprovada avui pel Consell de Ministres, suposa dues actuacions diferents.
Per una banda, la major part dels diners (16,5 milions d’euros) es destinaran a un nou sistema de comunicacions mòbils entre trens anomenat Global System Mobile Railways (GSM-R) que ja està present en una part de la xarxa ferroviària europea i a la línia de l’AVE, però, fins ara, no a Rodalies. Per l’altra, els cinc milions i mig d’euros restants es dedicaran a rehabilitar els túnels de Terrassa, Sabadell (Vallès Occidental) i Barcelona perquè siguin més segurs i funcionals en situacions d’emergència.
SIMILAR A UN GPS / El GSM-R, un sistema que adapta per al ferrocarril el model de comunicació utilitzat en els telèfons mòbils, similar a un GPS, envia contínuament la posició del tren als centres de control. Està previst que estigui implantat després de 28 mesos d’obres en un total de 470 quilòmetres de via i zones adjacents de Rodalies. És a dir, estarà present a tota la xarxa ferroviària, excepte a la C- 4 entre Terrassa i Manresa (Bages) i a la C-3 entre Canovelles (Vallès Oriental), Vic (Osona) i Ripoll (Ripollès), trams en què es pretén que s’instal·li en el futur.
Fins ara, el sistema de comunicacions simplement permetia conèixer en quin tram estava situat un comboi però sense gaires concrecions. Per contra, el GSM-R aclareix exactament el lloc per on circula el tren i a quina velocitat. A més, facilita un coneixement immediat, en temps real, de la situació de Rodalies, van explicar ahir fonts ferroviàries, de manera que se’n millora notablement la gestió.
Una altra de les virtuts del sistema és que ajudarà a aprofitar més la xarxa barcelonina, actualment al límit de la seva capacitat, fent passar més trens per hora.
CINC MESOS / Les obres als túnels de Terrassa, Sabadell i Barcelona, també emmarcades en el pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015, tenen un termini més curt: cinc mesos. Els treballs, tant la modernització de les instal·lacions existents com la construcció d’algunes de noves, se centraran en les senyalitzacions d’emergència, les preses de corrent i l’enllumenat.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Un bona notícia! Sobretot pel tema del GSM-R! Llàstima que no l'instal·lin fins a Manresa i Vic ja que hi estan posat. Però bé, és un bon començament. Per fi sembla que hi ha un degoteig constant d'inversió a Rodalies! Encara que siguin obres menors són importants per anar mantenint la infraestructura en condicions.
Ara a veure si es posen les piles i fan el tunel de Montcada, el desdoblament de Montcada a Vic, etc...
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