Amb totes les pujades i baixades? Caram, quin torpedo estàs fet!Guigui wrote:PD de caminant: Jo m'he arribat a plantar de casa meva (barri de Vallcarca) a l'estació d'Horta en 20-25 minuts.
Gaudí: l'estació més fantasma
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Explicació
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Caminador
Sóc la proverbial cabra que tira al monte...victorcasta wrote:Amb totes les pujades i baixades? Caram, quin torpedo estàs fet!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
des de l'estació de Vall d'hebron fins a la d'Horta es tarda de 12-18 minuts baixant pel camí d'Horta a Montbau i travessant la Clota (entrant per la sortida "Lisboa" es clar).
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
I si amés, agafes el 112 o el 185, tot just a la sortida de Vall d'Hebron, en 3-5 minuts estàs a Horta.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
al vestíbul de Gaudí també pots trobar això:
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
Home!!! el carro no va entrar sol.
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
Hola,
i hi ha alguna manera de que deixin entrar a un particular a aquesta estacio o a les demés estacions fantasma?
Salut!
i hi ha alguna manera de que deixin entrar a un particular a aquesta estacio o a les demés estacions fantasma?
Salut!
El metro de Barcelona amb conductors!!!!
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
Ves-hi un dilluns a la tarda al setembre, i allà et diran el què.
- ElDesi1994
- N7
- Posts: 343
- Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
- Facebook: Josué Ferrero
- Location: Mollet del Vallès
- Contact:
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
ElDesi1994 wrote:Que us sembla una Trobada a l'estació?
especifica lo de la trobada home!!, que dient'ho així pot sermbla un convocatòria per a fer una "excursió clandestina a les estacions fantasma del metro" i sen's cau el pel.
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
El LLOP wrote:ElDesi1994 wrote:Que us sembla una Trobada a l'estació?
especifica lo de la trobada home!!, que dient'ho així pot sermbla un convocatòria per a fer una "excursió clandestina a les estacions fantasma del metro" i sen's cau el pel.
Bé, en tot cas s'hauría de demanar permís a TMB per si ens deixen fer una visiteta a la estació i a les seves instal·lacions. En cas negatiu, doncs res. A veure-la desde els 5000s, i a seguir envejant a el Llop. Tant de bo la nostra feina ens portes a llocs així...
- ElDesi1994
- N7
- Posts: 343
- Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
- Facebook: Josué Ferrero
- Location: Mollet del Vallès
- Contact:
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
Molt bona! Hi hauria que demanar permís com diu BCN 2008El LLOP wrote:ElDesi1994 wrote:Que us sembla una Trobada a l'estació?
especifica lo de la trobada home!!, que dient'ho així pot sermbla un convocatòria per a fer una "excursió clandestina a les estacions fantasma del metro" i sen's cau el pel.
Editat per administració per llenguatge inapropiat
Entenc, no s'han de dir "paraulotes :enfado " GOOD NIGHT! to all!
Parlem amb propietat.
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
Suposo que tots coincidim en que El LLop és un home privilegiat!!!!!BCN2008 wrote:El LLOP wrote:ElDesi1994 wrote:Que us sembla una Trobada a l'estació?
especifica lo de la trobada home!!, que dient'ho així pot sermbla un convocatòria per a fer una "excursió clandestina a les estacions fantasma del metro" i sen's cau el pel.
Bé, en tot cas s'hauría de demanar permís a TMB per si ens deixen fer una visiteta a la estació i a les seves instal·lacions. En cas negatiu, doncs res. A veure-la desde els 5000s, i a seguir envejant a el Llop. Tant de bo la nostra feina ens portes a llocs així...
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
Si, i qualsevol trobada que vulguem fer, que sigui legal i amb tots els permisos i facilitats.
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
Buscant pel Flickr he trobat aquesta foto feta el 1973 des d'una de les torres de la Sagrada Familia. La cruïlla és el carrer Provença i l'inici de l'avinguda Gaudí. No n'estic segur, però diria que les obres que apareixen són del metro, i que potser correspondrien a la construcció de l'antiga estació i vestíbuls de Gaudí... Algú ho pot confirmar? Si ho és, cap a la wiki!
- Attachments
-
- 1973 sfamilia 2 - copia.jpg (66.46 KiB) Viewed 4607 times
Què és alló??
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Túnel de la línia II
Per la situació del plànol, no pot sinó tractar-se del túnel original de la línia II, que havia de discórrer sota l'Av. Gaudí on ho fa ara la L5. La rasa oberta correspondria al propi túnel, ja que l'estació es troba ja en plena Av. Gaudí, un cop deixada la zona de la Sagrada Família.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Túnel de la línia II
CertGuigui wrote:ja que l'estació es troba ja en plena Av. Gaudí, un cop deixada la zona de la Sagrada Família.
Què és alló??
