Tancament de taquilles al Camp de Tarragona
Tancament de taquilles al Camp de Tarragona
Fil procedent de: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=8469
http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article3214
La CGT alerta que perilla el servei de taquilla a les estacions de Sant Vicenç, Cambrils, l’Aldea i Reus
Els tancaments al Camp i l’Ebre ja han deixat 26 persones sense feina en cinc anys
dissabte 26 de setembre de 2009
per Secretaria de Comunicació
popularitat : 5%
26/09/09 - Cambrils - Ò. Palau - El Punt
La Confederació General del Treball (CGT) va denunciar ahir amb accions de protesta a les estacions de Cambrils i l’Aldea la progressiva privatització de serveis i el tancament d’estacions al Camp i l’Ebre per part de Renfe i Adif en els últims anys, que segons la CGT ja ha comportat la pèrdua de 26 llocs de treball des del 2004. El sindicat ferroviari alerta ara d’un nou pla estatal per tancar les taquilles a les estacions de Sant Vicenç de Calders, Cambrils i l’Aldea, i fins i tot a Reus els caps de setmana.
Una dotzena de delegats de la CGT van repartir ahir al matí fulls volants i van poder exposar directament les seves queixes als usuaris dels trens, de qui van recollir unes 200 signatures contra el tancament d’estacions a la demarcació. «No demanem res de l’altre món», constata el delegat Joan Ramon Ferrandis, que lamenta que fins ara no han rebut cap resposta de Renfe ni d’Adif, els ens estatals responsables. La CGT, de fet, ja avisa de «l’ambiciosa proposta que preparen, seguint la política dels darrers temps», per «substituir treballadors per màquines d’autovenda o per un servei privat», explica Ferrandis.
El pla afectaria estacions importants a les comarques tarragonines. D’entrada, les de Cambrils i l’Aldea –la principal a les Terres de l’Ebre–, on precisament es va fer l’acció d’ahir. Després, la de Sant Vicenç de Calders, nus de comunicacions entre Tarragona i Barcelona i terminal de la línia C2 de rodalies, on «els primers mesos encara quedaria personal, però a la llarga s’aniria substituint». En el pla que hi ha sobre la taula també hi apareix l’estació de Reus, que ara ja està sense servei de taquilla a la nit, «com la CGT ja va avisar fa un any». «Aquí ara afectaria en menor mesura perquè encara hi ha algun tren de llarg recorregut, però la idea és que hi deixi de funcionar la venda anticipada, així com el servei d’atenció al viatger els caps de setmana i els dies festius», explica Ferrandis. El sindicat considera que el tancament i la privatització de taquilles, a més de la destrucció de llocs de treball –ja se n’han eliminat 26 en els últims cinc anys–, comportaran una major despesa pública en maquinària i un augment de tarifes, a més d’un deteriorament de les instal·lacions i del servei, per la major dificultat per obtenir els bitllets. La CGT tanca tot just demà el cicle de vagues a les taquilles que ha fet els darrers mesos per denunciar la privatització de serveis a les estacions, amb aturades d’11 h a 18 h que no afectaran el servei de trens.
SITUACIÓ D’ESTACIONS
Ascó, Vila-seca i altres: sense personal
Flix: sense personal en cap de setmana i dia festiu ni matins de dilluns a divendres
Cambrils, Montblanc i Riba-roja: sense personal en cap de setmana i dia festiu, ni tardes de dies feiners
Valls: sense personal en cap de setmana i dia festiu, horari partit amb personal la resta de la setmana, sense atenció a alguns trens
Reus: sense personal cap dia de 23 a 6
Salou, Torredembarra i Calafell: privatitzat el servei de venda i informació al viatger
Tarragona: privatitzat el servei de venda de bitllets de mitjana distància i regionals, i l’atenció al viatger
L’Aldea-Amposta-Tortosa: el servei en horari de taquilla s’ha reduït de 6.50 a 21.30 els últims mesos
Noticia extreta del diari El Punt
http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article3214
La CGT alerta que perilla el servei de taquilla a les estacions de Sant Vicenç, Cambrils, l’Aldea i Reus
Els tancaments al Camp i l’Ebre ja han deixat 26 persones sense feina en cinc anys
dissabte 26 de setembre de 2009
per Secretaria de Comunicació
popularitat : 5%
26/09/09 - Cambrils - Ò. Palau - El Punt
La Confederació General del Treball (CGT) va denunciar ahir amb accions de protesta a les estacions de Cambrils i l’Aldea la progressiva privatització de serveis i el tancament d’estacions al Camp i l’Ebre per part de Renfe i Adif en els últims anys, que segons la CGT ja ha comportat la pèrdua de 26 llocs de treball des del 2004. El sindicat ferroviari alerta ara d’un nou pla estatal per tancar les taquilles a les estacions de Sant Vicenç de Calders, Cambrils i l’Aldea, i fins i tot a Reus els caps de setmana.
Una dotzena de delegats de la CGT van repartir ahir al matí fulls volants i van poder exposar directament les seves queixes als usuaris dels trens, de qui van recollir unes 200 signatures contra el tancament d’estacions a la demarcació. «No demanem res de l’altre món», constata el delegat Joan Ramon Ferrandis, que lamenta que fins ara no han rebut cap resposta de Renfe ni d’Adif, els ens estatals responsables. La CGT, de fet, ja avisa de «l’ambiciosa proposta que preparen, seguint la política dels darrers temps», per «substituir treballadors per màquines d’autovenda o per un servei privat», explica Ferrandis.
El pla afectaria estacions importants a les comarques tarragonines. D’entrada, les de Cambrils i l’Aldea –la principal a les Terres de l’Ebre–, on precisament es va fer l’acció d’ahir. Després, la de Sant Vicenç de Calders, nus de comunicacions entre Tarragona i Barcelona i terminal de la línia C2 de rodalies, on «els primers mesos encara quedaria personal, però a la llarga s’aniria substituint». En el pla que hi ha sobre la taula també hi apareix l’estació de Reus, que ara ja està sense servei de taquilla a la nit, «com la CGT ja va avisar fa un any». «Aquí ara afectaria en menor mesura perquè encara hi ha algun tren de llarg recorregut, però la idea és que hi deixi de funcionar la venda anticipada, així com el servei d’atenció al viatger els caps de setmana i els dies festius», explica Ferrandis. El sindicat considera que el tancament i la privatització de taquilles, a més de la destrucció de llocs de treball –ja se n’han eliminat 26 en els últims cinc anys–, comportaran una major despesa pública en maquinària i un augment de tarifes, a més d’un deteriorament de les instal·lacions i del servei, per la major dificultat per obtenir els bitllets. La CGT tanca tot just demà el cicle de vagues a les taquilles que ha fet els darrers mesos per denunciar la privatització de serveis a les estacions, amb aturades d’11 h a 18 h que no afectaran el servei de trens.
