I també fan de Madrid a Valladolid, quan abans d'ells ho feien els 102.Renfe451 wrote:La sèrie que parles ja existeix, es tracta de la sèrie 121 que presta els serveis Avant Madrid-Segovia i les llançaderes Cádiz-Jaén-Sevilla. Pel que fa sobre els intercanviadors, el de Roda de Barà segueix muntat, però fora de servei.Corail Intercités wrote:Diria que hi ha prevista una sèrie d'AV per a serveis regionals amb canvi d'ample, el problema és que a Catalunya no queda cap intercanviador en servei, els de Lleida i Roda de Barà estan desmantellats.BB9200 wrote:Hi ha trens, com els Bi-Bi, que poden circular per la línia d'alta velocitat en servei comercial, en canvi no sé si algun tren de la renfe ho pot fer-ho amb la mateixa facilitat i prestacions, els 449 tardaran a millorar això.
Salutacions
Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
- Archie-250
- N6
- Posts: 208
- Joined: Thursday 17/04/2008 18:16
- Location: La Roca del Vallès
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
En línies d'AV franceses de tràfic mixte poden circular, hi estan homologats. SI no tinc mal entès, la línia LAV de Perpinyà està adaptada a aquest tipus de tràfic.
Falta que aquest material sigui homologat per xarxes tipus ADIF, i també que la regió Languedoc-Rousillon en vulgui, doncs ara mateix no té previst tenir cap tren d'aquests. També hi podrien circular els BGC, que aquesta regió en té un bon nombre.
Falta que aquest material sigui homologat per xarxes tipus ADIF, i també que la regió Languedoc-Rousillon en vulgui, doncs ara mateix no té previst tenir cap tren d'aquests. També hi podrien circular els BGC, que aquesta regió en té un bon nombre.
No, ja, aquests sistemes tenen els seus avantatges i inconvenients, però estan extesos per tota Europa sense cap problema a les fronteres. Si passés alguna cosa d'aquest estil, se les carregaria Espanya.Corail Intercités wrote:No t'estranyi veure com els trens francesos arriben a Portbou sistemàticament deu o quinze minuts més tard de la sortida d'un tren espanyol i viceversa.
Encara no, fins al 2012, la qüestió ara és agafar els exemples de regions com, per exemple, Rhöne-Alpes.Trenscat wrote:I se sap quina cadència hi haurà a les línies que arriben fins a la frontera catalana? És a dir, línia Perpinyà-Portbou i línia Toulouse-La Tor de Querol. No sé perquè em dóna la sensació que la línia de Portbou quedarà molt en segon terme amb l'entrada en servei de la LAV de Figueres a Perpinyà...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Introducció al servei comercial a partir d'octubre
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _67323.php
Renfe començarà a canviar a partir de l'octubre la flota de trens Catalunya Exprés entre Portbou i Barcelona
ACN / Xavier Pi
Girona
Ult. Act. 30/07/2009 20:07
La companyia Renfe començarà a canviar a partir d'aquest octubre tota la flota de trens Catalunya Exprés que cobreixen els trajectes entre Portbou i Barcelona. La substitució dels combois, dotze en total, es preveu haver fer efectiva en un termini de tres mesos a partir d'aleshores. El director general de Rodalies i Mitja Distància de la companyia, Javier Pérez, ha anunciat que els nous trens 'tindran un 10% més de places i disposaran de megafonia centralitzada'. D'altra banda, a mitjans de setembre, i responent a les peticions de la Plataforma d'Usuaris, Renfe introduirà el sistema de pagament amb targeta de crèdit a les principals estacions gironines.
Entre aquesta tardor i el gener del 2010, Renfe preveu renovar tots els combois que diàriament realitzen el servei Catalunya Exprés entre Portbou i Barcelona. En total, se substituiran dotze trens, ja que els actuals tenen una antiguitat propera als vint anys.Els nous trens, corresponents al model S-449, tindran 261 seients, un dels quals serà per a persones amb mobilitat reduïda. 'Això suposa un increment del 10% de les places que tenen els actuals Catalunya Exprés', ha ressaltat el director general. Entre altres avantatges, les portes dels combois també seran més amples i incorporaran un sistema de megafonia centralitzada, que permetrà informar els viatgers des d'un centre de control.La compra d'aquests nous trens s'inclou dins un paquet format per divuit combois, que ha suposat una inversió propera als 102 milions d'euros (MEUR). Renfe destinarà els sis trens restants a la millora del servei en altres línies de mitja distància a Catalunya.
