Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
A on del Passeig de Gràcia esta l'estan aquest?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Més informació detallada a La Vanguardia en paper, que no tot eren frikades a l'estand
TMB expone la conducción automática del metro
BARCELONA La conducción automática del metro, una de las características principales de las líneas 9 y 10, en construcción, y 11, en reformas, es el motivo central del stand que TMB montó ayer en la exposición Ciutat de les Persones, en el paseo de Gràcia de Barcelona. Bajo el lema "Et portem a la Barcelona metropolitana del futur", un audiovisual resume a los visitantes la gran ampliación de la red que supondrán las líneas 9 y 10, coincidentes en la mayor parte de su recorrido. El primer tramo de la L9 en Santa Coloma de Gramenet ha de entrar en servicio este año, así como la reformada L11 entre en Trinitat Nova y Can Cuiàs. Estas y otras líneas irán incorporando tecnologías avanzadas en materia de conducción y de seguridad para el pasaje. Los visitantes del stand disponen además de dos pantallas táctiles en las que seguir las líneas y detalles de las líneas del metro. / Redacción
TMB expone la conducción automática del metro
BARCELONA La conducción automática del metro, una de las características principales de las líneas 9 y 10, en construcción, y 11, en reformas, es el motivo central del stand que TMB montó ayer en la exposición Ciutat de les Persones, en el paseo de Gràcia de Barcelona. Bajo el lema "Et portem a la Barcelona metropolitana del futur", un audiovisual resume a los visitantes la gran ampliación de la red que supondrán las líneas 9 y 10, coincidentes en la mayor parte de su recorrido. El primer tramo de la L9 en Santa Coloma de Gramenet ha de entrar en servicio este año, así como la reformada L11 entre en Trinitat Nova y Can Cuiàs. Estas y otras líneas irán incorporando tecnologías avanzadas en materia de conducción y de seguridad para el pasaje. Los visitantes del stand disponen además de dos pantallas táctiles en las que seguir las líneas y detalles de las líneas del metro. / Redacción
Re: Seguiment de les obres de la L9
Gràcies.oriolp13 wrote:Diria que es Pg. de Gràcia amb Gran Via
Realment els homes vestits de línies eren força patetics.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Són els Power Rangers!!!
Déu meu, deixa'm suïcidar-me per aquesta enèsima patotxada de l'Ajuntafems.
Déu meu, deixa'm suïcidar-me per aquesta enèsima patotxada de l'Ajuntafems.
Re: Seguiment de les obres de la L9
I ningú en te fotos dels plànols o cap video???
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Sota les fotos dels Power Rangers, hi ha foto del plànol.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Això del patetisme és força discutible. El meu fill de 4 anys estava engrescadíssim amb ells...pol wrote:Gràcies.oriolp13 wrote:Diria que es Pg. de Gràcia amb Gran Via
Realment els homes vestits de línies eren força patetics.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
Home, si fan això no crec que sigui per animar a nens sinó, cridar l'atenció, ja que l'objectiu és anunciar una nova línia, per mostrar les bondats del govern ara que falta un any.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Jo, amb 4 anys, hauria sortit pitant al veure'ls
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ejem, ejem, no te n'oblidis de les bondats de l'anterior govern, que sense projecte constructiu de cap tipus volia posar en marxa la L9 el 2004...Lluita1714 wrote:Home, si fan això no crec que sigui per animar a nens sinó, cridar l'atenció, ja que l'objectiu és anunciar una nova línia, per mostrar les bondats del govern ara que falta un any.
Allò sí que va ser patètic...
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
No t'ho nego, tots els partits polítics que son al parlament avui per avui, són iguals. No era un comentari anti-tripartit sinó apolític.Aureli wrote:Ejem, ejem, no te n'oblidis de les bondats de l'anterior govern, que sense projecte constructiu de cap tipus volia posar en marxa la L9 el 2004...Lluita1714 wrote:Home, si fan això no crec que sigui per animar a nens sinó, cridar l'atenció, ja que l'objectiu és anunciar una nova línia, per mostrar les bondats del govern ara que falta un any.
Allò sí que va ser patètic...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Efectivament, tens tota la raó, estic amb tu...Lluita1714 wrote:No t'ho nego, tots els partits polítics que son al parlament avui per avui, són iguals. No era un comentari anti-tripartit sinó apolític.Aureli wrote:Ejem, ejem, no te n'oblidis de les bondats de l'anterior govern, que sense projecte constructiu de cap tipus volia posar en marxa la L9 el 2004...Lluita1714 wrote:Home, si fan això no crec que sigui per animar a nens sinó, cridar l'atenció, ja que l'objectiu és anunciar una nova línia, per mostrar les bondats del govern ara que falta un any.