SITUACIÓ D’ESTACIONS
Ascó, Vila-seca i altres: sense personal
Flix: sense personal en cap de setmana i dia festiu ni matins de dilluns a divendres
Cambrils, Montblanc i Riba-roja: sense personal en cap de setmana i dia festiu, ni tardes de dies feiners
Valls: sense personal en cap de setmana i dia festiu, horari partit amb personal la resta de la setmana, sense atenció a alguns trens
Reus: sense personal cap dia de 23 a 6
Salou, Torredembarra i Calafell: privatitzat el servei de venda i informació al viatger
Tarragona: privatitzat el servei de venda de bitllets de mitjana distància i regionals, i l’atenció al viatger
L’Aldea-Amposta-Tortosa: el servei en horari de taquilla s’ha reduït de 6.50 a 21.30 els últims mesos
Noticia extreta del diari El Punt
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En falten
... i de l'R4, que también existe.Sant Vicenç de Calders, nus de comunicacions entre Tarragona i Barcelona i terminal de la línia C2 de rodalies
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Hola, crec que aquesta notícia hauria d´estar en un altre fil.metring wrote:http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article3214
La CGT alerta que perilla el servei de taquilla a les estacions de Sant Vicenç, Cambrils, l’Aldea i Reus
Els tancaments al Camp i l’Ebre ja han deixat 26 persones sense feina en cinc anys
dissabte 26 de setembre de 2009
per Secretaria de Comunicació
popularitat : 5%
26/09/09 - Cambrils - Ò. Palau - El Punt
La Confederació General del Treball (CGT) va denunciar ahir amb accions de protesta a les estacions de Cambrils i l’Aldea la progressiva privatització de serveis i el tancament d’estacions al Camp i l’Ebre per part de Renfe i Adif en els últims anys, que segons la CGT ja ha comportat la pèrdua de 26 llocs de treball des del 2004. El sindicat ferroviari alerta ara d’un nou pla estatal per tancar les taquilles a les estacions de Sant Vicenç de Calders, Cambrils i l’Aldea, i fins i tot a Reus els caps de setmana.
Una dotzena de delegats de la CGT van repartir ahir al matí fulls volants i van poder exposar directament les seves queixes als usuaris dels trens, de qui van recollir unes 200 signatures contra el tancament d’estacions a la demarcació. «No demanem res de l’altre món», constata el delegat Joan Ramon Ferrandis, que lamenta que fins ara no han rebut cap resposta de Renfe ni d’Adif, els ens estatals responsables. La CGT, de fet, ja avisa de «l’ambiciosa proposta que preparen, seguint la política dels darrers temps», per «substituir treballadors per màquines d’autovenda o per un servei privat», explica Ferrandis.
El pla afectaria estacions importants a les comarques tarragonines. D’entrada, les de Cambrils i l’Aldea –la principal a les Terres de l’Ebre–, on precisament es va fer l’acció d’ahir. Després, la de Sant Vicenç de Calders, nus de comunicacions entre Tarragona i Barcelona i terminal de la línia C2 de rodalies, on «els primers mesos encara quedaria personal, però a la llarga s’aniria substituint». En el pla que hi ha sobre la taula també hi apareix l’estació de Reus, que ara ja està sense servei de taquilla a la nit, «com la CGT ja va avisar fa un any». «Aquí ara afectaria en menor mesura perquè encara hi ha algun tren de llarg recorregut, però la idea és que hi deixi de funcionar la venda anticipada, així com el servei d’atenció al viatger els caps de setmana i els dies festius», explica Ferrandis. El sindicat considera que el tancament i la privatització de taquilles, a més de la destrucció de llocs de treball –ja se n’han eliminat 26 en els últims cinc anys–, comportaran una major despesa pública en maquinària i un augment de tarifes, a més d’un deteriorament de les instal·lacions i del servei, per la major dificultat per obtenir els bitllets. La CGT tanca tot just demà el cicle de vagues a les taquilles que ha fet els darrers mesos per denunciar la privatització de serveis a les estacions, amb aturades d’11 h a 18 h que no afectaran el servei de trens.
SITUACIÓ D’ESTACIONS
Ascó, Vila-seca i altres: sense personal
Flix: sense personal en cap de setmana i dia festiu ni matins de dilluns a divendres
Cambrils, Montblanc i Riba-roja: sense personal en cap de setmana i dia festiu, ni tardes de dies feiners
Valls: sense personal en cap de setmana i dia festiu, horari partit amb personal la resta de la setmana, sense atenció a alguns trens
Reus: sense personal cap dia de 23 a 6
Salou, Torredembarra i Calafell: privatitzat el servei de venda i informació al viatger
Tarragona: privatitzat el servei de venda de bitllets de mitjana distància i regionals, i l’atenció al viatger
L’Aldea-Amposta-Tortosa: el servei en horari de taquilla s’ha reduït de 6.50 a 21.30 els últims mesos
Noticia extreta del diari El Punt
El que no entenc és com poden voler treure el personal d´estacions com Reus o Sant Vicenç de Calders...
És com si es vulgui fomentar el frau...
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
És que he estat cercant fils relacionats, i no n'he trobat cap altre més adient, i no volia obrir un de nou.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Que hi pinta Calafell aqui?metring wrote:Salou, Torredembarra i Calafell: privatitzat el servei de venda i informació al viatger
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Calafell i Tarragona
Que es troba al Camp de Tarragona en el sentit més ampli (com a substitut parcial del terme "província").
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
http://www.revistacambrils.com/index.php?c_noticia=8030
Concentració de protesta a l'estació de tren de Cambrils contra la reducció d'horaris i serveis
Text Berta Ruiz Fotografia Cedida| Berta Ruiz
Concentració de representants de la CGT a l'estació de Cambrils, el passat divendres al matí
El passat divendres 25 de setembre al matí, la secció sindical de Tarragona del Sindicat Federal Ferroviari de la Confederació General del Treball (SFF-CGT) va convocar a l'estació de tren de Cambrils, i posteriorment a l'estació de l'Aldea, una concentració contra "el progressiu tancament de les taquilles a les diferents estacions del Camp de Tarragona, la pèrdua de qualitat en el servei prestat i l'abandonament en la gestió d'aquest servei públic".
A Cambrils, reducció dràstica dels horaris de les taquilles
Membres dels comitès d'empresa de Renfe i Adif, usuaris de l'estació i també viatgers que el passat divendres van pujar al tren des de l'estació de Cambrils van unir-se a aquesta reivindicació i van signar en els fulls de signatures per aconseguir un millor servei a les estacions i el manteniment de tot el personal.
Un dels portaveus de la CGT –Juan Ramon Ferrandis– va explicar a Revista Cambrils Diari Digital quines són les principals reivindicacions que es reclamen des de la CGT, que tenen com a premissa, "el manteniment del servei públic ferroviari". Segons va detallar Ferrandis, "aquesta concentració a Cambrils i a l'Aldea és pel manteniment de l'horari de les taquilles en aquestes dues estacions. L'horari a les taquilles de Cambrils ha patit una disminució dràstica en els darrers dies, un fet que ha va patir fa uns anys, però que el següent pas és substituir els llocs de treball del personal de taquilla per màquines d'autovenda". Tal i com va apuntar Juan Ramon Ferrandis, l'anterior horari a l'estació de Cambrils era de les 8 del matí a les 20 hores del vespre, i actualment aquest horari s'ha reduït, i la venda de bitllets i d'atenció al client és de les 8 a les 14 hores, de dilluns a divendres. Els caps de setmana i els festius, la taquilla està tancada.
Reducció progressiva dels serveis a totes les estacions del Camp de Tarragona
Aquest procés de reducció progressiva dels serveis no només passa a Cambrils, sinó que bona part de les estacions del Camp de Tarragona estan seguint la mateixa tònica.