Pagar el bitllet amb targeta
D'altra banda, i responent a les peticions de la Plataforma d'Usuaris Gironins del tren, Renfe introduirà a mitjans de setembre el pagament amb targeta de crèdit a les principals estacions gironines. A partir d'aleshores, els viatgers podran comprar a taquilla tant els abonaments com els bitllets individuals i fer efectiu l'import amb aquest sistema.Portbou, Llançà i Figueres a l'Alt Empordà; Flaçà i Girona, al Gironès, i Caldes de Malavella i Sils a la Selva, seran les estacions de la demarcació on, després de l'estiu, els viatgers podran comprar els bitllets amb targeta de crèdit.
Un 39% d'ocupació de mitjana
Actualment, l'ocupació mitjana que registren els trens que cobreixen el trajecte entre Portbou i Barcelona se situa en el 39%. Segons ha explicat Javier Pérez, la companyia està estudiant introduir nous serveis, tot i que encara no hi ha res en ferm perquè cal veure si hi haurà demanda per cobrir-los.Entre les opcions que es troben sobre la taula hi ha la introducció d'un nou servei entre Figueres i Barcelona els diumenges, i d'un que cobreixi el sentit contrari els divendres. A més, la companyia també analitza introduir algun servei més entre Barcelona, Girona i Figueres a la nit. Actualment, el darrer tren que surt de Barcelona ho fa a tres quarts de deu del vespre.El director general de Rodalies i Mitja Distància de Renfe també ha explicat que les reunions amb la Plataforma Gironina d'Usuaris es preveuen reprendre el mes de setembre. Serà aleshores quan la companyia espera desencallar un acord per implantar el sistema d'indemnització Devolució Xpress que li reclamen els usuaris. La darrera proposta establia que, durant el termini d'execució de les obres del TGV, a partir dels vint minuts de retard els viatgers tindrien dret a un nou bitllet.
Renfe començarà a canviar a partir de l'octubre la flota de trens Catalunya Exprés entre Portbou i Barcelona
ACN / Xavier Pi
Girona
Ult. Act. 30/07/2009 20:07
La companyia Renfe començarà a canviar a partir d'aquest octubre tota la flota de trens Catalunya Exprés que cobreixen els trajectes entre Portbou i Barcelona. La substitució dels combois, dotze en total, es preveu haver fer efectiva en un termini de tres mesos a partir d'aleshores. El director general de Rodalies i Mitja Distància de la companyia, Javier Pérez, ha anunciat que els nous trens 'tindran un 10% més de places i disposaran de megafonia centralitzada'. D'altra banda, a mitjans de setembre, i responent a les peticions de la Plataforma d'Usuaris, Renfe introduirà el sistema de pagament amb targeta de crèdit a les principals estacions gironines.
Entre aquesta tardor i el gener del 2010, Renfe preveu renovar tots els combois que diàriament realitzen el servei Catalunya Exprés entre Portbou i Barcelona. En total, se substituiran dotze trens, ja que els actuals tenen una antiguitat propera als vint anys.Els nous trens, corresponents al model S-449, tindran 261 seients, un dels quals serà per a persones amb mobilitat reduïda. 'Això suposa un increment del 10% de les places que tenen els actuals Catalunya Exprés', ha ressaltat el director general. Entre altres avantatges, les portes dels combois també seran més amples i incorporaran un sistema de megafonia centralitzada, que permetrà informar els viatgers des d'un centre de control.La compra d'aquests nous trens s'inclou dins un paquet format per divuit combois, que ha suposat una inversió propera als 102 milions d'euros (MEUR). Renfe destinarà els sis trens restants a la millora del servei en altres línies de mitja distància a Catalunya.
