TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Us explico el meu cas.
Un dia laborable X, a mitja tarda. Sortint del metro de Barceloneta, em disposo a agafar l'autobús 51 en direcció nord a la parada d'Estació de França (la segona del recorregut). Són aproximadament les 19:30. Arriben les 19:35, passen les 19:40, 19:45, 19:50... ja porto 25 minuts esperant el maleït 51, i allà no apareix res de res. Miro la parada, i veig que la línia no té ni freqüència, sinó que funciona amb horari Veig que segons l'horari hi havia un autobús que sortia a les 19:27 de Pla de Palau (a un minut d'on sóc jo), per la qual cosa assumeixo que l'he perdut. Segons l'horari, el següent surt a les 19:57. Espero... passen les 19:55, 20:00, 20:10, 20:20... i allà no apareix cap bus.
Mentrestant, ja han passat 5 autobusos de la línia 39 i 4 de la 14 La resta de persones que han anat arribant i esperaven el 51, la majoria han marxat amb transports alternatius (cap al metro, a peu, etc), i això és una cosa que he comprovat passa ja habitualment encara que es compleixin els horaris.
Finalment, a les 20:22 aprox. passa un 51 en sentit contrari fins a Pla de Palau i cap a les 20:30 puc agafar finalment el bus.
Com és obvi, m'havia passat el temps de transbordament de zona 1, amb la qual cosa m'ha marcat un nou viatge, per la qual cosa he anat a reclamar al conductor. Aquest, després de certa reticència inicial, ha entès el problema i m'ha fet una T-Bescanvi per solucionar el problema, cosa que li agraeixo. He estat parlant amb ell i m'ha comentat que l'empresa li havia dit que el torn de davant del seu havia sortit amb normalitat abans, però que ja s'olorava alguna cosa perquè no s'ha creuat amb ell en cap moment. Finalment, ha dit que "és habitual" que passi, i que l'empresa fa veure coses que en realitat no existeixen.
Resumint: TMB fa desaparèixer torns de bus i no sols no informa els usuaris sinó que fins i tot menteix al propi personal de l'empresa per fer-los creure que tot funciona correctament. Si en un autobús amb freqüència de 15 minuts ja és greu, en un que només té dues expedicions l'hora tot i ser una línia urbana amb gran potencial, això és un escàndol majúscul. És que potser TMB està fent tot el possible per carregar-se el 51 perquè no li interessa? Si és això, ho està fent de conya!!!
Visca la setmana de la immobilitat!!!
Un dia laborable X, a mitja tarda. Sortint del metro de Barceloneta, em disposo a agafar l'autobús 51 en direcció nord a la parada d'Estació de França (la segona del recorregut). Són aproximadament les 19:30. Arriben les 19:35, passen les 19:40, 19:45, 19:50... ja porto 25 minuts esperant el maleït 51, i allà no apareix res de res. Miro la parada, i veig que la línia no té ni freqüència, sinó que funciona amb horari Veig que segons l'horari hi havia un autobús que sortia a les 19:27 de Pla de Palau (a un minut d'on sóc jo), per la qual cosa assumeixo que l'he perdut. Segons l'horari, el següent surt a les 19:57. Espero... passen les 19:55, 20:00, 20:10, 20:20... i allà no apareix cap bus.
Mentrestant, ja han passat 5 autobusos de la línia 39 i 4 de la 14 La resta de persones que han anat arribant i esperaven el 51, la majoria han marxat amb transports alternatius (cap al metro, a peu, etc), i això és una cosa que he comprovat passa ja habitualment encara que es compleixin els horaris.
Finalment, a les 20:22 aprox. passa un 51 en sentit contrari fins a Pla de Palau i cap a les 20:30 puc agafar finalment el bus.
Com és obvi, m'havia passat el temps de transbordament de zona 1, amb la qual cosa m'ha marcat un nou viatge, per la qual cosa he anat a reclamar al conductor. Aquest, després de certa reticència inicial, ha entès el problema i m'ha fet una T-Bescanvi per solucionar el problema, cosa que li agraeixo. He estat parlant amb ell i m'ha comentat que l'empresa li havia dit que el torn de davant del seu havia sortit amb normalitat abans, però que ja s'olorava alguna cosa perquè no s'ha creuat amb ell en cap moment. Finalment, ha dit que "és habitual" que passi, i que l'empresa fa veure coses que en realitat no existeixen.