Des de CGT es denuncia la situació actual a bona part de les estacions de la demarcació. Per exemple, l'estació de Cambrils està sense personal a partir de les 16 hores de dilluns a divendres, a més dels dissabtes, diumenges i festius les 24 hores; l'estació d'Ascó està sense personal; a l'estació de Flix estan sense personal tots els matins de dilluns a divendres i els dissabtes, diumenges i festius les 24 hores; les estacions de Riba-roja i de Montblanc estan sense personal totes les tardes de dilluns a divendres i els dissabtes, diumenges i festius les 24 hores. L'estació de Valls està sense personal els dissabtes, diumenges i festius, mentre que la resta de la setmana estan amb personal en horari partit; l'estació de Reus està sense personal entre les 23 hores i les 6 hores tots els dies; a les estacions de Torredembarra, Salou i Calafell el servei de venda i informació està privatitzat; a l'estació de Tarragona també es va privatitzar el servei de venda de bitllets de mitja distància i regionals i el servei d'atenció al viatger; a l'estació de l'Aldea-Amposta-Tortosa s'ha reduït el servei d'horari de taquilles en els últims mesos, mentre que a l'estació de Vila-seca estan sense personal.
"Mantenir el personal es garantia de qualitat del servei i de seguretat pels viatgers"
Pel que fa al personal de l'estació de Cambrils, Ferrandis va comentar que "segueix sent el mateix que abans, tot i que ara estan a jornada completa i abans estaven a jornada partida. Anteriorment també hi havia personal que substituïa per les tardes i els caps de setmana i festius". El portaveu de la CGT va afegir que, "la nostra reivindicació global és pel manteniment del personal a totes les estacions del Camp de Tarragona. Mantenir el personal és garantia de qualitat del servei i de seguretat pels viatgers".
Pel que fa a la futura nova estació de tren de Cambrils, Juan Ramon Ferrandis va explicar que, "entenc que la falta d'inversió a l'estació convencional de Cambrils, i el deteriorament progressiu i palpable, és significatiu que hi hagi una nova estació. No hi haurà inversions en una estació que en poc temps canviarà d'ubicació. Però el personal no té res a veure, el personal pot traslladar-se d'una estació a una altra. La reducció de personal és continuar amb el pla de Renfe i Adif per reduir els serveis i substituir el servei de taquilles per màquines d'autovenda".
Repercussions negatives en el servei ferroviari
Segons la CGT, les principals repercussions que comporta el progressiu tancament i la privatització de les taquilles de les estacions són: l'augment de la despesa pública en l'adquisició i manteniment de màquines que substitueixen els treballadors; l'encariment de les tarifes ja que Renfe i Adif posen en mans d'empreses privades un servei públic; el deteriorament de les instal·lacions dels recintes ferroviaris i la destrucció i precarietat del personal.
Concentració de protesta a l'estació de tren de Cambrils contra la reducció d'horaris i serveis
Text Berta Ruiz Fotografia Cedida| Berta Ruiz
Concentració de representants de la CGT a l'estació de Cambrils, el passat divendres al matí
El passat divendres 25 de setembre al matí, la secció sindical de Tarragona del Sindicat Federal Ferroviari de la Confederació General del Treball (SFF-CGT) va convocar a l'estació de tren de Cambrils, i posteriorment a l'estació de l'Aldea, una concentració contra "el progressiu tancament de les taquilles a les diferents estacions del Camp de Tarragona, la pèrdua de qualitat en el servei prestat i l'abandonament en la gestió d'aquest servei públic".
A Cambrils, reducció dràstica dels horaris de les taquilles
Membres dels comitès d'empresa de Renfe i Adif, usuaris de l'estació i també viatgers que el passat divendres van pujar al tren des de l'estació de Cambrils van unir-se a aquesta reivindicació i van signar en els fulls de signatures per aconseguir un millor servei a les estacions i el manteniment de tot el personal.
Un dels portaveus de la CGT –Juan Ramon Ferrandis– va explicar a Revista Cambrils Diari Digital quines són les principals reivindicacions que es reclamen des de la CGT, que tenen com a premissa, "el manteniment del servei públic ferroviari". Segons va detallar Ferrandis, "aquesta concentració a Cambrils i a l'Aldea és pel manteniment de l'horari de les taquilles en aquestes dues estacions. L'horari a les taquilles de Cambrils ha patit una disminució dràstica en els darrers dies, un fet que ha va patir fa uns anys, però que el següent pas és substituir els llocs de treball del personal de taquilla per màquines d'autovenda". Tal i com va apuntar Juan Ramon Ferrandis, l'anterior horari a l'estació de Cambrils era de les 8 del matí a les 20 hores del vespre, i actualment aquest horari s'ha reduït, i la venda de bitllets i d'atenció al client és de les 8 a les 14 hores, de dilluns a divendres. Els caps de setmana i els festius, la taquilla està tancada.
Reducció progressiva dels serveis a totes les estacions del Camp de Tarragona
Aquest procés de reducció progressiva dels serveis no només passa a Cambrils, sinó que bona part de les estacions del Camp de Tarragona estan seguint la mateixa tònica.
Des de CGT es denuncia la situació actual a bona part de les estacions de la demarcació. Per exemple, l'estació de Cambrils està sense personal a partir de les 16 hores de dilluns a divendres, a més dels dissabtes, diumenges i festius les 24 hores; l'estació d'Ascó està sense personal; a l'estació de Flix estan sense personal tots els matins de dilluns a divendres i els dissabtes, diumenges i festius les 24 hores; les estacions de Riba-roja i de Montblanc estan sense personal totes les tardes de dilluns a divendres i els dissabtes, diumenges i festius les 24 hores. L'estació de Valls està sense personal els dissabtes, diumenges i festius, mentre que la resta de la setmana estan amb personal en horari partit; l'estació de Reus està sense personal entre les 23 hores i les 6 hores tots els dies; a les estacions de Torredembarra, Salou i Calafell el servei de venda i informació està privatitzat; a l'estació de Tarragona també es va privatitzar el servei de venda de bitllets de mitja distància i regionals i el servei d'atenció al viatger; a l'estació de l'Aldea-Amposta-Tortosa s'ha reduït el servei d'horari de taquilles en els últims mesos, mentre que a l'estació de Vila-seca estan sense personal.
"Mantenir el personal es garantia de qualitat del servei i de seguretat pels viatgers"
Pel que fa al personal de l'estació de Cambrils, Ferrandis va comentar que "segueix sent el mateix que abans, tot i que ara estan a jornada completa i abans estaven a jornada partida. Anteriorment també hi havia personal que substituïa per les tardes i els caps de setmana i festius". El portaveu de la CGT va afegir que, "la nostra reivindicació global és pel manteniment del personal a totes les estacions del Camp de Tarragona. Mantenir el personal és garantia de qualitat del servei i de seguretat pels viatgers".
Pel que fa a la futura nova estació de tren de Cambrils, Juan Ramon Ferrandis va explicar que, "entenc que la falta d'inversió a l'estació convencional de Cambrils, i el deteriorament progressiu i palpable, és significatiu que hi hagi una nova estació. No hi haurà inversions en una estació que en poc temps canviarà d'ubicació. Però el personal no té res a veure, el personal pot traslladar-se d'una estació a una altra. La reducció de personal és continuar amb el pla de Renfe i Adif per reduir els serveis i substituir el servei de taquilles per màquines d'autovenda".