Pagar el bitllet amb targeta
D'altra banda, i responent a les peticions de la Plataforma d'Usuaris Gironins del tren, Renfe introduirà a mitjans de setembre el pagament amb targeta de crèdit a les principals estacions gironines. A partir d'aleshores, els viatgers podran comprar a taquilla tant els abonaments com els bitllets individuals i fer efectiu l'import amb aquest sistema.Portbou, Llançà i Figueres a l'Alt Empordà; Flaçà i Girona, al Gironès, i Caldes de Malavella i Sils a la Selva, seran les estacions de la demarcació on, després de l'estiu, els viatgers podran comprar els bitllets amb targeta de crèdit.
Un 39% d'ocupació de mitjana
Actualment, l'ocupació mitjana que registren els trens que cobreixen el trajecte entre Portbou i Barcelona se situa en el 39%. Segons ha explicat Javier Pérez, la companyia està estudiant introduir nous serveis, tot i que encara no hi ha res en ferm perquè cal veure si hi haurà demanda per cobrir-los.Entre les opcions que es troben sobre la taula hi ha la introducció d'un nou servei entre Figueres i Barcelona els diumenges, i d'un que cobreixi el sentit contrari els divendres. A més, la companyia també analitza introduir algun servei més entre Barcelona, Girona i Figueres a la nit. Actualment, el darrer tren que surt de Barcelona ho fa a tres quarts de deu del vespre.El director general de Rodalies i Mitja Distància de Renfe també ha explicat que les reunions amb la Plataforma Gironina d'Usuaris es preveuen reprendre el mes de setembre. Serà aleshores quan la companyia espera desencallar un acord per implantar el sistema d'indemnització Devolució Xpress que li reclamen els usuaris. La darrera proposta establia que, durant el termini d'execució de les obres del TGV, a partir dels vint minuts de retard els viatgers tindrien dret a un nou bitllet.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
mireu aquest video
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Concluye la renovación total de la flota de trenes en Cádiz
Es la primera capital andaluza en renovar todas sus unidades
Desde ayer, las once relaciones diarias por sentido Sevilla-Cádiz se realizan con las nuevas unidades de la serie 449. Con la renovación total de este servicio de Media Distancia Cádiz-Sevilla, finaliza el proceso de renovación de todos los trenes en Cádiz, tanto de Media Distancia y Cercanías como de Alta Velocidad para trayectos de media y larga distancia.
(02/09/2009) Cádiz cuenta desde ayer con toda la flota de trenes renovada y modernizada, y se convierte en la primera capital de Andalucía en disfrutar de esa completa renovación. La capital gaditana se sitúa como pionera en el amplio proceso de modernización de todos los servicios ferroviarios que Renfe está llevando a cabo.
Renfe incorporó ayer las últimas unidades de la serie 449 al servicio de Media Distancia Cádiz-Sevilla, con lo que el citado servicio queda completamente renovado. Todas las relaciones diarias del mismo (once por sentido) se realizan ya con los nuevos trenes Media Distancia S-449 (más información en la edición impresa de VÍA LIBRE de este mes, nº 533).
http://www.vialibre.org
Todos los trenes de Cádiz, renovados
La renovación total del servicio Cádiz-Sevilla significa también la finalización del proceso de renovación de todos los trenes de Renfe en la capital gaditana, tanto de Media Distancia y Cercanías como de Alta Velocidad para trayectos de media y larga distancia, con lo que Cádiz se convierte en la primera capital de Andalucía en contar con toda su flota renovada.
La renovación de todos los servicios ferroviarios de la Bahía gaditana forma parte del plan intensivo que Renfe lleva a cabo para la modernización de toda su flota en el horizonte de 2010, y que se traduce en una inversión de más de 6.000 millones de euros en el periodo 2004-2010.
Trenes accesibles
El proceso de modernización de la flota Cádiz-Sevilla se ha realizado de forma progresiva, siguiendo tres fases. En la primera de ellas, correspondiente al pasado 22 de julio, se sustituyeron cinco de los once servicios diarios por sentido. El 20 de agosto se sustituyeron otros dos y ahora, en la tercera y última fase, se han renovado los cinco servicios por sentido restantes.
