Renovació de via fins a Puigcerdà
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Segons el que m'ha dit un company que ha parlat amb gent de les obres, aquesta setmana, si encara no els han canviat, estan a punt de fer-ho, treuen les limitacions existents i en posen de noves, podent anar en el tram de la recta de Queixans a uns 100/120 km/h. Aquest cap de setmana m'hi passaré i us diré quelcom.
Pel que fa als serveis, això s'ha de fer desde Madrid, però hi ha la possibilitat que s'incrementi amb un servei nou com a mínim.
Recordar que les obres no han finalitzat, perquè ara han de desmuntar l'antiga platja de vies tant de Renfe com de SNCF a Puigcerdà. i fer arribar la via francesa fins a l'andana de Puigcerdà (anirà a morir on es troba ara la cantina més o menys). També s'haurà de fer electrificació nova en aquest tram francès, així com fer la de la via 9 i allargar l'electrificació de la 8.
Salut
Pel que fa als serveis, això s'ha de fer desde Madrid, però hi ha la possibilitat que s'incrementi amb un servei nou com a mínim.
Recordar que les obres no han finalitzat, perquè ara han de desmuntar l'antiga platja de vies tant de Renfe com de SNCF a Puigcerdà. i fer arribar la via francesa fins a l'andana de Puigcerdà (anirà a morir on es troba ara la cantina més o menys). També s'haurà de fer electrificació nova en aquest tram francès, així com fer la de la via 9 i allargar l'electrificació de la 8.
Salut
Però em pensava que sobre aquesta via els francesos havien dit que "no, gracies"... així és segur que renovaran la via en ample UIC a Puigcerdà?
Veig també que el punt de creuament desapareixerà.
Veig també que el punt de creuament desapareixerà.
- UT440_132M
- N10
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
De 30 a 120
Ho veig difícil que puguin ampliar el límit a la recta de Queixans a 100/120, tot i que és relativament llarga (uns 2 kms. aprox.). Per exemple, citaré un parell de rectes llargues que hi ha a la línia. Recta de Manlleu a Vic, fins al pont sobre la C25, em sembla que hi ha una limitació a 80, igual que la recta de La Garriga a Les Franqueses. A la recta de Vic a Mont-rodon, hi ha una limitació a 90, i a la sortida nord de Centelles, cap a Hostalets, una de 80. Jo crec que el màxim serà com a la resta de la línia, 80/90, que tampoc està malament, comparat al que teniem fins ara <30>
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Però el tram Vic - Montcada Bifurcació no està també pendent de renovació?
-
- N10
Està pendent la duplicació de via, per tant, dubto que s'hi faci cap renovació abans.Jordi Freixas wrote:Però el tram Vic - Montcada Bifurcació no està també pendent de renovació?
En el tram de via en ample UIC, l'únic que faran serà modificar el tros del creuament, que actualment es troba sense res i fer que la via francesa vagi en paral·lel a la de Renfe fins a la cantina.
Sobre el límit a la recta de Queixans, es pot ficar a 100 perfectament, però el més lògic es que la fiquin a 80, ja que no crec que calgui tanta punta en aquell punt.
A part, a 80 ja seria una bona millora de la velocitat, ja que actualment està limitada a 30.
Salut
Sobre el límit a la recta de Queixans, es pot ficar a 100 perfectament, però el més lògic es que la fiquin a 80, ja que no crec que calgui tanta punta en aquell punt.
A part, a 80 ja seria una bona millora de la velocitat, ja que actualment està limitada a 30.
Salut
447 i Cívies tenen molt bona acceleració i molt bona frenada i probablement podrien posar-se a 100 o 120 en aquella recta, però val la pena? Fora més lògic arribar als 80 i mantenir velocitat per gastar menys, total en un tram d'uns 2 km la diferència en el temps de viatge seria d'uns pocs segons. Personalment m'encantaria veure el tren avançant els cotxes però no és lògic.