Repercussions negatives en el servei ferroviari
Segons la CGT, les principals repercussions que comporta el progressiu tancament i la privatització de les taquilles de les estacions són: l'augment de la despesa pública en l'adquisició i manteniment de màquines que substitueixen els treballadors; l'encariment de les tarifes ja que Renfe i Adif posen en mans d'empreses privades un servei públic; el deteriorament de les instal·lacions dels recintes ferroviaris i la destrucció i precarietat del personal.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Els de la Renfe sempre han estat amb contra del tarragonins i ja estem farts
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
El comentari és un pèl simple, crec.trensmat wrote:Els de la Renfe sempre han estat amb contra del tarragonins i ja estem farts
El problema més greu és que Tarragona no és una província massa coneguda (encara que a molts us pugui semblar increíble, és cert!).
Més d´un cop m´han arribat cartes de Madrid amb l´adreça indicant "43XXX-Tarragona (Barcelona)".
I m´he trobat ( això ja són casos extrems, i poc habituals, però verídics) a la feina turistes convençuts de la vida de que Tarragona està a la Comunitat Valenciana (i no eren de Madrid, uns eren de València i els altres de Barcelona!!!).
La província de Tarragona no és coneguda, la gent no sap quants habitants té.
Molts turistes em diuen que s´esperaven que Tarragona fos més petita del que és, altres al revés se l´esperaven més gran...
La majoria de la gent té una imatge de Tarragona que es redueix a Salou, Cambrils i Port Aventura.
El pìtjor és que la província de Tarragona té més de 800.000 habitants. Ok, em direu els barcelonins, això no és res. D´acord, si ho compares amb Barcelona, però si ho compares amb Cantàbria o Guipúscoa, són més habitants, però amb un servei ferroviari pitjor.
Em resultaria còmic que Adif intentés treure el personal a estacions com Vigo, Cartagena, Elx, o similars (més que res per les barricades que muntaria la gent), però que realment ho vulgui fer amb Reus (120.000 habitants), fins a cert punt, no m´estranya, perquè no crec que massa gent conegui Reus.
Re: Tancament de taquilles al Camp de Tarragona
Doncs em sembla realment lamentable que ni sàpiguen que Tarragona és una altre província, i de Catalunya. Clar que a jutjar pel servei que donen a Renfe, Barcelona tampoc deu ser gaire coneguda
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
De gent ignorant n'hi ha molta o és que potser la gent de Tarragona no desconeix moltes coses d'altres llocs i potser fins i tot de Tarragona mateix?
La culpa dels problemes sempre és dels altres?
És que potser una mica de veritat és la culpa moltes vegades és dels altres però també de la pròpia gent del lloc i ja no parlo del cas en concret.
Madrid té la culpa dels problemes dels catalans, Barcelona té la culpa dels problemes a comarques i així un llarg etcètera, doncs ni és del tot veritat ni és del tot mentida.
Pel cas que ens ocupa la taquilla de Cambrils té tota la pinta d'estar sentenciada, sembla que s'està fent el procediment habitual tancar-la determinades hores i dies i quan la gent n'estigui farta del tot privatitzar-la i que tothom ho vegi com una millora.
A Reus la idea és treure la venda anticipada els caps de setmana pel que s'ha dit, no tinc ni idea de què volen dir amb Sant Vicenç de Calders doncs allà Adif hi té només personal de circulació, espero que no se'ls hagi passat pel cap treure'l i en el cas de l'Aldea probablement la idea sigui privatitzar la venda.
La culpa dels problemes sempre és dels altres?
És que potser una mica de veritat és la culpa moltes vegades és dels altres però també de la pròpia gent del lloc i ja no parlo del cas en concret.
Madrid té la culpa dels problemes dels catalans, Barcelona té la culpa dels problemes a comarques i així un llarg etcètera, doncs ni és del tot veritat ni és del tot mentida.
Pel cas que ens ocupa la taquilla de Cambrils té tota la pinta d'estar sentenciada, sembla que s'està fent el procediment habitual tancar-la determinades hores i dies i quan la gent n'estigui farta del tot privatitzar-la i que tothom ho vegi com una millora.
A Reus la idea és treure la venda anticipada els caps de setmana pel que s'ha dit, no tinc ni idea de què volen dir amb Sant Vicenç de Calders doncs allà Adif hi té només personal de circulació, espero que no se'ls hagi passat pel cap treure'l i en el cas de l'Aldea probablement la idea sigui privatitzar la venda.
437.001 wrote:El comentari és un pèl simple, crec.trensmat wrote:Els de la Renfe sempre han estat amb contra del tarragonins i ja estem farts
El problema més greu és que Tarragona no és una província massa coneguda (encara que a molts us pugui semblar increíble, és cert!).
Més d´un cop m´han arribat cartes de Madrid amb l´adreça indicant "43XXX-Tarragona (Barcelona)".
I m´he trobat ( això ja són casos extrems, i poc habituals, però verídics) a la feina turistes convençuts de la vida de que Tarragona està a la Comunitat Valenciana (i no eren de Madrid, uns eren de València i els altres de Barcelona!!!).
La província de Tarragona no és coneguda, la gent no sap quants habitants té.
Molts turistes em diuen que s´esperaven que Tarragona fos més petita del que és, altres al revés se l´esperaven més gran...
La majoria de la gent té una imatge de Tarragona que es redueix a Salou, Cambrils i Port Aventura.
El pìtjor és que la província de Tarragona té més de 800.000 habitants. Ok, em direu els barcelonins, això no és res. D´acord, si ho compares amb Barcelona, però si ho compares amb Cantàbria o Guipúscoa, són més habitants, però amb un servei ferroviari pitjor.
Em resultaria còmic que Adif intentés treure el personal a estacions com Vigo, Cartagena, Elx, o similars (més que res per les barricades que muntaria la gent), però que realment ho vulgui fer amb Reus (120.000 habitants), fins a cert punt, no m´estranya, perquè no crec que massa gent conegui Reus.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Tancament de taquilles al Camp de Tarragona
I Hospitalet de L'infant?
Quan vaig estar-hi per semana santa havia el factor de circulació que només venia els bitllets.
Quan vaig estar-hi per semana santa havia el factor de circulació que només venia els bitllets.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Tancament de taquilles al Camp de Tarragona
És també el cas de l'Ametlla però potser és que allà ho pensen mantenir.
MZA_1600 wrote:I Hospitalet de L'infant?
Quan vaig estar-hi per semana santa havia el factor de circulació que només venia els bitllets.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
A Elx Parc han tancat la venda de Llarga distància uns quants cops aquest any, especialment en caps de setmana, clar que allà és estació de Rodalies i tot i que venen llarga distància per ells és secundari.437.001 wrote:El comentari és un pèl simple, crec.trensmat wrote:Els de la Renfe sempre han estat amb contra del tarragonins i ja estem farts
El problema més greu és que Tarragona no és una província massa coneguda (encara que a molts us pugui semblar increíble, és cert!).
Més d´un cop m´han arribat cartes de Madrid amb l´adreça indicant "43XXX-Tarragona (Barcelona)".
I m´he trobat ( això ja són casos extrems, i poc habituals, però verídics) a la feina turistes convençuts de la vida de que Tarragona està a la Comunitat Valenciana (i no eren de Madrid, uns eren de València i els altres de Barcelona!!!).
La província de Tarragona no és coneguda, la gent no sap quants habitants té.
Molts turistes em diuen que s´esperaven que Tarragona fos més petita del que és, altres al revés se l´esperaven més gran...
La majoria de la gent té una imatge de Tarragona que es redueix a Salou, Cambrils i Port Aventura.