Entre las mejoras que ofrece la puesta en servicio de los S-449 destaca el diseño accesible de su coche intermedio. El tercer coche de cada tren está totalmente adaptado para personas con movilidad reducida, con señalización, plaza específica y aseo accesible.
Los nuevos trenes cuentan con asientos fijos deslizantes de alto confort, monitores de 17 pulgadas, mesas y reposabrazos abatibles, portaequipajes, enchufes en cada asiento, iluminación para la lectura, reposapiés, anclajes para bicicletas y un nuevo tipo de perchas, entre otros equipamientos.
Cada tren dispone de 259 plazas (una de ellas para personas con movilidad reducida) y clase única Turista. Con ellos, Renfe aumenta en mil plazas la oferta diaria del corredor Cádiz-Sevilla.
Nueva oferta comercial
La tarifa del billete sencillo para viajar entre Sevilla y Cádiz en los nuevos trenes Media Distancia es de 12,10 euros. Además de esta tarifa general, los viajeros contarán a partir del 8 de septiembre con los siguientes títulos de transporte multiviaje:
• Tarjeta 10 Libre: válida para diez viajes de ida o vuelta, indistintamente, y con un periodo de validez de 45 días.
• Tarjeta Mensual Libre 40: es válida para realizar cuarenta viajes de ida o vuelta, aunque de forma promocional será válida para realizar cincuenta viajes. Su periodo de validez es de un mes natural.
• Tarjeta Mensual Libre 40 Estudiantes: comparte las características de la Tarjeta Mensual Libre, pero sólo es válida para estudiantes, profesores y personal laboral de las Universidades de Sevilla y Cádiz.
Ejemplos de tarifas en los nuevos trenes MD Cádiz-Sevilla
Trayecto Tarifa billete sencillo Tarifa por trayecto con la Tarjeta 10 Libre (*) Tarifa por trayecto con Tarjeta Mensual Libre 40 (*)
Cádiz-Sevilla 12,10 9,2 6,5
Puerto Sta María-Sevillla 10,15 7,7 5,7
Jerez-Sevilla 8,40 6,3 4,9
Lebrija-Sevilla 5,50 4,1 3,5
(*) Vigentes a partir del 8 de septiembre
Reserva de plaza obligatoria
En los nuevos trenes es obligatorio realizar la reserva anticipada de plaza, tanto para viajar con billete sencillo como con títulos de transporte multiviaje (abonos). Para reservar o formalizar las plazas, los viajeros cuentan con un plazo de hasta sesenta días de antelación y disponen para ello de varios canales: la web http://www.renfe.com, el teléfono de información y reservas de Renfe 902 24 02 02, en agencias de viaje o en estaciones con sistema de venta habilitado a tal efecto.
http://www.vialibre.org
Es la primera capital andaluza en renovar todas sus unidades
Desde ayer, las once relaciones diarias por sentido Sevilla-Cádiz se realizan con las nuevas unidades de la serie 449. Con la renovación total de este servicio de Media Distancia Cádiz-Sevilla, finaliza el proceso de renovación de todos los trenes en Cádiz, tanto de Media Distancia y Cercanías como de Alta Velocidad para trayectos de media y larga distancia.
(02/09/2009) Cádiz cuenta desde ayer con toda la flota de trenes renovada y modernizada, y se convierte en la primera capital de Andalucía en disfrutar de esa completa renovación. La capital gaditana se sitúa como pionera en el amplio proceso de modernización de todos los servicios ferroviarios que Renfe está llevando a cabo.
Renfe incorporó ayer las últimas unidades de la serie 449 al servicio de Media Distancia Cádiz-Sevilla, con lo que el citado servicio queda completamente renovado. Todas las relaciones diarias del mismo (once por sentido) se realizan ya con los nuevos trenes Media Distancia S-449 (más información en la edición impresa de VÍA LIBRE de este mes, nº 533).
http://www.vialibre.org
Todos los trenes de Cádiz, renovados
La renovación total del servicio Cádiz-Sevilla significa también la finalización del proceso de renovación de todos los trenes de Renfe en la capital gaditana, tanto de Media Distancia y Cercanías como de Alta Velocidad para trayectos de media y larga distancia, con lo que Cádiz se convierte en la primera capital de Andalucía en contar con toda su flota renovada.