-
- N9
A la línia de Puigcerdà hi ha uns quants llocs on la velocitat es pot apujar notablement, a part de les limitacions de velocitat per l'estat de la via i que encara estan vigents entre 20 i 50 km/h, per traçat és 60 km/h entre Ripoll i Puigcerdà, això no treu que hi hagi força llocs on es pugui circular per damunt d'aquesta velocitat.
Entre Ripoll i Campdevànol, el túnel de Toses, i entre Urtx Alp i Puigcerdà i possiblement entre Puigcerdà i La Tor, penso que no és una llàstima que no s'hagi aprofitat la renovació per rectificar traçats i ripar algunes corbes, clar que millor que el que hi havia abans sempre serà.
Entre Ripoll i Campdevànol, el túnel de Toses, i entre Urtx Alp i Puigcerdà i possiblement entre Puigcerdà i La Tor, penso que no és una llàstima que no s'hagi aprofitat la renovació per rectificar traçats i ripar algunes corbes, clar que millor que el que hi havia abans sempre serà.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Vilarrubla
- N8
Segur que més d'un cotxe adelantaran perquè hi ha cada "mort" per la carretera...awe wrote:447 i Cívies tenen molt bona acceleració i molt bona frenada i probablement podrien posar-se a 100 o 120 en aquella recta, però val la pena? Fora més lògic arribar als 80 i mantenir velocitat per gastar menys, total en un tram d'uns 2 km la diferència en el temps de viatge seria d'uns pocs segons. Personalment m'encantaria veure el tren avançant els cotxes però no és lògic.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
-
- N10
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
A veure nois, la línia de Puigcerdà ha de ser el nostre AVE capitalí: Barcelona-Puigcerdà en 2h 38 min.
AVE Barcelona-Madrid 2h 38h
AVE Barcelona-Puigcerdà 2h 38h
i recordeu allò del combinado AVE-Cercanías 0,0 Alcohol ( aveces algo de ALCO, eheheh.... )
i recordeu allò del combinado AVE-Cercanías 0,0 Alcohol ( aveces algo de ALCO, eheheh.... )
josep_serre wrote:A la línia de Puigcerdà hi ha uns quants llocs on la velocitat es pot apujar notablement, a part de les limitacions de velocitat per l'estat de la via i que encara estan vigents entre 20 i 50 km/h, per traçat és 60 km/h entre Ripoll i Puigcerdà, això no treu que hi hagi força llocs on es pugui circular per damunt d'aquesta velocitat.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Avui "EL PERIÓDICO" s'ha dignat publicar una carta meva en què parlava del trajecte amb tren de Barcelona a Puigcerdà. Títol de la carta: "Ni ràpid ni còmode". Després de referir-me al fet que ara "el passatger s'estalviarà alguns ensurts, incidents o avaries a què s'exposava", assenyalo que "el tren continua invertint-hi més de tres hores" i el trajecte es fa amb unes unitats amb seients durs, "impropis per a un viatge de prop de 150 quilòmetres". La carta acaba dient: "¿Seria demanar gaire que les millores fetes en la infraestructura (...) tinguessin una mínima repercussió pel que fa a la rapidesa i la comoditat? Si no fos així, no entendria gaire la inversió que s'hi acaba de fer."
- Vilarrubla
- N8
Depen dels horaris que facin, potser un dia m'arrisco a pillar el tren en comptes de l'autobús a veure que tal els canvis.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
liniadelRipollés wrote:A veure nois, la línia de Puigcerdà ha de ser el nostre AVE capitalí: Barcelona-Puigcerdà en 2h 38 min.
-
- N10
Poca broma amb aquesta foto. Tenim un país estrany on l'únic tren que enllaça Girona amb la capital de l'Estat és un nocturn en vies de desaparició. Realment a nivell ferroviari Catalunya era força independent de l'Estat abans de l'arribada de l'AVE a Barcelona. És d'esperar que quan l'AVE arribi a Figueres es millori i molt la connectivitat entre les terres gironines i el nou districte de Barcelona, Madrid-capital.