Resumint: TMB fa desaparèixer torns de bus i no sols no informa els usuaris sinó que fins i tot menteix al propi personal de l'empresa per fer-los creure que tot funciona correctament. Si en un autobús amb freqüència de 15 minuts ja és greu, en un que només té dues expedicions l'hora tot i ser una línia urbana amb gran potencial, això és un escàndol majúscul. És que potser TMB està fent tot el possible per carregar-se el 51 perquè no li interessa? Si és això, ho està fent de conya!!!
Visca la setmana de la immobilitat!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Absolutament penós i denunciable, per a que es vagin omplint la boca amb la setmana de la mobilitat!!!!!!!!!!! Cada cop que això passés, els usuaris haurien de fer una denúncia conjunta!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Amb el 51 pots aplicar-hi fàcilment la Llei de Murphy: si vols utilitzar-lo, no vindrà mai; ara, l'he vist passar infinitat de vegades quan jo no el necessitava...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Jo també he patit molt sovint aquesta línia, i estic acostumat a esperes de mitja hora o més, ja que la freqüència oficial d'un bus cada 30 minuts en laborable i 45 minuts en festiu (que ja és penosa) acostuma a no complir-se. Però això d'ara, amb 1 hora d'espera en hora punta mentre passen 5 torns de les altres línies, ja és, massa.victorcasta wrote:Amb el 51 pots aplicar-hi fàcilment la Llei de Murphy: si vols utilitzar-lo, no vindrà mai; ara, l'he vist passar infinitat de vegades quan jo no el necessitava...
El 51 diuen que no té gaire demanda, però com ja he comentat molts cops, no la té perquè tothom que pot evita agafar-la, i qui no ho sap i va a la parada acaba desistint i buscant mitjans alternatius després de mitja hora d'espera, gràcies a la seva freqüència desesperant.
Si funcionés bé, seria el mitjà ideal per acostar-se des de moltes zones de l'Eixample, Guinardó i Nou Barris fins a la zona del Passeig de Sant Joan, Arc de Triomf, Parc de la Ciutadella, Estació de França i Born.
Si a més es pugés la freqüència a un bus cada 15 minuts i s'allargués fins l'hotel vela permetent arribar a tota la Barceloneta, es dispararia el número d'usuaris.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Jo crec que si no es potencia la línia 51 és perquè és fàcilment substituïble per la L4 del metro. Per anar de Nou Barris i el Guinardó fins a la Ciutadella o l'Estació de França és millor anar en metro, i per anar cap a la zona de Passeig Sant Joan - Arc de Triomf, potser la L4 hi queda una mica lluny, però es pot agafar el 50 o el 19 des dels Quinze. I des de Ciutat Meridiana, la manera més ràpida per arribar al centre és el tren de rodalia... Per tant, és comprensible la poca atenció que se li dóna a aquesta línia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Això es pot argumentar amb qualsevol línia.
Posem la 50 mateix, substituïble pel metro en bona part del trajecte, o el 56 amb una freqüència boníssima (cada 11 minuts) i en canvi totalment substituïble pel metro o el tram. I curiosament ambdós van plens...
En canvi, la 51 serveix la zona de Lluís Companys, Pujadas, Estació de França, on no hi ha alternativa des de bona part de la ciutat.
Posem la 50 mateix, substituïble pel metro en bona part del trajecte, o el 56 amb una freqüència boníssima (cada 11 minuts) i en canvi totalment substituïble pel metro o el tram. I curiosament ambdós van plens...