Allò sí que va ser patètic...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ús d'explosius
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _73833.php
La duresa del terreny obliga a utilitzar explosius a la línia 9
Es faran servir càrregues de dinamita per construir les estacions de Maragall i Campus Nord
Quim Torrent
Barcelona
Ult. Act. 06/10/2009 02:14
Sona la sirena. El compte enrere és a punt. Tres, dos, un... boom! No és cap bombardeig aeri a l’Afganistan ni és cap escena d’una pel·lícula de la cartellera. L’escena té lloc en alguna de les futures estacions de la línia 9 del metro. On no arriben les màquines piconadores, cal recórrer a altres solucions.
No és el mètode més habitual, però la duresa del subsòl d’alguns trams de la línia obliga a utilitzar dinamita per perforar els pous de les estacions. No són grans explosions, sinó voladures molt controlades que sovint passen desapercebudes pel soroll que genera la ciutat. Va ser així a la majoria d’estacions de Santa Coloma de Gramenet i a les de Guinardó i Havaneres, i hauria de ser així a Maragall i al Campus Nord, les últimes dues parades on s’haurà d’utilitzar aquest mètode aquesta tardor.
L’ús d’explosius en obres civils és habitual, però ni les empreses ni les administracions que les contracten són gaire partidaris de publicitar-ho per l’alarma social que genera. “La primera reacció que tenen els veïns és de preocupació, però un cop se’ls explica els mètodes que utilitzem i les mesures de seguretat, queden tranquils”, explica el cap d’obres subterrànies del departament d’Obres Públiques, Jordi Jubany.
Jubany mateix és qui s’encarrega de parlar amb els veïns de la zona uns dies abans de les voladures. “Fem reunions amb les associacions de veïns, els presidents de les comunitats afectades i els comerços. També avisem les escoles”, detalla Jubany. De fet aquest últim és un grup especial, ja que és als llocs on hi ha més silenci on es perceben més les explosions. La campanya informativa prèvia es completa amb avisos sonors el mateix dia de l’explosió i una sirena minuts abans de la detonació.
La complexitat de la construcció de les estacions de la línia 9 recau, sobretot, en la seva profunditat. Algunes de les estacions de la L9, sobretot les del tram central, estan situades a més de 50 metres de profunditat. Per arribar-hi, cal perforar diferents estrats geològics. La major part de materials s’excava amb màquines, però per als granits és més pràctic i ràpid utilitzar explosius. “És un material molt dur i l’excavació amb mètodes tradicionals retardaria l’acabament de les obres, explica Jubany.
Un subsòl complicat
Malgrat la pràctica que ja han adquirit els tècnics durant la construcció de la L9, es repeteixen tots els protocols a cada nova estació que s’utilitzen explosius. Per determinar els efectes que pot tenir l’explosió, abans es fan voladures de prova. “Utilitzem sismògrafs per avaluar el grau d’intensitat de l’explosió i així calculem la càrrega final que hem de posar al pou”, assenyala Jubany.
Dins d’una ciutat, el procés és més lent del que pot semblar. La proximitat dels edificis obliga a utilitzar poc explosiu en cada detonació. Per perforar el pou d’Havaneres, a tocar de la Meridiana, on s’està reparant una de les tuneladores de la línia, s’ha trigat un any a arribar als 50 metres de profunditat. “El més important és evitar situacions de risc; per això preferim no córrer”, conclou el màxim responsable tècnic de la construcció dels túnels de Barcelona.
La duresa del terreny obliga a utilitzar explosius a la línia 9
Es faran servir càrregues de dinamita per construir les estacions de Maragall i Campus Nord
Quim Torrent
Barcelona
Ult. Act. 06/10/2009 02:14
Sona la sirena. El compte enrere és a punt. Tres, dos, un... boom! No és cap bombardeig aeri a l’Afganistan ni és cap escena d’una pel·lícula de la cartellera. L’escena té lloc en alguna de les futures estacions de la línia 9 del metro. On no arriben les màquines piconadores, cal recórrer a altres solucions.
No és el mètode més habitual, però la duresa del subsòl d’alguns trams de la línia obliga a utilitzar dinamita per perforar els pous de les estacions. No són grans explosions, sinó voladures molt controlades que sovint passen desapercebudes pel soroll que genera la ciutat. Va ser així a la majoria d’estacions de Santa Coloma de Gramenet i a les de Guinardó i Havaneres, i hauria de ser així a Maragall i al Campus Nord, les últimes dues parades on s’haurà d’utilitzar aquest mètode aquesta tardor.
L’ús d’explosius en obres civils és habitual, però ni les empreses ni les administracions que les contracten són gaire partidaris de publicitar-ho per l’alarma social que genera. “La primera reacció que tenen els veïns és de preocupació, però un cop se’ls explica els mètodes que utilitzem i les mesures de seguretat, queden tranquils”, explica el cap d’obres subterrànies del departament d’Obres Públiques, Jordi Jubany.