La línia de Puigcerdà podria tenir un servei diari de Llarga Distància tipus Àlvia d'ample bivalent amb parada a La Tor de Querol, Puigcerdà, La Molina (almenys en època hivernal), Ribes de Freser, Ripoll, Vic, Barcelona, Camp de Tarragona, Lleida, Zaragoza i Madrid. Poses Puigcerdà a unes sis hores de la capital i permets tenir un servei de qualitat entre Puigcerdà i Barcelona i entre Barcelona i Madrid, possibilitant uns trajectes directes frontera francesa-Capital que ara no hi són. El tram Puigcerdà-Barcelona es podria tarificar a un nivell no gaire més elevat que un Catalunya Exprés (sense servei de cafeteria en aquest tram) i el tram Madrid-Barcelona a tarifa àlvia. Tampoc veuria malament la instal.lació de màquines autovenda de begudes i/o snacks dins del tren.
La línia de Puigcerdà podria tenir un servei diari de Llarga Distància tipus Àlvia d'ample bivalent amb parada a La Tor de Querol, Puigcerdà, La Molina (almenys en època hivernal), Ribes de Freser, Ripoll, Vic, Barcelona, Camp de Tarragona, Lleida, Zaragoza i Madrid. Poses Puigcerdà a unes sis hores de la capital i permets tenir un servei de qualitat entre Puigcerdà i Barcelona i entre Barcelona i Madrid, possibilitant uns trajectes directes frontera francesa-Capital que ara no hi són. El tram Puigcerdà-Barcelona es podria tarificar a un nivell no gaire més elevat que un Catalunya Exprés (sense servei de cafeteria en aquest tram) i el tram Madrid-Barcelona a tarifa àlvia. Tampoc veuria malament la instal.lació de màquines autovenda de begudes i/o snacks dins del tren.
Jordi Freixas wrote:liniadelRipollés wrote:A veure nois, la línia de Puigcerdà ha de ser el nostre AVE capitalí: Barcelona-Puigcerdà en 2h 38 min.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
Barcelona-Tolosa
Doncs jo crec que una societat tipus Elipsos podria oferir un Barcelona-Tolosa via Puigcerdà. Per començar, dos serveis diaris per sentit, com a Montpeller.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
Re: Barcelona-Tolosa
És una proposta complementària a la meva, atès que busca dos tipus de perfil de clients diferents. Ara amb via renovada parts RFF i ADIF la gent podria dormir tranquila, excepte al tram frontera-La Tor de Querol amb via dels anys vint. Un cotxe llit al cremallera complemtari?
Guigui wrote:Doncs jo crec que una societat tipus Elipsos podria oferir un Barcelona-Tolosa via Puigcerdà. Per començar, dos serveis diaris per sentit, com a Montpeller.
Bona Tarda,
Un Alaris 490 Puigcerdà-Barcelona-Valencia tampoc seria mala idea.
Salutacions.
Un Alaris 490 Puigcerdà-Barcelona-Valencia tampoc seria mala idea.
Salutacions.
Tots plegats -els d'aquest fòrum, jo inclòs, és clar- somniem molt. De moment, ja podríem cantar victòria si es reduís en 45 minuts la durada del trajecte de Puigcerdà a Barcelona. I, com vaig dir en un altre post, les autoritats locals -dels municipis afectats/"interessats"- hi tenen molt a dir i a reivindicar. (Per cert -i la considero una molt bona notícia- sembla que s'ha creat una plataforma d'usuaris d'algunes d'aquestes comarques.)
(Completo la informació anterior.) Estava mirant de trobar la font que informava d'aquesta plataforma. La font és "REGIÓ 7" (dijous) i al.ludia a les queixes que aquesta plataforma d'"usuaris descontents amb RENFE" (per tant, una plataforma ja constituïda) va presentar al Síndic de Greuges, Rafael Ribó, a la visita que aquest va fer a la comarca de la Cerdanya dimecres passat.