Enllaç garantit entre línies de Metro TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Enllaç garantit entre línies de Metro TMB

Post by liniadelRipollés »

Crec que seria útil que els tres o dos últims metros de cada jornada funcionessin amb horari de pas per estacions i amb enllaç garantit amb les altres línies. Podria ser útil saber a quin minut exacte passarà l'últim tren per cada estació i si té enllaç garantit o no amb altres línies o en quin sentit d'aquestes línies.

És només una idea després de veure algunes corredisses.

Vamos, un detallón per als més passats d'horari...

De retruc, això permet ajustar al màxim l'horari de treball dels maquinistes i agents d'estació.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
victorcasta
N10
N10

Re: Enllaç garantit entre línies de Metro TMB

Post by victorcasta »

L'horari de l'últim tren es pot consultar a la web de TMB i no es garanteixen enllaços, per tant s'obren les barreres. Però és una bona idea el que es proposa.
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

On es pot consultar l'horari de l'últim tren de cada línia doncs l'única cosa que trobo és l'horari de la xarxa de metro que acaba segons el dia a les 24H o a les 2H, hora en què surt el darrer tren de cada capçalera.

Sobre l'obertura de les barreres jo personalment ho trobo una bestiesa, perquè qui viatja ja sap a quina hora acaba el servei i que pot arribar a una estació d'enllaç o no pugui fer correspondència però hi podrà agafar el NitBus per acabar el seu viatge, per cert a quines estacions es fa? doncs les escasses vegades que he agafat el metro a hores pròximes al tancament no ho he vist fer, sé que ja se n'havia parla a aquest fòrum.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

Vaja, sembla que ho han tret, doncs fins fa un temps, a la fitxa de cada estació hi sortia l'hora de pas de l'últim tren.

El fet d'obrir les barreres de peatge, ho he vist fer en primera persona molts cops. Si bé fa bastant que no agafava l'últim tren, fa al voltant d'un mes vaig agafar-lo i en aquella ocasió, vaig haver de marcar bitllet.
wefer
Administrador

Post by wefer »

victorcasta wrote:El fet d'obrir les barreres de peatge, ho he vist fer en primera persona molts cops. Si bé fa bastant que no agafava l'últim tren, fa al voltant d'un mes vaig agafar-lo i en aquella ocasió, vaig haver de marcar bitllet.
Jo també ho havia vist fa temps, a l'estació de Sagrada Família (costat enllaç L5-L2, ja que l'altre accés el tancaven abans). Ara també fa temps que no agafo l'últim tren. Entre que acaben més tard i que un es fa gran i no surt a aquelles hores... :D
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

A quines estacions ho has vist fer?

Bé, el bitllet l'has de marcar encara que les barreres estiguin obertes, no són les barreres les que t'obliguen a marcar sinó una sèrie de lleis.
victorcasta wrote:Vaja, sembla que ho han tret, doncs fins fa un temps, a la fitxa de cada estació hi sortia l'hora de pas de l'últim tren.

El fet d'obrir les barreres de peatge, ho he vist fer en primera persona molts cops. Si bé fa bastant que no agafava l'últim tren, fa al voltant d'un mes vaig agafar-lo i en aquella ocasió, vaig haver de marcar bitllet.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
oriolp13
N9
N9

Post by oriolp13 »

wefer wrote:
victorcasta wrote:El fet d'obrir les barreres de peatge, ho he vist fer en primera persona molts cops. Si bé fa bastant que no agafava l'últim tren, fa al voltant d'un mes vaig agafar-lo i en aquella ocasió, vaig haver de marcar bitllet.
Jo també ho havia vist fa temps, a l'estació de Sagrada Família (costat enllaç L5-L2, ja que l'altre accés el tancaven abans). Ara també fa temps que no agafo l'últim tren. Entre que acaben més tard i que un es fa gran i no surt a aquelles hores... :D
Jo farà 2 dijous vaig sortir a S. Família a les 00.10 i al revès, no deixaven passar a ningú, posaven aquelles cadenes amb el cartell de fora de servei, i la última gent que passava, pagava;)
Salutacions,

Oriol
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

josep_serre wrote:A quines estacions ho has vist fer?