En canvi, la 51 serveix la zona de Lluís Companys, Pujadas, Estació de França, on no hi ha alternativa des de bona part de la ciutat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
La línia 51 com a tal actualment està mal plantejada des del punt en què és conicident en bona part del recorregut amb la línia 50, concretament des de la plaça de Tetuan fins a la Trinitat Nova. Seria més interessant partir-la en dues línies com antigament es feia amb el 92, per una banda la connexió Pla de Palau - Lluís Companys - Passeig de Sant Joan que efectivament està poc resolta, però potser continuant fins a Pi i Margall i cap al Carmel; per l'altra fusionar-la amb el 153 i fent una volta addicional per Nou Barris després de passar per l'estació de Trinitat Nova. No veig sentit a mantenir els viatges d'extrem a extrem existint la xarxa de metro que permet anar més ràpid i dubto que la demanda actual d'aquest tipus de desplaçament sigui elevada si és que ni tan sols existeix. Per la seva banda l'eliminació del 51 al centre hauria d'anar acompanyat d'un reforç del 50, una altra línia que també té tendència a la misteriosa desaparició de torns i la irregularitat de pas.
And now for something completely different...
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Vols dir amb el 159 (Circumval·lació de Ciutat Meridiana) i no 153 (la ja desapareguda Pl. Espanya - Cornellà, última nocturna de TMB).Tony M. Nyphot wrote:[...] per l'altra fusionar-la amb el 153 i fent una volta addicional per Nou Barris després de passar per l'estació de Trinitat Nova.
És bona idea però ja impossible, recordem que a partir de l'1 de gener, la 159 serà d'una empresa privada, cosa que impossibilita cap fusió amb altre línia de TMB.
Salvem l'Estació de França!
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
I la 51 no es l'unic problema:
Recordem las frecuencias de la 35 (45 minuts), 141 (30 minuts), 40, 42, etc.
Quan menys frecuencia de pas te la línia, pitjor va, doncs quansevol incidencia per avería de un torn, embus de tránsit que regulin l'horari, etc, fa que la frecuencia sigui el doble de temps d'espera.
Els propers días sera molt pitjor, doncs a mes de las incidencias habituals, s'hi juntan els correfocs, cavalcades, concerts i demes actes de La Mercè, amb la desviació i retall de la majoría de línias.
I autobusos de TMB no esta per la labor d'arreglar res, ni de fer prolongacions, ni línias novas, sino tot es una improvització del dia a día amb el personal disponible que te. I crec que aixo será aixi fins que no tingui resolt el problema del conveni amb el seu personal, el qual amenaza dia si dia no amb novas aturadas, i encara no han resolt lo dels dos días de descans setmanal.
O sigui que la cosa va per llarg.
Recordem las frecuencias de la 35 (45 minuts), 141 (30 minuts), 40, 42, etc.
Quan menys frecuencia de pas te la línia, pitjor va, doncs quansevol incidencia per avería de un torn, embus de tránsit que regulin l'horari, etc, fa que la frecuencia sigui el doble de temps d'espera.
Els propers días sera molt pitjor, doncs a mes de las incidencias habituals, s'hi juntan els correfocs, cavalcades, concerts i demes actes de La Mercè, amb la desviació i retall de la majoría de línias.
I autobusos de TMB no esta per la labor d'arreglar res, ni de fer prolongacions, ni línias novas, sino tot es una improvització del dia a día amb el personal disponible que te. I crec que aixo será aixi fins que no tingui resolt el problema del conveni amb el seu personal, el qual amenaza dia si dia no amb novas aturadas, i encara no han resolt lo dels dos días de descans setmanal.
O sigui que la cosa va per llarg.
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Vejam, la idea central del tema no és plantejar si el 51 o qualsevol altre línia ha de desaparèixer, fusionar-se, etc., el fet és que les freqüències son de pena, i no tant sols això, sino que fins i tot als conductors els hi diuen que hi han torns davant del seu que a l'hora de la veritat no existeixen, la cosa és una mica greu.
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Donada l'experiència que m'ha donat ser usuari de la Vallesana, exposaré el punt número 1 de problema d'una línia d'autobús de caire urbà/suburbà: quan més llarga, pitjor. No és tant problema de frequència de pas, sino de longitud. I personalment, trobo que les línies d'autobús urbà a Barcelona són excessivament llargues.
