Renovació de via fins a Puigcerdà
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Segons el que m'ha dit un company que ha parlat amb gent de les obres, aquesta setmana, si encara no els han canviat, estan a punt de fer-ho, treuen les limitacions existents i en posen de noves, podent anar en el tram de la recta de Queixans a uns 100/120 km/h. Aquest cap de setmana m'hi passaré i us diré quelcom.
Pel que fa als serveis, això s'ha de fer desde Madrid, però hi ha la possibilitat que s'incrementi amb un servei nou com a mínim.
Recordar que les obres no han finalitzat, perquè ara han de desmuntar l'antiga platja de vies tant de Renfe com de SNCF a Puigcerdà. i fer arribar la via francesa fins a l'andana de Puigcerdà (anirà a morir on es troba ara la cantina més o menys). També s'haurà de fer electrificació nova en aquest tram francès, així com fer la de la via 9 i allargar l'electrificació de la 8.
Salut
Pel que fa als serveis, això s'ha de fer desde Madrid, però hi ha la possibilitat que s'incrementi amb un servei nou com a mínim.
Recordar que les obres no han finalitzat, perquè ara han de desmuntar l'antiga platja de vies tant de Renfe com de SNCF a Puigcerdà. i fer arribar la via francesa fins a l'andana de Puigcerdà (anirà a morir on es troba ara la cantina més o menys). També s'haurà de fer electrificació nova en aquest tram francès, així com fer la de la via 9 i allargar l'electrificació de la 8.
Salut
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Però em pensava que sobre aquesta via els francesos havien dit que "no, gracies"... així és segur que renovaran la via en ample UIC a Puigcerdà?
Veig també que el punt de creuament desapareixerà.
Veig també que el punt de creuament desapareixerà.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
De 30 a 120
Ho veig difícil que puguin ampliar el límit a la recta de Queixans a 100/120, tot i que és relativament llarga (uns 2 kms. aprox.). Per exemple, citaré un parell de rectes llargues que hi ha a la línia. Recta de Manlleu a Vic, fins al pont sobre la C25, em sembla que hi ha una limitació a 80, igual que la recta de La Garriga a Les Franqueses. A la recta de Vic a Mont-rodon, hi ha una limitació a 90, i a la sortida nord de Centelles, cap a Hostalets, una de 80. Jo crec que el màxim serà com a la resta de la línia, 80/90, que tampoc està malament, comparat al que teniem fins ara <30>
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Però el tram Vic - Montcada Bifurcació no està també pendent de renovació?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Està pendent la duplicació de via, per tant, dubto que s'hi faci cap renovació abans.Jordi Freixas wrote:Però el tram Vic - Montcada Bifurcació no està també pendent de renovació?
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
En el tram de via en ample UIC, l'únic que faran serà modificar el tros del creuament, que actualment es troba sense res i fer que la via francesa vagi en paral·lel a la de Renfe fins a la cantina.
Sobre el límit a la recta de Queixans, es pot ficar a 100 perfectament, però el més lògic es que la fiquin a 80, ja que no crec que calgui tanta punta en aquell punt.
A part, a 80 ja seria una bona millora de la velocitat, ja que actualment està limitada a 30.
Salut
Sobre el límit a la recta de Queixans, es pot ficar a 100 perfectament, però el més lògic es que la fiquin a 80, ja que no crec que calgui tanta punta en aquell punt.
A part, a 80 ja seria una bona millora de la velocitat, ja que actualment està limitada a 30.
Salut
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
447 i Cívies tenen molt bona acceleració i molt bona frenada i probablement podrien posar-se a 100 o 120 en aquella recta, però val la pena? Fora més lògic arribar als 80 i mantenir velocitat per gastar menys, total en un tram d'uns 2 km la diferència en el temps de viatge seria d'uns pocs segons. Personalment m'encantaria veure el tren avançant els cotxes però no és lògic.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
A la línia de Puigcerdà hi ha uns quants llocs on la velocitat es pot apujar notablement, a part de les limitacions de velocitat per l'estat de la via i que encara estan vigents entre 20 i 50 km/h, per traçat és 60 km/h entre Ripoll i Puigcerdà, això no treu que hi hagi força llocs on es pugui circular per damunt d'aquesta velocitat.