Bé, el bitllet l'has de marcar encara que les barreres estiguin obertes, no són les barreres les que t'obliguen a marcar sinó una sèrie de lleis.
Doncs estacions com Entença, Hospital Clínic, Camp de l'Arpa, Navas, Clot... Segons m'han explicat no hi ha una normativa clara sobre això i depèn de l'agent que hi hagi en aquell moment a l'estació, i que si es deixa o es deixava el pas obert era perquè el client no hagués de demanar un bescanvi a l'estació d'enllaç ja que l'enllaç no estava garantit.
El LLOP
N9
N9

Post by El LLOP »

segons normativa, s'ha de pagar fins al final del servei i l'enllaç està garantit fins a les 23:00h els feiners i les 25:00h els divendres.
Tony M. Nyphot
N6
N6

Post by Tony M. Nyphot »

Anys enrere s'editaven uns fulletons amb les hores de pas dels últims trens per a totes les estacions del metro, l'últim que recordo que es va editar crec que va ser amb motiu de l'ampliació de la L3 de Montbau a Canyelles, ja ha plogut d'això.

La política de no garantir enllaços amb menys d'una hora de marge em recorda a la d'una altra companyia ferroviària, es veu que tot s'encomana. Estaria bé que gent que conegui altres metros del món expliqués com funciona el servei a les hores properes al tancament, malauradament tot i que conec alguns metros més que el de Barcelona mai els he agafat tan tard perquè sóc més de matinar que d'anar-me a dormir tard.
And now for something completely different...
Nozomi
N8
N8

Post by Nozomi »

Al metro de Tòquio els trens van SEMPRE amb horari, i cada estació té el seu horari en cada sentit així amb un dels molts llibrets amb horaris que hi venen a les llibreries pots saber quin són els trens per fer les últimes combinacions :)
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Post by Trytasa Baldaquino »

Ara no ho sé perquè fa temps que no agafo el metro a aquestes hores, però fa anys quan anava a prendre copes a la zona de Marina agafava el metro a Bogatell, i quan era el darrer metro sempre hi havia les barreres obertes. Sempre ho havia vist com un gest de cortesia per l'alegria dels taquillers, que veien a prop l'hora de plegar... Ara bé, si és pel motiu de que no es poden assegurar que arribis als enllaços, em sembla lògic.

I sí, es cert que tothom té l'obligació de pagar bitllet, però no és menys cert que el metro t'ha de garantir que arribes a qualsevol lloc de la xarxa. Per evitar problemes i possibles reclamacions, trobo que és la decisió més encertada.

Recordo que el darrer pas també es caracterizava perquè el metro feia sonar la fanfàrria, suposo que per avisar els taquillers...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
metring
Administrador

Post by metring »

Encara ho fan, lo de fer servir el xiulet, per avisar que és el darrer tren?
MZA_1600
N7
N7

Post by MZA_1600 »

En principi, si que encara es fa servir.

Respecte si els metros ténen horari o no, pel que vaig obserbar un dia a la fulla de rutina que s'els dóna els ACC a cada torn apareix l'hora de pas i núemro de torn del metro que han de conduïr.
Guigui
Administrador

Viena

Post by Guigui »

Tony M. Nyphot wrote:Estaria bé que gent que conegui altres metros del món expliqués com funciona el servei a les hores properes al tancament, malauradament tot i que conec alguns metros més que el de Barcelona mai els he agafat tan tard perquè sóc més de matinar que d'anar-me a dormir tard.
A Viena, el metro funciona segons horari durant a les primeres i últimes hores de servei, amb interval de pas indicat la resta del dia. I excepte a la U6 (que també presenta unes característiques força peculiars), gairebé hi pots pujar de peus que l'hora de pas de l'últim tren es compleix al minut.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Proastiakos
N5
N5