El pìtjor és que la província de Tarragona té més de 800.000 habitants. Ok, em direu els barcelonins, això no és res. D´acord, si ho compares amb Barcelona, però si ho compares amb Cantàbria o Guipúscoa, són més habitants, però amb un servei ferroviari pitjor.
Em resultaria còmic que Adif intentés treure el personal a estacions com Vigo, Cartagena, Elx, o similars (més que res per les barricades que muntaria la gent), però que realment ho vulgui fer amb Reus (120.000 habitants), fins a cert punt, no m´estranya, perquè no crec que massa gent conegui Reus.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Tancament de taquilles al Camp de Tarragona
No és una millora que es privatitzi una taquilla? Pel que hi havia abans, quasi que ho prefereixo...
Si a Elx-Parc tenen la taquilla tancada a certes hores, en canvi a Torredembarra (que em costa de creure, però sembla que és la segona estació en nombre de viatgers de la província,després de Tarragona) ténen la venda privatitzada i et venen un bitllet de qualsevol trajecte de la renfe...
Si a Elx-Parc tenen la taquilla tancada a certes hores, en canvi a Torredembarra (que em costa de creure, però sembla que és la segona estació en nombre de viatgers de la província,després de Tarragona) ténen la venda privatitzada i et venen un bitllet de qualsevol trajecte de la renfe...
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Del Diari de Tarragona, diumenge 07/03/2010, i http://www.diaridetarragona.com
TEMA DEL DÍA:
ESTACIONES FANTASMA
L’Espluga de Francolí paga a Adif por mantener abierta su estación
El Ayuntamiento abona un alquiler a Adif de 500 euros al mes, además de hacerse cargo del mantenimiento de ésta
Raquel Sans - 06/03/2010 20:27
«La línea que pasa por L’Espluga no es la principal vía de comunicación entre Madrid y Barcelona por lo que, con los años, Renfe se ha ido olvidando de ella», argumenta el alcalde de L’Espluga, David Rovira. Quizás el hecho de no estar situada en una vía ‘prioritaria’ es lo que hizo que, hace ya doce años, Renfe manifestara la intención de cerrar varias estaciones, entre ellas la de L’Espluga de Francolí e incluso la de Montblanc. Pero esta decisión topó con la oposición de ambas localidades las cuales buscaron la fórmula para evitar el cierre.
En el caso de Montblanc, capital de la Conca de Barberà, los concejales presionaron a la entidad ferroviaria para evitar el cierre. Pero en el de L’Espluga, fue necesario que el Ayuntamiento se rascara además el bolsillo. De esta forma, el consistorio y Renfe firmaron un convenio a través del cual L’Espluga se comprometía a pagar un alquiler mensual de 500 euros, a cambio de poder utilizar cómo almacén municipal las instalaciones de la estación. El acuerdo firmado por ambas partes también incluía que el consistorio abonaría el sueldo de un conserje, quien además mantendría limpios los baños, y Renfe le cedería la vivienda que se encuentra ubicada en la estación.
Pero el alcalde de L’Espluga no entiende «cómo un municipio tiene que sufragar el coste de tener abierta una estación». Rovira, sí que reconoce, en cambio, las mejoras que Adif ha ido incorporando. Por ejemplo, los paneles luminosos que desde hace un tiempo brindan información al viajero. «Antes si había retrasos o cualquier otra incidencia los pasajeros debían de intuirla», recuerda Davir Rovira.
Por otra parte, y a pesar de no entender el gasto, Rovira prefiere pagar el alquiler antes que ver «cómo la estación de L’Espluga cierra sus puertas como lo hicieron antes las estaciones de La Riba, Vimbodí o Vilaverd». «Es una lástima que estos edificios se vayan deteriorando hasta convertirse en vertederos», asegura Rovira.
Para el alcalde de este municipio de la Conca, no sólo hay que poner el acento en las estaciones si no que hay que hacerlo también en la poca frecuencia de paso que tienen los trenes por su estación. «Hoy en día es impensable que alguien que viva en L’Espluga pueda trabajar en Tarragona, Reus y Barcelona y desplazarse utilizando el transporte público», añade Rovira. «Y cuando nos quejamos nos dicen que la gente de L’Espluga no coge el tren. ¿Cómo pueden saberlo si no hay expendedor de billetes en nuestra estación?», sentencia. Es también con la finalidad de mejorar la movilidad de la gente de L’Espluga por lo que su alcalde insiste también en la necesidad de que «las futuras cercanías de Tarragona lleguen, al menos, hasta Montblanc». Una cuestión que no se contempla y que, según él, sería un «grave error». Por su parte, Adif, explica que el caso de L’Espluga no es una excepción y que este tipo de acuerdos se producen con varios ayuntamientos.
La estación de Ulldecona es una oficina turística
De estación a oficina de turismo
M.Millan
La estación de Ulldecona-Alcanar-La Sénia, situada en el núcleo urbano de Ulldecona, es la única de la comarca del Montsià y está cerrada desde el 2002.
Aunque se encuentra en pleno corredor del Mediterráneo, a mitad de camino entre Castellón y Tarragona, son muy pocos los trenes que tienen parada en ella. La mayoría de regionales de Catalunya mueren en Tortosa y los de Valencia, en Vinaròs, por lo que la estación del Montsià está muy mal conectada tanto hacia el norte como hacia el sur.
La estación cerró sus puertas hace ocho años, cuando se jubiló el último jefe de estación. Dos años más tarde y después de muchas negociaciones, el Ayuntamiento consiguió que Adif le cediera una parte de las instalaciones, que hoy sirven de oficina de turismo local.
El consistorio sólo se hace cargo de pagar la luz y el agua de las instalaciones, según explica la alcaldesa, Núria Ventura. Cuando la oficina de turismo está cerrada, los usuarios de la estación tienen que acceder a los andenes por un paso subterráneo que muchas veces no tiene luz por los actos de vandalismo. Los billetes se compran en el tren, porque tampoco hay ninguna máquina expendedora y hasta hace poco, los viajeros tampoco tenían modo de saber la llegada de su tren o el retraso del mismo.
"Ahora se ha instalado megafonía", advierte la alcaldesa. Desde el Ayuntamiento se sigue reclamando la parada de más trenes, sin éxito. "Nos dicen que no hay usuarios, pero ¿cómo los va ha haber, con este servicio?", se pregunta Ventura.
Las estaciones sin vida
En la provincia existen "estaciones fantasma", que dejaron de utilizarse para ser reemplazadas por otras más modernas o que entraron en "vía muerta"
La de La Pobla de Montornès, modernista, dio paso a un párking de camiones
REDACCIÓN
La historia del tren ha cambiado mucho en Tarragona. Tanto, que por la provincia ya pasa una línea de Alta Velocidad -aunque la ubicación de la estación impide que el AVE sea más exitoso- y ya están en fase previa a la construcción otras líneas nuevas.
Estos cambios también se dejan notar en un buen número de estaciones que han perdido el tren. Algunas de ellas han sabido reaccionar a tiempo y salvarse del deterioro acogiendo en su seno actividades muy diferentes a su misión inicial de apeadero.Todo sea por sobrevivir.
Son los casos de Ulldecona -ver despiece en la parte superior de la página-, reconvertida en oficina de turismo; Marçà-Falset, que ha sido reformada para acoger un restaurante especializado en los vinos de este territorio, aunque su aspecto bien merece un retoque; o Alcover, localidad del Alt Camp que ha aprovechado su estación en desuso para reconvertirla en sede de la colla castellera local, que ensaya allí sus construcciones y pilares.
