Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
-
- N4
- Posts: 40
- Joined: Tuesday 21/07/2009 9:07
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
TMB volia que l'enviament del missatge també fos gratuït per a l'usuari però les negociacions amb les operadores de telefonia mòbil no van tenir èxit. Demanaven massa.
Re:
Jo, el meu PFC el vaig fer sobre les xarxes de comunicacions NTCIP (especialment pensades per a xarxes de transport públic).Fran-Ikarus wrote:Això té la seva gràcia: avui ens han dit, al màster, que el sistema aquest va sorgir... d'un projecte de final d'aquest mateix màster (Enginyeria del Software), vàries edicions enrera.
Tenint en compte que jo hauré de fer també un projecte, en finalitzar, ves a saber si no podria anar pensant en alguna coseta relacionada amb els transports...
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Ara ho faran a més municipis:
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Les parades d’autobús informaran l’usuari del temps d’espera real
1. • El nou mobiliari, ja en proves, s’instal·larà en 100 punts al setembre i arribarà a 500 terminals
2. • L’EMT posarà pantalles solars amb la freqüència de pas en marquesines de BCN i 17 municipis més
Inici del període de proves de la pantalla informativa a l’avinguda de Barcelona amb el carrer del Marquès de Monistrol, a Sant Joan Despí. Foto: JOAN CORTADELLAS
Inici del període de proves de la pantalla informativa a l’avinguda de Barcelona amb el carrer del Marquès de Monistrol, a Sant Joan Despí. Foto: JOAN CORTADELLAS
DAVID PLACER
SANT JOAN DESPÍ
Saber quant temps trigarà a passar el pròxim autobús és la incògnita que tot usuari es fa quan arriba a la parada. L’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) ha intentat des de fa anys que les empreses que tenen la gestió de les marquesines incorporin un sistema que informi l’usuari dels temps de pas dels vehicles, però el seu alt cost (uns 15.000 euros per parada) havia estat l’obstacle per estendre’l.
La costosa instal·lació de pantalles informatives es troba en la connexió elèctrica: és necessari instal·lar un cable al punt de corrent més pròxim, fet que implica obrir carrers. Per salvar aquest obstacle, l’EMT, una petita empresa catalana (Capmar) i l’Istituto Europeo di Design han fabricat un sistema econòmic que permetrà col·locar una pantalla informativa sense cable a totes les parades dels 18 municipis de l’entitat metropolitana durant els pròxims quatre anys. Tant els pals com les marquesines disposaran de les plaques solars i pantalles que informaran de quants minuts falten per al pas del pròxim bus.
El president de l’EMT i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda (PSC), va explicar que el producte de baix cost s’ha dissenyat d’una manera exclusiva per a Barcelona i 17 municipis metropolitans més i demostra que sí que és possible instal·lar un sistema d’informació eficient, malgrat les reticències que tenien les empreses que gestionen les marquesines (JCDecaux, Clear Channel i Cemusa). El nou mobiliari, fins ara desenvolupat en forma de pal i en un futur com a marquesina, està en proves en una parada de Sant Joan Despí, a l’avinguda de Barcelona amb el carrer del Marquès de Monistrol, i s’estendrà, a partir del setembre, a 100 parades més, i l’any que ve a tots els municipis metropolitans inclosos a l’entitat del transport.
«Hem reduït el cost del sistema de 15.000 euros per parada a uns 3.000 i amb una comanda més gran es reduirà encara més. Amb això els usuaris podran decidir si esperen l’autobús o opten pel tramvia o per anar caminant. No és possible que en una època d’excés d’informació la desinformació a les parades sigui total i ningú sàpiga quant trigarà a arribar el bus», explica Antoni Poveda.
Fins ara, poques parades de Barcelona compten amb pantalles informatives de llums LED (la majoria al passeig de Gràcia), però no funcionen de nit. L’alt cost del cablejat n’havia frenat l’expansió, prevista en uns 500 punts.
PRODUCTE D’EXPORTACIÓ/ La petita empresa familiar Capmar, especialitzada en la fabricació d’estructures metàl·liques usades en la construcció, treballa des de fa sis anys en la creació d’un sistema d’informació econòmic que s’alimenti amb energia solar.