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Traçat de la L2
En tot cas, estarem d'acord que aquest traçat era molt més racional que la giragonsa que descriu actualment la L2, sense tenir en compte la gran potineria que van cometre aleshores de fer els dos túnels, que havien de creuar-se, a la mateixa cota.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Gaudí: l'estació més fantasma
http://noticies.tmb.cat/cultura-oci/gau ... ce=Twitter
Gaudí, exemple de reutilització d'una infraestructura ferroviària
Les xarxes de metro creixen i evolucionen seguint planificacions que es van succeint i superposant. A vegades donen lloc a singularitats com l'Espai Gaudí del metro de Barcelona.
La cinquena Jornada de Patrimoni Històric Ferroviari, que s'ha celebrat avui, ha estat dedicada al tema de la reutilització d'infraestructures ferroviàries fora d'ús. S'hi han presentat una desena de ponències amb exemples d'aprofitament de traçats i equipaments d'arreu de Catalunya i de l'estranger, entre les quals una sobre el cas de l'estació Gaudí del metro de Barcelona, a càrrec d'Ignasi Patón, responsable de desenvolupament d'infraestructura al Servei de Projectes i Obres d'Infraestructura de Metro.
En la seva exposició al Centre de Documentació Albert Vilalta d'FGC, on ha tingut lloc la jornada, Patón ha començat recordant els inicis de la construcció de la xarxa de metro, als anys 20 del segle passat, a càrrec de les empreses del Gran Metro i del Transversal, i els diferents mètodes constructius aplicats, posant l'èmfasi especialment en les peculiaritats del túnel sota la part baixa de la via Laietana. Aquest túnel, el més antic de la xarxa, es va construir aprofitant l'obertura i urbanització de l'avinguda entre el 1908 i el 1913, i conté els espais singulars de l'estació parcialment enderrocada de Correus i l'estació no construïda de Banc.
Les vicissituds de la línia 2 del metro
Per entendre l'origen de l'estació de Gaudí (un nom oficiós i eminentment pràctic, ja que en realitat l'estació havia de denominar-se Sagrada Família) ens hem de remuntar a l'inici de la construcció de la línia 2 de metro. En la planificació vigent als anys 60, havia de ser una línia vertical mar-muntanya, que anés del Paral·lel a Horta passant per la Sagrera, però va acabar intercanviant una part de l'itinerari amb la línia 5, concebuda llavors com un itinerari transversal entre Cornellà de Llobregat i Badalona.
El 1967 la línia 2 ja funcionava entre la Sagrera i Horta, mentre que el túnel avançava a bon ritme des de la Sagrera fins a Sagrada Família. L'obra del tram Paral·lel - Sagrada Família, en canvi, es va adjudicar el 1968, però l'excavació, amb tuneladora, avançava molt lentament a causa de les dificultats del subsòl, en què el traçat coincidia amb la muralla medieval.
Les autoritats de l'època van decidir aleshores obviar el pla i afegir els sectors acabats de la línia 2 a la línia 5, cosa que va comportar, amb l'obertura al públic del tram de metro entre Sagrada Família i Sagrera el 1970, que la línia 5 agafés la forma actual d'una lletra L entre Collblanc, Horta i Vall d'Hebron. Una conseqüència directa d'aquest cop de timó va ser la pèrdua d'utilitat de l'estació construïda sota l'avinguda Gaudí, a tan sols 100 metres de l'estació Sagrada Família. I una altra va ser que faria falta construir sota el carrer Marina una altra estació amb el nom de Sagrada Família per a la nova línia 2, que es va inaugurar el 1995.
Fantasma, però viva
És així com es va generar l'estació fantasma de Gaudí, una curiositat i alhora un repte per a l'aprofitament, ja que al metro els espais no sobren i per això van molt buscats. Al capdavall, la nau d'andanes ha quedat convertida en part del túnel de línia per on circulen els trens entre les estacions de Sagrada Família i Sant Pau / Dos de Maig, i ocasionalment ha servit de suport publicitari. El que havia de ser un passadís de correspondència l'ocupen magatzems de material, vestidors i dependències diverses.
Pel que fa al vestíbul situat sota la cruïlla dels carrers Rosselló i Lepant, Ignasi Patón ha explicat el procés de reparació i rehabilitació que ha permès adequar els espais a les necessitats i requeriments tècnics actuals dels locals d'ús públic. Fruit de la reforma, finalitzada el 2013, l'espai es divideix en dos ambients que conflueixen en una zona de recepció, a la qual s'accedeix des del carrer per una escala que té les característiques d'una boca de metro (i de fet ho havia de ser). En un primer espai hi ha diverses sales de reunions i despatxos que ocupen les associacions de jubilats de Metro i Bus, l'associació ACEMA i l'ONG Conductors Solidaris de Catalunya.
El segon ambient, l'Espai Gaudí, és una gran sala polivalent equipada amb els elements tècnics necessaris per acollir un ampli repertori d'actes: reunions de treball, presentacions, projeccions de cinema, activitats culturals i seminaris formatius. Sovint s'hi celebren trobades i tallers dels grups internacionals d'intercanvi d'experiències sobre transport públic en què participa TMB.