La renovación de todos los servicios ferroviarios de la Bahía gaditana forma parte del plan intensivo que Renfe lleva a cabo para la modernización de toda su flota en el horizonte de 2010, y que se traduce en una inversión de más de 6.000 millones de euros en el periodo 2004-2010.
Trenes accesibles
El proceso de modernización de la flota Cádiz-Sevilla se ha realizado de forma progresiva, siguiendo tres fases. En la primera de ellas, correspondiente al pasado 22 de julio, se sustituyeron cinco de los once servicios diarios por sentido. El 20 de agosto se sustituyeron otros dos y ahora, en la tercera y última fase, se han renovado los cinco servicios por sentido restantes.
Entre las mejoras que ofrece la puesta en servicio de los S-449 destaca el diseño accesible de su coche intermedio. El tercer coche de cada tren está totalmente adaptado para personas con movilidad reducida, con señalización, plaza específica y aseo accesible.
Los nuevos trenes cuentan con asientos fijos deslizantes de alto confort, monitores de 17 pulgadas, mesas y reposabrazos abatibles, portaequipajes, enchufes en cada asiento, iluminación para la lectura, reposapiés, anclajes para bicicletas y un nuevo tipo de perchas, entre otros equipamientos.
Cada tren dispone de 259 plazas (una de ellas para personas con movilidad reducida) y clase única Turista. Con ellos, Renfe aumenta en mil plazas la oferta diaria del corredor Cádiz-Sevilla.
Nueva oferta comercial
La tarifa del billete sencillo para viajar entre Sevilla y Cádiz en los nuevos trenes Media Distancia es de 12,10 euros. Además de esta tarifa general, los viajeros contarán a partir del 8 de septiembre con los siguientes títulos de transporte multiviaje:
• Tarjeta 10 Libre: válida para diez viajes de ida o vuelta, indistintamente, y con un periodo de validez de 45 días.
• Tarjeta Mensual Libre 40: es válida para realizar cuarenta viajes de ida o vuelta, aunque de forma promocional será válida para realizar cincuenta viajes. Su periodo de validez es de un mes natural.
• Tarjeta Mensual Libre 40 Estudiantes: comparte las características de la Tarjeta Mensual Libre, pero sólo es válida para estudiantes, profesores y personal laboral de las Universidades de Sevilla y Cádiz.
Ejemplos de tarifas en los nuevos trenes MD Cádiz-Sevilla
Trayecto Tarifa billete sencillo Tarifa por trayecto con la Tarjeta 10 Libre (*) Tarifa por trayecto con Tarjeta Mensual Libre 40 (*)
Cádiz-Sevilla 12,10 9,2 6,5
Puerto Sta María-Sevillla 10,15 7,7 5,7
Jerez-Sevilla 8,40 6,3 4,9
Lebrija-Sevilla 5,50 4,1 3,5
(*) Vigentes a partir del 8 de septiembre
Reserva de plaza obligatoria
En los nuevos trenes es obligatorio realizar la reserva anticipada de plaza, tanto para viajar con billete sencillo como con títulos de transporte multiviaje (abonos). Para reservar o formalizar las plazas, los viajeros cuentan con un plazo de hasta sesenta días de antelación y disponen para ello de varios canales: la web http://www.renfe.com, el teléfono de información y reservas de Renfe 902 24 02 02, en agencias de viaje o en estaciones con sistema de venta habilitado a tal efecto.