A això s'ha de sumar l'explotació mateixa de la línia. Si es fa de manera "ràcana", és a dir, amb temps de viatge molt ajustats i temps de regulació a la terminal baix, ja has fet el còctel perfecte perquè una línia d'autobús funcioni tan malament.
Ja que he citat abans l'exemple de la meva línia, ho comentaré breument i ho comprararem amb la línia 51:
La línia, que era Castellar del Vallès-Sabadell-Terrassa, tenia un servei teòric d'un bus cada 25-15-20 minuts (horari cadenciat però difícil d'apendre) entre Castellar i Sabadell, i cada hora en el trajecte complet Castellar-Terrassa. Hi havien quatre torns: un que feia normalment Castellar-Sabadell només, sortint de Sabadell als .00 minuts de cada hora i de Castellar als .25 minuts de cada hora. Aquest autobús era l'únic que anava sempre a l'hora (menys a la tarda que degut a l'aglomeració d'usaris per absobir els usuaris que esperaven autobusos suprimits també anava tard). Els tres altres torns feien Castellar-Terrassa, però d'una manera força extranya que es van inventar per intentar reduïr els retards que no va servir de res: Sortia de Castellar al minut .50 de cada hora, i de Sabadell cap a Terrassa al minut .15 de cada hora. Arribava a Terrassa i sortia cap a Castellar de tornada al minut .00 de cada hora, sortint de Sabadell cap a Castellar al minut .40 de cada hora. Arribava a Castellar per sortir cap a Sabadell al minut .05 de cada hora, per arribar a Sabadell i tornar a sortir cap a Castellar al minut .25 de cada hora. I a l'arribar a Castellar, tornar a començar. Tot el cicle durava 3 hores, d'aquí que hi haguessin 3 torns per fer aquest servei, al ser cada hora a Terrassa. Cominant-ho amb l'expedició parcial a Sabadell que feien aquests torns i l'autobús que només feia Castellar-Sabadell, s'aconseguia, en teoria, les 3 expedicions hora/sentit Castellar-Sabadell. A la pràctica era molt habitual que acomulessin molt retard i la supressió de serveis, fent viatges de buit per tornar-se a posar a l'hora eren el pa de cada dia. S'ha de tenir en compte que de Terrassa a Sabadell la N-150 és pràcticament un carrer, la secció "interurbana" és molt curta i està plagada de semàfors tant a Terrassa com a Sabadell, a part que té un trànsit molt intens. També cal tenir en compte la Gran Via de Sabadell, molt congestionada ja que Sabadell no té rondes i l'altíssim trànsit de la B-124 de Sabadell a Castellar, una carretera amb una IMD d'uns 40.000 vehicles diaris i un sol sentit de circulació. Per tant, a condicions de trànsit, és equiparable a una línia urbana de Barcelona.
Finalment, el que es va fer és tornar a l'explotació anterior a la fusió de les línies Castellar-Sabadell i Sabadell-Terrassa: separar-les. Actualment hi han quatre torns Castellar-Sabadell, amb un servei cada 15 minuts i tres per al Sabadell-Terrassa, amb un servei cada 30 minuts (com ja la tenia als anys 80 ). Els temps assigats han augmentat (Castellar-Sabadell abans entre 20 i 25 minuts, ara 30 minuts, com als anys 80!; Sabadell-Terrassa 45 minuts per els 35-40 d'abans) i s'han dotat més autobusos, per lo qual s'ha aconseguit que d'un servei pèssim s'hagi passat a un servei decent. Tot això sense carrils bus pràcticament ni prioritat semafòrica.
Extrapolem-ho al 51, simplificat ja que el 51 no té expedicions parcials que jo sàpiga: línia molt llarga, temps de viatge assignat inferior al real, flota molt ajustada, condicions de trànsit bastant desfavorables... doncs passa el mateix. Quines solucions s'han de donar? No em mullo ja que no conec la línia suficientment bé per fer-ho.
A això s'ha de sumar l'explotació mateixa de la línia. Si es fa de manera "ràcana", és a dir, amb temps de viatge molt ajustats i temps de regulació a la terminal baix, ja has fet el còctel perfecte perquè una línia d'autobús funcioni tan malament.