Després de diverses converses amb l’EMT, van recórrer a l’Istituto Europeo di Design per implicar un grup d’estudiants perquè donessin forma al sistema. «Tenim unes expectatives altes de producció i estem parlant amb diversos països per exportar el producte. Als Estats Units, on comprem part de la tecnologia, estan interessats a comercialitzar-lo», explica Nicolás Capablo, gerent de Capmar.
Els estudiants van presentar diversos prototips a l’empresa i van idear una parada amb dues pantalles, una per informar de quan passarà l’autobús, i l’altra, per notificar incidències que es puguin produir en la xarxa de transport. El nou mobiliari urbà també donarà un punt de llum a la vorera i servirà de seient, unes funcions creades pels estudiants i acceptades per l’empresa fabricant.
L’entitat del transport començarà ara una negociació amb les companyies de publicitat que gestionen les marquesines per acordar els termes de l’extensió del nou mobiliari. L’organisme vol que el cost del nou sistema sigui assumit totalment per aquestes empreses i que no recaigui en els pressupostos de l’entitat pública.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Les parades d’autobús informaran l’usuari del temps d’espera real
1. • El nou mobiliari, ja en proves, s’instal·larà en 100 punts al setembre i arribarà a 500 terminals
2. • L’EMT posarà pantalles solars amb la freqüència de pas en marquesines de BCN i 17 municipis més
Inici del període de proves de la pantalla informativa a l’avinguda de Barcelona amb el carrer del Marquès de Monistrol, a Sant Joan Despí. Foto: JOAN CORTADELLAS
Inici del període de proves de la pantalla informativa a l’avinguda de Barcelona amb el carrer del Marquès de Monistrol, a Sant Joan Despí. Foto: JOAN CORTADELLAS
DAVID PLACER
SANT JOAN DESPÍ
Saber quant temps trigarà a passar el pròxim autobús és la incògnita que tot usuari es fa quan arriba a la parada. L’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) ha intentat des de fa anys que les empreses que tenen la gestió de les marquesines incorporin un sistema que informi l’usuari dels temps de pas dels vehicles, però el seu alt cost (uns 15.000 euros per parada) havia estat l’obstacle per estendre’l.
La costosa instal·lació de pantalles informatives es troba en la connexió elèctrica: és necessari instal·lar un cable al punt de corrent més pròxim, fet que implica obrir carrers. Per salvar aquest obstacle, l’EMT, una petita empresa catalana (Capmar) i l’Istituto Europeo di Design han fabricat un sistema econòmic que permetrà col·locar una pantalla informativa sense cable a totes les parades dels 18 municipis de l’entitat metropolitana durant els pròxims quatre anys. Tant els pals com les marquesines disposaran de les plaques solars i pantalles que informaran de quants minuts falten per al pas del pròxim bus.
El president de l’EMT i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda (PSC), va explicar que el producte de baix cost s’ha dissenyat d’una manera exclusiva per a Barcelona i 17 municipis metropolitans més i demostra que sí que és possible instal·lar un sistema d’informació eficient, malgrat les reticències que tenien les empreses que gestionen les marquesines (JCDecaux, Clear Channel i Cemusa). El nou mobiliari, fins ara desenvolupat en forma de pal i en un futur com a marquesina, està en proves en una parada de Sant Joan Despí, a l’avinguda de Barcelona amb el carrer del Marquès de Monistrol, i s’estendrà, a partir del setembre, a 100 parades més, i l’any que ve a tots els municipis metropolitans inclosos a l’entitat del transport.
«Hem reduït el cost del sistema de 15.000 euros per parada a uns 3.000 i amb una comanda més gran es reduirà encara més. Amb això els usuaris podran decidir si esperen l’autobús o opten pel tramvia o per anar caminant. No és possible que en una època d’excés d’informació la desinformació a les parades sigui total i ningú sàpiga quant trigarà a arribar el bus», explica Antoni Poveda.
Fins ara, poques parades de Barcelona compten amb pantalles informatives de llums LED (la majoria al passeig de Gràcia), però no funcionen de nit. L’alt cost del cablejat n’havia frenat l’expansió, prevista en uns 500 punts.
PRODUCTE D’EXPORTACIÓ/ La petita empresa familiar Capmar, especialitzada en la fabricació d’estructures metàl·liques usades en la construcció, treballa des de fa sis anys en la creació d’un sistema d’informació econòmic que s’alimenti amb energia solar.