Entre Ripoll i Campdevànol, el túnel de Toses, i entre Urtx Alp i Puigcerdà i possiblement entre Puigcerdà i La Tor, penso que no és una llàstima que no s'hagi aprofitat la renovació per rectificar traçats i ripar algunes corbes, clar que millor que el que hi havia abans sempre serà.
Entre Ripoll i Campdevànol, el túnel de Toses, i entre Urtx Alp i Puigcerdà i possiblement entre Puigcerdà i La Tor, penso que no és una llàstima que no s'hagi aprofitat la renovació per rectificar traçats i ripar algunes corbes, clar que millor que el que hi havia abans sempre serà.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Segur que més d'un cotxe adelantaran perquè hi ha cada "mort" per la carretera...awe wrote:447 i Cívies tenen molt bona acceleració i molt bona frenada i probablement podrien posar-se a 100 o 120 en aquella recta, però val la pena? Fora més lògic arribar als 80 i mantenir velocitat per gastar menys, total en un tram d'uns 2 km la diferència en el temps de viatge seria d'uns pocs segons. Personalment m'encantaria veure el tren avançant els cotxes però no és lògic.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
A veure nois, la línia de Puigcerdà ha de ser el nostre AVE capitalí: Barcelona-Puigcerdà en 2h 38 min.
AVE Barcelona-Madrid 2h 38h
AVE Barcelona-Puigcerdà 2h 38h
i recordeu allò del combinado AVE-Cercanías 0,0 Alcohol ( aveces algo de ALCO, eheheh.... )
AVE Barcelona-Madrid 2h 38h
AVE Barcelona-Puigcerdà 2h 38h
i recordeu allò del combinado AVE-Cercanías 0,0 Alcohol ( aveces algo de ALCO, eheheh.... )
josep_serre wrote:A la línia de Puigcerdà hi ha uns quants llocs on la velocitat es pot apujar notablement, a part de les limitacions de velocitat per l'estat de la via i que encara estan vigents entre 20 i 50 km/h, per traçat és 60 km/h entre Ripoll i Puigcerdà, això no treu que hi hagi força llocs on es pugui circular per damunt d'aquesta velocitat.
Entre Ripoll i Campdevànol, el túnel de Toses, i entre Urtx Alp i Puigcerdà i possiblement entre Puigcerdà i La Tor, penso que no és una llàstima que no s'hagi aprofitat la renovació per rectificar traçats i ripar algunes corbes, clar que millor que el que hi havia abans sempre serà.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Avui "EL PERIÓDICO" s'ha dignat publicar una carta meva en què parlava del trajecte amb tren de Barcelona a Puigcerdà. Títol de la carta: "Ni ràpid ni còmode". Després de referir-me al fet que ara "el passatger s'estalviarà alguns ensurts, incidents o avaries a què s'exposava", assenyalo que "el tren continua invertint-hi més de tres hores" i el trajecte es fa amb unes unitats amb seients durs, "impropis per a un viatge de prop de 150 quilòmetres". La carta acaba dient: "¿Seria demanar gaire que les millores fetes en la infraestructura (...) tinguessin una mínima repercussió pel que fa a la rapidesa i la comoditat? Si no fos així, no entendria gaire la inversió que s'hi acaba de fer."
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Depen dels horaris que facin, potser un dia m'arrisco a pillar el tren en comptes de l'autobús a veure que tal els canvis.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
liniadelRipollés wrote:A veure nois, la línia de Puigcerdà ha de ser el nostre AVE capitalí: Barcelona-Puigcerdà en 2h 38 min.
AVE Barcelona-Madrid 2h 38h
AVE Barcelona-Puigcerdà 2h 38h
i recordeu allò del combinado AVE-Cercanías 0,0 Alcohol ( aveces algo de ALCO, eheheh.... )
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Poca broma amb aquesta foto. Tenim un país estrany on l'únic tren que enllaça Girona amb la capital de l'Estat és un nocturn en vies de desaparició. Realment a nivell ferroviari Catalunya era força independent de l'Estat abans de l'arribada de l'AVE a Barcelona. És d'esperar que quan l'AVE arribi a Figueres es millori i molt la connectivitat entre les terres gironines i el nou districte de Barcelona, Madrid-capital.