http://www.vialibre.org
- Attachments
-
- 4046_tren449.jpg (9.21 KiB) Viewed 7737 times
-
- 4046_449_2.jpg (10.95 KiB) Viewed 7736 times
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
A les 9:00 aprox, una doble de 449 s'ha creuat amb el Talgo IIIRD a l'alçada del pont de Calatrava. Al teleindicador indicava Tortosa, així que potser anava de proves cap a aquella localitat.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Ja en tinc ganes de que vinguin. Ara que estic a Girona i viatjaré bastant amb les 448, les aprofitaré al màxim i quan vinguin les 449 a gaudir-les també.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
A les 14:00 aprox. he tornat a enganxar la 449 per la zona de la Sagrera. Desconec si anava en simple o en doble, ja que es trobava passat el pont del treball (anant cap a SAC) i jo estava al de Calatrava.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
dimarts 15 de setembre a l'estacio de Reus vaig veure una doble composicio de la S-449 a les 17:30 a la via 7 de 10 cotxes hi ha algu que l'hagi vist i des d'allavors no l'he vist mes.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Fa dos dies em van dir que un tren nou molt modern rondava per Sant Celoni. Segur que era una 449.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Algú sap com estarà resolta l'accessibilitat al tren per a PMR? Fins ara el parc mòbil de Mitjana Distància destacava per la facilitat d'accés al tren, si bé també hi juga molt el bon estat de moltes de les andanes de les estacions on s'aturen els trens.
És d'esperar que, com a mínim, sigui més còmode que pujar a una 448.
És d'esperar que, com a mínim, sigui més còmode que pujar a una 448.
And now for something completely different...
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Em sembla que les 449 tenen una part que és de bores baixes.
Cotxe intermedi adaptat
El cotxe intermedi és de pis baix, adaptat per a PMRJordi Freixas wrote:Em sembla que les 449 tenen una part que és de bores baixes.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Un calvari
Doncs tant pel que he vist en directe com pel que llegeixo als diaris, fer accedir una persona amb cadira de rodes a un tren d'MD és una autèntica gimcana (comptant que Renfe s'hi avingui).Tony M. Nyphot wrote:Fins ara el parc mòbil de Mitjana Distància destacava per la facilitat d'accés al tren
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Un calvari
Òbviament.Guigui wrote:Doncs tant pel que he vist en directe com pel que llegeixo als diaris, fer accedir una persona amb cadira de rodes a un tren d'MD és una autèntica gimcana (comptant que Renfe s'hi avingui).Tony M. Nyphot wrote:Fins ara el parc mòbil de Mitjana Distància destacava per la facilitat d'accés al tren
Ja és el segon cop que no s'entén una ironia, existeix algun codi intern del fòrum per assenyalar-les que desconec?
And now for something completely different...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ironia a la carta
I quin va ser el primer, si no és demanar massa? Has d'entendre que hi ha foraires de tot tipus, però no tinguis cap dubte que d'ara endavant sabré interpretar correctament les teves aportacions.Tony M. Nyphot wrote:Ja és el segon cop que no s'entén una ironia, existeix algun codi intern del fòrum per assenyalar-les que desconec?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Aquesta.
I només preguntava des de l'ignorància, no seria el primer lloc que conec que es fan servir codis per assenyalar-les, generalment una emoticona.
I només preguntava des de l'ignorància, no seria el primer lloc que conec que es fan servir codis per assenyalar-les, generalment una emoticona.
And now for something completely different...
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Pel que fa als codis d'ironia, pots posar la pregunta o afirmació irònica en cursiva, o, ja que per a la negreta, la cursiva o les cites hem d'usar els claudàtors del pal [negreta] per obrir i [/negreta] per tancar la part destacada, pots deixar-ho clar amb [mode ironia on] i [mode ironia off] o bé [ironia] i [/ironia]. En aquest cas, una queixa en mode irònic pot anar també acompanyada d'un (sobretot si l'emoticona conté un mur i estem parlant de l'adaptació a PMR...).
Això també funciona per a [mode idiota] [/mode idiota], o altres tonalitats per l'estil.
Això també funciona per a [mode idiota] [/mode idiota], o altres tonalitats per l'estil.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
No sóc gaire amant de l'ús de les emoticones, crec que se n'abusa massa en general i en particular pràcticament mai en faig ús, em sembla que en aquest fòrum en concret encara no n'he posat cap. La idea del marcador [ironia] m'agrada més, tot i que en un missatge que he escrit fa uns minuts he fet ús de les cometes dobles per a destacar una càrrega irònica.
And now for something completely different...
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Ara que queda poc per la seva posada en servei, es preveu que arribin més 449's durant aquest període?