Després de diverses converses amb l’EMT, van recórrer a l’Istituto Europeo di Design per implicar un grup d’estudiants perquè donessin forma al sistema. «Tenim unes expectatives altes de producció i estem parlant amb diversos països per exportar el producte. Als Estats Units, on comprem part de la tecnologia, estan interessats a comercialitzar-lo», explica Nicolás Capablo, gerent de Capmar.
Els estudiants van presentar diversos prototips a l’empresa i van idear una parada amb dues pantalles, una per informar de quan passarà l’autobús, i l’altra, per notificar incidències que es puguin produir en la xarxa de transport. El nou mobiliari urbà també donarà un punt de llum a la vorera i servirà de seient, unes funcions creades pels estudiants i acceptades per l’empresa fabricant.
L’entitat del transport començarà ara una negociació amb les companyies de publicitat que gestionen les marquesines per acordar els termes de l’extensió del nou mobiliari. L’organisme vol que el cost del nou sistema sigui assumit totalment per aquestes empreses i que no recaigui en els pressupostos de l’entitat pública.
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
S'ha instal·lat un altre indicador solar de temps d'espera del bus, a Sant Adrià de Besòs. És idèntic al que es va instal·lar a Sant Joan Despí (article anterior). L'he vist instal·lat aquesta tarda a la parada "Biscaia - Ctra. de Mataró" (busos 42, 43, 60, B25, N2, N11), al barri del Besòs.
Salvem l'Estació de França!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
No sé qui controla la info que es dóna en aquestes pantalles instalades per TMB però també informen del pas dels Nit Bus de l'EMT.
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Exacte, i també dels busos B20, etc...;és a dir, surten totes les empreses alienes a TMBvictorcasta wrote:No sé qui controla la info que es dóna en aquestes pantalles instalades per TMB però també informen del pas dels Nit Bus de l'EMT.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Per fí han fet una cosa correctament i no han ignorat la resta d'operadors privats. Les pantalles han d'indicar TOTS els busos, i efectivament, les pantalles indiquen els busos de tots els operadors (TMB, TUSGSAL, Mohn, etc.), com ha de ser.oriolp13 wrote:Exacte, i també dels busos B20, etc...;és a dir, surten totes les empreses alienes a TMBvictorcasta wrote:No sé qui controla la info que es dóna en aquestes pantalles instalades per TMB però també informen del pas dels Nit Bus de l'EMT.
Al Barcelonès Nord, per exemple, les antigues pantalles les portava TUSGSAL, i les que encara queden no indiquen el pas de busos de TMB. Les noves pantalles que s'estàn instal·lant ja són gestionades per l'EMT (duen el logo de l'EMT) i aquestes sí indiquen els busos de tots els operadors.
Salvem l'Estació de França!
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 4&idioma=C
Noves tecnologies i energies renovables per a la mobilitat sostenible
100 PARADES SOLARS D’INFORMACIÓ DINÀMICA SOBRE ELS TRANSPORTS PÚBLICS I UN NOU VEHICLE HÍBRID S’INCORPOREN A LA XARXA METROPOLITANA D’AUTOBÚS
La Parada Solar és energèticament autònoma i tecnològicament innovadora: funciona totalment amb energia solar i es basa en la tecnologia dels llibres digitals
Aquests dies es verifica sense passatge si el bus híbrid redueix entre el 20% i el 30% les emissions i el consum de combustible
Àrea metropolitana de Barcelona (1 d’octubre de 2009).
El president de l’Entitat Metropolitana del Transport, Antoni Poveda i la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Assumpta Escarp, han presentat el programa d’implantació de 100 noves Parades Solars d’Informació dinàmica sobre els transports públics i un prototip d’autobús híbrid -motor elèctric i motor de gasoil combinats-, amb l’objectiu de millorar els serveis de transport públic i contribuir a la mobilitat sostenible.
Parada Solar d’Informació dinàmica sobre els transports públics (PSI)
L’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) té previst implantar, en una primera fase durant el 2009, 100 Parades Solars d’Informació dinàmica sobre els transports públics (PSI), en els 18 municipis integrats a l’EMT. Es tracta d’una instal·lació modular que incorpora funcionalitats superiors respecte el pal de parada d’autobús convencional.