Post by Proastiakos »

metring wrote:Encara ho fan, lo de fer servir el xiulet, per avisar que és el darrer tren?
Si que es fa, és el toc d'atenció pel qual el personal de l'estació s'assabenta que passa l'últim tren direcció X. Els últims trens piten a l'entrada de cada estació en totes dues direccions (excepte si s'obliden).
Trytasa Baldaquino wrote: Sempre ho havia vist com un gest de cortesia per l'alegria dels taquillers, que veien a prop l'hora de plegar...
De cortesia cap ni una. Encara que el pas sigui obert és com tot, qui pasa i paga fa bé, i qui passa i no paga doncs ell sabrà, el cap d'estació no te perquè recriminar-li ni demanar-li que pagui bitllet, no es la seva obligació ni és feina seva, ja hi ha gent que s'ha d'encarregar d'aixó.
El LLOP
N9
N9

Post by El LLOP »

El LLOP wrote:segons normativa, s'ha de pagar fins al final del servei i l'enllaç està garantit fins a les 23:00h els feiners i les 25:00h els divendres.
Garantit vol dir que si és estàs a Horta i vols anar a Hostafrancs passant per Plaça de Sants 5, si agafes el metro a les 23:00 SEGUR que ho podràs fer. Si és més tard, potser no hi podràs arrivar . Si surts de Cornellà a les 23:45 i vols arrivar a Pep Ventura, òbviament no hi arrivaràs perquè el tren de la línia 2 potser s'hauria d'esperar de 15 a 20 minuts al tren de la L5.

Això vol dir garantit; a les 23:00h tots i després uns sí i altres no.
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

Jo només recordo això que dius per indicar el pas dels últims trens durant les festes de la Mercè.

A cap lloc es diu que es pugui no pagar bitllet amb el pretext de no estar garantit l'enllaç, si utilitzes un servei l'has de pagar si rebs un mal servei tens dret a reclamar.

Desconeixia la política d'enllaços que ha dit el Llop, gràcies cada dia aprenc una cosa nova, de tota manera com ja he dit quan s'acaba el servei de metro la mobilitat té una continuïtat amb el NitBus.

Pel que sembla és una cosa que fan/feien alguns treballadors fora de normativa, en el fil "Ordre oficial de colar-se al metro" sembla que fins i tot un treballador va dir a un forumaire que no pagués, si us hi trobeu que us ho doni per escrit.
Tony M. Nyphot wrote:Anys enrere s'editaven uns fulletons amb les hores de pas dels últims trens per a totes les estacions del metro, l'últim que recordo que es va editar crec que va ser amb motiu de l'ampliació de la L3 de Montbau a Canyelles, ja ha plogut d'això.

La política de no garantir enllaços amb menys d'una hora de marge em recorda a la d'una altra companyia ferroviària, es veu que tot s'encomana. Estaria bé que gent que conegui altres metros del món expliqués com funciona el servei a les hores properes al tancament, malauradament tot i que conec alguns metros més que el de Barcelona mai els he agafat tan tard perquè sóc més de matinar que d'anar-me a dormir tard.
metring
Administrador

Post by metring »

Proastiakos wrote:
Trytasa Baldaquino wrote: Sempre ho havia vist com un gest de cortesia per l'alegria dels taquillers, que veien a prop l'hora de plegar...
De cortesia cap ni una. Encara que el pas sigui obert és com tot, qui pasa i paga fa bé, i qui passa i no paga doncs ell sabrà, el cap d'estació no te perquè recriminar-li ni demanar-li que pagui bitllet, no es la seva obligació ni és feina seva, ja hi ha gent que s'ha d'encarregar d'aixó.
Lo de la Renfe ho fan pel mateix motiu?
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

A estacions de Renfe que no a totes es deixa segons el cas un dels torniquets oberts o tots oberts així com almenys un dels de sortida en sortida lliure si hi ha validació de sortida, el motiu és més aviat que no hi ha ningú per obrir el torniquet en cas de necessitat o en determinats casos hipotètica evacuació i també el fet que en cas que hi hagi algú, el personal de seguretat, aquest no se'n sol voler fer responsable.
metring wrote:
Proastiakos wrote:
Lo de la Renfe ho fan pel mateix motiu?
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”