Jubany mateix és qui s’encarrega de parlar amb els veïns de la zona uns dies abans de les voladures. “Fem reunions amb les associacions de veïns, els presidents de les comunitats afectades i els comerços. També avisem les escoles”, detalla Jubany. De fet aquest últim és un grup especial, ja que és als llocs on hi ha més silenci on es perceben més les explosions. La campanya informativa prèvia es completa amb avisos sonors el mateix dia de l’explosió i una sirena minuts abans de la detonació.
La complexitat de la construcció de les estacions de la línia 9 recau, sobretot, en la seva profunditat. Algunes de les estacions de la L9, sobretot les del tram central, estan situades a més de 50 metres de profunditat. Per arribar-hi, cal perforar diferents estrats geològics. La major part de materials s’excava amb màquines, però per als granits és més pràctic i ràpid utilitzar explosius. “És un material molt dur i l’excavació amb mètodes tradicionals retardaria l’acabament de les obres, explica Jubany.
Un subsòl complicat
Malgrat la pràctica que ja han adquirit els tècnics durant la construcció de la L9, es repeteixen tots els protocols a cada nova estació que s’utilitzen explosius. Per determinar els efectes que pot tenir l’explosió, abans es fan voladures de prova. “Utilitzem sismògrafs per avaluar el grau d’intensitat de l’explosió i així calculem la càrrega final que hem de posar al pou”, assenyala Jubany.
Dins d’una ciutat, el procés és més lent del que pot semblar. La proximitat dels edificis obliga a utilitzar poc explosiu en cada detonació. Per perforar el pou d’Havaneres, a tocar de la Meridiana, on s’està reparant una de les tuneladores de la línia, s’ha trigat un any a arribar als 50 metres de profunditat. “El més important és evitar situacions de risc; per això preferim no córrer”, conclou el màxim responsable tècnic de la construcció dels túnels de Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Per Maragall?? No està gaire lluny de casa! Ai, que patirem!!!!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Tranquila Metring, jo visc a prop de l'estació del Guinardó, i fa entre un any, i un any i mig també hi van fer voladures controlades i no va passar res. Salut
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fanfarronada clamorosa, però és certa?
Missatge (amb debat ulterior, barrejat entre altres missatges) procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8726
Continuo tenint seriosos dubtes si aquesta darrera fanfarronada és certa. D'una banda, em sona que hi ha una línia del metro de Moscou que és més llarga (és soterrada en la seva totalitat o en la immensa majoria), i tampoc descartaria del tot que els trams de la Central Line sumats en facin més.m.h.t. wrote:Y així ja de pas se'ls omple la boca dient que han construït la línia soterrada més llarga d'Europa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Hola,
Evidentemente que no es cierto, miremos simplemente la Central line del metro de Londres. Lo que sí que les convendrá a algunos es que sea tan larga como es porque igual han trincado de fondos europeos de la UE para construirla y por eso ha de llegar por pelotas la L9 al aeropuerto... lo cual no impide que luego después y tras un par de años o así de ocurrir esto, no se pueda realizar el cambio, es decir: L2 directa al aeropuerto por este ramal y L9 a Zona Franca por el otro lado.
Saludos,
Sergio
Evidentemente que no es cierto, miremos simplemente la Central line del metro de Londres. Lo que sí que les convendrá a algunos es que sea tan larga como es porque igual han trincado de fondos europeos de la UE para construirla y por eso ha de llegar por pelotas la L9 al aeropuerto... lo cual no impide que luego después y tras un par de años o así de ocurrir esto, no se pueda realizar el cambio, es decir: L2 directa al aeropuerto por este ramal y L9 a Zona Franca por el otro lado.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Fanfarronada clamorosa, però és certa?
Amb el metro de Moscú no ho se, però si es compara amb la Central Line, jo crec que pot ser possible.Guigui wrote:Continuo tenint seriosos dubtes si aquesta darrera fanfarronada és certa. D'una banda, em sona que hi ha una línia del metro de Moscou que és més llarga (és soterrada en la seva totalitat o en la immensa majoria), i tampoc descartaria del tot que els trams de la Central Line sumats en facin més.m.h.t. wrote:Y així ja de pas se'ls omple la boca dient que han construït la línia soterrada més llarga d'Europa.
Central Line té un tram central totalment soterrat i a part d'aquest té un tram petit de 3 estacions soterrades, un túnel i altres túnels sota altres línies, és a dir un total de 20 estacions soterrades.
La L9 té més estacions soterrades, però també és cert que normalment la distància entre estacions a Londres sol ser força més gran que a Barcelona, però amb la L9 no ho puc comparar XD.
Igualment bona part del metro de Londres està connectat i per tant podem parlar de ramals com a la L9/L10, cosa que si aquí dividim la L9 i la L10, la possibilitat de que sigui cert ja s'elimina totalment.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Fa poc ja van utilitzar el sistema de voladures controlades no gaire lluny, a la plaça havaneres, i que jo sàpiga encara no s'ha caigut el barrimetring wrote:Per Maragall?? No està gaire lluny de casa! Ai, que patirem!!!!