La inversió prevista per aquest pla serà de 550.000 euros.
La Parada Solar és un sistema innovador i sostenible de panells d’informació a l’usuari dels transports públics, que funciona íntegrament amb energia solar. La PSI augmenta la qualitat del servei ja que l'usuari, en arribar a la parada, estarà informat puntualment del temps que manca per a l'arribada dels autobusos de les diferents línies. La informació s’actualitza cada 30 segons. El sistema permet, igualment, oferir altre tipus d'informació d'interès per a l'usuari.
La Parada Solar és un concepte que es basa en fer arribar la informació sobre els serveis de transport a qualsevol punt, amb la mínima infraestructura i cost. En funcionar amb energia solar, aquestes PSI són autònomes respecte a la xarxa elèctrica ja que s’abasteixen energèticament mitjançant una placa solar fotovoltaica, amb suficient autonomia i mínim consum.
El desenvolupament de la PSI com a concepte i producte és fruit de la col·laboració entre l’empresa catalana CAPMAR i l’Istituto Europeo di Design de Barcelona. CAPMAR, especialitzada en la fabricació de mobiliari urbà, va contactar amb el departament d’Investigació i Educació de l’IED BCN per a la creació d’una parada solar d’autobusos, amb l’objectiu d’incorporar el disseny com un element indispensable per al seu desenvolupament, donant com a resultat la Parada Solar d’Informació dinàmica sobre els transports públics.
Avantatges ambientals i econòmics:
Quant a sostenibilitat, significa que, en alimentar-se del Sol no consumeix energia procedent de fonts contaminants, ni emet cap tipus d’emissió de gasos durant el seu funcionament.
Quant a la seva facilitat d’instal·lació, s’ha de tenir en compte que no requereix cap obra civil considerable (com rases al carrer) per fer arribar l’electricitat des de la connexió de servei i, per tant, pot funcionar tant en el centre de nuclis urbans com en vies interurbanes on no hi hagi les connexions energètiques que requereixen els sistemes convencionals. La instal·lació és modular i va fixada al terra mitjançant un ancoratge.
Relacionat amb això, té l’avantatge econòmic afegit d’uns costos globals més reduïts en relació al sistemes que es venen fent servir.
Noves tecnologies:
La Parada Solar d’Informació funciona mitjançant connexió GPRS i es composa de 3 parts: el software, un servidor de gestió de dades i les pantalles d’informació a l’usuari.
El software, desenvolupat per l’empresa catalana CAPMAR, és l'aplicació per al control de les pantalles; el servidor de gestió de dades s’encarrega d’integrar la informació que rep dels diferents proveïdors a través del Sistema d’ajuda a l’explotació (SAE) que ja fan servir les companyies d'autobusos i que permet connectar amb el sistema operatiu i distribuir-la als diferents panells informatius, que mostren la informació.
Cadascun dels panells es composa d’una petita centraleta amb un processador de dades i un mòdem GPRS. Les pantalles utilitzen la tecnologia dels llibres o paper digital amb tinta electrònica. Això suposa un consum molt baix (només hi ha consum energètic quan canvia la informació), el que permet el seu funcionament durant tota la nit mitjançant un acumulador connectat amb la placa solar fotovoltaica. Cada panell consta de dues pantalles, una amb la informació horària dels autobusos i una altra, que es podrà fer servir per a altra informació d’interès ciutadà.
Noves tecnologies i energies renovables per a la mobilitat sostenible
100 PARADES SOLARS D’INFORMACIÓ DINÀMICA SOBRE ELS TRANSPORTS PÚBLICS I UN NOU VEHICLE HÍBRID S’INCORPOREN A LA XARXA METROPOLITANA D’AUTOBÚS
La Parada Solar és energèticament autònoma i tecnològicament innovadora: funciona totalment amb energia solar i es basa en la tecnologia dels llibres digitals
Aquests dies es verifica sense passatge si el bus híbrid redueix entre el 20% i el 30% les emissions i el consum de combustible
Àrea metropolitana de Barcelona (1 d’octubre de 2009).