Ja que he citat abans l'exemple de la meva línia, ho comentaré breument i ho comprararem amb la línia 51:
La línia, que era Castellar del Vallès-Sabadell-Terrassa, tenia un servei teòric d'un bus cada 25-15-20 minuts (horari cadenciat però difícil d'apendre) entre Castellar i Sabadell, i cada hora en el trajecte complet Castellar-Terrassa. Hi havien quatre torns: un que feia normalment Castellar-Sabadell només, sortint de Sabadell als .00 minuts de cada hora i de Castellar als .25 minuts de cada hora. Aquest autobús era l'únic que anava sempre a l'hora (menys a la tarda que degut a l'aglomeració d'usaris per absobir els usuaris que esperaven autobusos suprimits també anava tard). Els tres altres torns feien Castellar-Terrassa, però d'una manera força extranya que es van inventar per intentar reduïr els retards que no va servir de res: Sortia de Castellar al minut .50 de cada hora, i de Sabadell cap a Terrassa al minut .15 de cada hora. Arribava a Terrassa i sortia cap a Castellar de tornada al minut .00 de cada hora, sortint de Sabadell cap a Castellar al minut .40 de cada hora. Arribava a Castellar per sortir cap a Sabadell al minut .05 de cada hora, per arribar a Sabadell i tornar a sortir cap a Castellar al minut .25 de cada hora. I a l'arribar a Castellar, tornar a començar. Tot el cicle durava 3 hores, d'aquí que hi haguessin 3 torns per fer aquest servei, al ser cada hora a Terrassa. Cominant-ho amb l'expedició parcial a Sabadell que feien aquests torns i l'autobús que només feia Castellar-Sabadell, s'aconseguia, en teoria, les 3 expedicions hora/sentit Castellar-Sabadell. A la pràctica era molt habitual que acomulessin molt retard i la supressió de serveis, fent viatges de buit per tornar-se a posar a l'hora eren el pa de cada dia. S'ha de tenir en compte que de Terrassa a Sabadell la N-150 és pràcticament un carrer, la secció "interurbana" és molt curta i està plagada de semàfors tant a Terrassa com a Sabadell, a part que té un trànsit molt intens. També cal tenir en compte la Gran Via de Sabadell, molt congestionada ja que Sabadell no té rondes i l'altíssim trànsit de la B-124 de Sabadell a Castellar, una carretera amb una IMD d'uns 40.000 vehicles diaris i un sol sentit de circulació. Per tant, a condicions de trànsit, és equiparable a una línia urbana de Barcelona.
Finalment, el que es va fer és tornar a l'explotació anterior a la fusió de les línies Castellar-Sabadell i Sabadell-Terrassa: separar-les. Actualment hi han quatre torns Castellar-Sabadell, amb un servei cada 15 minuts i tres per al Sabadell-Terrassa, amb un servei cada 30 minuts (com ja la tenia als anys 80 ). Els temps assigats han augmentat (Castellar-Sabadell abans entre 20 i 25 minuts, ara 30 minuts, com als anys 80!; Sabadell-Terrassa 45 minuts per els 35-40 d'abans) i s'han dotat més autobusos, per lo qual s'ha aconseguit que d'un servei pèssim s'hagi passat a un servei decent. Tot això sense carrils bus pràcticament ni prioritat semafòrica.
Extrapolem-ho al 51, simplificat ja que el 51 no té expedicions parcials que jo sàpiga: línia molt llarga, temps de viatge assignat inferior al real, flota molt ajustada, condicions de trànsit bastant desfavorables... doncs passa el mateix. Quines solucions s'han de donar? No em mullo ja que no conec la línia suficientment bé per fer-ho.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Aquesta última queixa és extrapolable a tot operador de transport públic de Catalunya.metring wrote:Vejam, la idea central del tema no és plantejar si el 51 o qualsevol altre línia ha de desaparèixer, fusionar-se, etc., el fet és que les freqüències son de pena, i no tant sols això, sino que fins i tot als conductors els hi diuen que hi han torns davant del seu que a l'hora de la veritat no existeixen, la cosa és una mica greu.