En vía muerta
Pero estas son las afortunadas, las que al menos brindan un servicio a la cultura o a la recreación. Un recorrido por el interior de la demarcación permite toparse con algunas estaciones totalmente abandonadas, ofreciendo una imagen deprimente, cubiertas por la vegetación que se apodera de ellas, con los tejados volados, las puertas de madera rotas, las ventanas sin vidrios y gentes de mal vivir pululando por su interior, convertido en un gran basurero. Viéndolas, cuesta imaginárselas llenas de vida, centro de esos pueblos que crecieron al amparo del tren y alrededor de la estación, otrora sinónimo de progreso y prosperidad.
Es lo que sucedió con distintas estaciones de la línea entre Coma-ruga y Montblanc, como la de Picamoixons, que durante décadas se había convertido en un enclave estratégico, al estar en una encrucijada de vías.
Parecida suerte corrieron las estaciones que se hallaban el la línea Roda-Reus, durante muchos años única alternativa de transporte para los vecinos de pequeños municipios como La Riera o La Nou de Gaià y que lleva más de 20 años abandonada.
Todavía en La Riera de Gaià viven vecinos que recuerdan con nostalgia cómo "en la estación se reunían los comerciantes que compraban algarrobas y se las llevaban en el tren. La Riera compartía apeadero con La Nou de Gaià y los payeses subían en tren para vender la uva para hacer vino".
Pero de aquello han pasado muchos años. Muchos años y pocos trenes, pues la línea quedó en desuso en la década de los ochenta, y los equipamientos se vieron afectados por el deterioro que provoca el abandono. La catenaria fue víctima de sucesivos expolios, hasta prácticamente desaparecer por completo. Y la estación tampoco se libró. Aunque durante tres años sirvió como vivienda privada, lo que contribuyó a alargar su vida útil, después cayó en el olvido. Hoy su aspecto es lamentable.
Peor suerte corrió la estación de La Pobla de Montornès, un edificio de estilo modernista que fue derribado para ver cómo en su lugar se ubicaba un aparcamiento de camiones.
Es el triste fin de unas estaciones que en su día hervían con el movimiento de pasajeros, de compradores y vendedores, de estudiantes, de jóvenes que se desplazaban a la ciudad o a otros pueblos en busca de trabajo, de una novia... de un sueño, en definitiva.
Las estaciones de la Via Verda, para comer y dormir
De estación a albergue y restaurante
J.J.Carot
El Consell Comarcal del Baix Ebre firmó a finales de 2007 un contrato de arrendamiento con Adif par poder utilizar con finalidad turística las estaciones de la antigua línea de la Val de Zafán ubicadas en Aldover y Benifallet. El ente comarcal ha procedido a su rehabilitación, ya que ambos edificios se encontraban bastante deteriorados debido a años de abandono. En Benifallet se proyecta un albergue para los usuarios de la Via Verda. En la planta baja se ubica la recepción, el servicio de cocina y el comedor-bar, y en la segunda planta estarán las habitaciones de los dormitorios.
La recuperación de la antigua estación se complementa con un aparcamiento exterior y una zona de picnic. La estación de Aldover se destina a restaurante y a usos culturales. El Consell Comarcal se encuentra ahora en proceso de concesión de estos servicios.
En la Terra Alta, comarca que comparte con el Baix Ebre el trayecto de la Via Verda, solo el municipio de Bot tiene avanzado el contrato de arrendamiento de su antigua estación. A finales de noviembre el Ayuntamiento y Adif firmaron un convenio para la integración urbana de las antiguas instalaciones ferroviarias, en total siete edificaciones repartidas en 28.736 metros cuadrados. El Consell Comarcal de la Terra Alta sigue, por su parte, negociando con Adif para arrendar las estaciones de Arnes-Lledó, Horta de Sant Joan, El Pinell de Brai y Prat de Comte, y poder proceder a la rehabilitación de estos edicficios para el uso turístico de la Via Verda.
El tren, principal motivo para el crecimiento del Baix Penedès
La comarca está dentro de las líneas de cercanías de Barcelona
Antes de final de año Calafell y Cunit tendrán unas modernas instalaciones
El Vendrell y L´Arboç esperan de una vez la necesaria adecuación de sus estaciones
José M. Baselga
Más de 6.000 personas se desplazan a diario en tren desde el Baix Penedès a Barcelona. Por motivos laborales, de estudios, ocio o compras. La buena conexión de la comarca con la Ciutat Comptal por tren ha sido el principal argumento para el crecimiento del Baix Penedès. Ahora Adif ha comenzado a modernizar las estaciones.
A pesar del gran número de usuarios de las estaciones del Baix Penedès, las instalaciones necesitaban mejoras en comodidad para los usuarios. Sant Vicenç de Calders, Calafell, Segur y Cunit están en la línea C2 que llega a Barcelona por la costa (por Vilanova). Por su parte Sant Vicenç, El Vendrell y L´Arboç están en la C4 que transcurre por el interior (Vilafranca).
El tren es el gran eje comunicador de la comarca con la ciudad y hace que el Baix Penedès mire mucho más a Barcelona que a Tarragona, hacia donde la comunicación es más deficiente. También ha sido esencial para que muchos barceloneses hayan fijado su residencia. Cada media hora y hasta las doce de la noche llega y sale un tren a las estaciones de la costa. En las del interior la frecuencia es menor y con un tren cada hora, pero ya se ha pedido a Renfe que aumente los horarios.
Modernizar
Las estaciones del Baix Penedès han entrado en una inversión de Cercanías de Barcelona. Se ven beneficiados Calafell y Cunit, donde está previsto aumentar la altura de los andenes, colocar marquesinas e instalar ascensores que permitan evitar las escaleras para ir a los andenes.
Destaca especialmente que se colocarán tornos de acceso para el paso exclusivo de viajeros, con los que se pretende ganar en seguridad. En Calafell se tiene además que consolidar el edificio, ahora apuntalado, y se ampliará el bar de la primera planta.
La inversión en cada una de las estaciones es de unos dos millones de euros y está previsto que las obras puedan estar finalizadas antes de acabar el año.
Queda pendiente sin embargo actuaciones que se reclaman desde hace años como la mejora de la estación de El Vendrell o la de L´Arboç. En la capital del Baix Penedès, el deterioro de los entornos de la estación es alarmante y sólo se han colocado ascensores que la mayor parte de los usuarios prefieren evitar para no enfrentarse al oscuro pasadizo subterráneo. El Ayuntamiento de El Vendrell lleva más de una década pidiendo una nueva estación.
En L´Arboç la pequeña estación no cubre las necesidades de los muchos vecinos de pueblos cercanos que cogen el tren en la localidad. Oscura, com poco horario y alejada del núcleo histórico, la Policía Local acostumbra a estar presente a la llegada y salida de los trenes para la seguridad de los usuarios.