El president de l’Entitat Metropolitana del Transport, Antoni Poveda i la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Assumpta Escarp, han presentat el programa d’implantació de 100 noves Parades Solars d’Informació dinàmica sobre els transports públics i un prototip d’autobús híbrid -motor elèctric i motor de gasoil combinats-, amb l’objectiu de millorar els serveis de transport públic i contribuir a la mobilitat sostenible.
Parada Solar d’Informació dinàmica sobre els transports públics (PSI)
L’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) té previst implantar, en una primera fase durant el 2009, 100 Parades Solars d’Informació dinàmica sobre els transports públics (PSI), en els 18 municipis integrats a l’EMT. Es tracta d’una instal·lació modular que incorpora funcionalitats superiors respecte el pal de parada d’autobús convencional.
La inversió prevista per aquest pla serà de 550.000 euros.
La Parada Solar és un sistema innovador i sostenible de panells d’informació a l’usuari dels transports públics, que funciona íntegrament amb energia solar. La PSI augmenta la qualitat del servei ja que l'usuari, en arribar a la parada, estarà informat puntualment del temps que manca per a l'arribada dels autobusos de les diferents línies. La informació s’actualitza cada 30 segons. El sistema permet, igualment, oferir altre tipus d'informació d'interès per a l'usuari.
La Parada Solar és un concepte que es basa en fer arribar la informació sobre els serveis de transport a qualsevol punt, amb la mínima infraestructura i cost. En funcionar amb energia solar, aquestes PSI són autònomes respecte a la xarxa elèctrica ja que s’abasteixen energèticament mitjançant una placa solar fotovoltaica, amb suficient autonomia i mínim consum.
El desenvolupament de la PSI com a concepte i producte és fruit de la col·laboració entre l’empresa catalana CAPMAR i l’Istituto Europeo di Design de Barcelona. CAPMAR, especialitzada en la fabricació de mobiliari urbà, va contactar amb el departament d’Investigació i Educació de l’IED BCN per a la creació d’una parada solar d’autobusos, amb l’objectiu d’incorporar el disseny com un element indispensable per al seu desenvolupament, donant com a resultat la Parada Solar d’Informació dinàmica sobre els transports públics.
Avantatges ambientals i econòmics:
Quant a sostenibilitat, significa que, en alimentar-se del Sol no consumeix energia procedent de fonts contaminants, ni emet cap tipus d’emissió de gasos durant el seu funcionament.
Quant a la seva facilitat d’instal·lació, s’ha de tenir en compte que no requereix cap obra civil considerable (com rases al carrer) per fer arribar l’electricitat des de la connexió de servei i, per tant, pot funcionar tant en el centre de nuclis urbans com en vies interurbanes on no hi hagi les connexions energètiques que requereixen els sistemes convencionals. La instal·lació és modular i va fixada al terra mitjançant un ancoratge.
Relacionat amb això, té l’avantatge econòmic afegit d’uns costos globals més reduïts en relació al sistemes que es venen fent servir.
Noves tecnologies:
La Parada Solar d’Informació funciona mitjançant connexió GPRS i es composa de 3 parts: el software, un servidor de gestió de dades i les pantalles d’informació a l’usuari.
El software, desenvolupat per l’empresa catalana CAPMAR, és l'aplicació per al control de les pantalles; el servidor de gestió de dades s’encarrega d’integrar la informació que rep dels diferents proveïdors a través del Sistema d’ajuda a l’explotació (SAE) que ja fan servir les companyies d'autobusos i que permet connectar amb el sistema operatiu i distribuir-la als diferents panells informatius, que mostren la informació.
Cadascun dels panells es composa d’una petita centraleta amb un processador de dades i un mòdem GPRS. Les pantalles utilitzen la tecnologia dels llibres o paper digital amb tinta electrònica. Això suposa un consum molt baix (només hi ha consum energètic quan canvia la informació), el que permet el seu funcionament durant tota la nit mitjançant un acumulador connectat amb la placa solar fotovoltaica. Cada panell consta de dues pantalles, una amb la informació horària dels autobusos i una altra, que es podrà fer servir per a altra informació d’interès ciutadà.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
No se si es tracta d'aquestas paradas solars, pro n'hi vist un parell pasant amb cotxe, devant de l'estació de Renfe de Montgat.
Si es aixi, trovo que son molt grans i a alguns carrers no es podran instalar perque la vorera no ho permeterá.