Gaudí, exemple de reutilització d'una infraestructura ferroviària
Les xarxes de metro creixen i evolucionen seguint planificacions que es van succeint i superposant. A vegades donen lloc a singularitats com l'Espai Gaudí del metro de Barcelona.
La cinquena Jornada de Patrimoni Històric Ferroviari, que s'ha celebrat avui, ha estat dedicada al tema de la reutilització d'infraestructures ferroviàries fora d'ús. S'hi han presentat una desena de ponències amb exemples d'aprofitament de traçats i equipaments d'arreu de Catalunya i de l'estranger, entre les quals una sobre el cas de l'estació Gaudí del metro de Barcelona, a càrrec d'Ignasi Patón, responsable de desenvolupament d'infraestructura al Servei de Projectes i Obres d'Infraestructura de Metro.
En la seva exposició al Centre de Documentació Albert Vilalta d'FGC, on ha tingut lloc la jornada, Patón ha començat recordant els inicis de la construcció de la xarxa de metro, als anys 20 del segle passat, a càrrec de les empreses del Gran Metro i del Transversal, i els diferents mètodes constructius aplicats, posant l'èmfasi especialment en les peculiaritats del túnel sota la part baixa de la via Laietana. Aquest túnel, el més antic de la xarxa, es va construir aprofitant l'obertura i urbanització de l'avinguda entre el 1908 i el 1913, i conté els espais singulars de l'estació parcialment enderrocada de Correus i l'estació no construïda de Banc.
Les vicissituds de la línia 2 del metro
Per entendre l'origen de l'estació de Gaudí (un nom oficiós i eminentment pràctic, ja que en realitat l'estació havia de denominar-se Sagrada Família) ens hem de remuntar a l'inici de la construcció de la línia 2 de metro. En la planificació vigent als anys 60, havia de ser una línia vertical mar-muntanya, que anés del Paral·lel a Horta passant per la Sagrera, però va acabar intercanviant una part de l'itinerari amb la línia 5, concebuda llavors com un itinerari transversal entre Cornellà de Llobregat i Badalona.
El 1967 la línia 2 ja funcionava entre la Sagrera i Horta, mentre que el túnel avançava a bon ritme des de la Sagrera fins a Sagrada Família. L'obra del tram Paral·lel - Sagrada Família, en canvi, es va adjudicar el 1968, però l'excavació, amb tuneladora, avançava molt lentament a causa de les dificultats del subsòl, en què el traçat coincidia amb la muralla medieval.
Les autoritats de l'època van decidir aleshores obviar el pla i afegir els sectors acabats de la línia 2 a la línia 5, cosa que va comportar, amb l'obertura al públic del tram de metro entre Sagrada Família i Sagrera el 1970, que la línia 5 agafés la forma actual d'una lletra L entre Collblanc, Horta i Vall d'Hebron. Una conseqüència directa d'aquest cop de timó va ser la pèrdua d'utilitat de l'estació construïda sota l'avinguda Gaudí, a tan sols 100 metres de l'estació Sagrada Família. I una altra va ser que faria falta construir sota el carrer Marina una altra estació amb el nom de Sagrada Família per a la nova línia 2, que es va inaugurar el 1995.
Fantasma, però viva
És així com es va generar l'estació fantasma de Gaudí, una curiositat i alhora un repte per a l'aprofitament, ja que al metro els espais no sobren i per això van molt buscats. Al capdavall, la nau d'andanes ha quedat convertida en part del túnel de línia per on circulen els trens entre les estacions de Sagrada Família i Sant Pau / Dos de Maig, i ocasionalment ha servit de suport publicitari. El que havia de ser un passadís de correspondència l'ocupen magatzems de material, vestidors i dependències diverses.
Pel que fa al vestíbul situat sota la cruïlla dels carrers Rosselló i Lepant, Ignasi Patón ha explicat el procés de reparació i rehabilitació que ha permès adequar els espais a les necessitats i requeriments tècnics actuals dels locals d'ús públic. Fruit de la reforma, finalitzada el 2013, l'espai es divideix en dos ambients que conflueixen en una zona de recepció, a la qual s'accedeix des del carrer per una escala que té les característiques d'una boca de metro (i de fet ho havia de ser). En un primer espai hi ha diverses sales de reunions i despatxos que ocupen les associacions de jubilats de Metro i Bus, l'associació ACEMA i l'ONG Conductors Solidaris de Catalunya.
El segon ambient, l'Espai Gaudí, és una gran sala polivalent equipada amb els elements tècnics necessaris per acollir un ampli repertori d'actes: reunions de treball, presentacions, projeccions de cinema, activitats culturals i seminaris formatius. Sovint s'hi celebren trobades i tallers dels grups internacionals d'intercanvi d'experiències sobre transport públic en què participa TMB.