TEMA DEL DÍA:
ESTACIONES FANTASMA
L’Espluga de Francolí paga a Adif por mantener abierta su estación
El Ayuntamiento abona un alquiler a Adif de 500 euros al mes, además de hacerse cargo del mantenimiento de ésta
Raquel Sans - 06/03/2010 20:27
«La línea que pasa por L’Espluga no es la principal vía de comunicación entre Madrid y Barcelona por lo que, con los años, Renfe se ha ido olvidando de ella», argumenta el alcalde de L’Espluga, David Rovira. Quizás el hecho de no estar situada en una vía ‘prioritaria’ es lo que hizo que, hace ya doce años, Renfe manifestara la intención de cerrar varias estaciones, entre ellas la de L’Espluga de Francolí e incluso la de Montblanc. Pero esta decisión topó con la oposición de ambas localidades las cuales buscaron la fórmula para evitar el cierre.
En el caso de Montblanc, capital de la Conca de Barberà, los concejales presionaron a la entidad ferroviaria para evitar el cierre. Pero en el de L’Espluga, fue necesario que el Ayuntamiento se rascara además el bolsillo. De esta forma, el consistorio y Renfe firmaron un convenio a través del cual L’Espluga se comprometía a pagar un alquiler mensual de 500 euros, a cambio de poder utilizar cómo almacén municipal las instalaciones de la estación. El acuerdo firmado por ambas partes también incluía que el consistorio abonaría el sueldo de un conserje, quien además mantendría limpios los baños, y Renfe le cedería la vivienda que se encuentra ubicada en la estación.
Pero el alcalde de L’Espluga no entiende «cómo un municipio tiene que sufragar el coste de tener abierta una estación». Rovira, sí que reconoce, en cambio, las mejoras que Adif ha ido incorporando. Por ejemplo, los paneles luminosos que desde hace un tiempo brindan información al viajero. «Antes si había retrasos o cualquier otra incidencia los pasajeros debían de intuirla», recuerda Davir Rovira.
Por otra parte, y a pesar de no entender el gasto, Rovira prefiere pagar el alquiler antes que ver «cómo la estación de L’Espluga cierra sus puertas como lo hicieron antes las estaciones de La Riba, Vimbodí o Vilaverd». «Es una lástima que estos edificios se vayan deteriorando hasta convertirse en vertederos», asegura Rovira.
Para el alcalde de este municipio de la Conca, no sólo hay que poner el acento en las estaciones si no que hay que hacerlo también en la poca frecuencia de paso que tienen los trenes por su estación. «Hoy en día es impensable que alguien que viva en L’Espluga pueda trabajar en Tarragona, Reus y Barcelona y desplazarse utilizando el transporte público», añade Rovira. «Y cuando nos quejamos nos dicen que la gente de L’Espluga no coge el tren. ¿Cómo pueden saberlo si no hay expendedor de billetes en nuestra estación?», sentencia. Es también con la finalidad de mejorar la movilidad de la gente de L’Espluga por lo que su alcalde insiste también en la necesidad de que «las futuras cercanías de Tarragona lleguen, al menos, hasta Montblanc». Una cuestión que no se contempla y que, según él, sería un «grave error». Por su parte, Adif, explica que el caso de L’Espluga no es una excepción y que este tipo de acuerdos se producen con varios ayuntamientos.
La estación de Ulldecona es una oficina turística
De estación a oficina de turismo
M.Millan
La estación de Ulldecona-Alcanar-La Sénia, situada en el núcleo urbano de Ulldecona, es la única de la comarca del Montsià y está cerrada desde el 2002.
Aunque se encuentra en pleno corredor del Mediterráneo, a mitad de camino entre Castellón y Tarragona, son muy pocos los trenes que tienen parada en ella. La mayoría de regionales de Catalunya mueren en Tortosa y los de Valencia, en Vinaròs, por lo que la estación del Montsià está muy mal conectada tanto hacia el norte como hacia el sur.
La estación cerró sus puertas hace ocho años, cuando se jubiló el último jefe de estación. Dos años más tarde y después de muchas negociaciones, el Ayuntamiento consiguió que Adif le cediera una parte de las instalaciones, que hoy sirven de oficina de turismo local.
El consistorio sólo se hace cargo de pagar la luz y el agua de las instalaciones, según explica la alcaldesa, Núria Ventura. Cuando la oficina de turismo está cerrada, los usuarios de la estación tienen que acceder a los andenes por un paso subterráneo que muchas veces no tiene luz por los actos de vandalismo. Los billetes se compran en el tren, porque tampoco hay ninguna máquina expendedora y hasta hace poco, los viajeros tampoco tenían modo de saber la llegada de su tren o el retraso del mismo.
"Ahora se ha instalado megafonía", advierte la alcaldesa. Desde el Ayuntamiento se sigue reclamando la parada de más trenes, sin éxito. "Nos dicen que no hay usuarios, pero ¿cómo los va ha haber, con este servicio?", se pregunta Ventura.
Las estaciones sin vida
En la provincia existen "estaciones fantasma", que dejaron de utilizarse para ser reemplazadas por otras más modernas o que entraron en "vía muerta"
La de La Pobla de Montornès, modernista, dio paso a un párking de camiones
REDACCIÓN
La historia del tren ha cambiado mucho en Tarragona. Tanto, que por la provincia ya pasa una línea de Alta Velocidad -aunque la ubicación de la estación impide que el AVE sea más exitoso- y ya están en fase previa a la construcción otras líneas nuevas.
Estos cambios también se dejan notar en un buen número de estaciones que han perdido el tren. Algunas de ellas han sabido reaccionar a tiempo y salvarse del deterioro acogiendo en su seno actividades muy diferentes a su misión inicial de apeadero.Todo sea por sobrevivir.
Son los casos de Ulldecona -ver despiece en la parte superior de la página-, reconvertida en oficina de turismo; Marçà-Falset, que ha sido reformada para acoger un restaurante especializado en los vinos de este territorio, aunque su aspecto bien merece un retoque; o Alcover, localidad del Alt Camp que ha aprovechado su estación en desuso para reconvertirla en sede de la colla castellera local, que ensaya allí sus construcciones y pilares.
En vía muerta
Pero estas son las afortunadas, las que al menos brindan un servicio a la cultura o a la recreación. Un recorrido por el interior de la demarcación permite toparse con algunas estaciones totalmente abandonadas, ofreciendo una imagen deprimente, cubiertas por la vegetación que se apodera de ellas, con los tejados volados, las puertas de madera rotas, las ventanas sin vidrios y gentes de mal vivir pululando por su interior, convertido en un gran basurero. Viéndolas, cuesta imaginárselas llenas de vida, centro de esos pueblos que crecieron al amparo del tren y alrededor de la estación, otrora sinónimo de progreso y prosperidad.
Es lo que sucedió con distintas estaciones de la línea entre Coma-ruga y Montblanc, como la de Picamoixons, que durante décadas se había convertido en un enclave estratégico, al estar en una encrucijada de vías.
Parecida suerte corrieron las estaciones que se hallaban el la línea Roda-Reus, durante muchos años única alternativa de transporte para los vecinos de pequeños municipios como La Riera o La Nou de Gaià y que lleva más de 20 años abandonada.
Todavía en La Riera de Gaià viven vecinos que recuerdan con nostalgia cómo "en la estación se reunían los comerciantes que compraban algarrobas y se las llevaban en el tren. La Riera compartía apeadero con La Nou de Gaià y los payeses subían en tren para vender la uva para hacer vino".
Pero de aquello han pasado muchos años. Muchos años y pocos trenes, pues la línea quedó en desuso en la década de los ochenta, y los equipamientos se vieron afectados por el deterioro que provoca el abandono. La catenaria fue víctima de sucesivos expolios, hasta prácticamente desaparecer por completo. Y la estación tampoco se libró. Aunque durante tres años sirvió como vivienda privada, lo que contribuyó a alargar su vida útil, después cayó en el olvido. Hoy su aspecto es lamentable.