La línia de Puigcerdà podria tenir un servei diari de Llarga Distància tipus Àlvia d'ample bivalent amb parada a La Tor de Querol, Puigcerdà, La Molina (almenys en època hivernal), Ribes de Freser, Ripoll, Vic, Barcelona, Camp de Tarragona, Lleida, Zaragoza i Madrid. Poses Puigcerdà a unes sis hores de la capital i permets tenir un servei de qualitat entre Puigcerdà i Barcelona i entre Barcelona i Madrid, possibilitant uns trajectes directes frontera francesa-Capital que ara no hi són. El tram Puigcerdà-Barcelona es podria tarificar a un nivell no gaire més elevat que un Catalunya Exprés (sense servei de cafeteria en aquest tram) i el tram Madrid-Barcelona a tarifa àlvia. Tampoc veuria malament la instal.lació de màquines autovenda de begudes i/o snacks dins del tren.
La línia de Puigcerdà podria tenir un servei diari de Llarga Distància tipus Àlvia d'ample bivalent amb parada a La Tor de Querol, Puigcerdà, La Molina (almenys en època hivernal), Ribes de Freser, Ripoll, Vic, Barcelona, Camp de Tarragona, Lleida, Zaragoza i Madrid. Poses Puigcerdà a unes sis hores de la capital i permets tenir un servei de qualitat entre Puigcerdà i Barcelona i entre Barcelona i Madrid, possibilitant uns trajectes directes frontera francesa-Capital que ara no hi són. El tram Puigcerdà-Barcelona es podria tarificar a un nivell no gaire més elevat que un Catalunya Exprés (sense servei de cafeteria en aquest tram) i el tram Madrid-Barcelona a tarifa àlvia. Tampoc veuria malament la instal.lació de màquines autovenda de begudes i/o snacks dins del tren.
Jordi Freixas wrote:liniadelRipollés wrote:A veure nois, la línia de Puigcerdà ha de ser el nostre AVE capitalí: Barcelona-Puigcerdà en 2h 38 min.
AVE Barcelona-Madrid 2h 38h
AVE Barcelona-Puigcerdà 2h 38h
i recordeu allò del combinado AVE-Cercanías 0,0 Alcohol ( aveces algo de ALCO, eheheh.... )
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Barcelona-Tolosa
Doncs jo crec que una societat tipus Elipsos podria oferir un Barcelona-Tolosa via Puigcerdà. Per començar, dos serveis diaris per sentit, com a Montpeller.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Barcelona-Tolosa
És una proposta complementària a la meva, atès que busca dos tipus de perfil de clients diferents. Ara amb via renovada parts RFF i ADIF la gent podria dormir tranquila, excepte al tram frontera-La Tor de Querol amb via dels anys vint. Un cotxe llit al cremallera complemtari?
Guigui wrote:Doncs jo crec que una societat tipus Elipsos podria oferir un Barcelona-Tolosa via Puigcerdà. Per començar, dos serveis diaris per sentit, com a Montpeller.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Bona Tarda,
Un Alaris 490 Puigcerdà-Barcelona-Valencia tampoc seria mala idea.
Salutacions.
Un Alaris 490 Puigcerdà-Barcelona-Valencia tampoc seria mala idea.
Salutacions.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Tots plegats -els d'aquest fòrum, jo inclòs, és clar- somniem molt. De moment, ja podríem cantar victòria si es reduís en 45 minuts la durada del trajecte de Puigcerdà a Barcelona. I, com vaig dir en un altre post, les autoritats locals -dels municipis afectats/"interessats"- hi tenen molt a dir i a reivindicar. (Per cert -i la considero una molt bona notícia- sembla que s'ha creat una plataforma d'usuaris d'algunes d'aquestes comarques.)
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
(Completo la informació anterior.) Estava mirant de trobar la font que informava d'aquesta plataforma. La font és "REGIÓ 7" (dijous) i al.ludia a les queixes que aquesta plataforma d'"usuaris descontents amb RENFE" (per tant, una plataforma ja constituïda) va presentar al Síndic de Greuges, Rafael Ribó, a la visita que aquest va fer a la comarca de la Cerdanya dimecres passat.