Sigui com sigui, crec que és encertat que el debat s'encarrili cap a una pluja d'idees per a aportar possibles solucions que ataquin l'arrel del problema que no pas encallar-se en un conjunt de laments que no duen enlloc.
And now for something completely different...
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Això també és cert. Una idea seria reclamar cada cop que es té la certesa que un torn no s'ha fet, i saber què hi ha darrera d'això.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mesures
Doncs començo per dir-hi la meva: transparència total dels comptes de l'empresa, incloent els càrrecs directius, amb funció assignada, remuneració (extres inclosos) i memòria d'activitat desglossada per càrrec. Em sembla que més d'un es quedaria sense respiració.Tony M. Nyphot wrote:Sigui com sigui, crec que és encertat que el debat s'encarrili cap a una pluja d'idees per a aportar possibles solucions que ataquin l'arrel del problema que no pas encallar-se en un conjunt de laments que no duen enlloc.
Ho dic, sobretot, pel que fa a possibles maneres de retallar la despesa que sembla pesar tant en els comptes i el servei de TMB, per al cas que ens ocupa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Después de leer y ver el plano de la línea, para mi la situación es clara, la línea 51 planteada desde plaza congreso hasta la playa de san sebastián y como bus barri desde maragall a ciutat meridiana. Eso si, con buenos intervalos de paso en las dos.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Aquest pot ser un des motius de l'abandó per part de TMB d'aquesta línia. La 50 i la 51 estàn pensades per complementar-se l'una amb l'altra, igual que la 43 i la 44, o la 80 i la 81. En aquests casos l'empresa acaba pensant que "la freqüència de pas entre les 2 es bona". I ho és si s'està en el tram compartit, però si ets un usuari dels extrems, on ambdues línies ja no coincideixen (com és el cas), doncs pateixes freqüències vergonyoses. I això passa a totes les línies que se solapen amb una altra (planificat precissament per això: estalviar busos a les línies).Tony M. Nyphot wrote:La línia 51 com a tal actualment està mal plantejada des del punt en què és conicident en bona part del recorregut amb la línia 50, concretament des de la plaça de Tetuan fins a la Trinitat Nova.
Completament d'acordwefer wrote:Si funcionés bé, seria el mitjà ideal per acostar-se des de moltes zones de l'Eixample, Guinardó i Nou Barris fins a la zona del Passeig de Sant Joan, Arc de Triomf, Parc de la Ciutadella, Estació de França i Born.
Si a més es pugés la freqüència a un bus cada 15 minuts i s'allargués fins l'hotel vela permetent arribar a tota la Barceloneta, es dispararia el número d'usuaris.
Les freqüències a moltes línies són cada cop més penoses, tant que han de posar-hi horari de pas. Cada cop són més línies les que funcionen amb horari, el qual segons quines línies no poden complir per qüestions de trànsit.wefer wrote:Miro la parada, i veig que la línia no té ni freqüència, sinó que funciona amb horari
Pràctica que s'està posant de moda a TMB i que he detectat en algunes línies de TUSGSAL, sobretot agost i caps de setmana.wefer wrote:TMB fa desaparèixer torns de bus i no sols no informa els usuaris sinó que fins i tot menteix al propi personal de l'empresa per fer-los creure que tot funciona correctament.
De jutjat de guàrdia
Salvem l'Estació de França!
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: TMB número 51: fenòmens estranys o com carregar-se una línia
Crec que el cas del 43 i el 44 no és comparable perquè la part no comuna no està correctament coberta per altres serveis a diferència del cas del 51, que no el 50 a Montjuïc, especialment al costat Besòs on un cop creuat el riu moltes parades només estan cobertes per una línia. A més cal tenir en compte que el tronc comú és una zona d'alta demanda de l'Eixample mal coberta pel metro per la densitat de població que hi ha, hi ha cruïlles que tenen la parada de metro més propera a sis illes, precisament al tram comú d'aquestes línies hi ha més saturació que als extrems que justificaria una línia especial de reforç entre Tarragona i el Passeig de Sant Joan, podria ser una altra derivació interessant del 51.
And now for something completely different...