Peor suerte corrió la estación de La Pobla de Montornès, un edificio de estilo modernista que fue derribado para ver cómo en su lugar se ubicaba un aparcamiento de camiones.
Es el triste fin de unas estaciones que en su día hervían con el movimiento de pasajeros, de compradores y vendedores, de estudiantes, de jóvenes que se desplazaban a la ciudad o a otros pueblos en busca de trabajo, de una novia... de un sueño, en definitiva.
Las estaciones de la Via Verda, para comer y dormir
De estación a albergue y restaurante
J.J.Carot
El Consell Comarcal del Baix Ebre firmó a finales de 2007 un contrato de arrendamiento con Adif par poder utilizar con finalidad turística las estaciones de la antigua línea de la Val de Zafán ubicadas en Aldover y Benifallet. El ente comarcal ha procedido a su rehabilitación, ya que ambos edificios se encontraban bastante deteriorados debido a años de abandono. En Benifallet se proyecta un albergue para los usuarios de la Via Verda. En la planta baja se ubica la recepción, el servicio de cocina y el comedor-bar, y en la segunda planta estarán las habitaciones de los dormitorios.
La recuperación de la antigua estación se complementa con un aparcamiento exterior y una zona de picnic. La estación de Aldover se destina a restaurante y a usos culturales. El Consell Comarcal se encuentra ahora en proceso de concesión de estos servicios.
En la Terra Alta, comarca que comparte con el Baix Ebre el trayecto de la Via Verda, solo el municipio de Bot tiene avanzado el contrato de arrendamiento de su antigua estación. A finales de noviembre el Ayuntamiento y Adif firmaron un convenio para la integración urbana de las antiguas instalaciones ferroviarias, en total siete edificaciones repartidas en 28.736 metros cuadrados. El Consell Comarcal de la Terra Alta sigue, por su parte, negociando con Adif para arrendar las estaciones de Arnes-Lledó, Horta de Sant Joan, El Pinell de Brai y Prat de Comte, y poder proceder a la rehabilitación de estos edicficios para el uso turístico de la Via Verda.
El tren, principal motivo para el crecimiento del Baix Penedès
La comarca está dentro de las líneas de cercanías de Barcelona
Antes de final de año Calafell y Cunit tendrán unas modernas instalaciones
El Vendrell y L´Arboç esperan de una vez la necesaria adecuación de sus estaciones
José M. Baselga
Más de 6.000 personas se desplazan a diario en tren desde el Baix Penedès a Barcelona. Por motivos laborales, de estudios, ocio o compras. La buena conexión de la comarca con la Ciutat Comptal por tren ha sido el principal argumento para el crecimiento del Baix Penedès. Ahora Adif ha comenzado a modernizar las estaciones.
A pesar del gran número de usuarios de las estaciones del Baix Penedès, las instalaciones necesitaban mejoras en comodidad para los usuarios. Sant Vicenç de Calders, Calafell, Segur y Cunit están en la línea C2 que llega a Barcelona por la costa (por Vilanova). Por su parte Sant Vicenç, El Vendrell y L´Arboç están en la C4 que transcurre por el interior (Vilafranca).
El tren es el gran eje comunicador de la comarca con la ciudad y hace que el Baix Penedès mire mucho más a Barcelona que a Tarragona, hacia donde la comunicación es más deficiente. También ha sido esencial para que muchos barceloneses hayan fijado su residencia. Cada media hora y hasta las doce de la noche llega y sale un tren a las estaciones de la costa. En las del interior la frecuencia es menor y con un tren cada hora, pero ya se ha pedido a Renfe que aumente los horarios.
Modernizar
Las estaciones del Baix Penedès han entrado en una inversión de Cercanías de Barcelona. Se ven beneficiados Calafell y Cunit, donde está previsto aumentar la altura de los andenes, colocar marquesinas e instalar ascensores que permitan evitar las escaleras para ir a los andenes.
Destaca especialmente que se colocarán tornos de acceso para el paso exclusivo de viajeros, con los que se pretende ganar en seguridad. En Calafell se tiene además que consolidar el edificio, ahora apuntalado, y se ampliará el bar de la primera planta.
La inversión en cada una de las estaciones es de unos dos millones de euros y está previsto que las obras puedan estar finalizadas antes de acabar el año.
Queda pendiente sin embargo actuaciones que se reclaman desde hace años como la mejora de la estación de El Vendrell o la de L´Arboç. En la capital del Baix Penedès, el deterioro de los entornos de la estación es alarmante y sólo se han colocado ascensores que la mayor parte de los usuarios prefieren evitar para no enfrentarse al oscuro pasadizo subterráneo. El Ayuntamiento de El Vendrell lleva más de una década pidiendo una nueva estación.
En L´Arboç la pequeña estación no cubre las necesidades de los muchos vecinos de pueblos cercanos que cogen el tren en la localidad. Oscura, com poco horario y alejada del núcleo histórico, la Policía Local acostumbra a estar presente a la llegada y salida de los trenes para la seguridad de los usuarios.
Last edited by 437.001 on Monday 08/03/2010 12:17, edited 13 times in total.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Molt lloable la iniciativa de l'ajuntament d'aquest municipi, i encara sort d'això!
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Llàstima que no he pogut reproduïr l´article complet de l´edició impresa, he copiat l´edició digital.
A l´edició impresa hi surt una ampliació on parla de les estacions de Calafell, La Riera, Ulldecona i Benifallet, i de com estan en general les estacions a la província, obertes i tancades... el cas és que el vull copiar aquí, però com que parla de la província, d´estacions obertes, d´estacions de línies clausurades, d´estacions que ara són en una via verda, i d´estacions de rodalies a la província de Tarragona... no sé si posar-ho tot junt.
Ja veuré si m´animo, que no estic gaire escriptor, aquesta nit...
Edito: bah! sí que m´animo, però aniré poquet a poquet... seguiu el missatge de més amunt. Llàtima que no hi pugui penjar les fotos...
A l´edició impresa hi surt una ampliació on parla de les estacions de Calafell, La Riera, Ulldecona i Benifallet, i de com estan en general les estacions a la província, obertes i tancades... el cas és que el vull copiar aquí, però com que parla de la província, d´estacions obertes, d´estacions de línies clausurades, d´estacions que ara són en una via verda, i d´estacions de rodalies a la província de Tarragona... no sé si posar-ho tot junt.
Ja veuré si m´animo, que no estic gaire escriptor, aquesta nit...
Edito: bah! sí que m´animo, però aniré poquet a poquet... seguiu el missatge de més amunt. Llàtima que no hi pugui penjar les fotos...
Last edited by 437.001 on Sunday 07/03/2010 23:22, edited 1 time in total.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Quan estiguis més inspirat, no t'amoïnis, el cas és que tot és molt interessant
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Ja he ampliat la primera part.metring wrote:Quan estiguis més inspirat, no t'amoïnis, el cas és que tot és molt interessant
Queda la secció sobre les estacions fantasma, que és la més gran, i la secció sobre les estacions de rodalies del Baix Penedès, i les de la via verda...
Vaig a fer un cigarro i continuo.
Edito: ja he colocat l´article complet, l´he copiat "a teclat", com si fos un monjo d´un monestir medieval.