Si es aixi, trovo que son molt grans i a alguns carrers no es podran instalar perque la vorera no ho permeterá.
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Ahir varen fer la presentació (amb la pompositat corresponent dels que volen sortir a la foto), juntament amb la del l'autobus híbrid, a la parada de Guipuscoa, davant de <M> Bac de Roda.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Una d'aquestes era a la que feia referència 6 missatges amunt, instal·lada a la parada "Biscaia - Ctra. de Mataró", a Sant Adrià. Sembla que aquest és el model definitiu que substitueix els panells de LEDs, que malgrat consumeixen més, són millors en visibilitat.
Les pantalles d'aquests panells per la nit no es retroiluminen. I aquí està l'inconvenient: per la nit, la pantalla sense il·luminar no es veu bé. Suposo que el motiu és per que les bateríes no poden guardar molta energía per a la nit.
A part d'això, és una bona solució per les parades pal (ara el pal és el mateix panell), que fins ara no teníen pantalles com les marquesines. I el fet que sigui solar (cost energía 0) farà viable mantenir-les, a veure si així s'animen a posar-les a la majoría de parades.
Les pantalles d'aquests panells per la nit no es retroiluminen. I aquí està l'inconvenient: per la nit, la pantalla sense il·luminar no es veu bé. Suposo que el motiu és per que les bateríes no poden guardar molta energía per a la nit.
A part d'això, és una bona solució per les parades pal (ara el pal és el mateix panell), que fins ara no teníen pantalles com les marquesines. I el fet que sigui solar (cost energía 0) farà viable mantenir-les, a veure si així s'animen a posar-les a la majoría de parades.
Salvem l'Estació de França!
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Recentment, han canviat les dues parades situades a l'Av. República Argentina, bueno més ben dit, les han reformat, crec que potser hi hauria espai per col·locar-hi alguns panells informatius.
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
La 44 ja disposa del servei TMB iBus. Han canviat totes les enganxines de parada. El que m'extranya és que TMB no ho hagi promocionat per res (de moment).
I per altra banda, nou panell solar a la parada "Av. de la Platja - Torrassa" (busos 43, B14, B23, B26) de Sant Adrià.
I per altra banda, nou panell solar a la parada "Av. de la Platja - Torrassa" (busos 43, B14, B23, B26) de Sant Adrià.
Salvem l'Estació de França!
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Jo he vist aquests panells d'inforació solars a Cornellà (davant la parada de la comissaria de policia nacional) i a St. Just (davant del Walden)
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
Nou panell solar davant l'Hospital de l'Esperit Sant de Santa Coloma. És a la parada terminal de la línia 801 (busos 801, B14, B16, B21, B24, B30, B31, N2) -a la banda Badalona del carrer-.
Em corretgeixo. M'he adonat que disposen d'un botó que retroilumina el panell durant 1 minut o així.m.h.t. wrote:Les pantalles d'aquests panells per la nit no es retroiluminen. I aquí està l'inconvenient: per la nit, la pantalla sense il·luminar no es veu bé.
Salvem l'Estació de França!
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat
a gran de gràcia, a la parada de davant la plaça Trilla han posat una parada d'aquestes
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pl. Trilla
Doncs m'hi hauré de fixar la propera vegada que hi passi, perquè deu representar un considerable canvi respecte al panorama de tota la vida, amb un simple pal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Parada Pl. Trilla
La Pl. Trilla té el model pal "ampliat", pel que he pogut veure. Estèticament, trobo que fa força patxoca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Parada nova de TMB
Avui hem vist a Passeig de Gràcia una de les noves parades de bus de TMB, encara no l'haviem vist. Fotografies de wefer:
- Attachments
-
- paradanova.jpg
- (107.69 KiB) Downloaded 508 times
-
- paradanova2.jpg (104.39 KiB) Viewed 11628 times
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pl. Trilla
Gran de Gràcia. És la que esmentava al missatge anterior. Per cert, no entenc com no li han posat "Pl. Trilla", que és on es troba, contràriament a Sta. Àgata, que cau força més lluny. Però no és nou que TMB té una manera sui generis d'anomenar les seves parades d'autobús.metring wrote:Avui hem vist a Passeig de Gràcia una de les noves parades de bus de TMB, encara no l'haviem vist.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.